boite naar de kl***n

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
demito
Contacteer:

boite naar de kl***n

Bericht door demito »

Vandaag mijn 1150GSA binnen gedaan bij Motorrad Latem om de helft van de touratech cataloog te laten installeren in voorbereiding van mijn Marokko trip komend voorjaar. Langs mijn neus weg gezegd dat mijn boite al eens durft uit versnelling springen en ik kreeg een vies gezicht van de mecano: no good. :? Shit
in de namiddag telefoontje gekregen: boite open gedaan en serieuze kosten aan. Er moet een nieuwe in. Nu komt het: mijn garantie loopt af op 8 oktober. Twee weken geleden dus en een boite kost 2600 EUR geplaatst. :shock:
Scheisse gotterdammerung miljaardedju!!!
Ingeborg en Jan hebben voor mij BMW Bornem gecontacteerd en uitgelegd dat dat toch echt wel heel rottig is en dat die boite dat niet had mogen voorhebben etc etc. Resultaat: IK KRIJG EEN SPLINTERNIEUWE BOITE, MET KORTE EERSTE VERSNELLING voor niks!!! Ik moet alleen de helft van de werkuren dokken.

Top van Motorrad Latem om zo hun klanten te verdedigen. I'm a happy customer. Top Service, het moet gezegd!
Laatst gewijzigd door demito op 25 okt 2006, 08:44, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
K-lover

Bericht door K-lover »

tof nieuws voor jou en goed dat je dat hier laat weten

greats

Philippe
K1 en K1200RS
altijd te vinden voor een ritje
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Ludo vp

Bericht door Ludo vp »

Goede service,
als het positief is mag het ook vermeld worden!

Ludo :wink:
R1150GS
Scotland Rider 2006

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Francis
Contacteer:

Bericht door Francis »

Chapeau :!:
Zo lust ik er nog :!:
Francis, r12rt

Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook :!:

Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Ze zullen bij BMW Bornem heel blij zijn dat iedereen wiens boite af en toe uit vitesse springt (95%?) nu om een nieuwe boite gaat vragen :D

Maar als je van plan bent om een Marokko trip te doen kan je beter geen risico's nemen.

Maar als je nu geen garantie had gehad, had je voor minder geld waarschijnlijk toch wel de boite kunnen laten reviseren bij een revisie bedrijf, toch altijd wat goedkoper dan een volledig nieuwe boite steken omdat een schakelvork of een wals of id defect is?
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
demito
Contacteer:

Bericht door demito »

Dirk Pauwels schreef:Ze zullen bij BMW Bornem heel blij zijn dat Maar als je nu geen garantie had gehad, had je voor minder geld waarschijnlijk toch wel de boite kunnen laten reviseren bij een revisie bedrijf, toch altijd wat goedkoper dan een volledig nieuwe boite steken omdat een schakelvork of een wals of id defect is?
De stukken vervangen die kapot waren kwam ongeveer op dezelfde prijs aan stukken alleen als een volledig nieuwe boite :? Schakelvork, wals, en tandwielen naar de knoppen. Er zat blijkbaar niet veel goeds meer in.

Occasioneel uit vitesse springen kan, maar bij mij werd het steeds erger. Ik kon bvb 5 km doen in 6de en ineens schiet hij in 5de. Als je op dat moment snel door de bocht gaat kan ik je verzekeren dat het koud zweet je uitbreekt. Idem met 3de naar 4de en terug. Soms bleef hij in een of andere tussenversnelling hangen met een hels gereutel als gevolg en ook was hij steeds moeilijker in 2de te krijgen (vals neutraal). Ik had dit alles meermaals per dag voor.
Now do they all do that?

Cheers

Demito
Afbeelding
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Nou, mooi van Latem. Mag gezegd worden! :D

Dat uit vitesse springen: vanaf wanneer treedt dat op? Ik ga naar de 59.000km op de RT, wel nog nooit gemerkt...
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Stelo

Bericht door Stelo »

Hello folks,

Mijne 1150RT durft ook wel vaak van 6e terugspringen naar 5e.
Dit gaat zonder gekraak, heel snel. Je merkt dan ineens dat het toerental fors de hoogte ingaat.
In andere versnellingen geen enkel probleem.

Gelukkig nog nooit voorgehad in een bocht. In 6e zit ik meestal toch al flink boven de 100 km/u, en die snelheid zal ik nog niet zo gauw in een bocht doen.

Ik houd het toch wel nauwgezet in de gaten. 'k Zou het nogal sneu vinden ook een nieuwe boite te moeten steken. Bij mij zou het zeker geen garantie-geval zijn.

Greetz,

Stelo
R1200RT
Fieremans

Bericht door Fieremans »

Versnellingsbak naar de vaantjes, waar heb ik dat nog gehoord.
Hoeveel kilometer heeft de versnellingsbak het uitgehouden?
Goed nieuws dat je toch een nieuwe krijgt! Een pluim voor de dealer!
Bij BMW weten ze ook wel ondertussen dat hun versnellingsbakken van een bedenkelijke kwaliteit zijn.
Onbegrijpelijk dat een fabrikant als BMW niet bij machte is om een versnellingsbak te maken die schakelt als een Jap (precies en zonder geluid).
Zelf ben ik eigenaar van een R100R van '94. Hij oogt heel mooi en rijdt goed, maar het is en blijft een zorgenkind. Ook mijn versnellingsbak ging stuk (na 30000 km's) nadeel is dat ik geen aanspraak kan maken op garantie.

Nog vele zorgeloze km's
Player

Bericht door Player »

Daar zal ik er nog maar eentje bovenop doen. Mijn 1200 GS 2 jaar en 4 maanden oud. 33000 km boit kapot. Volledig vervangen.
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Hmmm, bij m'n vorig onderhoud al aan de chef-mekanieker gezegd dat m'n boite regelmatig uit vitesse springt, van 4e terug naar 3e ofzo, regelmatig tussen 2 versnellingen schakelen, soit, allemaal dinges die ik absoluut niet als normaal wil en kan beschrijven :(

Ga 't nogmaals vertellen, en is zien wat ik kan vragen, mijne moto is nog in garantie, zou ik een volledig nazicht kunnen vragen, dus met de boite open te doen, ik geloof nooit dat ze anders de interne staat v.d boite kunnen controleren :?:

Heb 't gevoel dat de tandwielen, zeker toch die van de 2e, 3e en 4e vitesse al serieus beschadigd kunnen zijn, als ik voel welke kloppen die boite krijgt als ge de kraan opendraait, en net op zo'n moment die boite een versnelling terugspringt :shock:
Ook al meegemaakt, sportief ritje aan 't rijden, wil afremmen om bocht van ong. 90° te maken, schakel terug en wil de koppeling laten opkomen :arrow: NIKS :shock: , boite zat tussen 2 versnellingen, moest er ne stamp opgeven alvorens deftig terug te schakelen, wel serieus verschietelijk als ge op uwe motorrem rekent :evil:

Kortom, ga 't is serieus aankaarten bij m'n dealer, ik heb geen zin om te wachten tot m'n garantie op is, en dan op mijn kosten een nieuwe boite te moeten laten steken :roll:

Grtz, Philip!

P.S: ik spreek hier wel degelijk van regelmatig, en niet occasioneel :!:
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Is een toonzaal gs wel aangepast om serieus offroad werk te doen?
Akkoord.. je kan offroad banden leggen en zo.. maar het blijft toch de basismecaniek... Niet vergelijkbaar met de bagage die een compititie offroad moto met zich meedraagt...
Zou dit de OORZAAK kunnen zijn?
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Serieuze Off-road heeft mijne GS nog niet gezien, en dan nog, nen ALL-roadmoto moet toch tegen ALL-roadsituaties kunnen ofwa :?

Nee, weiger pertinent om de hand in eigen boezem te steken, doe da ding altijd op onderhoud, zelfs méér dan voorgeschreven, en buiten een klein beetje All-roadrijden heeft dat ding nog niet moeten afzien.

Soit, als een GS géén G meer kan doen, dan kunnen ze 'm beter een S noemen :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

JH. schreef:Is een toonzaal gs wel aangepast om serieus offroad werk te doen?
Akkoord.. je kan offroad banden leggen en zo.. maar het blijft toch de basismecaniek... Niet vergelijkbaar met de bagage die een compititie offroad moto met zich meedraagt...
Zou dit de OORZAAK kunnen zijn?
Dat zou wel echt grof zijn van de BMW-marketing :shock: .
De standaard GS wordt zowat overal keihard gepromoot in de meest woeste landschappen die er in het universum te vinden zijn, en dan zouden ze al in de soep draaien op een paar vlaamsche veldwegels ?

Nuja, kan zo een verhaaltje vertellen over de Yamaha-marketing ook hoor :mrgreen:
Nil volentibus arduum
Dirk Pauwels

Jawel.....Durf jij met een GS1200 een wereldreis doen? Als je op de herfstrit, een ritje van ocharme 170km al 3 a 4 GS1200 in panne ziet staan? Ik nie zenne.....Het ding rijdt goed, maar zo betrouwbaar als een oude 2 klepper PD is het niet zenne. Ik heb (knock on wood) nog geen problemen gehad, maar in een apelandje waar het meest verfijnde gereedschap een hamer en schroevendraaier is en waar ze nog nooit van Torx gehoord hebben, laat staan van electronica, durf ik nie naartoe met een 1200 :roll:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Synchro Bob
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

Wel, dat is de reden waarom ik wellicht nooit de stap naar de 1200 zal wagen, al weet ik dat het een uitstekende moto is (als ie rijdt).
Mijn 1150 kan ik nog net aan qua technologie alhoewel de lijst aan reserve-onderdelen voor een verre reis nu al serieus aan het verlengen door wat ik hier op het forum heb geleerd over courante pannes.

Ik was zelfs van plan om een stap achteruit te zetten en mijn 1150GS in te ruilen voor R100GS Paris Dakar. Een testrit heeft mij op andere gedachten gebracht. Man, die R100GS ('92) da's een echte ramp op de baan. Geen rechtuit stabiliteit; geen remmen, trillingen. Mijn oude 60/5 hoef ik minder slechte rijeigenschappen te vergeven. Off road is de R100GS wellicht superieur.
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Dirk Pauwels

zo'n R100GS PD gaat ondertussen meer 2dehands dan een vroege 1100.....Zou er wel eentje willen, maar niet om mijn 1200 te vervangen. Je kan trouwens met een R100GS PD ook lekker blazen, aan die remmen is iets te doen en met een goed stel schokbrekers eronder is ie zo stabiel als wat zenne, zelf gezien op de passenparade enkele jaren geleden .Dat trillen daar wen je wel aan, is beduidend minder op de 800, en hij staat nu eenmaal op een echte off road vering en niet op een asfalt vering als de GS1100/1150/1200.
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Yep,

een goede ,een beetje aangepaste R100GS (Paris/dakar) is ook datgene wat ik prefereer boven de 1200 GS.
Als je er een beetje mee overweg kunt , kan je heel wat rijders op recenter materiaal aardig doen verbleken :wink:

anyway , Air-cooled for ever :twisted:
marc-d

Bericht door marc-d »

Hello

Ik ben zelf nogal trillinggevoelig en mijn R100R heeft practisch nooit last van trillingen.
Het is ondermeer daarom dat ik dit zo een aangename motor vind om mee te rijden.
Ik heb mij tijdens het inrijden wel heel strikt gehouden aan de toegelaten toerentallen.
Als ik mij ooit een nieuwe BMW koop is dit voor mij een heel belangrijk punt.

Groeten, Marc.
Toedel

Bericht door Toedel »

Zeg mensen, niet om veel te zeggen (één panne, en meermaals electronicaproblemen met mijne 12GS), maar met die service kaart van bmw zit de eerste eigenaar toch goed ?
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
demito
Contacteer:

Bericht door demito »

Toedel schreef:Zeg mensen, niet om veel te zeggen (één panne, en meermaals electronicaproblemen met mijne 12GS), maar met die service kaart van bmw zit de eerste eigenaar toch goed ?
Jaja, bel maar als ge in the middle of nowhere zit zoals in die promofilmkes van BMW. Ze zullen er rap staan :lol: :lol: :lol:
Afbeelding
Synchro Bob
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

Toedel schreef:...... service kaart .........eerste eigenaar...
Ik wil met mijn 3dehands GS ook in Dakar geraken :wink:
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Rasse
Contacteer:

Bericht door Rasse »

Player schreef:Daar zal ik er nog maar eentje bovenop doen. Mijn 1200 GS 2 jaar en 4 maanden oud. 33000 km boit kapot. Volledig vervangen.

Daar heb ik iets van horen vertellen. 8)

Hoe is't met den Adventure?
a me mo weg zen
K1100LT'96 -> K1100LT '98 - Maico 320 GS
Afbeelding
Player

Bericht door Player »

Heel goed. Schakelt veel mooier en ik hoop dat die beter gaat zijn als mijn oude 1200 GS. Daar is nu een heel nieuwe boit in gebouwd worden en staat te koop.
Plaats reactie