TKC, hoe zit 't nu daarmee...

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Koppel!!

TKC, hoe zit 't nu daarmee...

Bericht door Koppel!! »

YOO

...want ondertussen heb ik al de meest uiteenlopende dingen gehoord :shock:

Naar 't schijnt:
- zou de grip op droog wegdek die van een Tourance benaderen,
- zou de grip op nat wegdek wel véle minder zijn, evenals de remweg dan,
- zou de slijtage niet van de poes zijn, 10000km is een utopie,
- zou 't rijden op off-road stukken veel beter zijn dan met een Tourance/Anakee, zolang men niet in echte modder ofte blubber terecht komt,
- zou deze band beter geschikt zijn als winterband dan een Tourance,
- zou de prijs ook niet voor te lachen zijn, wat kost dat eigenlijk,
- zou er een lichte gewaarwording zijn v.d noppen bij lage snelheid, doch nooit storend?

Wie kan mij dit bevestigen en/of ontkrachten :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Relax

Bericht door Relax »

'k Heb er verder niks mee te maken, maar hoe kan dat nu een betere winterband zijn dan de Tourance als hij véééél minder is op nat en de remweg langer is?
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Juist, daarom mijn vragen :roll: :wink:

Grtz, Philip!

P.S: Weet ik veel, van horen zeggen, zoals al de andere zogezegde info, moest ik 't weten zou ik 't nie vragen hé :lol:
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

Relax

Bericht door Relax »

Ah zo, al wat je ervan hoorde, heb je opgesomd. 'k Dacht dat het om een stelling ging.

Articuleer dan een bekke beter.
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

Relax schreef:
Articuleer dan een bekke beter.
:roll: :shock: :? :twisted: Juist ja :wink:

Grtz, Philip!

Philz picz are here!

Danny

Bericht door Danny »

denk dat je er in de winter geen lap beter mee af bent, 't enige voordeel is off road.
Op de baan win je er niks mee dat is erg simpel en heb ik al genoeg van gebruikers gehoord...
rap versleten als je vaak asfalt doet maar zeker een aanrader als je graag eens wat naast de weg rijd want dan heb je tenminste wat grip :wink:
MiGSel
Contacteer:

Re: TKC, hoe zit 't nu daarmee...

Bericht door MiGSel »

JA, je kunt aardig plat door de bocht met een TKC.

JA

JA, 8000 is realistischer. Bij warm weer en goed doorvlammen natuurlijk minder.

- zou 't rijden op off-road stukken veel beter zijn dan met een Tourance/Anakee, zolang men niet in echte modder ofte blubber terecht komt,
JA, scheelt echt stukken

HOEZO? Tenzij je op verse sneeuw of dikke pakken herfstbladeren gaat rijden zie ik niet in waarom.

220 euro gelegd, bij banden Ronny in Ham

- zou er een lichte gewaarwording zijn v.d noppen bij lage snelheid, doch nooit storend?
JA

Salut,
Michel
Afbeelding
pascal

Bericht door pascal »

Beste band in de regen in dit bandtype, welteverstaan.Ook droog.
Nu op 16000 km is achterste band versleten.
In die 16000km # een trip naar Finland(met onverharde wegen)
# een trip naar Spanje
#op de snelweg rij ik altijd de max toegelaten snelheid index van de band.

Als ze halverwege versleten voel je natuurlijk de noppen bij scherpe bochten.
Wel ongeschikt voor zware blubber of kleigrond ?de ruimte tussen de noppen vult zich heel snel op).
De prijs 180 euro.
Er staat veel over deze band op het nederlandse gs forum.
Dit word mijn volgende band terug.
Is die band goed in de sneeuw?klein beetje meer grip,maar daar bijft het ook bij
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

En neem er het geluid en de trillingen ook maar bij... :roll:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Koppel!! schreef: - zou de grip op droog wegdek die van een Tourance benaderen,
Afbeelding
Ja maar dat heeft als voordeel dat je beter gaat anticiperen en rustiger gaat rijden.
Klopt, ik doe er maximaal 4000 km mee.
Klopt ook, maar voor bagger/blubber staan de noppen te dicht bij elkaar en zijn ze te groot zodat de band evengoed volloopt. Maar grind etc is beter/leuker!
Ik zie niet echt een voordeel eerlijk gezegd...
215 euro, Roegiers bandencentrale Sleidinge
Klopt ook.

Het grootste nadeel van deze band is voor mij dat de voorband zeer ongelijkmatig afslijt. Door het vele gasgeven en remmen slijten de noppen in lengterichting schuin af wat het rijcomfort na een km of 3000 niet tengoede komt en ik ze liever weer vervang. Wsl is mijn rijstijl te digitaal voor deze band.
Laatst gewijzigd door J-P op 07 mar 2006, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Bananatuffer

Bericht door Bananatuffer »

die TKC heeft een M+S markering, dat wil in duitsland zeggen : "winterband",

is een grapje van continental of van de bevoegde ambtenaar, denk ik.
motorcycle boy
Contacteer:

Bericht door motorcycle boy »

Koppel!! schreef:YOO

...want ondertussen heb ik al de meest uiteenlopende dingen gehoord :shock:

Naar 't schijnt:

Jawel voor bochten (gisteren zijstandaard tegen de grond gekregen), maar niet bij een noodstop, daar gaat ie snel slippen! Ook gisteren meegemaakt

Ook weer zeer correct! Maar toch moet het genuanceerd worden. Vlot rijden op natte wegen is geen enkel probleem. Je kan gerust 90km/u rijden op bochtige wegen , zoals je die bvb in de Vogezen vindt. Ik heb niks voelen glijden!

inderdaad. Met de TKC80 kan je in bergachtige streken zoals de Vogezen probleemloos bijna de meest steile hellingen op. Enkel het gewicht van een GS komt hier roet in het eten strooien. Maar op nat gesteente, nat gras en natte grond (=modder) is er nul komma niks grip owv het noppenpatroon dat niet "cross" genoeg is. Ook op sneeuw is er geen grip, zélfs niet met crossbanden. Dat hebben we vorig weekend genoeg mogen ondervinden. Extra nadeel van TKC80 tov echte crossbanden : te weinig noppen op de zijkanten. Dit gebrek in combinatie met het zware gewicht maakt dat het zeer moeilijk is om de GS uit een ongewenst spoor te krijgen. De band kan er immers niet uit klimmen.

Neen, de Tourance biedt meer grip in de regen. [/b]

Yep, iets meer dan 200 euro voor twee.

Neen, niks van gemerkt. Aan geen enkele snelheid.

Wie kan mij dit bevestigen en/of ontkrachten :wink:

Grtz, Philip!
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Afgelopen vrijdag me twee TKC's gestoken (laten steken bij de bandenboer), en ondertussen een dikke 400km mee gebold, tijd voor een klein résuméke dus :lol:

Om op m'n eigen vragen te antwoorden:
- zou de grip op droog wegdek die van een Tourance benaderen
Wel, 'k moe zeggen dat, na een eerste korte aanpassing, ik ondertussen hervallen ben in m'n gewone manier/snelheid van rijden, de hoogtepunten (lees: "Hé, dat lijkt me echt een schoon bochtje, daarvoor ga 'k me is ff schrap zetten sie, en er mooi plat doorzoeven!") zijn ietwat minder, uiteindelijk is dat niet waarom die bepaalde band eronder ligt, maar ik ben overtuigd dat 't zou lukken, alleen ga ik 't nu nog niet testen :lol:
- zou de grip op nat wegdek wel véle minder zijn, evenals de remweg dan
Op nat wegdek heb ik ondertussen nog niet gereden, maar zelfs op droog wegdek is de remweg al een stuk langer, 't achterwiel begint véle rapper te glijden dan je zou verwachten (ik heb géén ABS) en op je voorwiel voel je beter dat je naar de limiet aan gaan bent qua grip. Niets gevaarlijks, maar er dient enigszins wel rekening mee gehouden te worden.
- zou de slijtage niet van de poes zijn, 10000km is een utopie
Daar kan ik nu natuurlijk nog niks zinnigs over schrijven, maar gezien de constructie v.d band zou 't al straf zijn als ik er 8000km uit haal.
- zou 't rijden op off-road stukken veel beter zijn dan met een Tourance/Anakee, zolang men niet in echte modder ofte blubber terecht komt
Boy, oh boy, wat een verschil :!: Het voorwiel volgt eindelijk min of meer 't gekozen spoor, da's anders dan een allraodband, die kiest gewoon een spoor, is 't zelfde dan 't jouwe, dan is 't ok, en anders is 't minder ok :?
Achteraan is 't ook een serieus verschil, de grip is vele beter, zolang je 't achterwiel niet doet slippen is er van (weg)glijden geen sprake, enkel in echt zachte modder zet hij nog is een stapje, maar da's perfect te controleren. Komt erop neer, JA, 't is echt een serieuze verbetering offroad :P
- zou de prijs ook niet voor te lachen zijn, wat kost dat eigenlijk
Hmm, als de prijs effectief rond de 220€ schommelt, dan zou deze band er wel is meer kunnen opliggen dan ik innitiëel dacht.
- zou er een lichte gewaarwording zijn v.d noppen bij lage snelheid, doch nooit storend
Ja, bij stapvoets rijden voel je de noppen, zeker op 't voorwiel, maar da's niet storend, integendeel, vind 't een beetje leuk zelfs :o
Bij hogere snelheden voel je zo goed als niks meer, enkel in de bochtjes, als je daar gas geeft of lost, halverwege de bocht, dan voel je de lastwissels heel goed in de noppen, de band moet dan ff een andere looplijn kiezen, en da's zelfs af en toe corrigeren in de bocht, maar nog altijd prima onder controle te houden.
Qua rolgeluiden valt 't heel goed mee, herriner me dat m'n Battlewing tijdens de eerste 1000km meer geluid maakte dan deze band nu doet, maar hij is dan ook niet nieuw meer.

Voila, nu heb ik 't zelf aan den lijve ondervonden. en 'k moet zeggen dat ik heel erg te spreken ben over deze band.
De geboden grip op verharde weg is ruim voldoende om een sportief tempo toe te laten, enkel de remweg verreist iets meer anticipatie, maar da's een kwestie van ingesteldheid.
Op offraod is deze band op alle gebied een verbetering tov. een allroadband type Anakee, Tourance, Battlewing.
Over z'n kwaliteiten in 't nat weet ik nog niets, zal 't wel schrijven als de moment zich voordoet :wink:

Grtz, Philip!

Philz picz are here!

Plaats reactie