verkiezing lelijkste motorfiets

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

STer

Bericht door STer »

IRON GONZO schreef:toch vind ik dat de ST de schoonste is en de gedurfste in ontwerp, van het jaar.
ik kan er niet aan doen maar ik ben er nog altijd zot van

Afbeelding
Ik heb het artikel ook gelezen in de boekenrek van het warenhuis.
So what!! Bij de lancering in 2005, vond ik de ST iets aparts en zoals IRON GONZO aanhaald "gedurfd" :shock: .
Het is inderdaad een moto met een niet-alledaagse look :D .
't Is maar goed dat niet iedereen dezelfde smaak heeft en ..... over smaken valt niet te twisten. Ik vind het een prachtmotor en hij rijdt nog goed ook! Is dit de mening van een journalist of hebben ze een gefundeerd onderzoek gedaan naar de lelijkste moto :roll: ? Mijn bescheiden mening zegt, dat ze anders waarschijnlijk hun boekje niet vol kregen :D .
STer - Ex-VFR
DJAIRO

Lelijkste motorfiets

Bericht door DJAIRO »

Awel ik heb gisteren die BMW R1200ST is goed van dichtbij bezien...en eigenlijk is die echt niet lelijk!!
De kleur speelt ook een grote rol!!!
Ik herinner me de éérste foto van een R1100GS nog....WAS DA!!! Precies"Woody Woodpecker"en zie nu,de GS.. een echte Cultmoto!!!
Hiermee wil ik gewoon aantonen,alles wat iedereen van de éérste keer"WOW"vindt duurt over het algemeen niet lang,das pure commerciele "eenheidsworst"inspelen op de consument zijn huidig voorgeschoteld idiaal!! Vb.Alle GSX ,R1R6,VFR,INTRUDER,DRAGSTAR,ENZ.Toestanden. Daar van durven afwijken en het risico durven nemen,zoals BMW durft te doen vindt ik knap!!
En zulke gedurfde ontwerpen trotseren de tijd vb.de GS,de R100RS&R90S ,Suzuki "Katana",Yamaha"TDM" dat waren in de tijd ook"controversiele"moto's!!
In de automobielsector is het mooiste voorbeeld de Citroen"DS" Toen die uitkwam in 1956 waren de"marsmannekes"gelandt,en zie nu,dat ontwerp is nog steeds"up to date"Zelfs nooit geevenaard!!Ook de NSU RO 80 was zo een geval!!
Schoonheid is ontdekken van details,lijnen,invalshoeken en zo meer,en ééns men deze ontdekt heeft wordt het geheel nog mooier !!Dat noemt"originaliteit"!!
Groetjes Frank :D
bahnstormer
Contacteer:

Bericht door bahnstormer »

Commentaren over het uiterlijk van motoren zijn doorgaans van het genadeloze soort, getuige sommige beschrijvingen in de pers, hier op het forum, of achter de toog. In september 1993 bij de voorstelling van de R1100GS, vond bijna iedereen het ding onwaarschijnlijk lelijk. In Moto 73 omschreef men het zo:"je vindt hem ontzettend mooi of spuuglelijk". Ik vind een 1100 GS nog steeds (toen en nu) niet mooi. Maar het is wel een ECHTE motor. De K1 was indertijd ook kontroversieel, maar was dat niet vooral omdat hij niet meer dan 100pk had? De extreme styling en kleuren maakten hem indertijd zowat overal "Motor van het jaar" Enkele jaren laten was die hype weg kreeg de K vooral kritiek op het uiterlijk en dat gekke spatbord. Toen de langverwachte R1100RS uitkwam moest ik mijn best doen om hem mooi te vinden. Wel, nu ik zou er best wel eentje willen, naast een R1100GS en een K1. Maar al die (soms echt wel lelijke) BMW's zijn wel motoren met BALLEN. Geen grijze muizen zoals er veel rondrijden...
motaar

mooi

Bericht door motaar »

hey ik had niet vrwacht dat er zo gereageerd zou worden op mijn topic. Het is zeker niet mijn bedoeling een polemiek uit te lokken, want inderdaad: schoonheid is voor iedereen anders. Vroeger vond ik de GS spuuglelijk, maar nu in geel en zwart vind ik de 1200 subliem, zo zie je maar. En om te antwoorden op de vraag welke 3 motoren ik in mijn garage zou willen: mijn huidige grijs met blauwe BMW K1200RS, een Ducati 996 in het geel, en als ik het geld had: een MV Agusta F4 Tamburini. Hou van jullie motor en behandel haar als een dame, of hou van je vrouw en behandel haar als je motor.
Plaats reactie