R1200RT : nieuw type radio-cd

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

p@rick

R1200RT : nieuw type radio-cd

Bericht door p@rick »

Vandaag (allé, eigenlijk gisteren) bij MotorRAD in Latem vernomen dat de R1200RT's vanaf volgend jaar een nieuw type radio-cd ingebouwd krijgen. Of het nieuwe cd-gedeelte vanaf dan ook mp3-cd's kan lezen wisten ze nog niet, maar wél is al geweten dat die nieuwe radio over een directe aux-in ingang zal beschikken, waardoor het mogelijk zal zijn om een mp3-player rechtstreeks op de radio aan te sluiten.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
WimLT
Contacteer:

Re: R1200RT : nieuw type radio-cd

Bericht door WimLT »

p a t r i c k schreef:wél is al geweten dat die nieuwe radio over een directe aux-in ingang zal beschikken, waardoor het mogelijk zal zijn om een mp3-player rechtstreeks op de radio aan te sluiten.
Meer moet dat niet zijn 8)

Spijtig genoeg zal daar weer een serieus prijskaartje aanhangen :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
p@rick

Bericht door p@rick »

BiemeRT schreef:
p a t r i c k schreef:wél is al geweten dat die nieuwe radio over een directe aux-in ingang zal beschikken, waardoor het mogelijk zal zijn om een mp3-player rechtstreeks op de radio aan te sluiten.

Dat serieuze prijskaartje hangt er zelfs nu al aan : 1293 euro :(
Greetz,

P@trick
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

p a t r i c k schreef:
BiemeRT schreef:

Dat serieuze prijskaartje hangt er zelfs nu al aan : 1293 euro :(
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

RBee

Bericht door RBee »

Daar koop je ne originele klassieken jukebox voor :!:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

RB-RT schreef:Daar koop je ne originele klassieken jukebox voor :!:
Dan zal het toch geen Wurlitzer zijn want daar hebben mijn schoonouders 7000 euro voor neergeteld.
Soit. Mijn RT 1200 (model 2007) zal in januari geleverd worden. Benieuwd of die nieuwe er dan bij mij al zal opzitten. De dealer heeft er in ieder geval niets over gezegd
p@rick

Bericht door p@rick »

Flat Twin Power schreef:
RB-RT schreef:Daar koop je ne originele klassieken jukebox voor :!:
Dan zal het toch geen Wurlitzer zijn want daar hebben mijn schoonouders 7000 euro voor neergeteld.
Soit. Mijn RT 1200 (model 2007) zal in januari geleverd worden. Benieuwd of die nieuwe er dan bij mij al zal opzitten. De dealer heeft er in ieder geval niets over gezegd
De nieuwe radio's zouden "in de loop van 2007" het huidige model vervangen, kans is dus groot dat je het "oude" model nog gaat krijgen.
Greetz,

P@trick
frederik

Bericht door frederik »

met 1293 euro geraak ik niet in italië, maar door geheel europa !

en dan ga ik wel 's avonds naar mijn ipodje luisteren.

wat kunnen bmw rijder toch nutteloze prullen kopen zeg.

frederik
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

frederik schreef:wat kunnen bmw rijder toch nutteloze prullen kopen zeg.
Een radio is geen nutteloos prul, maar een gadget dat niet op elke motor gemonteerd kan worden en daarom wel leuk voor zij die er wel de gelegenheid voor hebben 8)

Een radio van ± 1300 € is geen gadget meer, maar gewoon decadent, temeer omdat er veel goedkopere oplossingen voor muziek op de motor zijn :roll:

frederik

Bericht door frederik »

we zitten op dezelfde golflente !

8)
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Vind ik ook geen prul. Maar hun prijs is wel fameus overdreven... :x
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Harald

Bericht door Harald »

BiemeRT schreef:Een radio van ± 1300 € is geen gadget meer, maar gewoon decadent, temeer omdat er veel goedkopere oplossingen voor muziek op de motor zijn :roll:
Mijn gedacht :wink:
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Dat valt nog allemaal mee voor mij.

Ik heb in de tijd ook 1300 € betaald.

MAAR: ik geef de moto aan als beroepskosten, en daardoor kost mij dat "slechts" 650 € :lol: D'as al heel wat betaalbaarder en zeker niet "dekadent". En zo zullen er nog wel zijn.

Daarenboven, waarom zou dat dekadent moeten zijn :?:
Wie met een audi (Q7), mercedes, volkswagen, ferari, bently, volvo, porsch,... rijd (al of niet het volledige gamma, ofwel enkel een bepaald model) zijn dan ook allemaal dekadent.
En dat zijn er dan HEEL HEEL veel :!:
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
Flat Twin Power

hla schreef:Dat valt nog allemaal mee voor mij.

Ik heb in de tijd ook 1300 € betaald.

MAAR: ik geef de moto aan als beroepskosten, en daardoor kost mij dat "slechts" 650 € :lol: D'as al heel wat betaalbaarder en zeker niet "dekadent". En zo zullen er nog wel zijn.

Daarenboven, waarom zou dat dekadent moeten zijn :?:
Wie met een audi (Q7), mercedes, volkswagen, ferari, bently, volvo, porsch,... rijd (al of niet het volledige gamma, ofwel enkel een bepaald model) zijn dan ook allemaal dekadent.
En dat zijn er dan HEEL HEEL veel :!:
Pft, wat voor de een decadent is is voor de ander gewoontjes. Het is maar hoe je het bekijkt.
Er zijn inderdaad goedkopere oplossingen voor muziek op de motor maar ik denk niet dat er veel radio's te vinden zijn die automatisch luider en stiller gaan spelen naarmate je sneller of trager gaat rijden.
Bij mij zijn het trouwens ook beroepskosten.
RubbeRT

Bericht door RubbeRT »

Vroeger had ik een Sony op mijn 1150RT, maar voortdurend problemen, vooral veel storing en losrammelende onderdelen. Nu heb ik een radio van BMW op mijn 1200RT. Uitstekende weergave, geïntegreerd in Baehr intercom, feilloze en ergonomische bediening, wegen- en nieuwsberichten die prioritair doorkomen, heel gebruiksvriendelijk. Ik luister vrijwel altijd. Ben bijzonder tevreden en vind het bedrag zeker waard.
Gele
Contacteer:

Bericht door Gele »

Waarom zou een radio van 1300 euro decadent zijn?
'k ben daar wreed kontent van.
Daar en boven 'k kan mij dat makelijk veroorloven.
Straks gaan er hier nog gaan beweren dat mijne Rolex ook decadent is.
Gele: wel snel , niet rap
Rafèrté

Bericht door Rafèrté »

Gele schreef:Waarom zou een radio van 1300 euro decadent zijn?
'k ben daar wreed kontent van.
Daar en boven 'k kan mij dat makelijk veroorloven.
Straks gaan er hier nog gaan beweren dat mijne Rolex ook decadent is.
Uw rolex is helemaal niet decadent, maar uw Marlies Dekkers ondergoed is er toch wel over, vind ik. :)
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Gele schreef:Waarom zou een radio van 1300 euro decadent zijn?
Voor ne rijke mens is dat een habbekrats. Een fooi na een lekkere maaltijd. En als ge dat kunt inbrengen voor 't werk .....

Voor mij persoonlijk is dat decadent. Nu in Neuros klinkt alles minder dan vroeger in Befkes. Das waar iedere verkoper graag van profiteert tegenwoordig. Ik zou er nooit van gedroomd hebben om 52.000 Befkes te spenderen aan e raddioke, maar gelukig is iedereen daar vrij in, hé 8)

Voor mijn part zet ge er nog nen BMW-kleurentelevisie op van 10.000 €. Liefst nen breedbeeld dan rijd ik altijd stiekem naast u :wink: :lol:

p@rick

Bericht door p@rick »

Ben akkoord dat 1300 euro véél geld is voor 'n radio, en net als iedereen moet ik voor dat bedrag ook lang sparen, maar ik denk er gewoon even bij dat ik voor dat geld ook 'n cd-speler, een paar luidsprekers, een antenne en een remote-control krijg, dat ik zelf niets hoef in te bouwen (want zo mooi als af-fabriek kan je 't toch nooit zelf), dat ik geen gaten hoef te boren in de kuip voor 'n antenne enz... enz..., en dat verzacht de financiele pijn enigszins.

Trouwens, als ik 100000 km met mijn moto rijd, dan kost die radio mij 0,013 euro per kilometer, en dat luttele bedrag heb ik er graag voor over om onderweg behalve een noot muziek ook regelmatig verkeersinfo en andere berichten te kunnen horen. Als ik dan ook nog eens ga verrekenen dat die radio bij verkoop van de moto wellicht toch ook nog iéts extra's oplevert, en dat ik de hele moto afschrijf over vijf jaar, dan valt het allemaal nog vrij goed mee.
Allé, mijn gedacht...
Greetz,

P@trick
Flat Twin Power

p a t r i c k schreef:Ben akkoord dat 1300 euro véél geld is voor 'n radio, en net als iedereen moet ik voor dat bedrag ook lang sparen, maar ik denk er gewoon even bij dat ik voor dat geld ook 'n cd-speler, een paar luidsprekers, een antenne en een remote-control krijg, dat ik zelf niets hoef in te bouwen (want zo mooi als af-fabriek kan je 't toch nooit zelf), dat ik geen gaten hoef te boren in de kuip voor 'n antenne enz... enz..., en dat verzacht de financiele pijn enigszins.

Trouwens, als ik 100000 km met mijn moto rijd, dan kost die radio mij 0,013 euro per kilometer, en dat luttele bedrag heb ik er graag voor over om onderweg behalve een noot muziek ook regelmatig verkeersinfo en andere berichten te kunnen horen. Als ik dan ook nog eens ga verrekenen dat die radio bij verkoop van de moto wellicht toch ook nog iéts extra's oplevert, en dat ik de hele moto afschrijf over vijf jaar, dan valt het allemaal nog vrij goed mee.
Allé, mijn gedacht...
Mijn gedacht ook.
Er zijn mensen die 25.000 euro geven voor een kistje wijn en daar ga je geen 100.000 km plezier van hebben. En ik ben helemaal geen rijke mens maar een simpele ambtenaar die ook lang moet sparen om een radio op zijne moto te kunnen permiteren. Maar al ge een moto van 16300 euro kataloog koopt dan vind ik dat ge dan zowel wat kunt bijgeven voor de dingen die het nog leuker maken.
offshore_class1

Bericht door offshore_class1 »

Kan er mij iemand de originele NEDERLANDSTALIGE "gebruiksaanwijzing radio R1200RT Model 2006" bezorgen?
Dank bij voorbaat.
Groetjes
"Leven" is "geven en nemen".
Take it easy.

AfbeeldingAfbeelding
Triker

Bericht door Triker »

Ikzelf heb mij een digitaal Grundig radiootje aangeschaft van 18 euro en via kabel aangesloten aan mijn Nolan helm. Het radiootje past net in de houder van mijn Mio GPS. Het werkt perfect en de helm versterkt zelfs het prulletje. Er zijn zelfs presets op. Goedkoper kan echt niet (buiten de helm gerekend...) Radiootje gekocht bij Vandenborre.

De radio van BMW vond ik ook veel te duur, ik vond de bandespanning (RDC) en Cruise control dan veel nuttiger ook al waren die ook niet echt goedkoop en voor velen ook 'overbodig'. Eindeloze discussie dus...
Gele
Contacteer:

Bericht door Gele »

offshore_class1 schreef:Kan er mij iemand de originele NEDERLANDSTALIGE "gebruiksaanwijzing radio R1200RT Model 2006" bezorgen?
Dank bij voorbaat.
Groetjes
't voor te zeggen dat ik het zal scannen want mijn origineel geef ik niet weg hé :wink:

:mrgreen:
Gele: wel snel , niet rap
HanzThePanz

Bericht door HanzThePanz »

Effe ter info...

Een vriend van me heeft vorige maand een nieuwe RT aangeschaft in Amersfoort. En tot zijn grote verrassing zat er een extra kabeltje in het radio-compartiment. Inderdaad, de langverwachte AUX aansluiting op de radio. Hij speelt er nu zijn MP3 spelertje mee af. En verder is de radio/CDspeler helemaal hetzelfde gebleven. Hij slaat nog steeds automatisch uit als je 'em te hard zet en je kan er nog steeds geen MP3-CD's mee afspelen.

En hij kost inmiddels 1410 Nederlandse euro's...
Don't fix it if it ain't broken...
offshore_class1

Bericht door offshore_class1 »

Gele schreef:
offshore_class1 schreef:Kan er mij iemand de originele NEDERLANDSTALIGE "gebruiksaanwijzing radio R1200RT Model 2006" bezorgen?
Dank bij voorbaat.
Groetjes
't voor te zeggen dat ik het zal scannen want mijn origineel geef ik niet weg hé :wink:

:mrgreen:
Wat een super forum hier :D :grin: :-) :lol: :-P :razz: :wink: . Jeroen had het gevraagde opgestuurd, moet ergens zijn verloren gegaan met de post :oops:
Staat die Gozer (Jeroen) hier deze middag met zijn mooie blauwe R1200RT, om mij die binnentasjes persoonlijk te brengen (waarde 3Euro) en heeft hij er 121KM opzitten (nu nog 121 terug).
Ga ik hem buiten begroeten, en zit bij mij in de brievenbus, de aan "Gele" verleden week donderdag gevraagde nederlandstalige gebruiksaanzijzing radio R1200RT :grin:
Supeeeeeer, nogmaals bedankt Jeroen (Houdoe! Afbeelding )
en Roeland (Expresso en of Irish coffee staat klaar) :-P
Indien ik iets kan doen, niet gelaten, steeds tot wederdienst bereid, het gaat jullie goed,
groetjes, Jo :wink:
"Leven" is "geven en nemen".
Take it easy.

AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie