Bluetooth verbinding Zumo met WCS-1

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
EVDB

Bluetooth verbinding Zumo met WCS-1

Bericht door EVDB »

Hoe kan een bluetooth verbing Zumo met WCS-1 systeem van evo5 helm
tot stand gebracht worden, krijg dit niet voor mekaar .

Wie kan mij helpen

dank
philippe_vd

Zumo / WCS-1

Bericht door philippe_vd »

Hoi,

had net hetzelfde probleem, maar dit is nu opgelost door oudere firmware terug te plaatsen op de Zumo, nl de versie 2.5 die je hier kan vinden:

http://www.gpsinformation.org/perry/streetpilot/zumo/

succes,

Philippe
Lidnummer 2354033
K 1200 GT '04 - R25/3 '55
Benner

Re: Zumo / WCS-1

Bericht door Benner »

philippe_vd schreef:Hoi,

had net hetzelfde probleem, maar dit is nu opgelost door oudere firmware terug te plaatsen op de Zumo, nl de versie 2.5 die je hier kan vinden:

http://www.gpsinformation.org/perry/streetpilot/zumo/

succes,

Philippe
Hallo,

Moet je die firmware 1 voor 1 binnen halen of is het voldoende met onmiddellijk de laatste versie te installeren.

Mvg
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Enkel de laatste versie installeren, deze vervat namelijk ook alle voorgaande wijzigingen :wink:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
philippe_vd

Neen, indien het je te doen is voor de bluetooth verbinding tss. de WCS en de Zumo, dan moet je uit de lijst van de betreffende link de versie 2.5 kiezen en dus zeker NIET de laatste want dan werkt de bluetooth niet. Door die versie te kiezen zal de Zumo misschien waarschuwen dat je toestel recentere software bevat, maar dit moet je negeren en toch bevestigen dat die oudere versie wil installeren. Je verliest dan ook je persoonlijke instellingen.
Zolang dit probleem in recentere versies niet wordt opgelost kan je je toestel ook niet updaten via webupdater.

succes.

Philippe
Lidnummer 2354033
Obiwan

Bericht door Obiwan »

Sorry hoor, maar volgens mij moet je die SysteemV helm inclusief het WCS-1 systeem gewoon terugbrengen naar de dealer en je geld terug vragen. Heb ik ook gedaan en geen probleem. WSC-1 heeft en geeft zoveel problemen dat het niet slim zou zijn om'het systeem te blijven gebruiken tot je garantie verstreken is en je dus geen aanspraak meer kunt maken. Het niet instaleren van de laatste updates voor je Zumo, mobiele telefoon, porto of wat dan ook is gewoon een lapmiddeltje. Je mist hierdoor een hoop nuttige toepassingen van je asseccoires door de tekortkomingen van het BMW systeem. Maar ja, dat is mijn mening.
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
philippe_vd

Hangt af van je prioriteiten.
Wat kan ik met versie 2.5 niet dat met 3.2 wel kan?
Ik geraak perfect op m'n bestemming en ik heb een draadloos communicatiesysteem/mp3 speler, voor mij is dit belangrijk aangezien ik ga werken met de moto en heel de dag bereikbaar moet zijn. Alleen hoop ik dat bij een volgende update van de Zumo het BT-probleem verholpen is (uit de communicatie met Garmin heb ik vernomen dat ze daaraan werken en ik moest melden of het probleem opgelost was na versie 3.2), laat ons hopen.
Tevens heb ik van m'n dealer (Meeusen uit Meerhout) de belofte dat indien er nog een fout is met het systeem hij dit terug zal maken, perfecte service trouwens bij Meeusen.
Lidnummer 2354033
Plaats reactie