Zumo... de eerste test

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

dirk-sus
Contacteer:

Bericht door dirk-sus »

Hééé jij hebt dan toch een zumo of nog niet soms.
Zo ja heb je nog niet getest?? :wink:
Geniet van de vrijheid tijdens het rijden.
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Loud and clear

Fluppie
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

He schalkse

MP 3 niet moeilijker als op een andere MP3
heeft geen invloed op de rest van het geheugen

GSM is zelden een probleem, maar we proberen dat in de winkel

Fluppie
wemalo

Bericht door wemalo »

Geert VN schreef:Ik las op een of ander website dat de Zumo
- een intern RAM-geheugen heeft van maar 115MB (de 2820 heeft 700MB)
Als je even logisch nadenkt, dan weet je dat dit niet mogelijk is. De Zumo 550 wordt geleverd met Europa voorgeladen in het intern geheugen. Onmogelijk dat dit op 115 mb kan! Ik heb gelezen dat het intern geheugen om en bij de 2 GB is.
D-J

Bericht door D-J »

Maareh....wat gaat ie kosten? :wink:
R1150GS Rules!!
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

wemalo schreef:
Geert VN schreef:Ik las op een of ander website dat de Zumo
- een intern RAM-geheugen heeft van maar 115MB (de 2820 heeft 700MB)
Als je even logisch nadenkt, dan weet je dat dit niet mogelijk is. De Zumo 550 wordt geleverd met Europa voorgeladen in het intern geheugen. Onmogelijk dat dit op 115 mb kan! Ik heb gelezen dat het intern geheugen om en bij de 2 GB is.
blijkbaar geen goede site : http://www.gpsshop.be/product/29893/gar ... 50-eu.html
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
mdc
Webmaster
Webmaster

Bericht door mdc »

Zijn waarschijnlijk de gegevens van de 500 dat ze overgenomen hebben.

http://www.gpsshop.be/product/29892/gar ... xe-nl.html

Marc
Marc

R1250RT 2020
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

uit de manual gehaald

50 routes
10000 tracklogpunten
500 favorieten
MP 3 kan in intern geheugen en op SD kaart

meer moet dat niet zijn denk ik.

Fluppie
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

Fluppie,

belangrijke vraag ... je hebt een route gemaakt op je PC en je laadt deze in je Zumo ... gaat hij de route herberekenen of kan je de optie herberekenen uitzetten ??? Blijkbaar zijn er zelfs 2820 waar je herberekenen niet kan uitzetten en dit is iets wat wel niet kan vind ik.

Ik heb namelijk de zeer handige GPSMAP 60 CSX gekocht maar ik kan helaas de optie herberekenen niet afzetten => ik heb er wel een oplossing voor : ik gebruik wingdb om de route om te zetten naar een track, sla deze track op naar een bestand ACTIVE LOG en laadt deze zo in de GPSMAP. Vervolgens Trackback en hij toont een track die een beetje zoals een route blauwe omlijnd is ... maw een goede workaround. Hopelijk zorgen ze er ooit voor om de optie herberekenen uit te schakelen ...

mvg

Stef
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Ik ben daar niet zeker van, als de toestellen er zijn testen we het, maar... ik keek even in de manual en daar zie ik niks staat, het lijkt er dus op dat je de routeherberekening niet kan afzetten.

Maar
op de 2820 kan het zeker en vast wel
en
een route die herberekend wordt door de GPS wordt niet opgeslagen, dat betekent dus dat je het origineel terug kunt openen.

We houden jullie op de hoogte zodra we zekerheid hebben.

Fluppie
ludo V E

zumo de eerste test

Bericht door ludo V E »

wat zijn tracklogpunten ( 10000 )
en wat bedoel je met favorieten ( 500 )
Vanguard

Bericht door Vanguard »

Als je de routeherberekening niet kunt afzetten lijkt het mij dat ze bij Garmin een serieuze flater begaan hebben. Op het gps-forum van Notter is daar ook al veel over geschreven geweest.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
TonTon

Bericht door TonTon »

Vanguard schreef:Als je de routeherberekening niet kunt afzetten lijkt het mij dat ze bij Garmin een serieuze flater begaan hebben. Op het gps-forum van Notter is daar ook al veel over geschreven geweest.
als dat idd zo is dan is het een geweldig grote flater , ik maak mijn routes bijna altijd met heel weinig waypoints , de automatische routeherberekening stel ik in op "vragen" , als je route niet genoeg waypoints bevat en je laat herberekenen dan rekent ie de snelste/kortste route naar het volgende waypoint , in mijn geval was dat dan meestal naar het eindpunt en bye bye je mooie route.
als ik om een of andere reden mijn route heb verlaten dan kijk ik gewoon op m'n schermpje naar het kaartje hoe ik er terug kan op geraken , zonder herberekenen.
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

@Ludo
tracklogpunten is een 'kruimelspoor' dat uitgelegd wordt wanneer je ergens rijdt. Zo kan je op het einde van je trip deze zien op je PC, er eventueel een route mee maken, een route corrigeren, enz.

een favoriet is de nederlandse vertaling voor een waypoint, een interessante plaats die je kan bijhouden, opslaan en een naam geven. Je kan er later terug naartoe navigeren zonder het adres te moeten ingeven.

Groetjes

Fluppie
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

In verband met de routeherberekening. Ik zou ook liever zien dat het kan afgezet worden. Als dat niet zo blijkt te zijn zullen we het vragen aan de fabrikant via een software update.

Maar, een herberekende route wordt niet opgeslagen, je kan ze dus steeds opnieuw vragen via je routemenu. Het is me reeds herhaaldelijk overkomen, vooral na haarspeldbochten dat ik een herberekening krijg, steeds kan ik mijn originele route terug inladen. Je zit dan natuurlijk wel met de manipulatie, maar het kan.

Bovendien is het misschien zinvol niet spaarzaam te zijn met via-punten. Je mag er minstens 49 gebruiken per route. Het zal immers op het moment dat je een kaaartupdate zou doen, of een andere GPS zou kopen met nieuw kaartmateriaal makkelijker zijn om al je routes uit het verleden te laten herberekenen.

Groetjes en een prettige zij het natte zondag.

Fluppie
TonTon

Bericht door TonTon »

Fluppie , plaats je dan eerst de waypoints en klik je dan via die waypoints je route aaneen of maak je gewoon een route en dan op "strategische plaatsen" waypoints gaan neerzetten ?
misschien moet ik idd wel gebruik gaan maken van de mogelijkheid om er 49 per route te kunnen plaatsen...
mdc
Webmaster
Webmaster

Bericht door mdc »

Arnold,

Fluppie spreekt van Via-punten en jij van Waypoints.
Er is een verschil tss de 2.

Een waypoint is een favoriet, beschreven door Fluppie hierboven. Die zet je gewoon uit op de kaart als start, einde, middagstop, enz...

Een via-punt is het punt dat je krijgt door met je pijltje de route te verslepen naar een bepaald punt op de kaart. Dit is een punt waar je route moet passeren. Die komen niet in de lijst met waypoints en kan je er ook niet naar zoeken of navigeren via de 'Ga naar' of 'Find' functie op je GPS.

Marc
Marc

R1250RT 2020
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

mijn manier van werken, maar dus zeker geen evangelie
Laat ons uitgaan van een reis, voor een dagritje hebben we meestal andere doelstellingen.

Info zoeken buiten mapsource, tijdschriften, internet, boeken
waypoints maken van plaatsen die misschien het bezoeken waard zijn: cols en passen, watervallen, leuke wegskes
routes maken
indien nodig kaarten selecteren
alles overbrengen naar GPS
nakijken in de GPS of alle routes opstarten
alles van de GPS naar een blanco bestand in Mapsource brengen en nakijken of alles volledig is en dan

de weg is het doel....

Fluppie
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

En Arnold...
ik zorg er voor dat POI, waypoint, en via-punt van mekaar gescheiden zijn, en laat ze dus niet samenvallen. Dat maakt het mogelijk een via-punt te verplaatsen zonder dat je het waypoint moet meenemen en omgekeerd.

Het onderscheid tussen een via-punt en een waypoint is goed omschreven. De spraakverwarrring is ontstaan omdat in mapsource tot versie 6.5 deze nomenclatuur door mekaar gebruikt werd.

Fluppie
TonTon

Bericht door TonTon »

fluppie schreef:En Arnold...
ik zorg er voor dat POI, waypoint, en via-punt van mekaar gescheiden zijn, en laat ze dus niet samenvallen. Dat maakt het mogelijk een via-punt te verplaatsen zonder dat je het waypoint moet meenemen en omgekeerd.

Het onderscheid tussen een via-punt en een waypoint is goed omschreven. De spraakverwarrring is ontstaan omdat in mapsource tot versie 6.5 deze nomenclatuur door mekaar gebruikt werd.

Fluppie
vraagje dan : als ik nu gebruik maak van die 49 via punten per route , en ik laat onderweg door één of andere reden de route herberekenen , wordt die dan herberekent naar volgend via punt toe en de rest van de via punten ?
zoja dan heb ik weeral véél bijgeleerd en ga ik daar dan zeker rekening mee houden bij het maken van routes ( en al mijn bestaande routes aanpassen :? ).
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Enkele eigenschappen van de Zumo:

Bluetooth draadloze technologie voor verzenden van gesproken navigatieaanwijzingen aan daarvoor geschikte helmen.

Bluetooth draadloze technologie voor handsfree bellen met daarvoor geschikte GSM telefoons – ga naar http://www.garmin.com/bluetooth voor een lijst van compatibele GSM telefoons

Dit vond ik hier...http://www.gpsale.nl/?gclid=CMmEzs6O1IgCFQ9uVgodBjfvRQ

Betekend dit dat je zonder de aankoop van een speciale bluetooth helm (kostprijs een paar honderd euro) helemaal geen geluid op de motor hebt?.... en dus dat mp3 spelerke ook niets zal geven.... en als je geen aangepaste gsm hebt die compatibel is met het toestel zelfs ook niet kan bellen op de motor....? En om handsfree bluetooth te bellen heb je naast een nieuwe dure telefoon ook nog eens een dure bluetooth koptelefoon nodig... en dat zal de aankoopprijs nog eens opdrijven met toch al gauw een 400 eurokes....

Of ben ik verkeerd?
Laatst gewijzigd door JH. op 19 nov 2006, 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

je zit er dik naast er is een aansluiting voorzien voor audio
http://www.garmin.com/manuals/zumo550_I ... nGuide.pdf
Laatst gewijzigd door Iron Gonzo op 19 nov 2006, 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

IRON GONZO schreef:je zou wel eens gelijk kunnen hebben

ik zie nergens een aansluitingske voor een oortje of koptelefoontje
Dacht ik ook... Bluetooht werkt niet met kabelkes.. dus ook geen gaatje om een kabelke in te steken... Misschien is de 2820 dan toch nog beter af... of wil je wel een speakerke in uw helm.... misschien toch een tomtom overwegen? :roll:
Afbeelding
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

JH. schreef:
IRON GONZO schreef:je zit er dik naast er is een aansluiting voorzien voor audio
http://www.garmin.com/manuals/zumo550_I ... nGuide.pdf
Dacht ik ook... Bluetooht werkt niet met kabelkes.. dus ook geen gaatje om een kabelke in te steken... Misschien is de 2820 dan toch nog beter af... of wil je wel een speakerke in uw helm.... misschien toch een tomtom overwegen? :roll:
vorige heb edit gedaan :wink: :P
sorry ik had iets over het hoofd gezien
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

dan staat hier toch een foutje in hun tekst..

Muziek luisteren en telefoneren op de motor
De Garmin Zumo 500 deluxe is in alle opzichten compleet en is een must have voor elke vervende motorrijder. Op het 3,5 inch grote aanraakscherm vindt u probleemloos uw weg, zonlicht en handschoenen zijn hiervoor geen belemmering. Dankzij de Bluetooth-technologie kunt u in combinatie met een compatibele motorhelm zelfs op de motor MP3's beluisteren of telefoneren. Een telefoontje neemt u simpelweg aan met een druk op het touchscreen. Daarnaast is de database op de Zumo 500 met telefoonnummers van nuttige punten zoals restaurants en hotels, een welkome aanvulling op uw mobiele telefoon.[/url]
Afbeelding
Plaats reactie