Ervaring topcase 1200RT GIVI of andere

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Zuchero

Ervaring topcase 1200RT GIVI of andere

Bericht door Zuchero »

Leden,

wie heeft ervaring met een andere topcase dan de originele van BMW voor een 1200RT? :roll:

Mvgr Z
Daniel Tempelaere

Bericht door Daniel Tempelaere »

Ik had een maxia van GIVI op mijn R1150RT, nu een standaard topkoffer op de k1200GT (2006). Je stop minstens evenveel in de givi, maar deze is minder vormvast dan de BMW. Trouwens mijn GiVi (met rugleuning) is te koop en voor de R1150RT heb ik de bijhorende montagekit.
frederik

Bericht door frederik »

Daniel Tempelaere schreef:Ik had een maxia van GIVI op mijn R1150RT, nu een standaard topkoffer op de k1200GT (2006). Je stop minstens evenveel in de givi, maar deze is minder vormvast dan de BMW. Trouwens mijn GiVi (met rugleuning) is te koop en voor de R1150RT heb ik de bijhorende montagekit.
bravo daniel met de verandering.

met uwe rijstijl past die k volledig bij uw rijstijl.

groeten,
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Ik heb onlangs het kleinere model (30 liter) van BMW op mijn pakdrager gezet. Ik ben er tevreden van. De koffer op zichzelf is al redelijk zwaar. Er kan één helm in en nog wat kleine spullen, ook een A4 klasseur met ringen bijvoorbeeld of een normale laptop en ander spul.

De vormgeving van die kleinere koffer vind ik prima, ook de rijeigenschappen van de motor zijn niet echt ondermijnd. Ik koos voor deze oplossing ipv zijkoffers omdat ik dagelijks door de files moet laveren...

Ik reageerde omdat op de ST dezelfde koffers passen als op de RT, dit volgens de dealer.
Benner

Bericht door Benner »

Hallo,

Vroeger had ik een Givi maxima, nu heb ik de originele van BMW voor een 1200RT.
Is wel een stuk duurder maar is wel sterker gemaakt en dubbel wandig.
Het voordeel is ook wanneer je hem niet gebruikt dan blijft er geen bodemplaat achter zoals bij Givi.

Groetjes
HanzThePanz

Bericht door HanzThePanz »

Kijk eens bij Wünderlich zou ik zeggen... De originele R1200RT koffer vind ik veel te groot en daarom ook foeilelijk. Ik rij nu met de kleine BMW topkoffer, voorheen had ik een Givi op mijn K1200GT. Zit niet veel verschil in qua ruimte, in de Givi moest ik enorm proppen om er twee systeemhelmen in te krijgen. In de kleine past er maar één, maar dat vind ik niet zo'n punt.
Don't fix it if it ain't broken...
jempie1

Bericht door jempie1 »

Ik heb deze van Wunderlich en kost zeker de helft dan de originele van BMW. Een nadeel is er dat je met een ander sleuteltje moet openen of sluiten
[/url]http://www.wunderlich.de/shop.php?rubri ... 40761a0a47
Honda 550 four,Guzzi California 1100, R1150RT , R1200RT en nu R1200GSA
Mercedes E 220 CDI
Lid.BMW Motor Club Vlaanderen
jempie1

Bericht door jempie1 »

Ik heb deze van Wunderlich en kost zeker de helft dan de originele van BMW. Een nadeel is er dat je met een ander sleuteltje moet openen of sluiten
http://www.wunderlich.de/shop.php?rubri ... 40761a0a47
Honda 550 four,Guzzi California 1100, R1150RT , R1200RT en nu R1200GSA
Mercedes E 220 CDI
Lid.BMW Motor Club Vlaanderen
Zuchero

Bericht door Zuchero »

Heb ondertussen een originele topkoffer gekocht! Buiten dat ze véél centjes kost :shock: ben ik er zeer tevreden over :D. Heb overal gespeurd :idea: en vergeleken!

Grtz Z
frederik

Bericht door frederik »

jempie1 schreef:Ik heb deze van Wunderlich en kost zeker de helft dan de originele van BMW. Een nadeel is er dat je met een ander sleuteltje moet openen of sluiten
http://www.wunderlich.de/shop.php?rubri ... 40761a0a47
ik zoek een plaatje van het hepcomontagebeugeltje. heb nl. nog een hepco topkoffer die ik zou willen verzetten (voor de één of twee keer per jaar). En een origineel montageplaat van op de 1150gs heb ik ook nog. zou het verschil eens willen bezien, wie weet, herboren, monteren en geen extra kosten (keep on dreaming :roll: )

van waar ben jij ergens ? euh Ninove zeker ?!!

frederik
Plaats reactie