hoeveel F800S&ST bezitters, zitten er op het forum ?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

stef
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 dec 2005, 14:20
Locatie: Vorselaar

hoeveel F800S&ST bezitters, zitten er op het forum ?

Bericht door stef »

Ja , ik had is graag geweten met hoeveel F800 rijders we zijn op het forum ?

Ik bezit een rode F800S sins 3 weken en der zitten al 2000km op .
Tevrede ? JA....... maar ik vind dat het motor onder de 3000tr/m nogal veel mechanische geluiden maakt , maar daaren tegen vanaf de 4000 tr is het feest .
Gisteren naar den eifel geweest , en hij stuurt zalig , de 230 km/ h is ook niet overdreven , net voor het rood haal je dat ( in 6de versnelling wel te verstaan ) .
zuinig is hij ook , flink gassen resulteert in 4,8 liter .

Zo nu weten jullie wat ik ervan vind , nu de andere F800 rijders meld U .

Groetjes Stef
Transalpje
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 aug 2006, 23:14
Locatie: Kessel-lo

Bericht door Transalpje »

Hoi,

Ben de eigenaar van een (bijna) full option grijze F 800 ST. Momenteel 2800 km op de teller, schitterende bike, genoeg power maar nooit aggressief. Hij is inderdaad niet gemaakt om beneden de 2500 toeren te rijden, maar met wat spelen met een slippende koppeling lukt dat ook aardig. De geluiden neem ik er bij , ze wegen niet op tegen het rijplezier.
(2004) Honda Transalp - (2006) BMW F800ST - (2008) R1200GS
http://users.telent.be/transalpje
GVC
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:07
Locatie: Londerzeel ( Vlaams Brabant )

Bericht door GVC »

Hallo,
Ik ben ook één van de .... die het voorrecht heeft om met een F800ST te rijden, grijs van kleur. Momenteel iets van een 3500 km op de teller. Het is inderdaad zo, als je op een laag toerental rijdt, er precies iets rammelt, wat uiteraard niet het geval is, maar het klinkt zo. Wat ik ondervind, als ik boven de 130 km/u rijd de winddruk vrij hard wordt. Bij een F800S zal dit misschien niet het geval zijn vanwege zijn andere zithouding. Verder is het een leuke bike om mee te snorren en heb ik er al enorm van genoten.

Groetjes
Ivan
stef
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 dec 2005, 14:20
Locatie: Vorselaar

Bericht door stef »

Alléé , we hebben al een clubje van 3 leden , tof zeg .
De rijwind op mijn Ske valt eigelijk over heel de lijn wel mee hoor Ivan ,het is pas boven de 150 dat ik een beetje moet wegkruipen als je het langer wil volhouden .
Tegen dit tempo hebben we in de lente genoeg F800 rijders om is af te spreken om een dagje te gaan scheuren .

groetjes Stef
Transalpje
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 aug 2006, 23:14
Locatie: Kessel-lo

Bericht door Transalpje »

stef schreef:Alléé , we hebben al een clubje van 3 leden , tof zeg .
De rijwind op mijn Ske valt eigelijk over heel de lijn wel mee hoor Ivan ,het is pas boven de 150 dat ik een beetje moet wegkruipen als je het langer wil volhouden .
Tegen dit tempo hebben we in de lente genoeg F800 rijders om is af te spreken om een dagje te gaan scheuren .
groetjes Stef
Met drie kan je ook al gaan scheuren hoor ...
(2004) Honda Transalp - (2006) BMW F800ST - (2008) R1200GS
http://users.telent.be/transalpje
TimVV
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 aug 2006, 14:57
Woonplaats: Niel
Locatie: Antwerpen

f800st

Bericht door TimVV »

Dag iedereen,

vrij nieuw in dit alles maar ik rij ook met een F800st.
Er staan bij mij nog niet zulks veel kilometers op maar ik moet toegeven dat dit tot hiertoe een droom van een motot is geweest voor me.

Ik kom van een 1150RT en daarvoor een 650st. De RT was beetje een missing maar de ST daarvoor stond me enorm aan, op de hoogte na.

Nu bol ik terug gelukkig rond.
1 jaar 650ST
1,5 jaar 1150RT
2 jaar F800ST
5 jaar F800ST
01/05/2013: F800GS
27/09/2014: R1200GS Triple Black
21/02/2016: R1200RT 2015
02/02/2019: R1200GS 2015
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: f800st

Bericht door Iron Gonzo »

sweet_timmeke schreef:Dag iedereen,

vrij nieuw in dit alles maar ik rij ook met een F800st.
Er staan bij mij nog niet zulks veel kilometers op maar ik moet toegeven dat dit tot hiertoe een droom van een motot is geweest voor me.

Ik kom van een 1150RT en daarvoor een 650st. De RT was beetje een missing maar de ST daarvoor stond me enorm aan, op de hoogte na.

Nu bol ik terug gelukkig rond.
wreed wel gekomen hier en nog veel plezier met uw machine
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
stef
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 dec 2005, 14:20
Locatie: Vorselaar

Bericht door stef »

Hallo

Ik kom ook van nen R1150RT Sweet timmeke , veel soepeler machientje en in de zomer wa minder warm hoop ik .
Als het regent is nen S in iedergeval al natter ,.....tot op mijne rug smijt het achterwiel water op , das wel minder ,maar voor een schoon kontje moet je iets over hebben .
Transalpje , als het zo verder gaat met deze topic , zijn we tegen de lente met het tienvoudige om is samen te gaan scheuren .

Groeten iedereen , en waai er morgen niet af hé

Stef
GVC
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:07
Locatie: Londerzeel ( Vlaams Brabant )

Bericht door GVC »

als het zo verder gaat met deze topic , zijn we tegen de lente met het tienvoudige om is samen te gaan scheuren
Stef,
Het lijkt me wel eens fun om met een groep F800 bikers en sympathisanten een tochtje te maken. Hier moeten we tegen de volgende lente zeker op terug komen. Ik heb het nog niet ervaren om in groep te rijden, voor alles moet een eerste keer zijn. Het moet allemaal ni veel om 't lijf hebben als het maar plezant is.

Groetjes
Ivan
BMW F800ST door weer en wind
Wingman X
Berichten: 3022
Lid geworden op: 14 mei 2005, 22:20
Woonplaats: 3000
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Waarom woensdagavond niet afzakken naar Diegem, voor de Diegem Connection? :D
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Ludo vp
Berichten: 319
Lid geworden op: 28 jul 2005, 05:25
Locatie: Lier

Bericht door Ludo vp »

Xavier schreef:Waarom woensdagavond niet afzakken naar Diegem, voor de Diegem Connection? :D
Hoe meer volk, hoe meer plezier.

Ludo :wink:
R1150GS
Scotland Rider 2006

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
stef
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 dec 2005, 14:20
Locatie: Vorselaar

Bericht door stef »

De Diegem connection , ....... das geen rondritje op den beemer zeker , maar een aan den toog ?

Greetz
Wingman X
Berichten: 3022
Lid geworden op: 14 mei 2005, 22:20
Woonplaats: 3000
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Beiden...

Er wordt gebrainstormd over leuke dinges die we dan in praktijk omzetten 8)
Afbeelding

Afbeelding
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
xam
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jul 2005, 20:18
Locatie: Belsele

F 800 rijders......

Bericht door xam »

:D Hallo,

Komt nog een F 800 rijder te voorschijn....een knalgele 800 S

Altijd met RT gereden. Nu met de 'midlive' toch nog eens zin in een sportief machientje. Ik heb mij de overstap nog niet beklaagd.....
De dosis 'fun' in dit machientje weegt zeker op tegen het gebrek aan comfort.

Tot op een van de ritjes?

Laat maar eens iets weten!

Groetjes
"working is for those who cannot sail......"
Transalpje
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 aug 2006, 23:14
Locatie: Kessel-lo

Bericht door Transalpje »

Welkom Xam.

En moeten we nu echt wachten tot de lente? Warme chocoritten kunnen ook leuk zijn ... dat leerde ik op een ander forum :D
(2004) Honda Transalp - (2006) BMW F800ST - (2008) R1200GS
http://users.telent.be/transalpje
-Wim-
Berichten: 775
Lid geworden op: 04 apr 2005, 19:03
Woonplaats: B-Zwijndrecht
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door -Wim- »

Transalpje schreef: Warme chocoritten kunnen ook leuk zijn :D
Heuuu ????
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
xam
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jul 2005, 20:18
Locatie: Belsele

'f 800 lenteritje'

Bericht door xam »

Een 'chocorit' lijkt mij inderdaad tof. Heb al een aantal wintertochtjes gedaan bij mooi droog vriesweer. Misschien moeten we gewoon even op een dergelijke periode wachten en dan 'kort op de bal' spelen. Een warme choco smaakt echter ook bij andere temperaturen.... :lol:
bye
"working is for those who cannot sail......"
Transalpje
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 aug 2006, 23:14
Locatie: Kessel-lo

Bericht door Transalpje »

-Wim- schreef:
Transalpje schreef: Warme chocoritten kunnen ook leuk zijn :D
Heuuu ????
Het recept voor een warme chocorit. Je zoekt een locatie waar ze lekkere warme choco hebben op ongeveer een uur rijden van de startplaats. Je rijdt met een groep naar daar, en om op te warmen en vooral bij te praten blijf je dan hangen tot je lekker warm bent , om weer de koude te trotseren. Een goed adres ervoor ... De oude kantiene in Heverlee :D
(2004) Honda Transalp - (2006) BMW F800ST - (2008) R1200GS
http://users.telent.be/transalpje
Guidoviv
Berichten: 245
Lid geworden op: 09 feb 2006, 12:02
Locatie: Rillaar
Contacteer:

Bericht door Guidoviv »

Transalpje schreef:
-Wim- schreef:
Transalpje schreef: Warme chocoritten kunnen ook leuk zijn :D
Heuuu ????
Het recept voor een warme chocorit. Je zoekt een locatie waar ze lekkere warme choco hebben op ongeveer een uur rijden van de startplaats. Je rijdt met een groep naar daar, en om op te warmen en vooral bij te praten blijf je dan hangen tot je lekker warm bent , om weer de koude te trotseren. Een goed adres ervoor ... De oude kantiene in Heverlee :D
Ik heb pas nog een andere locatie gevonden waar de choco op dezelfde manier geserveerd word,een glas warme melk met stukjes chocolade om te smelten.
Dat andere forum ken ik ook :D
http://www.bikers4bikers.be/ Het forum voor iedere motorrijder.
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
stef
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 dec 2005, 14:20
Locatie: Vorselaar

Bericht door stef »

Alléé das den derde RT rijder , die overgeschakeld is op nen F800 S/ST, als alle RT rijders dit voorbeeld gaan volgen , gaan ze in Heverlee nog veel chocolademelk mogen tappen ......., als we is passeren .
Wanneer zen we weg ?

Groeters

Stef
Wingman X
Berichten: 3022
Lid geworden op: 14 mei 2005, 22:20
Woonplaats: 3000
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Die RT rijders die overstappen...heeft dat te maken met het inzetgebied? Ik bedoel minder snelweg, meer stadsverkeer? Enfin, wat was de motovatie?
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
stef
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 dec 2005, 14:20
Locatie: Vorselaar

Bericht door stef »

Ik kan alleen over mijn persoonlijke motivatie spreken Xavier , Voor mijn RTke ook sportievere motoren gehad , rijd toch leuker , soepeler , sneller ,meer hoeligan ( zou ni mogen 'k weet het ) maar hij drijft je ertoe .Aan het rode licht tussen de wachtende auto tot van voor rijden , RTke was daar soms te breed voor .
Ook de sound van het motortje vanaf 4000tr doet je verliefd worden .
En als het slecht weer is neem ik de auto om naar het werk te rijden .
Dit zijn maar enkele redenen waarom ik mijn RTke heb ingeruild .

Groeters

Stef
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Bericht door WimLT »

stef schreef:Alléé das den derde RT rijder , die overgeschakeld is op nen F800 S/ST, als alle RT rijders dit voorbeeld gaan volgen , gaan ze in Heverlee nog veel chocolademelk mogen tappen ......., als we is passeren .
Ik rij veel te graag op mijnen RT om over te stappen. Ben al wat ouder en aprecieer het comfort te veel 8) Die F800S is misschien meer iets voor mijne zoon :?

Maar wette wat nu raar is: al rij ik RT, ik drink ook graag ne warme choco mee :shock:

Straf, hé :roll:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
TimVV
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 aug 2006, 14:57
Woonplaats: Niel
Locatie: Antwerpen

Bericht door TimVV »

Mijn motivatie heeft ook niet veel te maken met het soort weg dat ik berijd. Het is eerder gewoon dat de RT me niet echt lag en dat ik meer sportief en lichter wou.

Vindt het ook leuker rijden nu achteraf bekeken :D
1 jaar 650ST
1,5 jaar 1150RT
2 jaar F800ST
5 jaar F800ST
01/05/2013: F800GS
27/09/2014: R1200GS Triple Black
21/02/2016: R1200RT 2015
02/02/2019: R1200GS 2015
Plaats reactie