voorband 1200lt

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
JaN

voorband 1200lt

Bericht door JaN »

... voorband is aan vervanging toe, nu ligt er een Metzeler Marathon op, iemand suggesties voor de toekomst ... :?:
-Wim-

Bericht door -Wim- »

BT020 van Bridgestone. Ligt een pak beter op de baan, zeker bij nat wegdek.
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
frederik

Bericht door frederik »

Wat dacht ik het probleem was voor de LT, is een band vinden die lang genoeg meegaat én waarvan de bandenkast zwaar genoeg gemaakt is.

Ik wrees dat de Marathon de LT band is, de andere types zijn in geen tijd op na bijna geen km'ers.

Maar het is uw motor en uw plezier, dus de keuze is de uwe.

groeten,

Frederik
mario
Contacteer:

Bericht door mario »

Hoi Jan .
als ik je een goeie raad mag geven leg de gepaste band op die bij de lt past want is niet zo maar gelijk wat je oplegt hoor en is toch voor je eigen veiligheid !!!! bij mij gaat er na een 10000km zo al iederekeer nieuwe op om dat de lt met het zware gewicht dat wel nodig heeft !!!

ps heb mij onlangs nieuwe lt aangekocht lees pas 500km mee gereden weet niet of deze ook aan het rubber zal knagen gelijk andere !!!

Mvg Mario
Heb ik gelijk; of heb ik gelijk ???,
R1200RT BMW MOTOR CLUB VLAANDEREN LID , ONTHAALMEDEWERKER
@l@in

Bericht door @l@in »

Dit heb ik gevonden op de site http://www.k12lt.be

VOOR: Bridgestone BT 020 F M 120/70 B 17 M/C V58 TL

ACHTER: BT 020 R M 160/70 B 17 M/C 79V Reinforced

De vetgedrukte B staat voor Bias ply (itt R voor Radial ply)

Ze zijn gemonteerd op mijne LT en ben er tevreden van, juist voorband slijt sneller
nedje
Contacteer:

Bericht door nedje »

Bij mij ligt er dunlop sportmax 205D op (al vanaf het begin) een band die ongeveer 15.000 tot 18.000 km meegaat (heb rustige rijstijl) alleen als hij begint te slijten begint hij meer loop-lawaai te maken in de bochten verder een goede band zowel op het droge of als het regent of zo....

Ik denk ook eens om een ander merk te proberen maar weet ook niet welke in de buurt komt van een dunlop of beter is (zeker met de km's)
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

nedje schreef:Ik denk ook eens om een ander merk te proberen maar weet ook niet welke in de buurt komt van een dunlop of beter is (zeker met de km's)
Ik heb op mijn eerste LT ruim 23d km met de Metzeler voorband gedaan. Ben daarna overigens overgestapt op de BT020's. Gaan minder lang mee, maar het rijgedrag is zoveel beter....

Op mijn 2e LT had ik ook eerst de ME880's, maar zodra de gelegenheid daar was weer de BT's eronder laten zetten. Rijcomfort en betere grip bij vochtig wegdek zijn mij liever dan die extra kilometers.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
K'adéé

Bericht door K'adéé »

ik heb er metzeler marathon op liggen en heb het zelfde probleem waar ik me aan erger en dat is het storend geluid vooral in de bochten wanneer de band al wat slijtage vertoond (vooral de achterband) die er dan gaat uit zien als een versleten tandwiel en zo de nodige trillingen veroorzaakt. Ik twijfel nog tussen nen BT020 of nen MAKADAM 50 E .
zundap/kreidler/BSA500/suzuki500gt/bmwR1200C/bmwk1100lt/bmwK1200lt/BMW K75rt /DEFENDER

DANNY
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

K'adéé schreef:ik heb er metzeler marathon op liggen en heb het zelfde probleem waar ik me aan erger en dat is het storend geluid vooral in de bochten wanneer de band al wat slijtage vertoond (vooral de achterband) die er dan gaat uit zien als een versleten tandwiel en zo de nodige trillingen veroorzaakt. Ik twijfel nog tussen nen BT020 of nen MAKADAM 50 E .
Die zullen dat ook gaan doen. Is nl. het gevolg van het type voorwielophanging (telelever) icm. het hoge gewicht. De band op spanning houden (2,9 bar) vermindert dit effect iets.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Plaats reactie