Franse en Spaanse Pyreneeën

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
Vanguard
Berichten: 843
Lid geworden op: 28 sep 2004, 06:40
Woonplaats: Ranst
Locatie: Antwerpen

Bericht door Vanguard »

Hangt er gewoon vanaf wat je onderweg wil beleven.
Zelf al tweemaal mee geweest met de HighlandBrothers, gans Schotland bijna rond op tien dagen, heeft ook zijn charmes. :D
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
joe
Berichten: 126
Lid geworden op: 22 nov 2004, 17:56
Locatie: stekene

Bericht door joe »

gilbert, u heeft een pm
groetjes joe
poestexas
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 sep 2006, 08:41
Locatie: Geraardsbergen

Re: Franse en Spaanse Pyreneeën

Bericht door poestexas »

Beste,
Deze heb ik voor 4à5 jaar gedaan. En omdat het zo prachtig was, plan ik deze trip terug voor de volgende vakantie. Misschien kunnen we elkaar een beetje informeren.
een tip: oppassen dat je niet in de Tour de France geraakt. Dan kan je gedurende twee dagen nergens op of door. Tenzij je natuurlijk van wielrennen houd. De planning van de Tour is reeds uit sinds eind vorige week.
Groeten
markpeeters
Berichten: 96
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:11
Locatie: mechelen
Contacteer:

Bericht door markpeeters »

Wij gaan in 2007 ook die richting uit. Alle informatie is welkom. In grote lijnen zou het re zo uit zien. Op 1 dag tot in de buurt van Clermond-Ferrand, Franse & Spaanse Pyreneën, Picos de Europa, Noord Portugal. Op een dag of 3 terug naar België. Totaal hebben we 24 dagen.
Daniel Tempelaere

Voor de kenners van de pyreneen

Bericht door Daniel Tempelaere »

Ik heb op basis van de Michelin kaarten 1000-den km op GPS routes gezet. Ik vroeg me af het een verschil uitmaakt of je nu best van Oost naar West ofwel net omgekeerd door de Spaanse resp. Franse pyreneen gaat "cruisen"? We houden zowel van landschappen als het stevige bochtenwerk; kwestie van mood en timing!?
Ronny GS
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:10
Locatie: Merelbeke

info

Bericht door Ronny GS »

heb samen met 2 vrienden de Pyreneeën gedaan de voorbije zomer: van Atlantische kust langs alle grote Franse cols naar de Middellandse Zee (met uitstapje naar Andorra) en daarna langs de Spaanse kant hetzelfde terug naar Atlantische kust. In totaal 4.600 km met heen en terugreis langs autostrade. 12 dagen gekampeerd. Betekent vrij veel rijden maar ook zeer veel zien. Is zeker een aanrader voor wie van bergen, natuur en motorrijden houdt. Heb de route in excell-files en ok op GPS Garmin. Wie info of foto's wil, geef maar een seintje

Ronny
Pinker
Berichten: 149
Lid geworden op: 21 mar 2005, 20:17
Locatie: Limburg

Bericht door Pinker »

Wij hebben vorig jaar een week in de Pyreneen gereden. De bedoeling was van Figueras naar San Sebastian te rijden, zo'n 1200 km, zo bochtig en offroad mogelijk. Wij hebben het niet gehaald maar wel veel, héél véél fun gehad onderweg. Je kan wat impressies lezen op http://www.lostroads.eu
Wij gaan volgend jaar in mei terug naar daar en dan starten we in San Sebastian en rijden we richting Figueras.
Ik reed weg en kwam aan bij de weg. De weg was weg. Sjans, ik zat op mijne GS... neen GS ook weg nu op KTM!!
Sjeezen doe ik ook met R1200S, liefst op circuit en niet in de grindbak, ook niet meer, R1200S ook weg
HP2 Sport vanaf 2009, nog efkes..., geannuleerd...
Lid sinds 11/11/06
http://www.lostroads.eu - ism. SOS Kinderdorpen
poestexas
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 sep 2006, 08:41
Locatie: Geraardsbergen

Bericht door poestexas »

Pinker schreef:Wij hebben vorig jaar een week in de Pyreneen gereden. De bedoeling was van Figueras naar San Sebastian te rijden, zo'n 1200 km, zo bochtig en offroad mogelijk. Wij hebben het niet gehaald maar wel veel, héél véél fun gehad onderweg. Je kan wat impressies lezen op http://www.lostroads.eu
Wij gaan volgend jaar in mei terug naar daar en dan starten we in San Sebastian en rijden we richting Figueras.
Welke streek in de spaanse pyreneen is nu in feite het mooist om met de motor te doen?
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
Mario GS
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 sep 2004, 22:28
Locatie: Brugge

Bericht door Mario GS »

Hey Ronny,

Je mag de GPS (en xls) file van de Pyreneen naar mij sturen.

Dank u bij voorbaat.
Mario
Plaats reactie