biv en jaarlijkse verkeersbelasting
Moderator: GVN
biv en jaarlijkse verkeersbelasting
Ik heb me suf gezocht op 't internet naar een tabel met de BIV voor motorfietsen.
Ik dacht dat het tot 100 pk één prijs was, en dat het vanaf dan stijl omhoog gaat met de bedragen.
Kan iemand een link posten of gewoon de tabel ergens copy&pasten ?
Ook die van de jaarlijkse verkeersbelasting als het kan, plse?
Groeten
Tino
Ik dacht dat het tot 100 pk één prijs was, en dat het vanaf dan stijl omhoog gaat met de bedragen.
Kan iemand een link posten of gewoon de tabel ergens copy&pasten ?
Ook die van de jaarlijkse verkeersbelasting als het kan, plse?
Groeten
Tino
-
Consigliori Wim
- Contacteer:
Diene van Honda is niet meer up to date
Kijk hier eens: BIV, komt van de Federale Portaalsite
Onderstaande tekst voor de rijtaks vindt men hier Rijtaks
Kijk hier eens: BIV, komt van de Federale Portaalsite
Onderstaande tekst voor de rijtaks vindt men hier Rijtaks
4. Bedrag van de belasting voor motorfietsen
De belasting is eenvormig vastgesteld op 40,44 EUR (basisbedrag 36,24 EUR) voor het tijdperk van 1 juli 2004 tot 30 juni 2005.
ahhh, dus BIV voor auto's en moto's is hetzelfde !
Dat wist ik niet.
Stel dat je een K1200S koopt met 100 pk, je betaalt dan de laagste BIV denk ik.
Hoe kun je dan van die 100pk er 167 maken ? Is dat gewoon een andere chip erin steken ?
En dus spaar je die hoge BIV uit. Mag da ? Neen natuurlijk, maar weten ze dat ?
En hoe zit dat dan met de verzekering ? Ik denk dat je die best wel op de hoogte brengt van
die extra pk's.
Afin, 't is en blijft een schande hoeveel dat dat extra is voor een iets krachtiger voertuig.
Pffff
Dat wist ik niet.
Hoe kun je dan van die 100pk er 167 maken ? Is dat gewoon een andere chip erin steken ?
En hoe zit dat dan met de verzekering ? Ik denk dat je die best wel op de hoogte brengt van
die extra pk's.
Afin, 't is en blijft een schande hoeveel dat dat extra is voor een iets krachtiger voertuig.
Pffff
-
dirk bruijns
- Contacteer:
Soortgelijke verhaallijn gaat ook op voor andere machine's.
Op papier zijn dit Franse machine's, gelijkvormigheidsattest met 100 pk erop, de Franse wet zegt nu eenmaal dat motoren > 100pk niet toegelaten zijn. Na een inrijperiode, worden deze 'full power' gezet door de dealer. Hoe dat in z'n werk gaat bij de Beemers, ik moet het antwoord schuldig blijven, voor het merk dat me wel bekend is gebeurt dat door de inlaatcollectors te vervangen door grotere kelken.
Er hoeft daar niets veranderd te worden aan de CPU.
Op papier zijn dit Franse machine's, gelijkvormigheidsattest met 100 pk erop, de Franse wet zegt nu eenmaal dat motoren > 100pk niet toegelaten zijn. Na een inrijperiode, worden deze 'full power' gezet door de dealer. Hoe dat in z'n werk gaat bij de Beemers, ik moet het antwoord schuldig blijven, voor het merk dat me wel bekend is gebeurt dat door de inlaatcollectors te vervangen door grotere kelken.
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Tino,
Mochten de CBR's, R1's en andere "scheurijzers" allemaal verkocht worden als "full-power", geloof me vrij dat er belange zoveel niet rondrijden.
Een K1200S wordt dus ook in België geïmporteerd als "100pk" en blijft ook zo staan tot na de inrijperiode, maar dan krijgt hij door een simpele druk op de knop z'n full power.
Zo is je motor 100pk, ook op papier... enige vraag die ik stel is de "verzekering" en de "aansprakelijkheid..."
Groetjes
Mochten de CBR's, R1's en andere "scheurijzers" allemaal verkocht worden als "full-power", geloof me vrij dat er belange zoveel niet rondrijden.
Een K1200S wordt dus ook in België geïmporteerd als "100pk" en blijft ook zo staan tot na de inrijperiode, maar dan krijgt hij door een simpele druk op de knop z'n full power.
Zo is je motor 100pk, ook op papier... enige vraag die ik stel is de "verzekering" en de "aansprakelijkheid..."
Groetjes
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Hoi,
De verzekeringsmaatschappijen baseren zich op de cylinderinhoud om hun tarief te bepalen.
Dus zou bij melding van het hogere vermogen het tarief niet mogen verhoogd worden.
Toch beter melden. Zo voorkom je dat ze achteraf het verhaalsrecht toepassen in geval van ongeval.
Vraag dus wel om een schriftelijke bevestiging. Zo zit je safe.
Greetz,
De verzekeringsmaatschappijen baseren zich op de cylinderinhoud om hun tarief te bepalen.
Dus zou bij melding van het hogere vermogen het tarief niet mogen verhoogd worden.
Toch beter melden. Zo voorkom je dat ze achteraf het verhaalsrecht toepassen in geval van ongeval.
Vraag dus wel om een schriftelijke bevestiging. Zo zit je safe.
Greetz,
R1200RT
Hoi,
Alle Japanse scheurijzers worden ingevoerd aan 100PK. Dit voor de BIV en jaarlijks terugkomende taks. Maar als je hem daarna full power zet kan je in geval van een ongeval wel problemen krijgen met de verzekering. Echter deze moeten bewijzen dat het ongeval te maken heeft met de extra power.
Daarentegen staat als een full power op papier koopt kan je hem nooit laten terug zetten op papier....en dus teuggetuned of niet altijd de volle pot BIV en taks moet betalen.
Groetjes Danny
Alle Japanse scheurijzers worden ingevoerd aan 100PK. Dit voor de BIV en jaarlijks terugkomende taks. Maar als je hem daarna full power zet kan je in geval van een ongeval wel problemen krijgen met de verzekering. Echter deze moeten bewijzen dat het ongeval te maken heeft met de extra power.
Daarentegen staat als een full power op papier koopt kan je hem nooit laten terug zetten op papier....en dus teuggetuned of niet altijd de volle pot BIV en taks moet betalen.
Groetjes Danny
Bij de FJR worden de rubbers van de inlaatkanalen (denk ik toch) verder uitgesneden en een kabeltje van de massa afgekoppeld.dirk bruijns schreef:Soortgelijke verhaallijn gaat ook op voor andere machine's.
Groeten.
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Danny, bij K1200S is het idd een aanpassing aan de luchtinlaatkelk die wordt verwijderd + de injectie wordt bijgeregeld.rusor schreef:Bij een K1200S gaan de geruchten dat het om restiktie gaat in de luchtinlaat en een ander mapping... misschien kan een techneut dit bevestigen of ontkennen....
In ieder geval dat van de FJR klinkt bekend... Op onze R1 en Fazer 1000 was dat hetzelfde verhaal.
groeten Danny
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007

-
fronteradriver
Tino schreef
Feind hoert mit
...Misschien moet je om echt zeker te zijn of "ze" het weten, "ze" het eens vragen
...Niet verrast zijn over het antwoord dat "ze" je geven
(wat ik bedoel is dat je dealer waarschijnlijk een antwoord op je vraag kan geven, zonder dat je het van de daken of de fora moet beginnen schreeuwen
gewoon even doen
)
(wat ik bedoel is dat je dealer waarschijnlijk een antwoord op je vraag kan geven, zonder dat je het van de daken of de fora moet beginnen schreeuwen