Gratis screening 18/11/2006 Brasschaat.
Moderator: GVN
Forumregels
Voor club activiteiten, controleer steeds de laatste wijzigingen op de Officiële Kalender
Voor club activiteiten, controleer steeds de laatste wijzigingen op de Officiële Kalender
Gratis screening 18/11/2006 Brasschaat.
Hoi iedereen,
Vandaag een screening gedaan te Geel. De instructeurs vroegen met aandrang om wat volk te mobiliseren voor een volgende screening (18/11/2006) te Brasschaat. Deze mensen worden betaald door de vlaamse overheid en ze willen hun volledig budget voor dit jaar benutten om volgend jaar hetzelfde bedrag of meer te krijgen.
Zeg het voort, meer info- http://www.vzwstam.be
Veel plezier,
Fred.
Vandaag een screening gedaan te Geel. De instructeurs vroegen met aandrang om wat volk te mobiliseren voor een volgende screening (18/11/2006) te Brasschaat. Deze mensen worden betaald door de vlaamse overheid en ze willen hun volledig budget voor dit jaar benutten om volgend jaar hetzelfde bedrag of meer te krijgen.
Zeg het voort, meer info- http://www.vzwstam.be
Veel plezier,
Fred.
Re: Gratis screening 18/11/2006 Brasschaat.
Yep heb het eens gedaan via 2fast4u.be forum.-Fred- schreef:Hoi iedereen,
Vandaag een screening gedaan te Geel. De instructeurs vroegen met aandrang om wat volk te mobiliseren voor een volgende screening (18/11/2006) te Brasschaat. Deze mensen worden betaald door de vlaamse overheid en ze willen hun volledig budget voor dit jaar benutten om volgend jaar hetzelfde bedrag of meer te krijgen.
Zeg het voort, meer info- http://www.vzwstam.be
Veel plezier,
Fred.
Echt de moeite maar is beperkt aan volk.
éénmaal kun je met je email adres jaar erop niet meer.
Verwonder mij dat men nu volk tekort schiet.
Weet iemand wanneer ze in Kortrijk het doen???
Geniet van de vrijheid tijdens het rijden.
@ Dirk,
De screening is inderdaad voor iedereen de moeite.
Is beperkt tot 60 personen, we waren in totaal met 12.
Met je e-mailadres kan je zoveel gaan als je maar wenst, wel onder een andere naam - mams-paps-broer-zus, ..... (wist de instructeur ons te vertellen
)
Als ik ff kijk in mapsource; Deerlijk-Brasschaat +- 110km = 1uurke bollen. Trouwens het is gratis, je kan er alleen maar bij winnen ipv te verliezen.
Groeten,
Fred.
De screening is inderdaad voor iedereen de moeite.
Is beperkt tot 60 personen, we waren in totaal met 12.
Met je e-mailadres kan je zoveel gaan als je maar wenst, wel onder een andere naam - mams-paps-broer-zus, ..... (wist de instructeur ons te vertellen
Als ik ff kijk in mapsource; Deerlijk-Brasschaat +- 110km = 1uurke bollen. Trouwens het is gratis, je kan er alleen maar bij winnen ipv te verliezen.
Groeten,
Fred.
-
dirk bruijns
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 02 feb 2005, 07:53
- Locatie: 2845 Niel
- Contacteer:
De 1 persoon / 1 keer per jaar valt weg. Zoals hier geschreven is, er is echt te weinig interesse. Vorige maand had iedereen zijn eigen privé-instructeur voor 1 dag. Als deze trend aanhoudt, zal het budget en de plaatsen voor volgend jaar zeker beperkt worden.
Het is elk jaar hetzelfde fenomeen, dat er in de voorjaarssessie altijd plaats te kort is, en je aldus bijna niet kan kiezen zonder maanden op voorhand te boeken, en in de najaarssessie's (zelfs in september) kan je op de dag zelf nog terecht.
Info boekingen VZW Stam en mailen of bellen met Marc Vaes.
Het is elk jaar hetzelfde fenomeen, dat er in de voorjaarssessie altijd plaats te kort is, en je aldus bijna niet kan kiezen zonder maanden op voorhand te boeken, en in de najaarssessie's (zelfs in september) kan je op de dag zelf nog terecht.
Info boekingen VZW Stam en mailen of bellen met Marc Vaes.
yep ikke,
is gewoon een mail die je moet bevestigen,
met daarop het uur waarop je wordt verwacht
aanwezig te zijn in het dennenhof ( 8. 30 h)
en een beetje uitleg van het verloop die dag.
Ook als je tijdens de middag een broodje wil
en koffie je dit s morgens moet bestellen.
groetjes johny
is gewoon een mail die je moet bevestigen,
met daarop het uur waarop je wordt verwacht
aanwezig te zijn in het dennenhof ( 8. 30 h)
en een beetje uitleg van het verloop die dag.
Ook als je tijdens de middag een broodje wil
en koffie je dit s morgens moet bestellen.
groetjes johny
bmw forever
Wie je bent is belangrijker,dan wat je hebt
Wie je bent is belangrijker,dan wat je hebt
-
de Ron
- Berichten: 467
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:27
- Woonplaats: Wuustwezel
- Locatie: Antwerpen - Wuustwezel
als ik weggeraak zal ik rond de middag ook eens komen zien naar Brasschaat, ik ben wel niet ingeschreven, maar als er weinig volk is kan ik misschien toch nog enkele proefjes meedoen ...
Heb vroeger al 2 keer de screening meegedaan en vond het toch een prettige dag.
Heb vroeger al 2 keer de screening meegedaan en vond het toch een prettige dag.
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
-
martinlemmens
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 08 mei 2005, 12:52
- Locatie: Nieuwkerken-Waas
Hallo iedereen,
Ik was aanwezig op de screening-dag. Ik zou iedereen aanraden eens zo een dag mee te doen. Je denkt dat je behoorlijk kan motorrijden maar eenmaal begonnen aan de testjes wordt je al gauw op je fouten gewezen. Je krijgt een beetje uitleg wat wel en wat niet te doen en dan kan je nog eens de oefening uitproberen. Al gauw merk je dat met de tips die je gegeven worden de oefeningen een pak gemakkelijker uitgevoerd kunnen worden. De oefeningen komen een beetje overeen met de praktijkoefeningen van het rijbewijs (noodstop-remmen, slalom, omgekeerde slalom, kort draaien, over een plank kunnen rijden (in de lengte dan toch) en surplacen.
Na afloop krijg je dan een evaluatie en een beoordeling al of niet geslaagd.
Zeker de moeite en 't is gratis. Natuurlijk is dit een mooie aanloop naar eventuele verdere motorbeheersingscursussen die wel betalend zijn, maar met de tips die je die dag krijgt kom je al een eind verder.
Groeten, Luc

Ik was aanwezig op de screening-dag. Ik zou iedereen aanraden eens zo een dag mee te doen. Je denkt dat je behoorlijk kan motorrijden maar eenmaal begonnen aan de testjes wordt je al gauw op je fouten gewezen. Je krijgt een beetje uitleg wat wel en wat niet te doen en dan kan je nog eens de oefening uitproberen. Al gauw merk je dat met de tips die je gegeven worden de oefeningen een pak gemakkelijker uitgevoerd kunnen worden. De oefeningen komen een beetje overeen met de praktijkoefeningen van het rijbewijs (noodstop-remmen, slalom, omgekeerde slalom, kort draaien, over een plank kunnen rijden (in de lengte dan toch) en surplacen.
Na afloop krijg je dan een evaluatie en een beoordeling al of niet geslaagd.
Zeker de moeite en 't is gratis. Natuurlijk is dit een mooie aanloop naar eventuele verdere motorbeheersingscursussen die wel betalend zijn, maar met de tips die je die dag krijgt kom je al een eind verder.
Groeten, Luc
Hallo , heb verleden jaar ook screening meegedaan en maar direkt beslist van een dag motorbeheersing bij Stam gaan te volgen !
Had nooit les gevolgd en heb in die ééne dag meer bijgeleerd dan op 5 jaar rijden . Kursus staat dus voor mij elk jaar op programma ,en volgende screening zal ik daar zeker weer staan !
Groetjes , ikke
Had nooit les gevolgd en heb in die ééne dag meer bijgeleerd dan op 5 jaar rijden . Kursus staat dus voor mij elk jaar op programma ,en volgende screening zal ik daar zeker weer staan !
Groetjes , ikke
Rusor:
De dag zelf:
Samenkomst in een, voor BMW-clubleden, bekend hotel in Brasschaat waar jaarlijks de brunch doorgaat.
Kopje koffie, wat uitleg en dan richting militair domein waar de eigenlijke sreening zal plaats hebben.
In totaal zijn we met een veertigtal motorrijders en deze groep wordt verdeeld in vier groepen. Wij krijgen een An als instructeur mee.
Zij rijdt op een Yamaha XJR1300.
Onze groep is een samenraapsel van motorrijders. BMW's zijn echter in de meerderheid. Aangezien de BMW-MC-VL een vrij grote familie is, kom ik hier ook weer bekende gezichten tegen.
Een overzichtje:
1 HD-rijder met 180.000km op zijn machine
1 V-stromrijder die me wat doet denken aan de avatar van JH, alleen de vliegen ontbreken
2Honda Panrijders
1 moedige man met een 125cc, de enige zonder motorrijbewijs
2 met een K1200GT, een echte en een nieuwe (sorry Pierre)
1 met een K1100LT
1 met een R1200RT
en tenslotte 2 met een R1200GSA
Buiten diegene met de 125cc waren het allemaal motorrijders waarvan we kunnen uitgaan dat het ervaren rotten zijn.
Sommigen hadden al eens eerder een screening ondergaan maar er waren er toch enkele waarvoor het de eerste keer was.
Eigenlijk was dit gegeven al een felicitatie waard. Hoeveel 'ervaren' motorrijders willen een eerlijke mening horen over hun 'rijkunsten'?? Weinigen.... want ze rijden toch al zoveel jaar.
Het testparcours:
We begonnen met het terugkeermanoevre en dit zowel links als rechts in een straat van 6 meter breed.
Dit ging voor vele niet zo simpel als het op het eerste zicht leek. En, als we eerlijk zijn merken we dit ook als we eens een ritje meerijden en er plots verkeerd wordt gereden. Weinigen zullen hun motor in een keer keren in een smalle straat zonder hun voeten van hun pedalen te halen.
Als tweede ging de proef der traagheid. 10 meter in minstens 12 seconden. Ook hier gingen weer velen de mist in. Het rare is dan wel dat je diezelfde enkele uren later aan het verkeerslicht zien surplacen alsof ze een hele dag niks anders doen.... examenkoorts????
Dan de remproef. Eerst tegen 40 en daarna tegen een aanrijdsnelheid van 60km/h. Hier en daar hoor je de ABS-systemen hun werk doen.
De voormiddag zit erop en we rijden terug naar het Dennenhof voor een broodje. Een uurtje later komen we terug aan op het oefenterrein en dan blijkt maar weer eens dat mannen kleine kinderen blijven. Iedereen begint zijn circusnummers uit te voeren in afwachting van de instructeurs.
Ik houd helemaal niet van deze wir-war en blijf rustig aan de kant staan....maar geniet wel van wat ik te zien krijg
Er volgen nog twee oefeningen. De trage slalom en de geschrankte slalom. Hier brengen de meeste van onze groep het er wel goed vanaf.
De HD-rijder steekt er wel met kop en schouder bovenuit maar die geeft eerlijkheidshalve wel toe dat hij alle cursussen al meermaals heeft doorlopen.
Evaluatie. Op het einde is iedereen het er over eens dat dit weer een geslaagde dag was. Niemand is verbaast over de kritische opmerkingen want als je een beetje eerlijk bent tegenover jezelf weet je best waar het fout liep.
Ik ga in het voorjaar mij zeker inschrijven voor een bijkomende cursus. Op het eerste zicht lijken deze cursussen niet echt goedkoop (ong. €140,00) maar dmv opleidingcheques betaalt de overheid (VDAB) de helft terug.... dus waarom zou ik geen €70,00 uitgeven waar ik jaren plezier van kan hebben.
Voor diegene die nog nooit een screening hebben gedaan.....DOEN!!!
@ Luc Boxer,
We wachten op de foto's
Voor de foto's moet je wachten tot Luc Boxer even tijd heeft. Is waarschijnlijk weer druk aan het werkenHoi gasten,
Een klein verslagje graag en eventueel wat foto's.
Hede nog iets bijgeleer
De dag zelf:
Samenkomst in een, voor BMW-clubleden, bekend hotel in Brasschaat waar jaarlijks de brunch doorgaat.
Kopje koffie, wat uitleg en dan richting militair domein waar de eigenlijke sreening zal plaats hebben.
In totaal zijn we met een veertigtal motorrijders en deze groep wordt verdeeld in vier groepen. Wij krijgen een An als instructeur mee.
Zij rijdt op een Yamaha XJR1300.
Onze groep is een samenraapsel van motorrijders. BMW's zijn echter in de meerderheid. Aangezien de BMW-MC-VL een vrij grote familie is, kom ik hier ook weer bekende gezichten tegen.
Een overzichtje:
1 HD-rijder met 180.000km op zijn machine
1 V-stromrijder die me wat doet denken aan de avatar van JH, alleen de vliegen ontbreken
2Honda Panrijders
1 moedige man met een 125cc, de enige zonder motorrijbewijs
2 met een K1200GT, een echte en een nieuwe (sorry Pierre)
1 met een K1100LT
1 met een R1200RT
en tenslotte 2 met een R1200GSA
Buiten diegene met de 125cc waren het allemaal motorrijders waarvan we kunnen uitgaan dat het ervaren rotten zijn.
Sommigen hadden al eens eerder een screening ondergaan maar er waren er toch enkele waarvoor het de eerste keer was.
Eigenlijk was dit gegeven al een felicitatie waard. Hoeveel 'ervaren' motorrijders willen een eerlijke mening horen over hun 'rijkunsten'?? Weinigen.... want ze rijden toch al zoveel jaar.
Het testparcours:
We begonnen met het terugkeermanoevre en dit zowel links als rechts in een straat van 6 meter breed.
Dit ging voor vele niet zo simpel als het op het eerste zicht leek. En, als we eerlijk zijn merken we dit ook als we eens een ritje meerijden en er plots verkeerd wordt gereden. Weinigen zullen hun motor in een keer keren in een smalle straat zonder hun voeten van hun pedalen te halen.
Als tweede ging de proef der traagheid. 10 meter in minstens 12 seconden. Ook hier gingen weer velen de mist in. Het rare is dan wel dat je diezelfde enkele uren later aan het verkeerslicht zien surplacen alsof ze een hele dag niks anders doen.... examenkoorts????
Dan de remproef. Eerst tegen 40 en daarna tegen een aanrijdsnelheid van 60km/h. Hier en daar hoor je de ABS-systemen hun werk doen.
De voormiddag zit erop en we rijden terug naar het Dennenhof voor een broodje. Een uurtje later komen we terug aan op het oefenterrein en dan blijkt maar weer eens dat mannen kleine kinderen blijven. Iedereen begint zijn circusnummers uit te voeren in afwachting van de instructeurs.
Ik houd helemaal niet van deze wir-war en blijf rustig aan de kant staan....maar geniet wel van wat ik te zien krijg
Er volgen nog twee oefeningen. De trage slalom en de geschrankte slalom. Hier brengen de meeste van onze groep het er wel goed vanaf.
De HD-rijder steekt er wel met kop en schouder bovenuit maar die geeft eerlijkheidshalve wel toe dat hij alle cursussen al meermaals heeft doorlopen.
Evaluatie. Op het einde is iedereen het er over eens dat dit weer een geslaagde dag was. Niemand is verbaast over de kritische opmerkingen want als je een beetje eerlijk bent tegenover jezelf weet je best waar het fout liep.
Ik ga in het voorjaar mij zeker inschrijven voor een bijkomende cursus. Op het eerste zicht lijken deze cursussen niet echt goedkoop (ong. €140,00) maar dmv opleidingcheques betaalt de overheid (VDAB) de helft terug.... dus waarom zou ik geen €70,00 uitgeven waar ik jaren plezier van kan hebben.
Voor diegene die nog nooit een screening hebben gedaan.....DOEN!!!
@ Luc Boxer,
We wachten op de foto's




hallo
ik was er ook
maar heb er van genoten ( en gevloekt
) volgens Frank
het is echt een aanrader, dus wie denkt dat het alleen voor beginners
is die is daar op zijn plaats
Heb er gezweet
alsook gezien dat er nog veel te leren en
te verbeteren is, en nu maar hopen dat we er iets van in de praktijk
gebruiken , ook weer toffe mensen leren kennen
Hopelijk is er geen geluid bij de fotokes
groetjes johny
ik was er ook
maar heb er van genoten ( en gevloekt
het is echt een aanrader, dus wie denkt dat het alleen voor beginners
is die is daar op zijn plaats
Heb er gezweet
te verbeteren is, en nu maar hopen dat we er iets van in de praktijk
gebruiken , ook weer toffe mensen leren kennen
Hopelijk is er geen geluid bij de fotokes
groetjes johny
bmw forever
Wie je bent is belangrijker,dan wat je hebt
Wie je bent is belangrijker,dan wat je hebt
Op vraag van Pierre (MACH GT) het volgende even plaatsen.
Hoi Frank, volledig akkoord met je objectieve beschrijving van de screening. Voor mij was het een volledige off-day. de eerste proef : terugkeermanoevre mislukt en van de volgende niks gebakken.. faalangst en stress ??? Maar niettegenstaande toch veel nuttige tips en raadgevingen gekregen.Besluit: zal ook van de partij zijn bij volgende cursus motorbeheersing.
Hij had dit berichtje per ongeluk naar mijn PM gestuurd.
Hoi Frank, volledig akkoord met je objectieve beschrijving van de screening. Voor mij was het een volledige off-day. de eerste proef : terugkeermanoevre mislukt en van de volgende niks gebakken.. faalangst en stress ??? Maar niettegenstaande toch veel nuttige tips en raadgevingen gekregen.Besluit: zal ook van de partij zijn bij volgende cursus motorbeheersing.
Hij had dit berichtje per ongeluk naar mijn PM gestuurd.




Lid BMW MC Vlaanderen