Bridgestone Batlax op K75(voorband)

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
DJAIRO

Bridgestone Batlax op K75(voorband)

Bericht door DJAIRO »

Hallo, :D
Op mijn Kaatje ligt voor & achteraan Bridgestone Batlax tot algemene tevredenheid :) ,doch m'n voorband heeft de eigenaardigheid om op"haaietanden"af te slijten :? ,dwz als je met de hand over het loopvlak voelt staat elke lammel aan de voorkant omhoog,ik heb dit vroeger op mijn Yamaha XJR1300 ook gehad met dit soort van band! Nu heb ik al gelezen dat dit komt door een te zwakke demping van de voorvork,waarbij op een iets of wat sportieve manier van rijden (zoals ik regelmatig wel eens doe 8) )het voorwiel gaat stuiteren?Een andere verklaring is dat dit voorkomt bij banden met deze tekening(rechthoekige lammels op korte afstand)is me verteld? :shock:
Ik ben er dus niet uit,en volgend jaar moet ik een nieuwe voorband plaaatsen,hinder ondervindt ik er niet van,omdat ik m'n banden ook niet te ver laat verslijten eer ik ze vervang!
Wie kan me hier de juiste verklaring voor geven of wie heeft soortgelijke ervaring,en mischien vertellen hoe dit te verhelpen?
mvg Frank :lol:
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Je zegt Battlax, maar welk type bedoel je juist? Is 't een BT014 of een BT020? Bij de BT020 heb ik dit op m'n R1100R ook gehad, hangt naar 't schijnt idd een beetje v.d rijstijl af, laat remmen, kweeniewanog.

Anderzijds, heb er dan ook weer nooit last van gehad, zelfs tot op 't einde v.d voorband doorgereden, en dan nog een dagje circuit gedaan, 't spel heeft (in 't droog) me nooit in de steek gelaten :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

Koppel!! schreef:YOO

Je zegt Battlax, maar welk type bedoel je juist? Is 't een BT014 of een BT020? Bij de BT020 heb ik dit op m'n R1100R ook gehad, hangt naar 't schijnt idd een beetje v.d rijstijl af, laat remmen, kweeniewanog.

Anderzijds, heb er dan ook weer nooit last van gehad, zelfs tot op 't einde v.d voorband doorgereden, en dan nog een dagje circuit gedaan, 't spel heeft (in 't droog) me nooit in de steek gelaten :wink:

Grtz, Philip!
Hoi Philip, :D
Zal wel BT014 zijn denk ik(kan niet gaan zien,Kaatje is op onderhoud naar den John voor een olielekje)maar zoals je ook vermeld het euvel beinvloed niet het minst de wegligging,rij m'n voorband zonder probleem tot de rand, vindt het enkel raar!
:? Frank
-Wim-

Bericht door -Wim- »

Dat ongelijkmatig afslijten heeft te maken dat je met een (te) lage bandenspanning rijdt.
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

-Wim- schreef:Dat ongelijkmatig afslijten heeft te maken dat je met een (te) lage bandenspanning rijdt.
Bedankt Wim, inderdaad had ik nog niet aan gedacht! :oops: :oops:
Bandenspanning wordt helaas te veel over het hoofd gezien!
:wink: mvg Frank
-Wim-

Bericht door -Wim- »

Ook op letten dat je een geijkte bandenvulmeter gebruikt. Daar kan en halve kg verschil op zitten t.o.v. de exemplaren uit de gamma ed.
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
jerre

Bericht door jerre »

zal wel een BT45 zijn, kdenk niet dat ze de BT20 hebben in een 100/90 - 18 formaat...
K100 RS 16v
sprint

Bericht door sprint »

jerre schreef:zal wel een BT45 zijn, kdenk niet dat ze de BT20 hebben in een 100/90 - 18 formaat...
Bij mijn K100 zitten er ook BT-45's op. :wink:
Die BT-20's waren er niet voor in mijn bandenmaat 8)
Marnix.

Afbeelding
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

sprint schreef:
jerre schreef:zal wel een BT45 zijn, kdenk niet dat ze de BT20 hebben in een 100/90 - 18 formaat...
Kan kloppen :) ,kon niet gaan kijken ,Kaatje staat bij den John om olielekje te maken,maar dat van die bandenspanning zal wel waar zijn! :)
Welke spanning zetten jullie voor en achteraan?
Groetjes,Frank :lol:
sprint

Bericht door sprint »

DJAIRO schreef:
sprint schreef:
Kan kloppen :) ,kon niet gaan kijken ,Kaatje staat bij den John om olielekje te maken,maar dat van die bandenspanning zal wel waar zijn! :)
Voor 2.4 kg. en achter 2.9 kg.
Marnix.

Afbeelding
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

sprint schreef:
DJAIRO schreef:
sprint schreef: Bij mijn K100 zitten er ook BT-45's op. :wink:
Voor 2.4 kg. en achter 2.9 kg.
Bedankt :wink: Groeten Frank :lol:
Plaats reactie