Merk en type BMW-radio voor R1150RT ???

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
WimLT
Contacteer:

Merk en type BMW-radio voor R1150RT ???

Bericht door WimLT »

Weet er mij iemand te vertellen van welk merk en type een originele BMW radio eigenlijk is, die in de RT's worden ingebouwd :?:

Er staan zovéél 2dehandse autoradio's op biedingssites dat die er haast wel MOET tussenstaan voor een "prikje" :shock:

Dank bij voorbaat voor de moeite :wink:
Laatst gewijzigd door WimLT op 14 nov 2006, 10:44, 3 keer totaal gewijzigd.
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Volgens mij kwamen de radio's voor de K1100LT en R11x0RT van Clarion. De radio's van de K1200LT en R1200CL komen van Becker. Maar ik denk dat dergelijke radio's alleen maar onder het BMW logo op de markt zijn gekomen (met dito prijskaartje).
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
edargpu

Bericht door edargpu »

Type van radio die in mijn RT zit is er een van Clarion meet het BMW logo op.
Het zijn radio's die speciaal voor BMW worden gemaakt en niet rechtstreeks bij Clarion te koop zijn.
Deze radio's worden dan ook speciaal gemaakt omwille van de stuurbediening van BMW.
:wink:
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
w

Bericht door w »

Clarion PU-9203A - voor de 11xxRT
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Oké, thanks mannen :wink:

Ik zal er eens naar op zoek gaan, alhoewel ik steeds meer goesting krijg om den Harald zijn voorbeeld te volgen met dat joystiksken 8)

Maar toch bedankt voor de moeite :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

jpblocken
Contacteer:

Bericht door jpblocken »

BiemeRT,
De firma AKE uit Duitsland levert zelfs de afstandsbedieningen om aan het stuur te monteren zoals die door BMW werden voorzien voor de 1100 en 1150 modellen. Volg deze link maar eens, misschien vind je er wel wat je zoekt. Even doorklikken op de pagina naar radiofernbedienung. Ze stellen er ook een aantal autoradios voor die op deze afstandsbediening kunnen aangesloten worden.
Suc6
http://www.ake-elektronik.de/Motorradko ... kation.htm
> 20 jaar lid BMW MC Vlaanderen en Lid Blue Knights Belgium chapter III
Voormalig beroepshalve motorrijder (laureaat Esc Mot Pol Bru 1985 - ex-docent MoCy PLOT)
11rt

Bericht door 11rt »

geen ervaring,maar:
Ik vermoed dat veel Sony genomen wordt door de DRAAD-gebonden afstandsbediening.Dat is wel handig/onmisbaar op de motor.
Dus let erop ,als je een radio koopt of je een draad-gebonden afstandsbediening kan aansluiten.
De Infrarood-oog uitsolderen ,en via een kabel naar buiten brengen ,heb ik ook wel eens gelezen ergens op een forum.
De RT bediening wordt ook al eens omgebouwd naar "Sony-normen".
(uiteraard heeft de originele Sony-bediening meer instel-knoppen,dacht ik.)
Een remote RDS Display zoals de 1150RT ,voor een "niet-bmw-radio",heb ik nog nergens gezien (ook niet op internet ).
Van de "ongekende merken" aanbiedingen heb ik zelden iets positief gelezen.Goedkoop,maar je weet niet wat je gaat krijgen.

De oplossing zou gewoon horizontale montage zijn.Hadden ze dat voorzien op 1200RT bijvoorbeeld,hadden die veel keus in de after-market.
De radio-fabricanten gaan zich niet inspannen om vertikaal feilloos CD's(mp3) te spelen vermits dat enkel gevraagd is op de motor.Jammer voor ons ,want op een CD gaan 700MB mp3 .Een Cd kost ca 50 Eurocent.
USB aansluiting ,en aux ingang vooraan ,wordt nu ook aangeboden.Ik vindt echter nergens terug hoeveel MB dan op de usb-device mag staan?Een usb-stick van 512mb lijkt me een geklooi ,in vergelijking met setje CD-mp3.
Ik speel voorlopig de CD-mp3 via een CD-walkman(Iriver) aan de autocom ,tot iemand me een vertikale radio/CD/MP3 toont.
CD/mp3 vindt ik belangrijk ,gezien ik "altijd" bij de zuiderburen ,de Eifel of Luxemburg rondrijd .Buiten Radio21 luister ik daar daar weinig radio(in de auto).
Fox30

Bericht door Fox30 »

Mijn schoonbroer heeft tussen zijn bagagerek en zijn topkoffer een aluminium behuizing laten maken, waarin perfect elke standaard radio-CD past in horizontale uitvoering.
Hij heeft ook de AKE stuurbediening.
Dat alles op een K1200RS
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Stefken schreef:Clarion PU-9203A - voor de 11xxRT
Inderdaad en ge kunt duidelijk zien dat hij speciaal (lengterichting) gemaakt is voor op de motor.

Afbeelding

Het is een héél simpele radio als je vergelijkt met wat er nu allemaal op de markt is en dat voor 500 € :shock: :shock: :shock:
Hij is trouwens niet te vinden op de 2dehands markt en dus ga ik nu zeker helemaal in de richting van "Sony met joystick" 8)

Alleen nog een kwestie van de beste koop op de kop te tikken :wink:

Fox30

Bericht door Fox30 »

BiemeRT schreef:
Stefken schreef:Clarion PU-9203A - voor de 11xxRT
Afbeelding
De radio die stefken toont is er wel één voor de R1100RT.
Deze voor de R1150RT ziet er anders uit en heeft geen display.
Dat komt apart en plaats je in het dashboard.
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Fox30 schreef:De radio die stefken toont is er wel één voor de R1100RT.
Deze voor de R1150RT ziet er anders uit en heeft geen display.
Dat komt apart en plaats je in het dashboard.
Afbeelding
Aha, nu zijn we alweer een stap dichter (of eigenlijk nog altijd even ver :lol: ), want welk merk en type is dit :?: :?

Ik had eigenlijk in de topic-tittel direct moeten bijvermelden dat het voor nen R1150RT moest zijn (heb dat intussen ook gedaan), maar ik ging er vanuit dat dat dezelfde radio was als voor den R1100RT :oops: :roll:

Fox30

Bericht door Fox30 »

BiemeRT schreef: Aha, nu zijn we alweer een stap dichter (of eigenlijk nog altijd even ver :lol: ), want welk merk en type is dit :?: :?

Ik had eigenlijk in de topic-tittel direct moeten bijvermelden dat het voor nen R1150RT moest zijn (heb dat intussen ook gedaan), maar ik ging er vanuit dat dat dezelfde radio was als voor den R1100RT :oops: :roll:
Sorry BeemerRT, dat weet ik niet en ik heb eigenlijk niet zo heel veel zin om hem er eventjes uit te halen om dit uit te vinden.
Ook in de aparte handleiding van de radio wordt hierover met geen woord gerept.
Plaats reactie