Richtprijs Rockster Anniversary

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Jan B

Bericht door Jan B »

je kan natuurlijk doen wat ik doe. Al lijkt het een beetje abnormaal als ik al het bovenstaande lees. Ik heb 7 jaar geleden in een R850R ( nieuw ) geïnvesteerd met de bedoeling er zolang mogelijk mee te rijden. Ik ben geen woon werk rijder dus ik gebruik mijn motor voor het weekend en ga er 1 keer per jaar mee op reis( 6 à 10 duizend km/jaar ). Hij staat binnen en hij wordt behoorlijk gesoigneerd. Hij zit nu tegen de vijftigduizend aan. Ik heb een roadster gekozen omdat het evengoed een speelfietsje als een stadsmotor en een reismotor kan zijn. Tuurlijk zijn er in die categorieen afzonderlijk betere te vinden maar het is een prima compromis tussen de drie. Ik ben van plan ermee te bollen totdat hij of ik uiteenvalt. En oordelend aan zijn pannegevoeligheid ( 1 batterij en sinds vanmorgen een kilometertellerkabel op 7 jaar ) ziet het er naar uit dat ik dat wel eens zou kunnen zijn. Dus als je aan de nieuwe modellekes en foefkes kan weerstaan wordt BMW weer wel betaalbaar ( ik laat even het schijtdure onderhoud buiten beschouwing ). Je moet er wel tegenkunnen dat het bij elke vervangmotor weer een beetje pikt. Het voordeel is wel dat je na zo'n lange tijd wel erg vertrouwd bent met je machien.
Jan.
R850R
wemalo

Bericht door wemalo »

Ik volg de redenering van Jan. Ik heb net een nieuwe BMW gekocht en die moet minstens 8 jaar bollen zonder (grote) problemen. Zo niet, dan wordt het mijn laatste BMW. Mijn vorige BMW heb ik ondermeer gekocht voor zijn restwaarde, maar met de huidige modellenpolitiek die ze er bij BMW op na houden valt dat voordeel weg. Ik vind het wel jammer voor die eigenaars die ondermeer hun R1200RT weg doen. Als je ziet dat je voor een goede 13500 euro een RT van een jaar oud met zowat alle opties kan kopen, dan zou ik als eigenaar huilen met de pet op.
Keis
Contacteer:

Bericht door Keis »

ik volg ook de redenering van Jan, ik heb de Rockster gekocht met de bedoeling er lang mee te rijden. Door onze verbouwingen staat hij echter meer stil dan iets anders, 7700km op de teller!
Ik dacht gewoon er een redelijke prijs voor te krijgen, gezien de hoge restwaarde van BMW-motoren... Hoe langer ik wacht hoe minder ik er nog voor krijg.
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Hoi,

ik koop meestal een motor van enkele jaren oud met belachelijk weinig km's. Zelf doe ik er jaarlijks een kleine 25OOO bij.
De aankoopprijs begint hoe langer hoe lager te worden omdat de markt overspoeld wordt met mooie 2 handse motoren ,waarvan de eigenaars het luxe probleem hadden dat ze verzot waren op een nieuw model en hun oude wegdeden voor een prijsje.
Als je er dan nog enkele jaren mee rijdt is de waarde vermindering veel minder.
Dus goed rondkijken en geduld oefenen. eens of morgen komt die topoccasie voorbij. En hoe langer een 2handse e koop staat des te meer kan je een zaakje doen.
Jan B

Bericht door Jan B »

Keis,
Net hetzelfde voorgehad. 2 jaar na de aankoop heeft hij een jaar in de garage bij mijn werkgever gestaan. En erheen rijden, auto parkeren, pak aantrekken vooraleer een toertje kan maken was er teveel aan. Dus dat jaar heeft hij vooral stof gevangen. Bovendien kan je het geld op zo'n moment beter gebruiken voor kranen, keukenkasten en halogeenspots.
Maar geloof me verbouwingen gaan voorbij en dan ben je blij dat je die motor nog hebt. Een halogeenspot rijdt een stuk minder lekker.
Doorbijten dus. Sterkte.
Jan.
R850R
Keis
Contacteer:

Bericht door Keis »

Jan B schreef:Keis,
Net hetzelfde voorgehad. 2 jaar na de aankoop heeft hij een jaar in de garage bij mijn werkgever gestaan. En erheen rijden, auto parkeren, pak aantrekken vooraleer een toertje kan maken was er teveel aan. Dus dat jaar heeft hij vooral stof gevangen. Bovendien kan je het geld op zo'n moment beter gebruiken voor kranen, keukenkasten en halogeenspots.
Maar geloof me verbouwingen gaan voorbij en dan ben je blij dat je die motor nog hebt. Een halogeenspot rijdt een stuk minder lekker.
Doorbijten dus. Sterkte.
Jan.
:lol: merci voor de goeie raad en 't begrip maar ik heb natuurlijk ook het geld nodig :roll:
poestexas

Re: Richtprijs Rockster Anniversary

Bericht door poestexas »

hallo iedereen,
Dit is wel mijn eerste reactie op dit forum.
In mijn zoektocht naar een jonge 2e hands R1200rt kom ik tot volgende bedenkingen:
De Bmw-dealer houdt volgende rekening aan bij de overname van een motor: van de verkoopprijs trekt hij eerst de Btw eraf en dat gaat er nog eens 1.000€ af per begonnen jaar. De prijs schommelt lichtjes naargelang hij denkt hoe snel hij hem weer kan verkopen maar doorgaands is dat zijn berekening. (overnameboekje neemt hij ter hand als show). Informatie gisteren bekomen van een bekende Bmw-dealer.
Wat nu wel opvalt dat vele 2e handsverkopers ver boven de prijs van de dealer gaan. Zelfs in die mate dat je beter een nieuwe koopt.
Een rt van 2 jaar met 24.000km die maar 1.500€ minder kost dat de nieuw-prijs is toch wel een beetje overdreven zeker?
De verkoper rekent dan steeds het verschil uit van zijn gevraagde prijs met de nieuw-waarde zoals hij in de catalogus staat. Van een korting die hij heeft ontvangen bij aankoop van zijn motor heeft hij op dat ogenblik nog nooit gehoord. Bovendien houdt hij er geen rekening mee dat de motorfiets toch 2 jaar oud is, dat er geen garantie niet meer is, dat het winter wordt, dat de dealer er toch een ganse winter zijn geld moet insteken, dat vele zeveraars het personeel daar komt bezig houden zonder intentie van kopen,...
Bovendien staan er inderdaad op internet veel jonge occassie te koop. En valt het op dat de motors met overdreven prijzen er weken en weken blijven opstaan. Ooit geraken die er dan wel af maar voor hoeveel zijn ze dan uiteindelijk verkocht?
Mingh
Contacteer:

Re: Richtprijs Rockster Anniversary

Bericht door Mingh »

Ik denk dat BMW nog altijd mooie restwaarden geeft.
Kijk eens naar de Dakar bijvoorbeeld. Je vindt geen enkele onder de 4000 op kapaza. Zes jaar oud, 30.000km en meer, t maakt niet uit....
Een 1150GS vindt je niet onder de 10.000

Anderszijds: verkopers proberen er natuurlijk een graantje van mee te pikken. Ben ooit eens voor de grap gaan vragen wat ze geven voor een 650GS. T was de helft van de prijs waaraan ze een occasie in hun toonzaal zetten...

Daarnaast heeft het internet het vraag- en aanbod spelletje nogal stevig om zeep geholpen. Mensen vragen ontzettend veel als inzet prijs, want ge zult maar eens ne zot hebben die t geeft. Gevolg: er wordt belachelijk laag geboden. VB: je verkoopt iets waarvan je 2000 wil. dat staat vaak voor 3200 op kapaza en dan wordt er 1100 geboden. Begin maar he.

En finaal: verschillende dealers vertellen me dat mensen gewoon geen tweedehands meer kopen. De weinige km die motoren doen houden de vraagprijs hoog, en dan kan je net zo goed nieuw kopen. Ikzelf ben een overtuigde occasiekoper maar als je kijkt hoe lang de meeste moto's (niet alleen BMW) op t internet staan.....

Ik dnek dat je met je rockster nog wel geluk kunt hebben. What the hell is er met de prijzen van de R1100 R en R850R gebeurd? Die gaan pas laag
you don't stop playing because you get old.
you get old because you stop playing.

Fun on wheelz
BMX: WeThePeople 4Seasons
XC: Intense Uzzi SL
Downhill:Intense M3
Vrooom: Laverda Jota '79
GSeorgie

Bericht door GSeorgie »

Lees deze eens :
en neen geen BMW, maar wel een dijk van een motor,
zeer weinig interesse, dus ...

sic :
"Yamaha MT-01 bwj 05/2005 met slechts 3250 km
Moto 1700 cc in perfecte nieuwstaat

Weg wegens stopzetting hobby. Nieuwprijs : 13590 EUR
Prijs : 9000 EUR (dit is een bodemprijs...niet meer onderhandelbaar)
Tel 0496515134"

Dit is omgerekend nog 66% van aankoopwaarde op 17 maanden.

Cu
Georgie
GSeorgie R1200GS 2005 : veel koppel is veel rijplezier
Peewee

Bericht door Peewee »

Ik heb mijzelf pasgeleden een R1150R aangeschaft van 2003,
met 9000 km. En heb meteen gezegd : dit word mijn laatste
motorfiets !
Waarom zou het rijplezier dat de fiets me nu bied over bijv.
10 jaar anders zijn ? (mits goed onderhouden ).
Ik denk weleens : iedereen wil altijd een nieuwe, of zo nieuw
mogelijke motorfiets, maar raakt in extase bij het zien van een oldtimer !
:D
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Kleine kanttekening: sommigen schrijven hunne moto af voor woon-werkverkeer, en na 3, 4 of 5 jaar is 'm z'n waarde kwijt dan, dan moet ge wel nen andere kopen om diene dan terug in te brengen.

Of ge moet beginnen foefelen, maar da's risky buissenes :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Spencer

Bericht door Spencer »

Wel, met spijt moet ik deze nieuwe regels van de tweedehands markt bevestigen. Met interesse voor een nieuwe R1200R ben ik naar de handelaar gestapt met mijn R1150R die net nog geen twee jaar is. Verdikt: 8500 € btw in (bedrijfsmoto). Aangezien de absoluut over volledige uitrusting niet echt een hoge restwaarde, totaal in strijd met het bedrag dat ik ooit kreeg van een R1100R.
Een andere ervaring was nog wanhopiger: de verkoop van een K1200RS waar de dealer zelfs niet van wou: zes maand nodig voor een privé verkoop aan die éné enkele die juist dié speciale kleur wou (grijs met blauw)

Mijn uiteindelijke beslissing: met de nodige 6000 € extra voor de aankoop van een nieuwe R1200R met volledige uitrusting, ga ik op zoek naar een tweedehandsmotor zoals bvb een Triumph Boneville met een kleine km verloop. Voor hetzelfde geld heb ik dan twee uitstekende motoren, zonder de problemen van de laatste modellen én nog een goede leermotor voor mijn vrouwtje.

Ik las vandaag nog dat de verkoop bij nieuw modellen het bij BMW absoluut niet goed doet: - 10% vergeleken met dezelfde periode vorig jaar, waar de rest van de markt het beduidend beter doet dan vorig jaar.
Is dit een teken dat anderen beslissen de aankoop van een nieuwe uit te stellen door de te lage restwaarde ?
Keis
Contacteer:

Bericht door Keis »

Spencer schreef:
Ik las vandaag nog dat de verkoop bij nieuw modellen het bij BMW absoluut niet goed doet: - 10% vergeleken met dezelfde periode vorig jaar, waar de rest van de markt het beduidend beter doet dan vorig jaar.
Is dit een teken dat anderen beslissen de aankoop van een nieuwe uit te stellen door de te lage restwaarde ?
Shoon zaak :twisted:
zoals ik al zei: Als ik op voorhand weet dat ik geen hoge overname krijg dan is dat zo, geen probleem maar als BMW én de dealers daar blijven reclame mee maken dan vind ik dat vrij hypocriet. :cry:
Keis
Contacteer:

Bericht door Keis »

Ik las nog eens door de antwoorden en het valt me wel op dat veel mensen zeggen dat de Anniversary een niet gewild model is. :(
ik vind het zelf nog altijd een knappe moto, waarom is de Rockster Ann. eigenlijk niet gewild? omdat hij wit ziet? :roll:
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Geen idee, als ge 't mij vraagt is 't de mooiste R1150R of Rockster ooit gemaakt, ik vind 'm dan ook gewoon prachtig.

Spijtig genoeg heb ik de centjes niet liggen, of hij stond al bij mij geparkeerd :? :oops: :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Plaats reactie