lichten afregelen
Moderator: GVN
lichten afregelen
Hoi
Telkens ik met duo rijd beginnen de automobilisten te dimmen met hun lichten .... mij is opgevallen dat mijn lichtbundel inderdaad te hoog staat als de moto beladen is .... ik heb de lichten op de laagste stand gezet ... zelfs mijn vering iets harder gezet ... en toch is de lichtbundel net iets te hoog.
Kan je de lamp nog lager afstellen dan de laagste stand ?
Telkens ik met duo rijd beginnen de automobilisten te dimmen met hun lichten .... mij is opgevallen dat mijn lichtbundel inderdaad te hoog staat als de moto beladen is .... ik heb de lichten op de laagste stand gezet ... zelfs mijn vering iets harder gezet ... en toch is de lichtbundel net iets te hoog.
Kan je de lamp nog lager afstellen dan de laagste stand ?
-
Iron Gonzo
welke beemer?
als je wil gezien worden laat hem staan in de juiste stand bij het solo rijden. als ze knipperen knipper dan gewoon eens terug
doe ik ook, zo krijgen ze nog meer xenon in hun aangezicht
en ben ik dubbel en dik zeker dat ik gezien ben
als je echt uw voorwiel wil zien en minder veilig op de baan wil
en je krijgt hem niet lager, kan je aan de bovenste bevestiging
rondelletjes tussen steken
zo gaat uw licht zich nog meer naar onder kantelen
als je wil gezien worden laat hem staan in de juiste stand bij het solo rijden. als ze knipperen knipper dan gewoon eens terug
doe ik ook, zo krijgen ze nog meer xenon in hun aangezicht
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
IRON GONZO schreef:welke beemer?
Darkness schreef...
Ik heb mijne r1150rt blackline privaat gekocht ... 1ste maal ingeschreven 10/2004 en er stonden 2300km op voor de prijs van 11000 euro ... onnodig te zeggen dat ie als nieuw was.
Forum lezen Bart... en op de hoogte blijven van de posts van de forumleden....
Ik ga morgen die bevestiging eens bekijken ... thx
IRON GONZO schreef:welke beemer?
doe ik ook, zo krijgen ze nog meer xenon in hun aangezichten ben ik dubbel en dik zeker dat ik gezien ben
![]()
-
Iron Gonzo
zo te zien zal het hier tussen de kuip en lamp bevestiging zijn aan vijsje nr 6 dat je er een klein rondelletje kan tussen steken

je kan ook eens kijken of je de adjust kabel nog kan bijregelen aan het vijsje op het uiteinde

je kan ook eens kijken of je de adjust kabel nog kan bijregelen aan het vijsje op het uiteinde

TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Nu stel je me toch wel teleur...IRON GONZO schreef: als je wil gezien worden laat hem staan in de juiste stand bij het solo rijden. als ze knipperen knipper dan gewoon eens terug
doe ik ook, zo krijgen ze nog meer xenon in hun aangezichten ben ik dubbel en dik zeker dat ik gezien ben
![]()
Nog goed dat je iets verderop toch nog met een goede tip komt, dat maakt al iets goed.
-
Iron Gonzo
veel autos hun lichten staan ook te hoog en die durven dan ook knipperen
trouwens ik ben blij dat ze eens knipperen dan ben ik zeker gezien en is de kans op een ongeval al een groot deel afgenomen
de mijne staat regelementair afgesteld en stoort niemand
met bagage en passagier komt hij wel in de storende blikveld, en ik heb geen regelknopje in mijn kuip die ik direct kan bedienen
trouwens ik ben blij dat ze eens knipperen dan ben ik zeker gezien en is de kans op een ongeval al een groot deel afgenomen
de mijne staat regelementair afgesteld en stoort niemand
met bagage en passagier komt hij wel in de storende blikveld, en ik heb geen regelknopje in mijn kuip die ik direct kan bedienen
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
Willy
Mijn K75RT heeft rond de regelknop ook een soort greep waarmee je de lichten in een beweging een stuk lager kan zetten als je bijv. met een passagier rijdt. Of er andere modellen zijn die dat ook hebben weet ik niet, in dat geval zou het (net als bij mij) in de handleiding moeten staan. Misschien was zoiets wel te handig en heeft men het laten verdwijnen (evolutie heet dat denk ik
)
Willy
Willy
-
®win
- Contacteer:
Een aantal modellen heeft, naast de stelknop op de achterzijde van de lampunit een extra stelknop op de kuip, deze ter vervanging van de hevel.Willy schreef:Mijn K75RT heeft rond de regelknop ook een soort greep waarmee je de lichten in een beweging een stuk lager kan zetten als je bijv. met een passagier rijdt. Of er andere modellen zijn die dat ook hebben weet ik niet, in dat geval zou het (net als bij mij) in de handleiding moeten staan. Misschien was zoiets wel te handig en heeft men het laten verdwijnen (evolutie heet dat denk ik)
Willy

Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ