1200RT Hogere ruit?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

HanzThePanz

Bericht door HanzThePanz »

Probeer eens een goede helm...

Ik heb m'n (standaard)ruit altijd zó laag staan dat ik er overheen kan kijken, weer of geen weer. Dat zorgt voor windgeruis, maar met een goed passende helm heb ik daar volstrekt geen last van. Ik heb overigens een BMW Systeemhelm van de vorige generatie (serie 4?). Ik ken een aantal mensen met grotere ruiten en bij allemaal is er al eens een ophanging afgebroken.
Don't fix it if it ain't broken...
Bieke Louis

Bericht door Bieke Louis »

Hier in Sikawa word met volle tevredenheid :lol: al 25000 km ( testrijder van het 1' uur ) gereden met een hoog Nedplexscherm(Capet), ook het secdemscherm ligt hier in de garage
maar de capet is voor mij beter. tot vandaag geen last van afbrekende supports, het scherm staat op +-30% omhoog, dit is beter dan het standaardscherm op maximumhoogte en boven de 150km/u gaat het naar beneden, als je wilt laagvliegen :oops: mag er wat wind zijn hé
Groetjes Bieke
imker op een R1200RT - onthaalmedewerker regio Mechelen
https://picasaweb.google.com/BiekeLouis/MijnBijen" onclick="window.open(this.href);return false; en andere
frederik

Bericht door frederik »

Bieke Louis schreef:Hier in Sikawa word met volle tevredenheid :lol: al 25000 km ( testrijder van het 1' uur ) gereden met een hoog Nedplexscherm(Capet), ook het secdemscherm ligt hier in de garage
maar de capet is voor mij beter. tot vandaag geen last van afbrekende supports, het scherm staat op +-30% omhoog, dit is beter dan het standaardscherm op maximumhoogte en boven de 150km/u gaat het naar beneden, als je wilt laagvliegen :oops: mag er wat wind zijn hé
Groetjes Bieke
waar zijn die te vinden, en wat kosten ze ?

frederik
MCC-RT

Bericht door MCC-RT »

frederik,

Neem eens rechstreeks contact op met o4 (=> zie vorige pagina), hij kan je zeker meer info verstrekken.

:wink:

MCC-RT
Afbeelding
BMW Motor Club Vlaanderen-lid
DirkOdeurs

Bericht door DirkOdeurs »

DirkOdeurs schreef:Ik heb deze zomer een CB scherm aangekocht (R1200RT). De grootste maat in hoogte (+4") en iets breder dan het huidige scherm (+6"). Ik (1m89) zit nu super uit de wind zelfs met het scherm maar halverwege.

:( MAAAR !!! :(

Al twee keer zijn mijn supports van mijn scherm afgebroken. :evil: :evil: Het scherm zit op vier punten vast. Twee onderaan die het scherm doen bewegen, twee bovenaan die louter als support dienen. Deze supports zijn afgebroken (mooi doormidden !). De eerste keer is het onder garantie vervangen maar de tweede keer (eergisteren) zal het zelf te betalen zijn omdat ik geen origineel BMW scherm heb. Eerst breekt één kant en na een paar dagen (waarschijnlijk door de overdruk) ook de andere.
Heb net (opnieuw) nieuwe schermdragers laten plaatsen voor mijn CB scherm - na 3 weken levertijd. Dit keer was het wel zelf te betalen (120 euro). Ik ga dus proberen de tips wat op te volgen :
- max 140 km/u zoniet scherm in de laagste stand
- scherm niet meer bewegen eens over de 70/80 km/u

Hopen dat het deze keer niet afbreekt - zoniet vliegt het CB scherm eraf en ga ik een ander scherm zoeken. :x
frederik

Bericht door frederik »

DirkOdeurs schreef:
DirkOdeurs schreef:Ik heb deze zomer een CB scherm aangekocht (R1200RT). De grootste maat in hoogte (+4") en iets breder dan het huidige scherm (+6"). Ik (1m89) zit nu super uit de wind zelfs met het scherm maar halverwege.

:( MAAAR !!! :(

Al twee keer zijn mijn supports van mijn scherm afgebroken. :evil: :evil: Het scherm zit op vier punten vast. Twee onderaan die het scherm doen bewegen, twee bovenaan die louter als support dienen. Deze supports zijn afgebroken (mooi doormidden !). De eerste keer is het onder garantie vervangen maar de tweede keer (eergisteren) zal het zelf te betalen zijn omdat ik geen origineel BMW scherm heb. Eerst breekt één kant en na een paar dagen (waarschijnlijk door de overdruk) ook de andere.
Heb net (opnieuw) nieuwe schermdragers laten plaatsen voor mijn CB scherm - na 3 weken levertijd. Dit keer was het wel zelf te betalen (120 euro). Ik ga dus proberen de tips wat op te volgen :
- max 140 km/u zoniet scherm in de laagste stand
- scherm niet meer bewegen eens over de 70/80 km/u

Hopen dat het deze keer niet afbreekt - zoniet vliegt het CB scherm eraf en ga ik een ander scherm zoeken. :x

hoeveel van die 120 euro aan supports en hoeveel aan werkuren ?
DirkOdeurs

@frederik

Ongeveer 75 euro voor de twee supports, 40 euro voor het werk (alhoewel het op 5 minuten in orde was) en de BTW. Waarom je vraag, zou het ook zelf te doen zijn ?
frederik

Bericht door frederik »

DirkOdeurs schreef:@frederik

Ongeveer 75 euro voor de twee supports, 40 euro voor het werk (alhoewel het op 5 minuten in orde was) en de BTW. Waarom je vraag, zou het ook zelf te doen zijn ?
als er prijzen circuleren, vooral op het net, vind ik het niet onbelangrijk, dat alle informatie open medegedeeld worden. voor de duidelijkheid, jij begon over de prijzen hé.

120 met 75 is al een verschil, en als de dealer het in 5 min kan aan 40 euro per 5 min, dan is uw garagist allicht de best betaalde werkman in de gehele motorwereld. ik ga moeten veranderen van stiel.

ik hoop binnenkort nooit dat probleem te hebben, en bovendien is mijn eigen uurloon is véél goedkoper.

groeten,

:lol:
DirkOdeurs

frederik schreef:
DirkOdeurs schreef:@frederik

als er prijzen circuleren, vooral op het net, vind ik het niet onbelangrijk, dat alle informatie open medegedeeld worden. voor de duidelijkheid, jij begon over de prijzen hé.

120 met 75 is al een verschil, en als de dealer het in 5 min kan aan 40 euro per 5 min, dan is uw garagist allicht de best betaalde werkman in de gehele motorwereld. ik ga moeten veranderen van stiel.

ik hoop binnenkort nooit dat probleem te hebben, en bovendien is mijn eigen uurloon is véél goedkoper.

groeten,

:lol:
Ik zou het ook graag zelf doen maar mezelf kennende is het altijd veilig als een ander het doet. Iets te maken met een paar linkerhanden of zo :?
RBee

Bericht door RBee »

[quote="DirkOdeurs"][/quote]

Ik zou het ook graag zelf doen maar mezelf kennende is het altijd veilig als een ander het doet. Iets te maken met een paar linkerhanden of zo :?

Ideaal om je ruit te vervangen. :lol:

Is wel lastig om je R pinker te bedienen zeker :?: :lol:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie