Alternatief voor de standaard radio

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
BWB

Alternatief voor de standaard radio

Bericht door BWB »

Lomax vroeg mij om mijn radio bediening te laten zien, omdat hier wel interesse voor zou zijn.
Het gaat hier om een radio-cassettespeler van SONY type XR5800R.
De radio is wel in met originele inbouwset ingebouwd. Ik denk dat ik wel eens ga proberen een radio-cd in te bouwen, of zijn er reeds die dit geprobeerd hebben en werkt dit dan of niet.
Afbeelding
w

Re: Alternatief voor de standaard radio

Bericht door w »

BWB schreef:Ik denk dat ik wel eens ga proberen een radio-cd in te bouwen, of zijn er reeds die dit geprobeerd hebben en werkt dit dan of niet.
Geprobeerd met een Sony en de CD skipt gelijk een zot, dus niet te gebruiken. Er is een speciaal type waar de CD echt vastgegrepen wordt en die zou wel werken. De nieuwe BMW's-radio's voor 1200rt hebben ook een vertikale inbouw met CD, dus het hangt dus echt van het geleidingsmechnisme af.
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Heeeeeeeel mooi en proper gemaakt en afgewerkt!!
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Boskrabber

Re: Alternatief voor de standaard radio

Bericht door Boskrabber »

Stefken schreef:
BWB schreef:Ik denk dat ik wel eens ga proberen een radio-cd in te bouwen, of zijn er reeds die dit geprobeerd hebben en werkt dit dan of niet.
Geprobeerd met een Sony en de CD skipt gelijk een zot, dus niet te gebruiken. Er is een speciaal type waar de CD echt vastgegrepen wordt en die zou wel werken. De nieuwe BMW's-radio's voor 1200rt hebben ook een vertikale inbouw met CD, dus het hangt dus echt van het geleidingsmechnisme af.
De CD's in mijne BMW-radio (op nen 1200rt) skippen ook gelijk zot, gelukkig gaan ze volgende maand ne andere insteken.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Lex
Contacteer:

Bericht door Lex »

Ik gebruik altijd MP3 op cd betere compressie en skipped zelden
Sony radio/cd/mp3 en verticaal ingebouwd.
http://www.starcom1.eu

Ook ik ben lid...
Johny

Bericht door Johny »

Hallo motorvrienden,
ik heb ook vanalles uitgeprobeert en de enige radio die voldeed was een sony met minicd,die heeft geen last rechtop te staan,helaas is dit type cd niet er actueel en voorbijgestreeft sinds de MP3.
Ik denk dat het nu beter is een radio te plaatsen met een ingang waar je een audiosignaal kan ingeven of mischien een MP3 met ingebouwde fm radio rechtstreeks in de intercom te steken.

Zo proberen maar.
Groeten
Rafèrté

Bericht door Rafèrté »

Bij Conrad (http://www.conrad.be) verkopen ze een toestelletje ( DNT-Music Fly - mini audio zender ) dat je aansluit op uw mp3-speler en dat de muziek doorstuurt naar uw radio.
Dat kost momenteel 25 euro. Of zoiets fatsoenlijk werkt weet ik niet :roll: maar het lijkt me toch een goedkoop en makkelijk alternatief.
BWB

Bericht door BWB »

Heb iets gevonden dat misschien kan helpen.
Afbeelding
Dit is een cassette adapter waarop men een mp3 speler op kan aansluiten (van HQ nr: CLP-003 en heb dit 7€ betaald).
hvandrunen

Bericht door hvandrunen »

http://home.hetnet.nl/~meijerink.ln/index.htm
sleutelen>14. Accessoires>Autoradio vervangen / monteren

Hetzelfde systeem als bovenstaand. Werkt goed. Alles vanaf het stuur te bedienen.CD slaat alleen bij grote hobbels over
K1200gt 2003 titansilber
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Google eens onder "FM modulator"
lees deze topic eens
Ik heb mij een aantal jaren geleden deze HIER gekocht.
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Plaats reactie