tweedehands k-serie
Moderator: GVN
k75
deze zomer een k75s gekocht met 59000 km voor 1000€
en echt de koop van mijn leven aan gedaan zonder zeveren.
die bolt zuiver,zuinig en moe wordt je er niet op.
vroeger gereden met jamaha virago en suzuki katana,wel ze mogen ze houden geef mij maar mijn beemer
vroeger gereden met jamaha virago en suzuki katana,wel ze mogen ze houden geef mij maar mijn beemer
k75s omgebouwd tot rt bj 3/89
FF reclame maken: http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?t=8233
a me mo weg zen
K1100LT'96 -> K1100LT '98 - Maico 320 GS

K1100LT'96 -> K1100LT '98 - Maico 320 GS

K75-100RT
Hi,
Leerde 2 jaar geleden moto rijden met een K100 RT met 210.000 km op de teller. Deed er 25.000 km mee en geen druppel olie op de grond. Zeer aangename en wendbare moto. Deed nog mee aan de laatste promotietrip. Hij is niet te verslijten. Kocht hem voor 2.000 € en heb hem verkocht voor 2.250 €. Mijn vrouwke verkiest deze boven onze nieuwe 1200GT. Te Japans vind ze. Heb 2000 km gereden met een 1200 LT en vond dit te zwaar.
De 1100 LT is een mooie moto zoals er spijtig genoeg geen gebouwd meer worden. Hij is nog steeds het model voor de ronde van Frankrijk en de olympische spelen.
Veel succes met je zoektocht.
Michel
Leerde 2 jaar geleden moto rijden met een K100 RT met 210.000 km op de teller. Deed er 25.000 km mee en geen druppel olie op de grond. Zeer aangename en wendbare moto. Deed nog mee aan de laatste promotietrip. Hij is niet te verslijten. Kocht hem voor 2.000 € en heb hem verkocht voor 2.250 €. Mijn vrouwke verkiest deze boven onze nieuwe 1200GT. Te Japans vind ze. Heb 2000 km gereden met een 1200 LT en vond dit te zwaar.
De 1100 LT is een mooie moto zoals er spijtig genoeg geen gebouwd meer worden. Hij is nog steeds het model voor de ronde van Frankrijk en de olympische spelen.
Veel succes met je zoektocht.
Michel
-
DJAIRO
Re: K75-100RT
Dat is zeer normaal voor een K 75 en K 100 ! Sprak al met verschillende eigenaars die het klokje al 2 maal rondgereden hadden,volgens mij is BMW met deze moto's te bouwen gestopt om dat ze onverslijtbaar waren.MitchGT schreef:Hi,
Leerde 2 jaar geleden moto rijden met een K100 RT met 210.000 km op de teller.
Michel
Deze foto zegt genoeg,komt van een Nederlander die met z'n K100RT 722.704Km al gereden heeft!!! Mijn K75 heeft 133.000Km en is in principe maar juist goed ingereden!
Groeten Frank
Laatst gewijzigd door DJAIRO op 26 nov 2006, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb mijn K75S nu een jaartje, en ook ik doe 'm, op zéker, niet meer weg!deze zomer een k75s gekocht met 59000 km voor 1000€
Deze K75 zal misschien wel een erfstuk worden?!
Groet, Mathé
BMW K75 1988 / Yamaha XT660R 2009 / Suzuki X7 GT250 1978 ..... hond(je) heet 'Beemer'.
-
DJAIRO
Al had ik het geld voor het oprapenMathé schreef:Deze K75 zal misschien wel een erfstuk worden?!deze zomer een k75s gekocht met 59000 km voor 1000€
_________________![]()
Groet, Mathé
Ik heb ook al met zowat alles gereden,maar een K is zo een ongelooflijke soepele wendbare moto dat je er gerust "zware kanonnen"
Mijn "Kaatje" gaat nooit meer weg,hoogstens mischien een moto erbij,GS waarschijnlijk!
Groetjes Frank
Ja Frank, je (ik) kan over de K75 eigenlijk alléén positieve dingen zeggen; het is gewoon een soepele 'alles-kunner'!
Ik heb er sinds een week of 3, een Supertrapp-uitlaat voor op de kop weten te tikken .... MAN ..... ik ben weer helemaal 'in love' ..... een SOUND om je vingers bij af te likken .... of om gewoon nog een extra rondje mee te rijden
Ik zal eens proberen een foto bij te sturen; misschien is hij/zij? er niet direct mooier op geworden, maar wel lichter, want dat scheelt aanzienlijk met de orginele demper (die nu netjes 'nieuw' in de kast ligt) maar het geluid is érg mooi- én in te stellen, door er meer- of minder plaatjes tussen te doen.
Groetjes, Mathé

Ik heb er sinds een week of 3, een Supertrapp-uitlaat voor op de kop weten te tikken .... MAN ..... ik ben weer helemaal 'in love' ..... een SOUND om je vingers bij af te likken .... of om gewoon nog een extra rondje mee te rijden
Ik zal eens proberen een foto bij te sturen; misschien is hij/zij? er niet direct mooier op geworden, maar wel lichter, want dat scheelt aanzienlijk met de orginele demper (die nu netjes 'nieuw' in de kast ligt) maar het geluid is érg mooi- én in te stellen, door er meer- of minder plaatjes tussen te doen.
Groetjes, Mathé

BMW K75 1988 / Yamaha XT660R 2009 / Suzuki X7 GT250 1978 ..... hond(je) heet 'Beemer'.
-
DJAIRO
She is a beauty.....Spijtig dat ik die "sound" is niet kan horen!!!!!!Mathé schreef:Ik heb er sinds een week of 3, een Supertrapp-uitlaat voor op de kop weten te tikken .... MAN ..... ik ben weer helemaal 'in love' ..... een SOUND om je vingers bij af te likken .... of om gewoon nog een extra rondje mee te rijden![]()
Groetjes Frank
-
Iron Gonzo
rooooooooouuuuuuuuuuw roooooooooouuuuuuw

hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
DJAIRO
Goe bezig.....Joenge!!!IRON GONZO schreef:rooooooooouuuuuuuuuuw roooooooooouuuuuuw![]()
Net zoals in de ongeevenaarde"Joe Bar"strips!!!!!
Roaaaaar..Vroaaar tot ziens he!!
Frank

Laatst gewijzigd door DJAIRO op 15 nov 2006, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar Frank, dat gaat goedkomen hoor; ik ga zeker een keertje een rit- of een bijeenkomst bij jullie bijwonen! ... leg de oordopjes maar vast klaarShe is a beauty.....Spijtig dat ik die "sound" is niet kan horen!!!!!!
Nee hoor, volgens mijn vrouw en wat vrienden is het geen a-sociaal geluid ...... misschien een mooie 'kruising' tussen VROAAAAAR en rooooooooouuuuuuuuuuw roooooooooouuuuuuw
Zelf geniet ik in ieder geval met volle teugen, want een mooi geluid verhoogd toch wel de 'beleving' van motorrijden.
Groet- en tot ziens,
Mathé
-
DJAIRO
Maar Frank, dat gaat goedkomen hoor; ik ga zeker een keertje een rit- of een bijeenkomst bij jullie bijwonen! ...Mathé schreef:She is a beauty.....Spijtig dat ik die "sound" is niet kan horen!!!!!!
Ik kijk er al naar uit!!Mischien wat ver vanuit Utrecht,maar ik organiseer elk jaar samen met wat vrienden een motortreffen ten voordeel van m'n werk(werk als opvoeder met volwassenen met een matige mentale beperking)die rit gaat door elk jaar in september(kijk onder meetings naar topic"Herdenkingsrit Albert Aerts) dit jaar hadden we meer dan 500 inschrijvingen,dus met goed weer...je ziet maar!!!
Groetjes vanuit het zonnige Belgie!!
Frank

-
Iron Gonzo
ik heb de collectie, maar denk dat ze niet voltallig is
de laatste ontbreken nog
wreed toffe strips
de laatste ontbreken nog
wreed toffe strips
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Afstanden 'verbleken' met een motor als onze Kaatjes, dus ik zal de Belgische agenda zéker in de gaten houden.
Een mooi initiatief trouwens, die rit in september!
Dan die Joe Bar strips; ik denk dat ik ze allemaal heb (als er zeer recent niet ééntje is bijgekomen, tenminste) en ik kan daar als een kind van genieten
Tijdens het rijden moet ik er zelfs vaak aan denken; nú al helemaal met mijn VROAAAAAAAAAAAM-uitlaat
Nee écht, ik vind dat geen geluid opkan, tegen het geluid van een 3-cilinder
Een 6 cilinder klinkt ook machtig, net als de race-5-cilinders, en bij auto's de 8-, en 12 cilinders.
Groet,
Mathé
Een mooi initiatief trouwens, die rit in september!
Dan die Joe Bar strips; ik denk dat ik ze allemaal heb (als er zeer recent niet ééntje is bijgekomen, tenminste) en ik kan daar als een kind van genieten
Tijdens het rijden moet ik er zelfs vaak aan denken; nú al helemaal met mijn VROAAAAAAAAAAAM-uitlaat
Nee écht, ik vind dat geen geluid opkan, tegen het geluid van een 3-cilinder
Een 6 cilinder klinkt ook machtig, net als de race-5-cilinders, en bij auto's de 8-, en 12 cilinders.
Mathé
-
DJAIRO
Inderdaad,soms doet de klank van"Kaatje"me een beetje denken aan de klank van een" flat six"van een Porche!!!Mathé schreef: Nee écht, ik vind dat geen geluid opkan, tegen het geluid van een 3-cilinder
Alle 3 cilynders hebben zo iets rauw in de "stem" m'n oudste zoon Flip heeft als auto een Seat Ibiza 1400Tdi ook een 3 cilinder,wel daar ga ik steeds even het blokje mee om rijden,zonder radio om eventjes te genieten van dat lekker geluidje!!
Er zijn zo verschillende moto's waarvan het geluid me kippenvel
Triumph speed triple
Ducati met Termignoli uitlaten
Bmw R serie met Lazer,Acropovic enz..
Harley's op "ralenti"(vrijloop)
Ktm Duke monocilinder
Behalve al diegenen waar het er"zwaar"over is,en zo zijn er spijtig
Groetjes Frank
Laatst gewijzigd door DJAIRO op 26 nov 2006, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Mee eens Frank; daarom heb ik mijn vrouw achterop genomen (lees goed, héBehalve al diegenen waar het er"zwaar"over is,en zo zijn er spijtig genoeg ook veel!!
Tevens hebben enkele vrienden hun goedkeuring gegeven.
Ik vind tevéél ook niet mooi. Of het moet met een circuit-dag zijn. Zo heb ik enkele jaren geleden o.a. de race MV-Agusta's en Honda 6-cilinders uit de jaren '60 en '70 nog eens gehoord over het circuit Assen. Man, als ik er nog aan terugdenk, krijg ik weer kippenvel
Ik heb zelfs nog een LP met race-motoren-geluiden; zal hem snel weer eens opzetten
Groet, Mathé
-
DJAIRO
Hallo Mathé,Mathé schreef: Ik heb zelfs nog een LP met race-motoren-geluiden; zal hem snel weer eens opzetten![]()
Groet, Mathé
Ga eens naar "het Beemer C@fe" op het forum,naar de topic"welke muziek beluister je nu"mischien kan je daar Uw LP promoten !!!
Zoals ze hier in Belgie zeggen"Je hebt het zwaar te pakken,he!!"(het motorvirus wil ik zeggen!)
Heb dat ook,soms tot wanhoop van m'n vrouw
Groetjes Frank
Laatst gewijzigd door DJAIRO op 17 nov 2006, 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Ha,ha .... ja, ik heb het (nog steeds) zwaar te pakken, dat motor-virus.
Het beoefenen ervan doe ik nu 31 jaar onafgebroken, maar dat ik wist dat ik ZOU gaan motorrijden ..... toen was ik volgens mij nog jonger dan zoontje Djairo
Nee leuk hoor, dat je zoontje nu al (BMW?-)motorgek is; prachtig
Mijn zoon heeft de motor-genen ook meegekregen, en hij rijdt al motor; hij had eerder z'n motorrijbewijs dan z'n autorijbewijs (... net als ik vroeger!)
Door de krappe financiën (hij moet alles nog opbouwen, hé) rijdt hij op een bejaarde Honda CB550, maar wie weet; misschien wordt het in de toekomst ook wel een BMW?
Ik zag pas in een motorblad, dat BMW met heel wat modellen komt, die ook jongeren zullen aanspreken?!
Tja, wat een tip
om mijn motor-geluiden-elpee aan te gaan prijzen onder de topic 'wat luister je nu'?!
Groet, Mathé
Het beoefenen ervan doe ik nu 31 jaar onafgebroken, maar dat ik wist dat ik ZOU gaan motorrijden ..... toen was ik volgens mij nog jonger dan zoontje Djairo
Mijn zoon heeft de motor-genen ook meegekregen, en hij rijdt al motor; hij had eerder z'n motorrijbewijs dan z'n autorijbewijs (... net als ik vroeger!)
Door de krappe financiën (hij moet alles nog opbouwen, hé) rijdt hij op een bejaarde Honda CB550, maar wie weet; misschien wordt het in de toekomst ook wel een BMW?
Ik zag pas in een motorblad, dat BMW met heel wat modellen komt, die ook jongeren zullen aanspreken?!
Tja, wat een tip
Groet, Mathé
-
DJAIRO
Groet, Mathé[/quote]
Ja, ik heb 4 zonen(ben nog een eindje verwijdert van Vader Abraham, die had er 7 dacht ik!!
)maar daar zit wel een echtscheiding tussen,Filip 21 is de zoon uit m'n eerste huwelijk(hieruit heb ik nog een prachtdochter Laura,15 jaar) Filip is ook motorgek
maar volgens mij nog een beetje te ontstuimig
dus ik rem hem een beetje af(is gek van Yamaha R1 en die toestanden
)dan is er Yenzo 13 jaar,het zoontjevan m'n huidige vrouw uit haar vorige relatie(vindt het zalig om af en toe achterop met de Beemer mee te rijden
!) dan is Djairo gekomen 22 maand en reeds motorgek
!!en de jongste spruit is Mauro 7 maand, en zegt ook al Brr,Brrr(kan natuurlijk toeval zijn
) dus Mathé,dit is m'n gezinssituatie,beetje ingewikkeld,maar een"warm nest"
maar nu ben ik bijna 46 jaar en denk toch dat ik met de gezinsuitbreiding ga stoppen!!!Voor m'n motorgeschiedenis verwijs ik U naar het"Beemer C@fè"onder het topic"toon je vorige moto"er staan enkele pareltjes tussen,vb een knappe paarse K75
,en een Norton 850 Commando!!!
Groetjes Frank
Groet, Mathé[/quote]
Ja, ik heb 4 zonen(ben nog een eindje verwijdert van Vader Abraham, die had er 7 dacht ik!!
Groetjes Frank
Laatst gewijzigd door DJAIRO op 17 nov 2006, 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Hallo Frank, Ja dat klopt: Vader Abraham had 7 zonen
, maar jij hebt ook flink je best gedaan
Ik snap je verhaal, en ben blij voor je, dat je jezelf in een 'warm nest' voelt; dat gun ik in principe iederéén!
Ook ik ben eenmaal gescheiden geweest, uit dat huwelijk heb ik zoon Wesley (24) die motorrijdt en dochter Nancy (21) die het graag zou willen, maar die heeft nog géén rijbewijs. Dochter Mandy (14) is van mijn huidige huwelijk, en zij mag ook graag een stuk achterop zitten. Het wordt wat minder .... de puperteit ... én een pittige schoolopleiding maken dat ze 'minder tijd?' heeft
Om het verhaal compleet te maken; ik ben zojuist 49 geworden, maar voel me op de motor nog een stuk jonger
Ik zou er ook niet op gerust zijn, als mijn zoon een R1 of dat soort motoren zou willen; ik ben blij dat hij op een relatief tamme Honda rijdt.
Probeer jouw zoon ook die richting op te sturen?!
Geloof me: je wil écht niet, dat ik AL mijn motoren-, met foto's en al, ga plaatsen bij de topic"toon je vorige moto", dat waren er namelijk 64
..... dan zit gelijk die topic VOL
Groet, Mathé
Ik snap je verhaal, en ben blij voor je, dat je jezelf in een 'warm nest' voelt; dat gun ik in principe iederéén!
Ook ik ben eenmaal gescheiden geweest, uit dat huwelijk heb ik zoon Wesley (24) die motorrijdt en dochter Nancy (21) die het graag zou willen, maar die heeft nog géén rijbewijs. Dochter Mandy (14) is van mijn huidige huwelijk, en zij mag ook graag een stuk achterop zitten. Het wordt wat minder .... de puperteit ... én een pittige schoolopleiding maken dat ze 'minder tijd?' heeft
Ik zou er ook niet op gerust zijn, als mijn zoon een R1 of dat soort motoren zou willen; ik ben blij dat hij op een relatief tamme Honda rijdt.
Probeer jouw zoon ook die richting op te sturen?!
Geloof me: je wil écht niet, dat ik AL mijn motoren-, met foto's en al, ga plaatsen bij de topic"toon je vorige moto", dat waren er namelijk 64
Groet, Mathé
-
DJAIRO
O.K. ik ga mij daar (vandaag- of morgen) voor inzetten, maar jullie zijn gewaarschuwd
Het waren er echt 64, en met de 2 die ik nu heb (BMW K75S en Honda CB350Four) erbij zelfs 66.
Eerlijkheid gebied mij te zeggen, dat er exemplaren bij waren, die ik kocht om 'te verfraaien' en dan later weer te verkopen, soms met een klein beetje winst. Echter bij ons in Nederland MOET je het kenteken op JOU naam laten zetten, en verplicht in de verzekering doen. Daarom zijn/waren het dus MIJN motoren, en reed er dan ook wel gewoon mee.
Hou het topic in de gaten?!
Zonnige groet,
Mathé
P.s: Heeft iemand een TIP
hoe ik het best de foto's kan plaatsen?
Ik heb ze nu op de computer in een afbeeldingsmap, maar moet ik ze nu één- voor één bijv. inloggen bij 'image-shack'?
Het waren er echt 64, en met de 2 die ik nu heb (BMW K75S en Honda CB350Four) erbij zelfs 66.
Eerlijkheid gebied mij te zeggen, dat er exemplaren bij waren, die ik kocht om 'te verfraaien' en dan later weer te verkopen, soms met een klein beetje winst. Echter bij ons in Nederland MOET je het kenteken op JOU naam laten zetten, en verplicht in de verzekering doen. Daarom zijn/waren het dus MIJN motoren, en reed er dan ook wel gewoon mee.
Hou het topic in de gaten?!
Mathé
Ik heb ze nu op de computer in een afbeeldingsmap, maar moet ik ze nu één- voor één bijv. inloggen bij 'image-shack'?
-
DJAIRO
[
hoe ik het best de foto's kan plaatsen?
Ik heb ze nu op de computer in een afbeeldingsmap, maar moet ik ze nu één- voor één bijv. inloggen bij 'image-shack'?[/quote]
Inderdaad bij Imageshack
- Ga naar de foto
- Rechtermuisknop -> bewerken
- Bovenaan naar Afbeelding -> Uitrekken/hellen …
- Horizontaal: 40% Verticaal 40% -> OK
- Bovenaan naar Bestand -> Opslaan als
- Bestandsnaam: foto nr. +2
- Sluiten rood kruisje
- Ga naar bureaublad -> Imageshack
- Ga naar knop Bladeren -> Zoek de foto (foto nr.+2)
- Klik op de knop host it!
- Direct link to image (onderste) -> tekstbalk aanklikken (zwart maken) -> rechtermuisknop en kopiëren
- Ga naar forum
- In nieuw bericht knop Img aanklikken -> rechtermuisknop en plakken
- En nogmaals op Img klikken
- Klik op OK om bericht te bevestigen
Maar voor meer foto's in een bericht moet je wel op 2 werkschermen werken! Bij mij heeft het wel een tijdje geduurd eer ik er mee weg was!!
Veel suc6
Groetjes Frank
Ik heb ze nu op de computer in een afbeeldingsmap, maar moet ik ze nu één- voor één bijv. inloggen bij 'image-shack'?[/quote]
Inderdaad bij Imageshack
- Ga naar de foto
- Rechtermuisknop -> bewerken
- Bovenaan naar Afbeelding -> Uitrekken/hellen …
- Horizontaal: 40% Verticaal 40% -> OK
- Bovenaan naar Bestand -> Opslaan als
- Bestandsnaam: foto nr. +2
- Sluiten rood kruisje
- Ga naar bureaublad -> Imageshack
- Ga naar knop Bladeren -> Zoek de foto (foto nr.+2)
- Klik op de knop host it!
- Direct link to image (onderste) -> tekstbalk aanklikken (zwart maken) -> rechtermuisknop en kopiëren
- Ga naar forum
- In nieuw bericht knop Img aanklikken -> rechtermuisknop en plakken
- En nogmaals op Img klikken
- Klik op OK om bericht te bevestigen
Maar voor meer foto's in een bericht moet je wel op 2 werkschermen werken! Bij mij heeft het wel een tijdje geduurd eer ik er mee weg was!!
Veel suc6
Groetjes Frank
Laatst gewijzigd door DJAIRO op 26 nov 2006, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
O.K. Frank,
Bedankt voor de uitleg (meer een opfris-cursus, want ik had het ooit wel eens gedaan) en ik heb op bovenstaande manier zojuist 2 foto's geplaatst bij topic dagtrip-foto's.
Ik had eigenlijk gehoopt dat er nog een simpeler manier was, want op deze manier wacht ik wel op een regenachtige zondag-middag, om mijn album te plaatsen bij topic 'wat reed je'
Groet,
Mathé
Bedankt voor de uitleg (meer een opfris-cursus, want ik had het ooit wel eens gedaan) en ik heb op bovenstaande manier zojuist 2 foto's geplaatst bij topic dagtrip-foto's.
Ik had eigenlijk gehoopt dat er nog een simpeler manier was, want op deze manier wacht ik wel op een regenachtige zondag-middag, om mijn album te plaatsen bij topic 'wat reed je'
Mathé