Wie is er al eens op z'n ..... en .... ?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

dejos

Wie is er al eens op z'n ..... en .... ?

Bericht door dejos »

Wie is er al eens onderuit gegaan met de moto (ni te voet) en wat is de reden of het verhaal daaromtrent?
bmwfreakske

Bericht door bmwfreakske »

enklele jaren terug(18 om precies te zijn) in de regen na een bocht op het zebrapad uitgeschoven,zonder veel gevolg.
Onderuit gereden door een auto die me niet gezien had,hij was te druk bezig met andere dingen dan autorijden,3 maand thuis en een kapotte knie en de motor voor de schroothoop :twisted:
Andalousie 09/2018
Hans

Bericht door Hans »

Ik denk dat je de vraag beter omdraait... dus een "niet" of een "nog nooit" toevoegt.
En wie dan positief durft te antwoorden is een dikke leugenaar. :lol:

Hans
Afbeelding
Beemer

Bericht door Beemer »

Een jaar of vijf geleden in de winter kom ik thuis en op de oprit ligt een beetje sneeuw, genoeg om het profiel van mijn banden op te vullen. Ik
bol mijn garage binnen, rem en pataat oep mijne smikkel tegen 2 per uur
pontje

Bericht door pontje »

:cry: Vorige lente, op een rondpunt dat besmeurd was met mazout tegen 40 per uur op mijn snoeverd gegaan. Valbaren hebben hun dienst bewezen, alleen spijtig dat de motorfiets tijdens het schuiven met zijn banden tegen het wegdek kwam zodanig dat ik nu met twee opgeschuurde kanten zit.
Moraal van het verhaal uitkijken voor sporen en aan de binnenkant van een rondpunt rijden, mazout vliegt er altijd uit naar de buitenkant. :cry:
Ervaring is gewoon een opeenstapeling van mislukkingen
Frank E
Contacteer:

Bericht door Frank E »

Met m'n vorige (een Yamaha) onderuit geremd en de huidige viel stil tijdens het oprijden van een kruispunt (zie O2-sensor...).Ik schakelde op naar 2de en nadat 'm stilviel verloor ik mijn evenwicht.

Schade bleef beperkt tot een geschaafd kleppendeksel en een gedeukt ego. Op het ego na heeft BMW alles terug betaald. :)

M'n yam had geschaafde valbaren en een deukje in de tank.
Rikkes

Bericht door Rikkes »

Vorig jaar tijdens een tussenstop van de jaarlijkse KB-run komen we parking opgereden - ik kijk links en rechts voor een vrij plaatsje - zie ik daar toch een mooie ducati :roll: en daarnaast staat een even mooie vrouwelijke motard in een rood lederen pak - ik vergeet het nooit meer!

Uiteindelijk sta ik stil en vergeet m'n voet op de grond te zetten. De wet van de zwaartekracht was toen nog niet afgeschaft en ik val tegen 0 km/h tegen de grond :oops:

Wie komt me helpen? Stefan Everts die daar toevallig ook was. Ik was dubbel beschaamd.

Moraal van het verhaal: kijk naar mooie moto's en dito vrouwen, maar hou het toerental rond de 1.500 rpm 8)
R1150RT 10/2004
Relax

Bericht door Relax »

Na 1,5 jaar (40.000 km) op de motor: nog niks. Zal wel ooit 'ns komen.
De motor is wel al omgetuimeld, bij den dealer :D Alles héél netjes hersteld en cadeaubon van 100 euro er bovenop. Naaaais.
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Ik denk dat ik 5 accidenten heb gehad in een goeie 800.000 km, varierend van een remfoutje tot in een blinde bocht een John Deere tegenkomen en geen kant meer op kunnen behalve er zo goed als onder (wat ook gebeurde) en tot 2 x toe geramd worden door afslaande automobilisten.

Telt offroad ook mee? In dat geval val ik ongeveer 1x per maand :wink:
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Relax

Bericht door Relax »

J-P schreef: Telt offroad ook mee? In dat geval val ik ongeveer 1x per maand :wink:
:lol: :lol: :lol:
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

En er zijn dagen dat ik wel 5x val ook. Vallen en opstaan mensen, dat is motorrijden. Ik bedenk me net dat ik nu 3x met danielGS ben wezen rijden en afgelopen zaterdag was de 1ste keer dat ik niet viel :D Ik ga vooruit!!!! Afbeelding
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Erik

Bericht door Erik »

:oops:

Gestopt aan de pomp voor de allereerste tankbeurt van mijn pas verworven K75RT. Linkervoet aan de grond.....dieselolie, voet glijdt tergend langzaam weg: moto niet te houden>>>> plat.
Sindsdien als een ouwe lul eerst de zijstaander uit alvorens "af te stijgen"
Danny

Bericht door Danny »

Hmmm echt op mijnen tutter gegaan begon al met mijn Suzuki AC50 met 125cc blok eronder,te hard aan een bocht gekomen ,vol in de remmen ,achterwiel onderuit, brommer in de gracht, ik erover (de gracht) een paar blauwe plekken (ego) en mijne garibaldi jas waarop ik zo trots was "kaputt"... mijne Lem helm gekrast bweeeeééh

een eerste keer met een "grote brommer" was in de sneeuw, verrast door een sneeuwvlaag en door de goede kwaliteit van het wegdek, namelijk in een flinke put glipte mijn achterwiel naar rechts en hup daar ging ie, tegen 40 per uur schoof de GS nog een heel eind en ik op m'n buik erachter, schade (quasi nihil) krasje koffer (alu) en krasje valbeugel :lol:
tweede keer in was bij 't oversteken van een beekje in Schotland, gelukkig ook erg rustig maar voor ik 't wist floep en onderuit (zo'n beekje dat over de weg stroomt heet een ford) Iedereen weze gewaarschuwd, de ondergrond van deze beekjes - gewoon 't wegdek - is zo glad als dreft op een glazen plaat... tja 't was een fijne ervaring :wink:
verder ben ik nog tweemaal in mijn kont gereden terwijl ik stilstond (eenmaal kruising ,een maal file) maar beide keren kon ik gelukkig overeind blijven al stond ik iets meer naar voren dan zou gewild hebben...

en de (achteraf) grappigste "bijna" klets tegen de grond was toen ik aan 140 over de E34 naar Turnhout reed (K1100RS) en er een stuk treinbiel van een dieplader viel, ontwijken was er niet meer bij dus erover dan maar, stuur vloog uit mijn handen, duo zat in mijne nek, motor ging de hoogte in, zaakje (ook den duo) vielen weer naar beneden, het stuur maakte een slingerende beweging ik greep het vast en de motor reed weer keurig rechtuit... pfff zweet op mijne rug van die fractie, gestopt, velgencontrole en beide velgen stonden open als een banaan en de banden waren niet plat (snapte er niks van) en de dichtingen van de voorvork waren er niet uitgevlogen, mijn dichting had gelukkig ook stand gehouden...

voor mij is dat genoeg op een motorleven :wink:
John
Contacteer:

Bericht door John »

Ik ga hier ook maar eens meedoen zekers. Is al wel enkele jaartjes geleden maar toch, vergeten doe je dat dus nooit. Den deze moest naar Daverdisse, een plaatsje in de buurt van Wellin (ardennen) voor een electrisiteitskeuring die zou plaatsvinden die dag. Thuis was het mooi zonnig weer, ook al was het putje winter. Ik dus op mijn motor richting Daverdisse. Rond Brussel leek het toch weer een beetje winter, ik zag in de weilanden naast de autobaan van dat wit poeder liggen. Hoe meer ik richting ardennen reed werd dat sneeuwtappijt dikker en dikker. Tot den deze afslag 23 nam en in een 25 cm dik sneeuwtappijt terecht kwam. Niks aan de hand! Zolang we mooi in het spoor van de auto's bleven was dat allemaal best te doen. Maar... op een gegeven moment moest ik van de grote baan af en ging het berg-af op één van die mooie binnenwegeltjes. En daar moest nu net één van de lokale boeren het lumineus idee hebben opgevat van met een schraper de weg vrij te maken! Gevolg, een olympische schaatsbaan waardig, maar dan sterk rechts afhellend. Je kan het dus raden hé! Met motor en al wat dat daar bij te pas komt tegen de vlakte. :lol: Het heeft mij zonder zwans méér dan een kwart/uur gekost om mijn machien 150 meter verder tot de plaats van bestemming te krijgen. En al goed dat er rechts van dat baantje een hoop sneeuw lag waar ik mijn motor te voet kon insturen of ik had daar mss nu nog gestaan. :D :shock:
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

NOG NOOIT ONDERUITGEGAAN

vorig jaar aangereden - koffer stuk maar niet gevallen. :D :D
nu ik neem een stukske hout vast zulle
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
danielGS

Bericht door danielGS »

:oops: Tweemaal zijsteun vergeten uit te zetten en eens moeten remmen (voorrem :? ) bij aanzetten al draaiend ,pats
Danny

Bericht door Danny »

er zijn maar twee soorten motorrijders zij die al gevallen zijn en zij die nog op hun .... zullen gaan :shock:
WouterRR

Bericht door WouterRR »

Eenmaal willen vertrekken met het schijfremslot nog op :oops: , in een eenrichtingsstraat plots geconfronteerd geweest met een spookrijder en mezelf onderuitgeremd :evil: , bij het keren in een straat viel de motor uit en ik op m'n zij (de week nadien kreeg ik weet van die terugroepactie ivm de lambasonde :lol: ), eens omgeklikt bij het nemen van een scherpe draai :? , en tenslotte heeft er nog eens een wagen in m'n achterste gezeten maar ik kon hem rechthouden (en dan heb ik het steeds over de moto... :wink: ).

Enfin, alles was steeds aan een lage snelheid, dus de schade was telkens verwaarloosbaar. Om m'n zelfvertrouwen wat op te krikken heb ik vorige herfst dan maar een DRO cursuske gevolgd via M&T... :lol:
GSPeP
Contacteer:

Bericht door GSPeP »

Afgelopen september onderuit gereden door een auto die net vertrok. Had mij niet zien aankomen. Ik heb nog proberen ontwijken, maar met de rechter cilinder de auto geraakt en met de linker de grond. Een week stijve spieren en een hoop cosmetische schade aan de motor.

Mooiste van al: autobestuurster is mijn nichtje. :shock:

Sindsdien zijn op dezelfde plaats nog 1 fietser en 2 bromfietsers op dezelfde manier omvergereden (niet door mijn nichtje :wink: )
Patrick H

Bericht door Patrick H »

de Dijle ingereden, telt da ook mee? :shock:
Nothing on my bike is sponsored by my wife!

R1200RT
yamaha RD50,
kawasaki drifter,
yamaha DT50m1980,
Bmw R100/7 1978
R80gs
R1150rt silver
Rakthi

Bericht door Rakthi »

..
Laatst gewijzigd door Rakthi op 02 sep 2007, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

Die van Rikkes vind schitterend.
Zelf ben ik een jaar of 10 geleden eens onderuit gegaan met m'n eerste motor, een tweedehands Kawasaki EN 500. Op een zwoele zomeravond kwam ik terug van Leuven en reed binnendoor. In korte broek en T-shirt. Het was zo'n smal betonnen baantje met langs links een gracht vol brandnetels. En wat zie ik plots in het licht van mijn koplamp? Een egel. Ik ontwijk braaf het beest en raak daarbij zonder het te weten de rand van het baantje (blijkt zo'n betonnetje OP de grond te zijn ipv IN de grond). Eer ik het goed en wel besefte lag mijn motor in de gracht en ik op de beton. Om 01:00u 's nachts. In een godverlaten zijweg. Voor de tijd van de gsm. Rechtgestaan en beginnen te sleuren om mijn EN 500 vantussen die brandnetels uit de gracht te krijgen (zou niet lukken met mijn huidige RT). "Ah, miserie, die heeft veel olie verloren, heel mijn arm en been is al nat. Eens even in het licht van de lamp houden...slik...is bloed." Enfin na lang sleuren tussen die brandnetels het ding eruit gekregen plus ook gestart . Thuis aangekomen (moet iets van 03:00u geweest zijn), mijn vrouw razend omdat ik zo lang wegbleef "Terwijl onze paar maand oude dochter zo ziek is". Enfin, om een lang verhaal kort te maken : wat vershoudfolie (!) rond mijn arm en been gedraaid en 's morgens naar de dokter (ik werd nogal aangestaard in de wachtkamer en door de dokter) en NOOIT MEER zonder beschermende kledij gereden. NOOIT MEER ! Hoogstens een ritsje open toen het 40° was in Sicilië. P.S. Als je een paar uur ronddanst in brandnetels, voel je dat niet meer.
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
Harald

Bericht door Harald »

Tja ,
Allemaal leuk achteraf maar op het moment zelf :oops:

Ik heb mijn allereerste BMW K1OOLT laten vallen , 5 min na de aankoop.
Ik vertok er mee en ging meteen de naftbak vullen .
Bij het afstappen had ik niet door dat de zijpikkel terug was ingeklapt.
moto onderuit en mijn linker been onder de moto.
Was ik rap van onder dat zware spel . Gelukkig had ik valbaren type politie , die zijn veel breder .

later tijdens mijn opleiding ben ik is goed gevallen bij de cross; De moto op mijne voet gekregen en legament geschuerd.
Pijnlijk, bij de docter en de kiné elke dag om in te tapen .
Terug in mijn botten en rijden maar . Wou niet opgeven .

Mijn nieuwe dienstfiets R1150RT heb ik ook al 2 maal laten vallen .
één maal duwde ik hemeff 5 meter verder om een ziekenwagen door te laten en de pikkel was naar binnen geslagen ;
help maar die 330 kg hou ik niet tegen hé . is ietske te veel.
Helm toe en :oops: blozen maar .

en dan is met een begeleiding van een fakkeltocht.
Ik draai effe rond een boompje en had niet door dat er daar honderden natte en rotte blaadjes lagen .
voorwiel gaat onderuit en hij was niet meer tegen te houden . heb hem dan maar neer gelegd . gelukkig was dit aan 2 Km/hr

tot nu toe nooit schade gehad . maar ik hou mijn hart vast .
zo zie je maar , iedereen gaat wel is tegen de vlakte :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Stom geval... :oops: :oops:

Motor op straat geparkeerd in gootje, beetje rechts overhellend, op middenbok, iedereen klaar, jep, naast motor af middenbok en dan met alle kracht die ik had langzaam op de grond moeten laten vleien... geen schade, wel al 30 keer mogen horen van m'n mates... :wink:

Sindsdien als ik op de middenbok sta, ga ik erop zitten en duw hem er zo af, heb je toch lekker meer steun met je beide benen.

Al doende leert men hé :oops:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
suy

Bericht door suy »

Dat kan ik al niet meer tellen :oops: :oops:
Als ik da moet vertellen das een heel boek
Ik zal kort zijn eigen schuld dikken bult.
1200 GS THE BEST
XT600E
CHIWAWA
Het leven is te kort om met een saaie
moto te rijden.
Plaats reactie