gele vestjes
Moderator: GVN
gele vestjes
DOE ZE AAN!
Als motorrijder achter t stuur van een auto let ik echt goed op moto's. Ik stel me gewoonlijk al flink links op om plaats te geven (in de file op links vak dus)
Gisteren in de file zie ik een motor aankomen, met geel vestje +/- 50m achter me, ik ga dus extra links.
1 minuut later passeert ineens een zwarte rijstkoker, zwarte helm, zwart pak. Ik had m nooit gezien tot ie ineens voor me reed. Rijstijl van die 2 motards was vergelijkbaar.
Er is maar 1 uitleg voor: die lelijke gele vestjes helpen ontzettend veel voor onze zichtbaarheid! Vanaf nu beschouw ik t als een even belangrijk veiligheids item als de helm, en zal je me niet meer zonder zien rijden.
Wie van jullie zweert erbij of vertikt t om ze te dragen?
Als motorrijder achter t stuur van een auto let ik echt goed op moto's. Ik stel me gewoonlijk al flink links op om plaats te geven (in de file op links vak dus)
Gisteren in de file zie ik een motor aankomen, met geel vestje +/- 50m achter me, ik ga dus extra links.
1 minuut later passeert ineens een zwarte rijstkoker, zwarte helm, zwart pak. Ik had m nooit gezien tot ie ineens voor me reed. Rijstijl van die 2 motards was vergelijkbaar.
Er is maar 1 uitleg voor: die lelijke gele vestjes helpen ontzettend veel voor onze zichtbaarheid! Vanaf nu beschouw ik t als een even belangrijk veiligheids item als de helm, en zal je me niet meer zonder zien rijden.
you don't stop playing because you get old.
you get old because you stop playing.
Fun on wheelz
BMX: WeThePeople 4Seasons
XC: Intense Uzzi SL
Downhill:Intense M3
Vrooom: Laverda Jota '79
you get old because you stop playing.
Fun on wheelz
BMX: WeThePeople 4Seasons
XC: Intense Uzzi SL
Downhill:Intense M3
Vrooom: Laverda Jota '79
-
J-P
- Contacteer:
Ik vertik het ze te dragen:
- ik heb voldoende reflectiemateriaal op pak (dit itt mensen die een zwart pak dragen zonder reflectiemateriaal) aan achterzijde en zijkant.
- ik heb een witte helm met politiestickers
- mijn rijstijl is assertief en ik wissel vaak van positie binnen mijn rijstrook teneinde beweeglijk te blijven voor tegenliggers en mensen die in hun spiegels kijken.
- om op te vallen moeten andere mensen eerst uit hun doppen kijken en daar wringt `m vaak de schoen, gewoon zelf niemand vertrouwen doet genoeg.
Wat denk je, valt dit op langs achter?

En langs voor?

Overigens doet een helm al veel zodat zlefs een zwart pak nog zichtbaar wordt:

- ik heb voldoende reflectiemateriaal op pak (dit itt mensen die een zwart pak dragen zonder reflectiemateriaal) aan achterzijde en zijkant.
- ik heb een witte helm met politiestickers
- mijn rijstijl is assertief en ik wissel vaak van positie binnen mijn rijstrook teneinde beweeglijk te blijven voor tegenliggers en mensen die in hun spiegels kijken.
- om op te vallen moeten andere mensen eerst uit hun doppen kijken en daar wringt `m vaak de schoen, gewoon zelf niemand vertrouwen doet genoeg.
Wat denk je, valt dit op langs achter?
En langs voor?
Overigens doet een helm al veel zodat zlefs een zwart pak nog zichtbaar wordt:
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
-
janneman
- Contacteer:
ik heb er altijd eentje bij
in regenweer doe ik die altijd aan, anders niet zo. Dan vind ik het toch wat veiliger, omdat de visibiliteit veel minder is op zo een moment en reflectiemateriaal op zo een moment meestal niet veel helpt ...
in regenweer doe ik die altijd aan, anders niet zo. Dan vind ik het toch wat veiliger, omdat de visibiliteit veel minder is op zo een moment en reflectiemateriaal op zo een moment meestal niet veel helpt ...
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
-
janneman
- Contacteer:
een vraagje aan J-P
die lederen broek met witte zijstreep die je aanhebt, ik zie die wel meer in Nederland. Ook gedragen door politie dacht ik ?!
Kan je die gewoon ergens kopen ?
greets j.
die lederen broek met witte zijstreep die je aanhebt, ik zie die wel meer in Nederland. Ook gedragen door politie dacht ik ?!
greets j.
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Re: gele vestjes
Ik zweer er bij als het donker of grijs weer is, maar ben laks en 'vergeet' ze als het helder weer is. Ik zal mijn leven beteren en zeker in de donkere maanden - ook overdag - altijd in fluo rijden...
blijf jezelf en geniet van de natuur, het platteland en de mensen...
lid
lid
-
Jo De Paepe
Ik vertik het om een fluo vestje te dragen.
Ik werk niet bij de vuilkar
Dagelijks doe ik een 100 tal km woon werk (zomer en winter) in een zwart Atlantis pak zonder reflectie en een matzwarte helm. Ik rij voldoende defensief ( ala JP)en ga er steeds vanuit dat een automobilist toch nooit kijkt ,vestje of niet.
Ik werk niet bij de vuilkar
Dagelijks doe ik een 100 tal km woon werk (zomer en winter) in een zwart Atlantis pak zonder reflectie en een matzwarte helm. Ik rij voldoende defensief ( ala JP)en ga er steeds vanuit dat een automobilist toch nooit kijkt ,vestje of niet.
-
J-P
- Contacteer:
janneman schreef:een vraagje aan J-P
greets j.
Yep, bij TOPSKIN in Prinsenbeek, Breda! Niet ver van jou dus! Worden op maat gemaakt, echt kwaliteit. Ik heb er een zomerbroek en een winterbroek van.
http://www.topskinmotorkleding.nl/index2.php
J-P
-
janneman
- Contacteer:
thx J-P, ik denk zelfs dat onze 'flikken-motards' daar ook hun kleren aankopen of toch zeker dat in het verleden gedaan hebben ...
-
Relax
Tot er zo ééntje die niet kijkt met een snelheidsverschil van +50 in je kont knalt. Ga dan maar ff liggen zeuren over je vuilkar... En JP heeft reflectie, remember?Jo De Paepe schreef:Ik vertik het om een fluo vestje te dragen.
Ik werk niet bij de vuilkar![]()
Zo'n hesje KAN het verschil maken en het is duidelijk dat je veel vaker zal gezien worden mét dan zonder. Niet altijd, gewoon vaker, en makkelijker op te merken. Anders beweren is naïef of je geweten in slaap meppen.
Wat me vreemd lijkt is dat een hesje je van voren opvalt. Elke motorrijder voert licht, wat mi meer moet opvallen dan zo'n ding. Hesjes lijken me vooral nuttig van de zij- en achterkant.
I respect your opinion. But I don't give shit.
-
J-P
- Contacteer:
Tuurlijk, ik ben VOOR het kopen van opvallende kleding en daarbij verwacht ik van een motard dat hij reflectie of opvallende kleuren gebruikt als aankoopargument naast gebruiksvriendelijkheid, pasvorm en zo u wilt prijs. Ik begrijp niet dat motorrijders volstaan met Zwarte kleding....
J-P
Iemand die met een snelheidsverschil van 50km/h in je kont knalt heeft je niet gezien, met of zonder hesje.
Vergelijk het met de ongelukken in de file... Van kilometers ver worden werken aangetoond, met flitslichten van jewelste, en toch slagen er nog steeds pipo's in om er achterin op te knallen.
Een ongeval gebeurd gewoon omdat men je niet heeft gezien. En of je nu een fluo hesje draagt of niet... Mij kan je niet wijsmaken dat je een object dat vanuit frontaal oogpunt toch gauw een tweetal vierkante meter betreft niet ziet... welke kleur dan ook. Het grootste probleem is dat om het even wie met allerhande andere zaken bezig is tijdens het auto/motorrijden...
Ligt mijn haar goed, even andere post zoeken op de radio, hey...mooie meid daar naast me... Oeps, brokje in mijn neus... Foei, vlekje op mijn broek...
Men doet iedere dag hetzelfde traject en begint zich algauw te vervelen, waardoor men minder oplet.
Vergelijk het met de ongelukken in de file... Van kilometers ver worden werken aangetoond, met flitslichten van jewelste, en toch slagen er nog steeds pipo's in om er achterin op te knallen.
Een ongeval gebeurd gewoon omdat men je niet heeft gezien. En of je nu een fluo hesje draagt of niet... Mij kan je niet wijsmaken dat je een object dat vanuit frontaal oogpunt toch gauw een tweetal vierkante meter betreft niet ziet... welke kleur dan ook. Het grootste probleem is dat om het even wie met allerhande andere zaken bezig is tijdens het auto/motorrijden...
Ligt mijn haar goed, even andere post zoeken op de radio, hey...mooie meid daar naast me... Oeps, brokje in mijn neus... Foei, vlekje op mijn broek...
Men doet iedere dag hetzelfde traject en begint zich algauw te vervelen, waardoor men minder oplet.
Laatst gewijzigd door JH. op 10 nov 2006, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
kortzichtigheid, over de pot en de ketel.....Jo De Paepe schreef:Ik vertik het om een fluo vestje te dragen.
Ik werk niet bij de vuilkar![]()
-
pierre-pieter-pierrot
Re: gele vestjes
Wel : Gewoon mijn mening dan maar: Ik kocht het geel overtrekje onlangs en ik doe het dus telkens ook aan.Het gaat ook om MIJN veligheid hé net als dat beschermingspak en een verplichte helm.Wettelijk moeten of nu niet:Kan mij geen fluit schelen:Tis mijn lichaam - en zie ik er uit als diene gast dat achter een vuilkar aan loopt : So Wath -daar is NIKS mis mee hoor!Mingh schreef:DOE ZE AAN!
Zien en gezien worden is belangrijk.
de Pierre.
laat de mensen die dat willen dragen er een dragen en dat wel en nietes speeltje van wel een vest of geen vestje is gewoon belachelijk ,als je zo goed gezien wil worden kunnen jullie mischien ook nog een fluo keurige motor kopen ,het is maar hoe ge het bekijkt , een feit is duidelijk fluo valt harder op dan elke andere kleur ,maar laat iedereen hier de vrijheid over en ga dit niet in regeltjes gieten ,we hebben al genoeg wetten om op neer te kijken .
ps :soms draag ik er een
en maar klagen over bmw en toch mijn grote liefde! maar het is wel de laaste bucht met wielen
-
Jo De Paepe
Ben nog geen blinde met een Porsche aan + 200 tegen gekomenTot er zo ééntje die niet kijkt met een snelheidsverschil van +50 in je kont knalt. Ga dan maar ff liggen zeuren over je vuilkar...
En als je ook maar een greintje gezond verstand hebt , dan ga je je dood niet staan afwachten achteraan een file of aan de lichten. Je wriemelt je toch vooraan of ben ik weer eens asociaal
Sinds jaren doe ik aan windsurfen, en fluo-kleuren zijn hier bij deze sport schering en inslag.dunlop schreef:laat de mensen die dat willen dragen er een dragen en dat wel en nietes speeltje van wel een vest of geen vestje is gewoon belachelijk ,als je zo goed gezien wil worden kunnen jullie mischien ook nog een fluo keurige motor kopen ,het is maar hoe ge het bekijkt , een feit is duidelijk fluo valt harder op dan elke andere kleur ,maar laat iedereen hier de vrijheid over en ga dit niet in regeltjes gieten ,we hebben al genoeg wetten om op neer te kijken .
Meer nog zonder fluo ... ben je een matte mafkees.
Eigenlijk zie ik dat wel zitten, mijn masjien in dezelfde kleuren als mijn plank en zeil !!!
En ieder jaar laten herspuiten natuurlijk !!
-
Relax
Je hebt gelijk over het minder geconcentreerd rijden, maar over de rest?JH. schreef:Iemand die met een snelheidsverschil van 50km/h in je kont knalt heeft je niet gezien, met of zonder hesje.
Haal ff de bestickering van die wagens en er klappen er gegarandeerd nog veel meer op. Ik zou ni willen weten hoeveel hesjes de bestuurders van motoren hun drager al gered hebben van een klap.
Er zijn er altijd die niet kijken, zal altijd zo blijven, maar ik ben ervan overtuigd dat een goede zichtbaarheid hééééééél erg belangrijk is, of dit nu komt van een hesje, goeie reflectie (kijk ff naar Jakke z'n fiets) of een licht.
@ Jo: ik doe hetzelfde, tussenrijden, maar daar heb je niet altijd de tijd voor. En als m'n zichtbaarheid er iets kan aan doen om m'n achterwiel niet rond m'n nek te plooien, ga ik ervoor.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Precies mij gedachtjanneman schreef:ik heb er altijd eentje bij
'k Ga dat zeker niet ALTIJD dragen. Eerst een knappe, degelijke en goed beschermende broek en vest kopen t.w.v. ±700 € en daarover een vestje van 2,5 € dat heel dat mooie, dure ensemble naar de kl*ten helpt
Veiligheid is één ding, maar een beetje klasse mag er ook zijn, hé
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

-
Werner Von C.
- Contacteer: