Welke verhoogde ruit moet ik hebben?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Oltje

Welke verhoogde ruit moet ik hebben?

Bericht door Oltje »

Hallo Beemers,

Wie kan mij adviseren over een verhoogde ruit voor mijn fiets. Ik rij altijd met de ruit in de hoogste stand. Ik kijk er dan nog net goed overheen. Echter zit mijn vrouw vaak te piepen achterop. Vooral als ik op de autobaan rijdt zo rond de 150 km op de teller.
Ik kijk af en toe wel eens achterom waar dat gepiet vandaan komt maar vertel mijn vogeltje steeds dat ik mijn voorruit al in de hoogste stand hebt staan.

Nu is mijn vraag: In hoeverre biedt een verhoogde ruit ook voordeel voor mijn piepend vrouwtje.

Alvast bedankt voor jullie reactie. Ik hoop volgend seizoen met een vrolijk vogeltje te rijden !
Relax

Bericht door Relax »

Welke fiets rij je dan? Scheelt wel.
I respect your opinion. But I don't give shit.
John
Contacteer:

Bericht door John »

Eender welke fiets, als jij je ruit steiler zet wordt de turbulentie achter je groter. Daarom piept dat vogeltje. Probeer maar eens met die ruit helemaal beneden. Het zal niet hetzelfde zijn.
Relax

Bericht door Relax »

Klopt John, maar ik vraag het om te weten welk verhoogd scherm aanbevolen kan worden. Of mag een RT-etalageraam op een GS?
I respect your opinion. But I don't give shit.
John
Contacteer:

Bericht door John »

Goe gezien Relax! Das inderdaad belangrijk :roll:
Oltje

Bericht door Oltje »

Ben blond !!

Een BMW R 1100RT heb ik mijn kooitje staan.

Dankend en groetend
André
Rafbmw

givi verhoogde ruit

Bericht door Rafbmw »

ik heb op mijn 850RT de verhoogde ruit van GIVI geplaatst
man man man wat een verschil en dat voor de prijs van 96€ bij RAD in Willebroek

pas ook op de 1100 en op de 1150RT

grts
t'is maar een tip he
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Ik was op mijn rt heel tevreden over de givi ruit... en voor die prijs!

In een wip gemonteerd...
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Stelo

Bericht door Stelo »

Hallo Oltje,

Ik heb op mijn 1150RT ook een GIVI staan. Heel bescheiden aankoopprijs, en een groot verschil wat lawaai en wind betreft.
Maar al te vaak rijden we een goede 140 en dit terwijl het vizier van onze helmen blijft openstaan.
Je hebt wel wat turbulentie, maar ik denk dat dit enkel te vermijden is door het scherm volledig naar beneden te doen. Dan heb je wel veel rijwind.
Tja, het is het één of het ander hé.

Probeer eventueel eens af te spreken met iemand uit uw streek om de givi-ruit eens te lenen en te proberen.

Greetz,

Stelo
R1200RT
Dino

Re: Welke verhoogde ruit moet ik hebben?

Bericht door Dino »

Ik rijd met een R1150RT en heb hetzelfde probleem gehad. Ik heb uiteindelijk een verhoogde ruit van Secdem laten plaatsten. Deze is dikker en 13 (DERTIEN !!!!!!!) cm. hoger dan de originele ruit ! Het enige nadeel vooor mezelf (1.78 meter klein) is dat als ik het scherm TE hoog zet er een vacuüm ontstaat wat een redelijk koud gevoel geeft aan de schouders (had de verkoper mijn trouwens vooraf reeds verteld zodat ik er extra op gelet heb maar in de zomer heb je hier geen last van) maar je kan het scherm traploos zo regelen dat je er geen last van hebt. Bovendien is dit bij grotere mensen boven de 1.80m. minder van toepassing. Bijkomend voordeel is dat je zelfs met het scherm mag proefrijden mits een telefoontje op voorhand ! Ik heb het mijne gekocht bij motorhuis Hasselt waar men mij zéér vriendelijk van dienst was ! Prijs : 155.50 eurokes ! Het staat er inmiddels een jaar op en alleen in de zomer raad ik je toch aan de originele ruit te monteren want dan is de hoge ruit wel zéér beschermend en zweet je zo hard dat je je in de sauna waant als je, zoals ikzelf, steeds met je motorpak aan rijdt !

Dino.
Oltje schreef:Hallo Beemers,

Wie kan mij adviseren over een verhoogde ruit voor mijn fiets. Ik rij altijd met de ruit in de hoogste stand. Ik kijk er dan nog net goed overheen. Echter zit mijn vrouw vaak te piepen achterop. Vooral als ik op de autobaan rijdt zo rond de 150 km op de teller.
Ik kijk af en toe wel eens achterom waar dat gepiet vandaan komt maar vertel mijn vogeltje steeds dat ik mijn voorruit al in de hoogste stand hebt staan.

Nu is mijn vraag: In hoeverre biedt een verhoogde ruit ook voordeel voor mijn piepend vrouwtje.

Alvast bedankt voor jullie reactie. Ik hoop volgend seizoen met een vrolijk vogeltje te rijden !
Oltje

Bericht door Oltje »

Beste Beemers,

Bedankt voor jullie reacties over de verhoogde ruit. Maar het is mij toch nog niet helemaal duidelijk dat deze aanpassingen ook voordeel hebben voor de duo. Want bij een verhoogde ruit krijg je meer turbulentie achter de bestuurder. Blijf dus nog steeds een probleem voor duo.
Of moet je een ruit hebben met een die niet direct hoger is maar b.v. langer. Dat de ruit als ware meer naar de bestuurder komt en daardoor wat later turbulentie geeft? Of moet je een soort glijbaan hebben als ruit?

Ik weet het niet. Ik heb het juiste antwoord nog niet gevonden.

In ieder geval een goed en veilig 2007 gewenst voor u allen.

Bedankt André
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Ik heb ook een GIVI scherm, Je kan trouwens bij RAD eentje laten monteren om proef te rijden (effe op voorhand bellen).
Dan kan je zelf ondervinden of hij voldoet, zeker doen :idea:
Hier een paar FOTO'S
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Gras maaieRT

Bericht door Gras maaieRT »

Pvde

Gaat het om deze ruit ??

Ruit Deflector BMW R1150RT XD241ST
Hoogte in cm: 44
7 cm hoger dan het originele windscherm
Afmeting H 440 x B 510 mm voor € 96,- ???

Ik heb nu de hoge flip up van Monika Verhagen (zie link) op een verhoogd origineel BMW scherm van 40 cm.
http://www.mv-motorrad.de/cosmoshop/pix ... -18676.jpg

Dit bevalt me niet echt goed. Deze flipup past beter op een normale ruit.
Met mijn 1.90 m kan ik er net niet overheen kijken.

Heeft iemand ervaring met deze ruit van Hornig (zie link)
http://www.motorradzubehoer-hornig.de/? ... subgrp=199

(H x B): 480mm x 508mm voor € 109,90

Lijkt me ook aantrekkelijk, of is dit weer te hoog ????
AfbeeldingAfbeelding Dus NOOIT rechts inhalen !!
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Dat is hem :wink:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Plaats reactie