R1150RT - Verbruik
Moderator: GVN
-
Highlander
R1150RT - Verbruik
Met mijn RT1150 verbruik ik zo'n 20 liter op 300 km is dit normaal?
Voor mij geen enkel probleem, maar onlangs was ik op een vergadering waar er nog 2 mensen waren met een Rt en die doen 450 km met een tank. De mijne is van 2002 , misschien dat de andere een twin spark hebben, maar zou het verschil dan zo groot zijn? Nog niet lang geleden groot onderhoud gehad , dus daar zal het wel niet aan liggen.
Voor mij geen enkel probleem, maar onlangs was ik op een vergadering waar er nog 2 mensen waren met een Rt en die doen 450 km met een tank. De mijne is van 2002 , misschien dat de andere een twin spark hebben, maar zou het verschil dan zo groot zijn? Nog niet lang geleden groot onderhoud gehad , dus daar zal het wel niet aan liggen.
-
J-P
- Contacteer:
Klinkt tamelijk normaal. Zuinigheid ligt ook aan je rijstijl he, rechterhand, toerentallen... ik rij niet zuiniger dan jou, op een GS welteverstaan.
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
-
robr1150rt
tankbeurt
Harry,
Mijn r1150rt bwj 2002 heeft een gemiddeld verbruik van 6l/100 km.
Korte ritten en bij koud weder heb ik een gemiddeld gebruik van tegen de 6.5 liter per 100 km.
Rob
Mijn r1150rt bwj 2002 heeft een gemiddeld verbruik van 6l/100 km.
Korte ritten en bij koud weder heb ik een gemiddeld gebruik van tegen de 6.5 liter per 100 km.
Rob
-
JoCo
Hallo Harry,
Sinds eind september, verleden jaar, rij ik met een R1150RT Twin Spark. Nu ja, men zegt wel dat de T.S. een soepeler draaikarakter heeft tegenover de mono spark en iets zuiniger moet zijn. Vergelijken kan ik niet maar ik kan je wel vertellen dat mijn RT doorgaans tussen de 5,3 en 5,8 l/100Km. verbruikt, ook al zijn de meeste ritjes niet bepaald "ritten" te noemen.
Ik mag dus zeker niet klagen.
Groeten
Sinds eind september, verleden jaar, rij ik met een R1150RT Twin Spark. Nu ja, men zegt wel dat de T.S. een soepeler draaikarakter heeft tegenover de mono spark en iets zuiniger moet zijn. Vergelijken kan ik niet maar ik kan je wel vertellen dat mijn RT doorgaans tussen de 5,3 en 5,8 l/100Km. verbruikt, ook al zijn de meeste ritjes niet bepaald "ritten" te noemen.
Ik mag dus zeker niet klagen.
Groeten
Harry,
Ik was op die vergadering denk ik aanwezig (schotlandreis niet waar
) maar bij mij gaat het
wel om een 850RT endat zal wel een rol spelen
Volgens de technische gegevens spreken zij toch al van een
meer verbruik van 0,8l voor een 1150RT
Maar voor alle duidelijkheid ga ik het eens nagaan en laat ik het eens weten.
Maar 400km haal ik wel
Een gemiddelde van 5,5 over 400km geeft 22l en een tank is toch 25l(alléé hoop ik
)
Groeten ,Bruno.
Ik was op die vergadering denk ik aanwezig (schotlandreis niet waar
wel om een 850RT endat zal wel een rol spelen
Volgens de technische gegevens spreken zij toch al van een
meer verbruik van 0,8l voor een 1150RT
Maar voor alle duidelijkheid ga ik het eens nagaan en laat ik het eens weten.
Maar 400km haal ik wel
Een gemiddelde van 5,5 over 400km geeft 22l en een tank is toch 25l(alléé hoop ik
Groeten ,Bruno.
R1200RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Highlandbrother 2005---Scotland Rider2006
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Highlandbrother 2005---Scotland Rider2006
-
Highlander
Klopt was op de vergadering voor schotland, kan wel de namen niet op de gezichten plaatsen, maar als ik dit hier zo lees dan blijkt het toch normaal te zijn, en verbruikt de twin spark inderdaad minder.
Nogmaals het gaat hem bij mij niet over te hoog verbruik, maar als dezelfde 150 km meer zou kunnen doen dan is er bij mij iets loos.
Bruno ben jij diegene die iets vroeger doorgegaan was?
Nogmaals het gaat hem bij mij niet over te hoog verbruik, maar als dezelfde 150 km meer zou kunnen doen dan is er bij mij iets loos.
Bruno ben jij diegene die iets vroeger doorgegaan was?
-
Highlander
't zal wel aan mijne rijstijl liggen maar mijn verbruik is voor men R1150RT even groot als toen ik nog met mijne R850R reed. Kom met alle twee op 5.3 liter uit. Gebruik het programma AutoD om alle gegevens bij te houden. AutoD was vroeger gratis van het net te downloaden, maar als ik me niet vergis is dit nu verleden tijd.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
-
WALTER GSAdventure
verbruik
er wordt nooit zo veel gelogen als over vrouwen en verbruik.
Indien we met andere motards een reisje maken dan weten we, exact, hoeveel A, B, C enz. verbruiken. De verschillen zijn zeker, onder de beemers niet groot.
Tussen de 5.5 en 7 liter is normaal.
Bay de wey ik tank altijd 98 octaan, ja ik weet het, maar ik voel m er goed bij. en mijn beemerke ook
Ik verbruik een 4 liter maar ben dan peer total
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
-
Iron Gonzo
Ik vind dat iedereen hier een zeer laag verbruik heeft.
Ik krijg de mijne niet onder de 6.5 litter en dat is dan snelweg aan 90a 100km/u.
Meestal draaid het zelf tussen de 8 a 9 litter stadsverkeer.
de zondag bakje vol
ritje van ong 140 km
5X26 km woon werk heen en terug =130km
en ik kan gaan tanken. (lichtje brand van reserve.)
dus controleer eens of jullie verbruik wel degelijk zo laag ligt.
Ik heb er toch mijn twijfels over.
Ik krijg de mijne niet onder de 6.5 litter en dat is dan snelweg aan 90a 100km/u.
Meestal draaid het zelf tussen de 8 a 9 litter stadsverkeer.
de zondag bakje vol
ritje van ong 140 km
5X26 km woon werk heen en terug =130km
en ik kan gaan tanken. (lichtje brand van reserve.)
dus controleer eens of jullie verbruik wel degelijk zo laag ligt.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Synchro Bob
- Contacteer:
Ik vrees Prins Bart den Eerste, dat het probleem bij jou (w motor) ligt. Ik verbruik met mijn 1150GS gemiddeld 6 liter, wat ik al veel vind t.o.v. van mijn 850R die 5 liter verbruikte (en mijn 90S 4,5 liter, en mijn DAX 2,25 literR1100RS schreef:Ik vind dat iedereen hier een zeer laag verbruik heeft.
Zit die codestekker er bij jou nog in ? Misschien moet het Motronic engine management eens uitgelezen/gereset worden...
Bob
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
-
Nolle
R110RS,
ik hou op regelmatige basis het verbruik van mijn r1150rt van mei 2004 (dus nog niet optimaal ingereden - de km-teller staat nu op 14000 km) bij, kwestie van waarheden te hebben.
In de zomerperiode kwam ik gemiddeld aan 5,5 l per 100 km (400 km met een tankbeurt van 22 liter (oct. 95) : 22 liter : 4 = 5,5 liter per 100 km).
In de winterperiode doe ik zo'n 360 à 370 km, dus 22 liter : 3,6 = 6,11 liter per 100 km).
P.S.: van zodra het oranje lichtje van de benzinemeter brandt, probeer ik zo vlug mogelijk te tanken, waardoor ik bijna altijd evenveel benzine tank.
Normale rijstijl, zich houdend aan de opgelegde snelheden, soms sportief doortrekken (als de motor warm staat), rij meestal met duozitter, zowel landwegen als snelwegen, eerder weinig stadsverkeer, ritten van 40 tot 300 km of meer.
Ik twijfel er dus niet aan dat het verbruik tussen de 5 à 6,5 liter per 100 km ligt en ben over dit verbruik tevreden.
Mvg, Seppe
ik hou op regelmatige basis het verbruik van mijn r1150rt van mei 2004 (dus nog niet optimaal ingereden - de km-teller staat nu op 14000 km) bij, kwestie van waarheden te hebben.
In de zomerperiode kwam ik gemiddeld aan 5,5 l per 100 km (400 km met een tankbeurt van 22 liter (oct. 95) : 22 liter : 4 = 5,5 liter per 100 km).
In de winterperiode doe ik zo'n 360 à 370 km, dus 22 liter : 3,6 = 6,11 liter per 100 km).
P.S.: van zodra het oranje lichtje van de benzinemeter brandt, probeer ik zo vlug mogelijk te tanken, waardoor ik bijna altijd evenveel benzine tank.
Normale rijstijl, zich houdend aan de opgelegde snelheden, soms sportief doortrekken (als de motor warm staat), rij meestal met duozitter, zowel landwegen als snelwegen, eerder weinig stadsverkeer, ritten van 40 tot 300 km of meer.
Ik twijfel er dus niet aan dat het verbruik tussen de 5 à 6,5 liter per 100 km ligt en ben over dit verbruik tevreden.
Mvg, Seppe
Seppe rt zegt : Niemand is perfect ... ik ben daar een perfect voorbeeld van!
-
Iron Gonzo
mijn RS heeft een km stand van 115000
mijn rijstijl is kalm bij koude motor
eens 2blokjes op temp. meter ga ik redelijk sportief rijden.
ik ga ook direct tanken als het lichtje brand ( 20a21liter)
vroeger met mijn ritten naar duitsland (snelheid 140a160 bijna constant) had ik een veel lager verbruik 6a7 litter.
mijn rijstijl is kalm bij koude motor
eens 2blokjes op temp. meter ga ik redelijk sportief rijden.
ik ga ook direct tanken als het lichtje brand ( 20a21liter)
vroeger met mijn ritten naar duitsland (snelheid 140a160 bijna constant) had ik een veel lager verbruik 6a7 litter.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
de Ron
Rij met een 1150Rt van 2001. Allemaal redelijk zuinige bakjes hebben jullie. Ik kom gewoonlijk toch aan een verbruik van 6,5 liter. 400 km met een tank heb ik nog nooit gedaan.., als het reservelampje begint te branden ga ik toch uiterlijk binnen de 50 km tanken.
groeten,
Ronny
groeten,
Ronny
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
Hey allemaal , mijne RT van 2004 met 13500km doe ik ongeveer 400 km vooralleer het geel lampje brand . Kan dan nog 60 km rijden voor hij helemaal zonder valt ( Geprobeerd !!!! Had een bus extra mee ) . Mijne rijstijl is sportief tenoemen. Zijn gemiddeld verbruik is nooit hoger geweest dan 5.5 liter.
-
louis2m
- Contacteer:
Het verbruik van een BMW Boxer kan nog al variabel zijn, temperatuur is daar een onderdeel van en zo kan ik er nog wel een paar op noemen. Zo kwam ik deze winter tot de verrassende ervaring dat ik 530 Km op een tank kon rijden ! ! Ik moest er 24,6 liter ingooien dus hij was aardig leeg. Ook met vrienden in Engeland slaapverwekkend 110 Km/u rijden, 1 : 22,6 halen, liever rij ik wat sneller maar het viel mij heel erg mee.........
Nou heb ik wellicht een stomme vraag :
hoe vol doen jullie die tank dan wel ?
tot onder de kraag of tot de kraag ook netjes vol ?
technieker van mjn dealer vertelde dat je onder de kraag moet blijven want helemaal vol mag pas als je onmiddellijk je eerste blokje leegrijdt, dus zo'n 40 à 50 km !
Is dat wel echt nodig ?
CU
Georgie
hoe vol doen jullie die tank dan wel ?
tot onder de kraag of tot de kraag ook netjes vol ?
technieker van mjn dealer vertelde dat je onder de kraag moet blijven want helemaal vol mag pas als je onmiddellijk je eerste blokje leegrijdt, dus zo'n 40 à 50 km !
Is dat wel echt nodig ?
CU
Georgie
GSeorgie R1200GS 2005 : veel koppel is veel rijplezier