muziek plaatsen op mp3 gps
Moderator: GVN
muziek plaatsen op mp3 gps
kan er iemand raad geven om liedjes van eigen cd op mijn mp3 van mijn 2820 te krijgen ?? heb reeds vanalles geprobeerd maar daar ik volledig leek ben op dat gebied lukt het ni ,gene lach!!!
alvast bedankt voor eventuele reacties , grtjes
PRETENTIE IS EEN BREVET VAN DOMHEID
Re: muziek plaatsen op mp3 gps
Je zal eerst met een PC-programma de liedjes van uw CD's in MP3 formaat op uw harde schijf moeten zetten.rubi schreef:kan er iemand raad geven om liedjes van eigen cd op mijn mp3 van mijn 2820 te krijgen ?? heb reeds vanalles geprobeerd maar daar ik volledig leek ben op dat gebied lukt het ni ,gene lach!!!
Daarna kan je die normaal zonder problemen via de aansluiting van de GPS aan de PC uploaden naar de GPS.
Maar zoals ik al zei, eerst moet je een CD-Ripper programma hebben.
Kan vrij makkelijk van het net gehaald worden.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

-
TonTon
idd : http://www.audiograbber.nl/ , én volledig gratis , ik gebruik dit programma al jaren , het is zo goed dat ik er in de tijd zelfs voor heb betaald !jakke schreef:
iTunes is hiervoor prima geschikt, je kan het gratis en volledig legaal downloaden op http://www.apple.comjakke schreef:Je zal eerst met een PC-programma de liedjes van uw CD's in MP3 formaat op uw harde schijf moeten zetten.rubi schreef:kan er iemand raad geven om liedjes van eigen cd op mijn mp3 van mijn 2820 te krijgen ?? heb reeds vanalles geprobeerd maar daar ik volledig leek ben op dat gebied lukt het ni ,gene lach!!!
Daarna kan je die normaal zonder problemen via de aansluiting van de GPS aan de PC uploaden naar de GPS.
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
-
Fox30
Kan ook met RealPlayer v10. Kan je gewoon downloaden van het net bij http://www.real.com
Kan op zich niet zo moeilijk zijn Fred !-Fred- schreef:Audiograbber, Nero, Windows Media Player,
Kan iemand me stap voor stap eens uitleggen hoe ik een noot muziek op de 2820 kan plaatsen.
Met dank,
Fred.
Eerst de muziek op je harde schijf zetten in MP3 formaat, door middel van eerder gezegde programma's.
Zet deze in een aparte map om het overzichtelijk te houden.
De gps aansluiten met bijgeleverde kabel ! Volgens mij kan je dan het geheugen van de GPS openen en mischien "drag en drop" toepassen = selecteren en slepen in de map op de GPS.
Ook een mogelijkheid, kan zijn dat je de muziek selecteerd en kopiëeren naar de GPS. Zal aangeduid worden als verwisselbare schijf.
Maar alles moet ongetwijfeld ook in de handleiding staan.
Suc6 en groeten, Jakke.

@Jakke,
Handleiding van 2720 zat bij mijn 2820 is juist hetzelfde buiten de blauwe tand en MP3.
Ik wil graag een cd- op mp3 formaat krijgen en daar knelt het schoentje.
Kan iemand mij een mp3 bestand mailen, zodoende ik eens kan proberen om dit in de 2820 krijgen.
Ritten, waypoints, .... geen problemen.
Handleiding van 2720 zat bij mijn 2820 is juist hetzelfde buiten de blauwe tand en MP3.
Kan iemand mij een mp3 bestand mailen, zodoende ik eens kan proberen om dit in de 2820 krijgen.
Fred,-Fred- schreef:@Jakke,
Je moet eens proberen om via de eerder aangegeven link van Fox 30 een programma van het net te halen.
Anders via http://www.tucows.com
Daar tik je bij de zoekfunktie "CD ripper" in.
Je zal ongetwijfelt wel Freeware programma's tegenkomen die geschikt zijn. Gewoon downloaden en starten maar. Dit zijn meestal zeer eenvoudige programma's.
Ik kan jou zelf jammer genoeg geen programma opsturen.
Probeer maar.

Normaal heb je dan alleen maar de muziek weggegooid. Anders zou je eens moeten kijken bij de instellingen of er niets verwezen wordt over het aan of uit zetten van de MP3 funktie.-Fred- schreef:Via pc vind ik op mijn 2820 de mp3 map waar ik de bestanden in heb gekopieerd en toch krijg ik er geen noot uit.
De muziekdie er standaard inzat heb ik eruit gegooid.
Zou ik teveel verwijderd hebben ?
Of stuur eens een PM naar Fluppie hier op het forum. Hij is het best geplaatst omdat hij er dagelijks mee bezig is.
Wel raar dat ze de handleiding van de 2720 er hebben bijgestoken.

Ok Fred,-Fred- schreef:Jakke,
Via je link programma gedownload, 4 nummers ok nu betalen.
Nu weet ik toch al dat het werkt, bedankt .
Zelf heb ik Nero, WMP, en audiograbber ....... nog wat verder zoeken en ik kom er wel
Er zijn er genoeg te vinden die niet betaald hoeven worden hoor !
Als je nog vragen hebt, post je ze maar !
Suc6 verder,
Gr, Jakke.

-
Fox30
'k heb je der net eentje doorgestuurd-Fred- schreef:Kan iemand mij een mp3 bestand mailen, zodoende ik eens kan proberen om dit in de 2820 krijgen.
Als het nog niet duidelijk is, laat het maar weten.
Ik was een jaar geleden ook een MP3-leek, tot ik een MP3 playertje kocht als UBS stick, en ja dan begint het te kriebelen om ook een verzameling MP3tjes aan te leggen.
-
TonTon
met je windows media player kan je perfect je mp3 rippen ik had tot gisteren ook dat probleem met den 2820 maar ge moet wel uwe windows media player op mp3 instellen en dat doe je zo :
ge opend uwen windows media player dan op rippen klikken
onder de knop rippen staat een klein peiltje naar beneden wijzend -daarop klikken -dan op bestandsindeling klikken -en daar mp3 selecteren
dan een cd inleggen die je wilt rippen en rippen maar, daarna deze bestanden waar dus mp3 op staat naar de garmin map kopieren en kees is klaar ,en deze speelt de garmin perfect af
onder de knop rippen staat een klein peiltje naar beneden wijzend -daarop klikken -dan op bestandsindeling klikken -en daar mp3 selecteren
dan een cd inleggen die je wilt rippen en rippen maar, daarna deze bestanden waar dus mp3 op staat naar de garmin map kopieren en kees is klaar ,en deze speelt de garmin perfect af
en maar klagen over bmw en toch mijn grote liefde! maar het is wel de laaste bucht met wielen
-
Fox30
En, waar vind je die knop rippen. Ik werk met versie 9.dunlop schreef:met je windows media player kan je perfect je mp3 rippen ik had tot gisteren ook dat probleem met den 2820 maar ge moet wel uwe windows media player op mp3 instellen en dat doe je zo :
voor de mp3-leken:
(sorry indien teveel off-topic in GPS rubriek,negeer de melding)
En als je dan van je audio/muziek CD van elk nr een mp3 maakt,
kijk dan voor de zekerheid eerst even naar het "mp3-compressie" of "recorder-kwaliteit" of "kompressie-niveau".ttz:
128 kbps =CD quality ,dit was vroeger de "standaard"
96 kbps =Near CD quality
64 kbps =FM quality
VBR = Variable Bit Rate ,van 320 tot 96 .
Nu tegenwoordig, kan bijna elke mp3-speler VBR aan.VBR =Variable Bit Rate:
dwz variabele bit compressie.Eenvoudig gezegd ,gaat de compressie van
320 kbps tot 96 kbps of zoiets.Is de muziek "ingewikkeld" dan wordt minder gecomprimeerd en op 320 geschreven,komt er een eentonige eenvoudig stuk ,dan kan dit gemakkelijk met 96 kbps weggeschreven worden zonder kwaliteitsverlies.Geen probleem,het mp3-rip-program doet dat voor u ,als je VBR insteld.
Dus ,als je wil/kan ,kies VBR compressie.Het Rip-program schrijft dan een CD-nr naar een MP3-bestand met een goede muziek-kwaliteit.
Je verliest "geen" kwaliteit ,en het mp3-bestandje blijft toch redelijk klein ,neemt dus minder geheugen in op je mp3-speler.
Op de moto misschien niet zo belangrijk ,alhoewel ik het verschil al gehoord heb,bij gekregen mp3's .Maar als je de mp3-files eens op CD brand om in huis of auto ook te luisteren is goede kwaltiteit wel fijner.Er gaan minder of geen tonen/dynamiek verloren.
Rommel en lawaai is er genoeg,dus waarom zou je gratis kwaliteit weg gooien.
(sorry indien teveel off-topic in GPS rubriek,negeer de melding)
En als je dan van je audio/muziek CD van elk nr een mp3 maakt,
kijk dan voor de zekerheid eerst even naar het "mp3-compressie" of "recorder-kwaliteit" of "kompressie-niveau".ttz:
128 kbps =CD quality ,dit was vroeger de "standaard"
96 kbps =Near CD quality
64 kbps =FM quality
VBR = Variable Bit Rate ,van 320 tot 96 .
Nu tegenwoordig, kan bijna elke mp3-speler VBR aan.VBR =Variable Bit Rate:
dwz variabele bit compressie.Eenvoudig gezegd ,gaat de compressie van
320 kbps tot 96 kbps of zoiets.Is de muziek "ingewikkeld" dan wordt minder gecomprimeerd en op 320 geschreven,komt er een eentonige eenvoudig stuk ,dan kan dit gemakkelijk met 96 kbps weggeschreven worden zonder kwaliteitsverlies.Geen probleem,het mp3-rip-program doet dat voor u ,als je VBR insteld.
Dus ,als je wil/kan ,kies VBR compressie.Het Rip-program schrijft dan een CD-nr naar een MP3-bestand met een goede muziek-kwaliteit.
Je verliest "geen" kwaliteit ,en het mp3-bestandje blijft toch redelijk klein ,neemt dus minder geheugen in op je mp3-speler.
Op de moto misschien niet zo belangrijk ,alhoewel ik het verschil al gehoord heb,bij gekregen mp3's .Maar als je de mp3-files eens op CD brand om in huis of auto ook te luisteren is goede kwaltiteit wel fijner.Er gaan minder of geen tonen/dynamiek verloren.
Rommel en lawaai is er genoeg,dus waarom zou je gratis kwaliteit weg gooien.
voor mij is het lang geleden dat ik nog met de 9 werkte maar als ik mij niet vergis rechts boven voorlaaste in de rijFox30 schreef:En, waar vind je die knop rippen. Ik werk met versie 9.dunlop schreef:met je windows media player kan je perfect je mp3 rippen ik had tot gisteren ook dat probleem met den 2820 maar ge moet wel uwe windows media player op mp3 instellen en dat doe je zo :
en maar klagen over bmw en toch mijn grote liefde! maar het is wel de laaste bucht met wielen
voor mij is het lang geleden dat ik nog met de 9 werkte maar als ik mij niet vergis rechts boven voorlaaste in de rij net zoals bij den 10Fox30 schreef:En, waar vind je die knop rippen. Ik werk met versie 9.dunlop schreef:met je windows media player kan je perfect je mp3 rippen ik had tot gisteren ook dat probleem met den 2820 maar ge moet wel uwe windows media player op mp3 instellen en dat doe je zo :