Goede steun voor PDA

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
**Luc**

Goede steun voor PDA

Bericht door **Luc** »

Ik wil met mijn PDA met TomTom gaan rijden maar ben al een tijdje aan het kijken voor een goede steun en tevens waterdichte oplossing. Wie heeft hier ervaring mee?

Ik rij zelf K1200RS.
GSPeP
Contacteer:

Bericht door GSPeP »

Hi Luc,

Als eerste: Welkom op het forum :D

Voor de houder, kijk eens bij http://www.ram-mount.com/pda_mount/ipaq_pda_mount.htm

Bij "step one" kies je merk en model. "Step two" geeft je dan de mogelijk houder(s). Maar of daar ook waterdichte oplossingen bijzitten weet ik niet.

Laat je niet afschrikken door de amerikaanse site. Dit is allemaal ook in Europa te verkrijgen.
sprint

Re: Goede steun voor PDA

Bericht door sprint »

**Luc** schreef:Ik wil met mijn PDA met TomTom gaan rijden maar ben al een tijdje aan het kijken voor een goede steun en tevens waterdichte oplossing. Wie heeft hier ervaring mee?

Ik rij zelf K1200RS.
Welkom op de kermis Luc :wink:

Je kan die PDA ook eerst in een Otterbox stoppen alvorens hem te monteren met een RAM-mount.

Let wel dat een PDA normaal niet gemaakt is om op een motorfiets te gebruiken en dus sneller stuk kan gaan.(dit heeft te maken met de trillingen/schokken die een motorfiets voortbrengt)
Marnix.

Afbeelding
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

**Luc**

welkom luc

nog veel plezier hier op het forum en met uw k1200RS
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
JohanDB
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

Laat je niets wijsmaken Luc :!:

Mijn iPaq 3950 heeft met de tomtom software drie jaar lang absoluut perfect gewerkt op de moto, onder de droogste en de natste en de heetste en koudste weersomstandigheden 8)

De reden dat ik nu een garmin zumo heb is dat ik het kabelgedoe (de mijne had geen bt) op de moto beu was, maar die pda marcheert overigens nog steeds perfect !

Zoals reeds gezegd steek je je PDA in een otterbox die op zijn beurt op een ram-mount staat. Omdat ik geen bluetooth had moest ik in de otterbox zelfs onderaan een opening maken voor de stekker van de voeding/antenne. Dit is nooit een probleem geweest, misschien had ik zelf door die kleine opening geen condensvorming :wink:

Enig nadeel van een otterbox is die blinkende plasticfolie die zeker bij zonnig weer de zichtbaarheid van je scherm serieus vermindert.

Hier zie je'm toen ik m'n Pan-european nog had :

Afbeelding

Afbeelding

De kritikasters denken nu wel dat een Pan niet trilt, en dat is ook zo, maar ik vermoed dat jouw K evenmin trilt. Nadien heeft het trouwens op m'n Varadero gestaan, die wél trilt, en dat gaf evenmin problemen :wink:

(Ik heb die otterbox trouwens nog steeds liggen mét een ram-mount :wink: )
@Mathé

Bericht door @Mathé »

Jahan; ik heb je een PM gestuurd.
Mvgr. Mathé
BMW K75 1988 / Yamaha XT660R 2009 / Suzuki X7 GT250 1978 ..... hond(je) heet 'Beemer'.
**Luc**

Bericht door **Luc** »

Ik heb een Qteck 9100 maar die zie ik nergens terug. Ik weet dus ook niet welke case ik moet hebben hiervoor.
sprint

Bericht door sprint »

Misschien kan je hier iets mee?

De BMW K-serie door Bert Meijerink forum

Ik kan op het forum daar inloggen en Mathé ook, als je eventueel in contact wenst te komen met de verkoper. :wink:
Marnix.

Afbeelding
**Luc**

Bericht door **Luc** »

is deze alleen bevestigd doormiddel val klitterband?
En is deze echt 100% waterdicht?
sprint

Bericht door sprint »

heu, ben jij die Luc op dat ander forum?
Marnix.

Afbeelding
**Luc**

Bericht door **Luc** »

sprint schreef:heu, ben jij die Luc op dat ander forum?
Yep denk et wel!!
Plaats reactie