Berschermingsfolie "Venture" - folie Deck
Moderator: GVN
-
frederik
Berschermingsfolie "Venture" - folie Deck
We zijn nu al een gehele tijd verder en dus had ik graag eens gehoord wat de ervaringen geworden is m.b.t. de beschermingsfolie Wunderlich "Venture", versus deze van Deck (invoerder te Aalst).
Is het aangewezen de montage door een professional te laten gebeuren, of kan het zelfs uitgevoerd worden (vooral de koffers voorkant blijken nogal moeilijk te zijn).
Diegenen die de plaatsing reeds lieten uitvoeren, zouden die het opnieuw laten doen op hun motor, of niet ? of misschien enkel op welbepaalde delen ?
Is er wel een verschil tussen deze van wunderlich en deze van de invoerder uit Aalst ? Of is het enkel het patroon welke anders is, of helemaal geen verschil ?
frederik
Is het aangewezen de montage door een professional te laten gebeuren, of kan het zelfs uitgevoerd worden (vooral de koffers voorkant blijken nogal moeilijk te zijn).
Diegenen die de plaatsing reeds lieten uitvoeren, zouden die het opnieuw laten doen op hun motor, of niet ? of misschien enkel op welbepaalde delen ?
Is er wel een verschil tussen deze van wunderlich en deze van de invoerder uit Aalst ? Of is het enkel het patroon welke anders is, of helemaal geen verschil ?
frederik
-
noppenrijder
ik heb de folie van Wunderlich zelf geplaatst op de tank (3 delen) van mijn 12GS; en dat viel eigenlijk nogal mee, als je er maar de tijd voor neemt!
Two valve or not two valve, that's tthe question !
(XL 500) - ( K 100 RS) - ( R 850 GS) - '05 R 1200 GS - '91 R 100 GS
(Garmin SP III) - (SP 2610) - Oregon 400T - Forerunner 310 XT - Montana 600
(XL 500) - ( K 100 RS) - ( R 850 GS) - '05 R 1200 GS - '91 R 100 GS
(Garmin SP III) - (SP 2610) - Oregon 400T - Forerunner 310 XT - Montana 600
-
Boskrabber
Ik heb de folie van Wunderlich op mijn tank en op de zijkoffers. Op tank zelf gedaan en op zijkoffers vooraan ook, maar bovenaan laten doen.
Als ik het moest herdoen, zou ik de folie niet meer aanbrengen op de zijkoffers. Want waar ik vind dat het meest nodig is dat er folie zou moeten zijn, is er geen, namelijk op de zijkanten waar de ergste schade voorkomt van neerleggen motor of paaltje lichtjes aantikken.
Bovenaan de koffers zijn er op die folie van die strepen, mijn benen zijn wat kort waarschijnlijk en de hielen van mijn laars schroeft over de koffer.
Op de folie zijn die strepen niet weg te krijgen en ik ben zeker dat die strepen op de lak met een produkt weg te poetsen zijn, want die zijn zeer oppervlakkig en als men met bepaalde produkten over die folie gaat, komen er nog streepjes bij.
Als ik het moest herdoen, zou ik de folie niet meer aanbrengen op de zijkoffers. Want waar ik vind dat het meest nodig is dat er folie zou moeten zijn, is er geen, namelijk op de zijkanten waar de ergste schade voorkomt van neerleggen motor of paaltje lichtjes aantikken.
Bovenaan de koffers zijn er op die folie van die strepen, mijn benen zijn wat kort waarschijnlijk en de hielen van mijn laars schroeft over de koffer.
Op de folie zijn die strepen niet weg te krijgen en ik ben zeker dat die strepen op de lak met een produkt weg te poetsen zijn, want die zijn zeer oppervlakkig en als men met bepaalde produkten over die folie gaat, komen er nog streepjes bij.
R1200RT
Lid BMW Motorclub Vlaanderen
-
Triker
Tip: vooraf inspuiten met water en een zeepoplossing (bvb beetje dreft) en je kunt de folie schuiven tot ze goed zit. Met een plastiek flexibel glad spateltje het water en lucht eronder wegstrijken en lang genoeg laten drogen. Je kunt dit oefenen met andere folie op bvb een spiegel of glas voor je het op de motor doet. Zo doen de 'professionals' het ook 
-
Boskrabber
Ik heb het op die manier ook gedaan, maar die bocht vooraan bovenaan kreeg ik niet goed. Diegene die het dan gedaan heeft, is iemand die bestickering als beroep heeft (o.a. volledige moto's) en die heeft ook moeite gehad met die bocht.PierreRT schreef:Tip: vooraf inspuiten met water en een zeepoplossing (bvb beetje dreft) en je kunt de folie schuiven tot ze goed zit. Met een plastiek flexibel glad spateltje het water en lucht eronder wegstrijken en lang genoeg laten drogen. Je kunt dit oefenen met andere folie op bvb een spiegel of glas voor je het op de motor doet. Zo doen de 'professionals' het ook
R1200RT
-
DJAIRO
Hoi Boskrabber,Boskrabber schreef:Ik heb het op die manier ook gedaan, maar die bocht vooraan bovenaan kreeg ik niet goed. Diegene die het dan gedaan heeft, is iemand die bestickering als beroep heeft (o.a. volledige moto's) en die heeft ook moeite gehad met die bocht.PierreRT schreef:Tip: vooraf inspuiten met water en een zeepoplossing (bvb beetje dreft) en je kunt de folie schuiven tot ze goed zit. Met een plastiek flexibel glad spateltje het water en lucht eronder wegstrijken en lang genoeg laten drogen. Je kunt dit oefenen met andere folie op bvb een spiegel of glas voor je het op de motor doet. Zo doen de 'professionals' het ook
Wie heeft dat gedaan voor U,heb zelf folie voor de tank van m'n K1100RS besteld bij Hornig,maar als die persoon dat zou willen doen,weliswaar mits vergoeding,bespaart me dat een hoop geklooi!!!
En Buggenhout is practisch om de hoek voor mij,zeg,ben jij lid soms van die motorclub"de boskrabbers"op het plein in Opdorp??
Daar kom ik elk jaar met het klassieke brommertreffen georganiseerd door de John die op den Briel in Buggenhout woont!!
Groetjes vanuit den Boskant in Bornem
Frank
-
Boskrabber
Frank,DJAIRO schreef: Hoi Boskrabber,
Wie heeft dat gedaan voor U,heb zelf folie voor de tank van m'n K1100RS besteld bij Hornig,maar als die persoon dat zou willen doen,weliswaar mits vergoeding,bespaart me dat een hoop geklooi!!!![]()
En Buggenhout is practisch om de hoek voor mij,zeg,ben jij lid soms van die motorclub"de boskrabbers"op het plein in Opdorp??
Daar kom ik elk jaar met het klassieke brommertreffen georganiseerd door de John die op den Briel in Buggenhout woont!!
Groetjes vanuit den Boskant in Bornem![]()
Frank
Ik ken persoonlijk die man niet, het is gebeurd door bemiddeling van Dirk van Bikes&More, waar ik de folie van Wunderlich ten andere gekocht heb. Op de tank heb ik zelf gedaan met een licht zeepsopje, alhoewel daar ook bochten en glooingen in waren. Op de koffer was het vooraan niet te doen.
Nee ik ben geen lid van de "boskrabbers" , boskrabber is de scheldnaam voor ons uit Buggenout en daarom de nicknaam. Ik verblijf wel zes maand per jaar in Breskens, dus is het moeilijk ergens lid te worden.
Ik heb wel einde vorig jaar de Schelde-Dender rit in Opdorp meegereden maar dat was van de Tak Oost-Vlaanderen.
Luc
R1200RT