YOO
Afgelopen vrijdag me twee TKC's gestoken (laten steken bij de bandenboer), en ondertussen een dikke 400km mee gebold, tijd voor een klein résuméke dus
Om op m'n eigen vragen te antwoorden:
- zou de grip op droog wegdek die van een Tourance benaderen
Wel, 'k moe zeggen dat, na een eerste korte aanpassing, ik ondertussen hervallen ben in m'n gewone manier/snelheid van rijden, de hoogtepunten (lees: "Hé, dat lijkt me echt een schoon bochtje, daarvoor ga 'k me is ff schrap zetten sie, en er mooi plat doorzoeven!") zijn ietwat minder, uiteindelijk is dat niet waarom die bepaalde band eronder ligt, maar ik ben overtuigd dat 't zou lukken, alleen ga ik 't nu nog niet testen
- zou de grip op nat wegdek wel véle minder zijn, evenals de remweg dan
Op nat wegdek heb ik ondertussen nog niet gereden, maar zelfs op droog wegdek is de remweg al een stuk langer, 't achterwiel begint véle rapper te glijden dan je zou verwachten (ik heb géén ABS) en op je voorwiel voel je beter dat je naar de limiet aan gaan bent qua grip. Niets gevaarlijks, maar er dient enigszins wel rekening mee gehouden te worden.
- zou de slijtage niet van de poes zijn, 10000km is een utopie
Daar kan ik nu natuurlijk nog niks zinnigs over schrijven, maar gezien de constructie v.d band zou 't al straf zijn als ik er 8000km uit haal.
- zou 't rijden op off-road stukken veel beter zijn dan met een Tourance/Anakee, zolang men niet in echte modder ofte blubber terecht komt
Boy, oh boy, wat een verschil

Het voorwiel volgt eindelijk min of meer 't gekozen spoor, da's anders dan een allraodband, die kiest gewoon een spoor, is 't zelfde dan 't jouwe, dan is 't ok, en anders is 't minder ok
Achteraan is 't ook een serieus verschil, de grip is vele beter, zolang je 't achterwiel niet doet slippen is er van (weg)glijden geen sprake, enkel in echt zachte modder zet hij nog is een stapje, maar da's perfect te controleren. Komt erop neer, JA, 't is echt een serieuze verbetering offroad
- zou de prijs ook niet voor te lachen zijn, wat kost dat eigenlijk
Hmm, als de prijs effectief rond de 220€ schommelt, dan zou deze band er wel is meer kunnen opliggen dan ik innitiëel dacht.
- zou er een lichte gewaarwording zijn v.d noppen bij lage snelheid, doch nooit storend
Ja, bij stapvoets rijden voel je de noppen, zeker op 't voorwiel, maar da's niet storend, integendeel, vind 't een beetje leuk zelfs
Bij hogere snelheden voel je zo goed als niks meer, enkel in de bochtjes, als je daar gas geeft of lost, halverwege de bocht, dan voel je de lastwissels heel goed in de noppen, de band moet dan ff een andere looplijn kiezen, en da's zelfs af en toe corrigeren in de bocht, maar nog altijd prima onder controle te houden.
Qua rolgeluiden valt 't heel goed mee, herriner me dat m'n Battlewing tijdens de eerste 1000km meer geluid maakte dan deze band nu doet, maar hij is dan ook niet nieuw meer.
Voila, nu heb ik 't zelf aan den lijve ondervonden. en 'k moet zeggen dat ik heel erg te spreken ben over deze band.
De geboden grip op verharde weg is ruim voldoende om een sportief tempo toe te laten, enkel de remweg verreist iets meer anticipatie, maar da's een kwestie van ingesteldheid.
Op offraod is deze band op alle gebied een verbetering tov. een allroadband type Anakee, Tourance, Battlewing.
Over z'n kwaliteiten in 't nat weet ik nog niets, zal 't wel schrijven als de moment zich voordoet
Grtz, Philip!