Laten blinken
Moderator: GVN
Laten blinken
Ik zou zo toch eens 1 keer per jaar mijne GS een grondige poetsbeurt willen geven. Wat zou er dan op mijn lijstje moeten staan?
Wanneer ik bij een dealer binnenstap en ik zie die tweedehandse moto's staan, dan vraag ik me af: Hoe doen ze het??? ik krijg het niet voor mekaar...
Alle advies is welkom, behalve 'niet rijden' want dat gaat niet, ik rij zoveel mogelijk!
Wanneer ik bij een dealer binnenstap en ik zie die tweedehandse moto's staan, dan vraag ik me af: Hoe doen ze het??? ik krijg het niet voor mekaar...
Alle advies is welkom, behalve 'niet rijden' want dat gaat niet, ik rij zoveel mogelijk!
Ik reed weg en kwam aan bij de weg. De weg was weg. Sjans, ik zat op mijne GS... neen GS ook weg nu op KTM!!
Sjeezen doe ik ook met R1200S, liefst op circuit en niet in de grindbak, ook niet meer, R1200S ook weg
HP2 Sport vanaf 2009, nog efkes..., geannuleerd...
Lid sinds 11/11/06
http://www.lostroads.eu - ism. SOS Kinderdorpen
Sjeezen doe ik ook met R1200S, liefst op circuit en niet in de grindbak, ook niet meer, R1200S ook weg
Lid sinds 11/11/06
-
Jo De Paepe
Hoi,
allerhande borsteltjes , Castrol of Hein Gericke bike cleaner.voor de algemene grote reiniging. Commandant cleaner en simoniz voor het lakwerk. Bumper cleaner en Black polish voor de matzwarte onderdelen(plastic) Een spuitbus velgenzilver of Motip zilver voor bijwerken van de geoxideerde aludelen. Zijdeglans mat van Motip voor de hoofd en zijsteun en retouches aan het frame.
Een potje zilververf en een penseeltje voor het bijwerken van alle boutjes en schroefjes.
Bij een GS kan je de spaken oppoetsen met staalwol OO en de velgen opblinken met een zachte simoniz. (Ja ik hoor ze al roepen :WONDERSTEEN)
Tenslotte de uitlaatbochten met fijne staalwol en chroompolisch
Veel geduld en tijd en tenslotte een hele hoop oude lappen.
en als alles goed is ziet hij er ongeveer zo uit na 20jaar

allerhande borsteltjes , Castrol of Hein Gericke bike cleaner.voor de algemene grote reiniging. Commandant cleaner en simoniz voor het lakwerk. Bumper cleaner en Black polish voor de matzwarte onderdelen(plastic) Een spuitbus velgenzilver of Motip zilver voor bijwerken van de geoxideerde aludelen. Zijdeglans mat van Motip voor de hoofd en zijsteun en retouches aan het frame.
Een potje zilververf en een penseeltje voor het bijwerken van alle boutjes en schroefjes.
Bij een GS kan je de spaken oppoetsen met staalwol OO en de velgen opblinken met een zachte simoniz. (Ja ik hoor ze al roepen :WONDERSTEEN)
Veel geduld en tijd en tenslotte een hele hoop oude lappen.
en als alles goed is ziet hij er ongeveer zo uit na 20jaar

Laatst gewijzigd door Jo De Paepe op 20 nov 2006, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Laatst gewijzigd door Wingman X op 20 nov 2006, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Jo De Paepe
-
Iron Gonzo
in de ardennen 
bij u in de buurt zou ik het niet weten
in Eeklo bij motorshop Eeklo
bij u in de buurt zou ik het niet weten
in Eeklo bij motorshop Eeklo
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Hierzo,

Hier vind je ook meer info en lijst met verdelers http://www.jr-wondersteen.be/ned/
In uw buurt moet je bij Quality Bikes in Herent al verder kunnen worden geholpen. Goede bikerspot bovendien!
greetz,
Xavier

Hier vind je ook meer info en lijst met verdelers http://www.jr-wondersteen.be/ned/
In uw buurt moet je bij Quality Bikes in Herent al verder kunnen worden geholpen. Goede bikerspot bovendien!
greetz,
Xavier
Xavier,Xavier schreef:Wondersteen! Ge moogt desnoods mijne pot lenen want raakt amper op.
die uitlaatbuizen, is dat voor en na wondersteen, dat lijkt me een supermiddel.
Durft er ook iemand met de hogedrukreiniger te werk gaan op het motorblok??
Ik reed weg en kwam aan bij de weg. De weg was weg. Sjans, ik zat op mijne GS... neen GS ook weg nu op KTM!!
Lid sinds 11/11/06
Lid sinds 11/11/06
-
Dirk Pauwels
Hoi Pinker, Uw spoilerke staat er nog altijd op, op mijne 1200. Veeeeel beter dan eender welk scherm, al heb ik voor de langer reizen wel een hoger scherm (en oordopkes) nodig...Veel ruiger ook
Ge moogt zeker met hoge druk op uw blok spuiten, maar dan niet op enkele centimers afstand....Ik zou om te beginnen naar ne selfcarwash rijden, efkes laten afkoelen, inspuiten met cleaner van Castrol, efkes laten inwerken en dan met de zeep en de warm water spuit afspuiten. Dan is het meeste vuil eraf, snel naar huis laten drogen en dan de kleine hoekskes en kantjes te lijf met borstelkes enzo. WD 40 helpt daarbij en dan alles (behalve remschijven en zadel!) inspuiten met WD 40.
Alles wat chroom of gepolijste alu is kun je idd met Wondersteen reinigen, werkt goed. Meestal doe ik da ook maar 1 keer per jaar. als je in de winter een vaseline spray of WD 40 gebruikt kun je hem achteraf makkelijker proper krijgen. Ook regelmatig kuisen (bv 1xper week) gaat op een uureke, als je hem slechts 1 x per jaar grondig kuist ben je daar wel een dagje mee zoet.....
1 opmerking ivm hogedruk en carwash: oppassen als er zout getrooid is, die carwashes gebruiken warm water en da is heel slecht als uwe moto vol zout hangt.....
Ge moogt zeker met hoge druk op uw blok spuiten, maar dan niet op enkele centimers afstand....Ik zou om te beginnen naar ne selfcarwash rijden, efkes laten afkoelen, inspuiten met cleaner van Castrol, efkes laten inwerken en dan met de zeep en de warm water spuit afspuiten. Dan is het meeste vuil eraf, snel naar huis laten drogen en dan de kleine hoekskes en kantjes te lijf met borstelkes enzo. WD 40 helpt daarbij en dan alles (behalve remschijven en zadel!) inspuiten met WD 40.
Alles wat chroom of gepolijste alu is kun je idd met Wondersteen reinigen, werkt goed. Meestal doe ik da ook maar 1 keer per jaar. als je in de winter een vaseline spray of WD 40 gebruikt kun je hem achteraf makkelijker proper krijgen. Ook regelmatig kuisen (bv 1xper week) gaat op een uureke, als je hem slechts 1 x per jaar grondig kuist ben je daar wel een dagje mee zoet.....
1 opmerking ivm hogedruk en carwash: oppassen als er zout getrooid is, die carwashes gebruiken warm water en da is heel slecht als uwe moto vol zout hangt.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Dirk, ik ben blij dat ge blij zijt met dat schermpje, ik heb zelf nog foto's gevonden van mijne GS met dat schermpje er nog op en ge hebt gelijk, 't is inderdaad een stuk ruiger. De mijne klinkt nu een stuk ruiger, een Remus geplaatst en db killer eruit...
Bedankt voor uw 'poets-advies', ik begin er aan dit weekend!
Bedankt voor uw 'poets-advies', ik begin er aan dit weekend!
Lid sinds 11/11/06
Lid sinds 11/11/06
Ook allemaal kwestie van wrijven en regelmaat uiteraard.. Er is geen enkel middel dat hups-weg-vuil doet. Hogedrukreiniger kan, maar verdient niet de voorkeur. Ik gebruik een Engine Cleaner en WD40..Pinker schreef:Xavier,Xavier schreef:Wondersteen! Ge moogt desnoods mijne pot lenen want raakt amper op.
die uitlaatbuizen, is dat voor en na wondersteen, dat lijkt me een supermiddel.
Durft er ook iemand met de hogedrukreiniger te werk gaan op het motorblok??
-
Peewee
-
DJAIRO
Voor een GROTE poestbeurt van mijn LT ga ik steeds in de carwash langs.
Een dikke laag schuim erop en afspuiten die troep.
Bij thuiskomst de bus simonis erbij en laat die kuip maar glanzen.
Het verschil met de hogedrukspuit thuis is (dat je muntjes in de muur moet stoppen
) en die laag schuim natuurlijk.
Een dikke laag schuim erop en afspuiten die troep.
Bij thuiskomst de bus simonis erbij en laat die kuip maar glanzen.
Het verschil met de hogedrukspuit thuis is (dat je muntjes in de muur moet stoppen
-
DJAIRO
"Wondersteen"
Hallo,
Zou ik met"Wondersteen"mijn uitlaatbochten van mijn K75 kunnen laten blinken zoals die van Xavier?
Of is dat een ander soort van legering bij een R serie?
Ik heb me er al op"suf"gekuist met verschillende producten zelfs met zéér fijne staalwol en het resultaat is zoals op foto

De rest van de uitlaat blinkt zoals een spiegel(héél de moto trouwens)maar die 3 bochtjes????
Als die"wondersteen"echt zo goed is koop ik hem!Maar éérst zou ik toch nog wat reacties hierop willen lezen!
Groetjes Frank
Zou ik met"Wondersteen"mijn uitlaatbochten van mijn K75 kunnen laten blinken zoals die van Xavier?
Of is dat een ander soort van legering bij een R serie?
Ik heb me er al op"suf"gekuist met verschillende producten zelfs met zéér fijne staalwol en het resultaat is zoals op foto

De rest van de uitlaat blinkt zoals een spiegel(héél de moto trouwens)maar die 3 bochtjes????
Als die"wondersteen"echt zo goed is koop ik hem!Maar éérst zou ik toch nog wat reacties hierop willen lezen!
Groetjes Frank
-
John
- Contacteer:
Voor die bochtjes ben je beter af met een zuurjel die gebruikt wordt om roestvrij staal na het lassen zuiver te maken. Even laten trekken, afspuiten en (bijna) klaar. Daarna nog even lichjes polieren met bvb Wondersteen of gewoon met poliervet en een polieschijf. Echter... 5 Km verder in regenbui rijden en je kan van voor af aan beginnen
Maar als je het regelmatig doet is het werk wel wat sneller gefixt
Maar als je het regelmatig doet is het werk wel wat sneller gefixt