Reisinfo Westelijke Sahara en Mauritanie
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
-
geesje beemer
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 02 dec 2006, 18:17
- Locatie: Herenthout, in't bos, tussen de kabouterkes
Reisinfo Westelijke Sahara en Mauritanie
Hoi Motorfreaks,
Rij sinds augustus 2005 met de moto, ondertussen is het motorrijden een ongelooflijke passie geworden. Omdat 'k vrij avontuurlijk ben, besloot 'k vorige zomer met m'n (ondertussen vorige) GS een motorreis gepakt en gezakt naar de Noordkaap te maken, wetende dat 'k toen nog maar enkele maanden moto-ervaring had,en m'n "opstapmoto" al dirrekt een GS 1100 was, is alles héél goed meegevallen.
M'n volgend avontuur zou via Marokko, en de Westelijke Sahara naar Maritanie gaan. Deze (misschien gewaagde) onderneming zou 'k ook alleen doen, en met m'n nieuwe GSA 1200.
Is deze (solo)trip aan te raden op gebied van veiligheid, staat van de wegen, e.d. ?
Wie heeft er ervaring en kan me nuttige tips of adressen geven over deze streken.
Alvast bedankt T.V. uit H.
Rij sinds augustus 2005 met de moto, ondertussen is het motorrijden een ongelooflijke passie geworden. Omdat 'k vrij avontuurlijk ben, besloot 'k vorige zomer met m'n (ondertussen vorige) GS een motorreis gepakt en gezakt naar de Noordkaap te maken, wetende dat 'k toen nog maar enkele maanden moto-ervaring had,en m'n "opstapmoto" al dirrekt een GS 1100 was, is alles héél goed meegevallen.
M'n volgend avontuur zou via Marokko, en de Westelijke Sahara naar Maritanie gaan. Deze (misschien gewaagde) onderneming zou 'k ook alleen doen, en met m'n nieuwe GSA 1200.
Is deze (solo)trip aan te raden op gebied van veiligheid, staat van de wegen, e.d. ?
Wie heeft er ervaring en kan me nuttige tips of adressen geven over deze streken.
Alvast bedankt T.V. uit H.
Hi,
kijk eens hier. Michel (de oudste) is een maat van mij die nu met een Unimog en lichte crossmachines terug naar Mauretanie is vertrokken. Zijn algemene opmerking was dat de GSA te zwaar is voor deze klus. PM mij als je wil dat ik je in contact breng met deze woestijnrat.
http://users.skynet.be/fb201862/
Ikzelf vertrek 1 april naar Marokko (niet alleen) met een 1150 GSA en een KTM 950 Adv. Atlas en woestijn staan op het programma.
Nog enkele opmerkingen: weet dat alleen reizen veel zwaarder zal zijn dan naar de Noordkaap. Alleen vallen kan "sneu" zijn, maar ook risicovol. Heb je offroad ervaring? Je moto zal waarschijnlijk gehavend uit dit avontuur komen. Hou daar ook rekening mee...
Have fun!
Cheers
T
kijk eens hier. Michel (de oudste) is een maat van mij die nu met een Unimog en lichte crossmachines terug naar Mauretanie is vertrokken. Zijn algemene opmerking was dat de GSA te zwaar is voor deze klus. PM mij als je wil dat ik je in contact breng met deze woestijnrat.
http://users.skynet.be/fb201862/
Ikzelf vertrek 1 april naar Marokko (niet alleen) met een 1150 GSA en een KTM 950 Adv. Atlas en woestijn staan op het programma.
Nog enkele opmerkingen: weet dat alleen reizen veel zwaarder zal zijn dan naar de Noordkaap. Alleen vallen kan "sneu" zijn, maar ook risicovol. Heb je offroad ervaring? Je moto zal waarschijnlijk gehavend uit dit avontuur komen. Hou daar ook rekening mee...
Have fun!
Cheers
T
Hallo,
ben zelf in 2005 ook alleen met GS1150 bijna tot in Dakar gereden en terug. Hierbij hoofdzakelijk pistes gedaan behalve het stuk westelijke sahara waar enkel de asfalt het enige alternatief is. Indien je dit wenst kun je vandaag zonder problemen kwa veiligheid op asfalt rijden van hier tot helemaal daar. Indien je echter pistes begint te nemen is het in Mauretanië een hele klus. Zand alom en met een zware GS een echte uitdaging. In het zand en met bagage zal je zowiezo vallen wat op zich geen enkel probleem is. Daar waar je de eerste keren het ding vlot terug recht krijgt ga je na de 5e jump wel even je avontuurlijke ingesteldheid in vraag stellen. Vastrijden is nog erger en zonder hulp bijna niet te doen.
Op bepaalde momenten heb ik met een bandenspanning van misschien 300 gram moeten rijden. Offroad ervaring is naar mijn mening een absolute must en probeer zo licht mogelijk te reizen. Vergeet niet de dagelijkse slok whisky tegen het vliegend schijt.
Het is een mooie uitdaging maar pistes zou ik enkel met een 2e motard aanraden. Bepaalde routes (zoals bv naast de spoorlijn in Mauritanië) zijn enkel met lichtere enduros te doen.
Er is nog veel te vertellen over mogelijke routes en aan te raden wijzigingen of toebehoren aan moto. Indien je nog vragen hebt, altijd welkom.
Groeten,
Jos
ben zelf in 2005 ook alleen met GS1150 bijna tot in Dakar gereden en terug. Hierbij hoofdzakelijk pistes gedaan behalve het stuk westelijke sahara waar enkel de asfalt het enige alternatief is. Indien je dit wenst kun je vandaag zonder problemen kwa veiligheid op asfalt rijden van hier tot helemaal daar. Indien je echter pistes begint te nemen is het in Mauretanië een hele klus. Zand alom en met een zware GS een echte uitdaging. In het zand en met bagage zal je zowiezo vallen wat op zich geen enkel probleem is. Daar waar je de eerste keren het ding vlot terug recht krijgt ga je na de 5e jump wel even je avontuurlijke ingesteldheid in vraag stellen. Vastrijden is nog erger en zonder hulp bijna niet te doen.
Op bepaalde momenten heb ik met een bandenspanning van misschien 300 gram moeten rijden. Offroad ervaring is naar mijn mening een absolute must en probeer zo licht mogelijk te reizen. Vergeet niet de dagelijkse slok whisky tegen het vliegend schijt.
Het is een mooie uitdaging maar pistes zou ik enkel met een 2e motard aanraden. Bepaalde routes (zoals bv naast de spoorlijn in Mauritanië) zijn enkel met lichtere enduros te doen.
Er is nog veel te vertellen over mogelijke routes en aan te raden wijzigingen of toebehoren aan moto. Indien je nog vragen hebt, altijd welkom.
Groeten,
Jos
-
Enduroxander
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 22 jan 2007, 18:23
- Locatie: Huldenberg
Hoi,
Ben verleden jaar in 10 dagen van Agadir naar Dakar gereden. (Trek Dial Dakar) met Sudrando.
Wel voor 95% off road. Had een 450 bij en weet zeker dat ik het niet zou volbracht hebben met een zwaardere motor.
Het moet zeker mogelijk zijn met een GS, maar dan moet je op de baan blijven, wat kan tot Dakar.
Xander
Ben verleden jaar in 10 dagen van Agadir naar Dakar gereden. (Trek Dial Dakar) met Sudrando.
Wel voor 95% off road. Had een 450 bij en weet zeker dat ik het niet zou volbracht hebben met een zwaardere motor.
Het moet zeker mogelijk zijn met een GS, maar dan moet je op de baan blijven, wat kan tot Dakar.
Xander
Rijden, nu, en waar het nog kan.
1200 GS, Xchallenge, en Oranje 250 2T
1200 GS, Xchallenge, en Oranje 250 2T
-
michel buyckx
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 00:12
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
-
Enduroxander
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 22 jan 2007, 18:23
- Locatie: Huldenberg
Als alles goed gaat ben ik 23 april terug in't land.michel buyckx schreef:Wanneer vinden we al die woestijn freaks en eventuele overlanders ne keer samen? Tom wanneer zijde terug?
Michel
Anders eens een off road event op uw boerderij? Ge gaat met uwe Unimog een paar keer over en weer om ladingen zand te halen en we spelen wat met de moto op uw wei. Dat zwort zwien op een spies moet er toch nog eens van komen
Cheers mate
T
Trouwens, Enduroxander, gij woont waarschijnlijk op een boogscheut van bij mij...
-
Enduroxander
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 22 jan 2007, 18:23
- Locatie: Huldenberg
-
Boxer-twin
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 22:10
- Locatie: N51 54.833 E4 06.208
- Contacteer:
Re: Reisinfo Westelijke Sahara en Mauritanie
Wij zijn ook geïnteresseerd en hebben plannen om die richting heen te gaan. Wel over asfalt omdat we geen zin hebben er met onze GSen door het zand heen te ploeteren. We hebben nog geen echte tips gelezen over papierwerk, overnachting, veiligheid etcgeesje beemer schreef: Wie heeft er ervaring en kan me nuttige tips of adressen geven over deze streken.
Alvast bedankt T.V. uit H.
Gr.
Leo en Janet
