gasklephuizen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Jürgen Zandhoven

gasklephuizen

Bericht door Jürgen Zandhoven »

Volgens mijn dealer krijgen ze mijn R1150 Rt niet meer juist afgeregeld omdat de busjes die de gasklephuizen bedienen te veel speling hebben gekregen door de kilometers heen. Nu die busjes kun je niet los krijgen maar enkel in combinatie met een volledig gasklephuis. Deze ingreep is redelijk duur.

Heeft er iemand van jullie ervaring met dit probleem?
....

Bericht door .... »

heb ik ook eens gehoord van iemand dat dat wel kan ja, en dat de linkse duurder is als de rechtse of was het omgekeerd ??? 8)
klote maar daar kun je weinig aan doen
Synchro Bob
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

Het verhaal klopt. Links nog duurder dan rechts omwille van de TPS (potentiometer) :cry:

'Tikken' je gaskleppen nu ? Je kan zelf vaststellen of de gasklephuizen 'versleten' zijn door de gasklep lateraal te verschuiven terwijl de motor draait. Zie uitleg van Danny van Sungardens (of is het Zandhoven...?). Als het tikkend geluid verdwijnt, dan heb je prijs.

Wees gerust, als het mij overkomt, ga ik toch proberen die busjes te vervangen. Ik wordt niet goed van die moderne trend om 'alles' te vervangen en honderden euro's uit te geven om een panne veroorzaakt door een onderdeel van een paar cent te herstellen :? Op z'n Afrikaans !
Daarom ook mijn avatar :wink:
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Francis
Contacteer:

Bericht door Francis »

Volledig met Bob akkoord zie :!: :D
Francis, r12rt

Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook :!:

Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
PatricK/GS

Bericht door PatricK/GS »

Groetjes,
Patrick
R 1200 GSA
Danny

Bericht door Danny »

voor de straffe mannen op 't forum :wink:

https://eshop.t-online.de/epages/Store. ... ucts/CAN02

origineel kost een gasklephuis 200 rechts en 400 links (datgene met TPS)

voor 39 Euro dus minder getik, zelf reviseren is nu eenmaal erg gevaarlijk omdat het allemaal geperste nest is en als er toevallig een gasklepje blijft hangen aan 120 per uur dan gaat je boxerke dat niet leuk vinden...
de rest laat ik over aan de "kenners" hier op 't forum :wink:
Jürgen Zandhoven

Danny

zijn dit op de nieuwe gasklephuizen die je via parallel leveranciers kan kopen of is dit gewoon iets om het tikken tegen te gaan?
bmwim90

Bericht door bmwim90 »

Ik heb indertijd met mijn 1150RS ook dat slijtagefenomeen gehad. Ik heb het ganse spel vervangen want de klep zelf bleef soms hangen, zowel bij het openen als bij het sluiten van de gas. Ik zou opnieuw een volledige vervanging doen mocht ik het opnieuw hebben.
Jürgen Zandhoven

heb jij nog een idee wat bij jouw de kosten ongeveer waren?
Danny

Bericht door Danny »

Het M-tec speeltje is een tik en spelingverlosser claimen ze

zoals ik reeds vernoemde het rechter gasklephuis kost er 200 en het linker 400, ze moeten wel beiden versleten zijn natuurlijk. = origineel BMW materiaal.
ik ben voorstander van vervangen omdat een boxer nu eenmaal erg gevoelig is aan synchroniseren en 't minste dat de klepstand verloopt ben je ook je goede afstelling kwijt...

eerst maar eens diagnose stellen en dan pas vervangen. vervangen + afstellen duurt ongeveer een uurke :wink:
bmwim90

Bericht door bmwim90 »

Jürgen Zandhoven schreef:heb jij nog een idee wat bij jouw de kosten ongeveer waren?

helaas vergeten, maar het was een groot verschil om er dan weer mee te rijden. :)
rudirt

Bericht door rudirt »

Ik heb een half jaar geleden het rechter gasklephuis gereviseerd,ik rijd er nu toch al een 10 000 km mee rond zonder problemen.Ik heb het busje vervangen wat op zich geen probleem was , erger was het asje van het gasklephuis, dit was een halve mm in doormeter afgesleten met als gevolg dat ik dit moest afdraaien en er een klein busje moest oppersen om terug dezelfde doormeter te krijgen,bij mij is het gelukt maar ik kan geen garantie geven dat het weer lukt.Het busje van uw gasklephuis wil ik eventueel uitboren en vervangen door een ander als het lukt ben je geholpen voor een 30 € . Het asje zelf daar begin ik niet meer aan , het heeft me toen een halve dag werk gekost om het in orde te krijgen.
Jürgen Zandhoven

Hoi

allemaal bedankt voor de info, ik heb ondertussen gasklephuizen kunnen recupereren van een schademotor. Ik ga deze nu monteren en zal proberen eraan te denken om nog eens feedback te geven over de montage.

mvg Jürgen
Plaats reactie