gele vestjes

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

one-one schreef:shit die had nu wel geen hesje aan zeker :evil: :mrgreen:
http://video.google.com/videoplay?docid ... =how+close

das wel nie eerlijk... den deze krijgt nen replay!!!
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Mijn eerste reactie op deze topic was: fluo vestjes, wouhah, echt voor watjes. En dit terwijl ik bij nacht en ontij, kloteweer en andere "omstandigheden", haast dagelijks op de baan hang, met een zwarte IXS kledij, op een donkere motor. Wel hier en daar een reflecterend streepje, maar toch. Ik heb deze reactie echter niet gepost. Ik zou eerste eens een paar weken de medeweggebruikers in de gaten houden. Resultaat: ik draag nu een knoert van een rode fluo vest, en als het even kan laat ik mijn topkoffer eraf, zodat ik nog beter zichtbaar ben. Je mag namelijk nog zo defensief rijden als je wil, als ze vanachter op u knallen, wegens niet op tijd gezien, dan sta/lig je daar toch maar. Ik blijf het geen zicht vinden en overdag blijft het ding in de koffer, er zijn grenzen. Alleen spijtig dat veel weggebruikers mij blijkbaar verwarren met een semi-incognito-flik, want er wordt nu heel wat vertraagd in mijn buurt, en ik wil zeker het verkeer niet ophouden. Dus moet ik nu wat sneller gaan rijden :? :wink:
Hans

Bericht door Hans »

LOMAX schreef:Alleen spijtig dat veel weggebruikers mij blijkbaar verwarren met een semi-incognito-flik, want er wordt nu heel wat vertraagd in mijn buurt
:D Die ervaring heb ik ook regelmatig, mede door de xenon-phare.
Wel een heerlijk gevoel : aanzien worden voor een flik, en het niet zijn. Omgekeerd moet erger zijn... :wink:

mvg
Hans
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Dit is misschien een idee :idea: Er hangt wel een serieus prijskaartje aan :oops:

Speciaal voor de donkere maanden heeft kledingproducent Rukka gedacht aan een zogenaamde ‘Hi-viz’ uitvoering van hun reeds bestaande motorjas ArrmaX. Die term slaat op High Visbility en wordt ingevuld door gebruik te maken van fluogele inzetstukken.

De reden waarom de fabrikant kiest voor een dergelijk ‘opzichtige’ kleur is dat studies hebben uitgewezen dat in 75% van de gevallen ongelukken tussen motorrijders en automobilisten te wijten zijn aan een gebrekkige zichtbaarheid van de eersten.

Bovenop deze extra feature behoudt de ArmaX alle reeds gekende goede eigenschappen: RVPair portectoren rondom, een Gore-Tex XCR membraan, tal van regelmogelijkheden en een verwijderbare Outlast-voering. De ArmaX in signaalkleur is verkrijgbaar in de maten 46 tot 62, de richtprijs ervan is 945 euro (Nl. € 930,00).

Afbeelding
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Dwars

Bericht door Dwars »

Jo De Paepe schreef: En als je ook maar een greintje gezond verstand hebt , dan ga je je dood niet staan afwachten achteraan een file of aan de lichten. Je wriemelt je toch vooraan of ben ik weer eens asociaal :roll:
:lol:

nee hoor :mrgreen: Goe bezig :lol:
I am not a complete idiot, some parts are missing
erteetje

Bericht door erteetje »

@hans : ik ben een flik en ik rij geregeld in een anonieme wagen om de verkeersgevaarlijke bestuurders op hun verantwoordelijkheid te wijzen. Flik zijn en er niet voor aanzien worden is dus soms niet erger dan geen flik zijn en er wel voor aanzien worden. Maar wat ik schrijf bedoelde jij wellicht niet hé. :P
Waar je wel gelijk in hebt, als ik op de politiemotor rij, dan wordt ik heel anders bejeegend dan wanneer ik privé rij. Tjonge, is dat soms even aanpassen zeg.
Harald

Bericht door Harald »

BiemeRT schreef: De ArmaX in signaalkleur is verkrijgbaar in de maten 46 tot 62, de richtprijs ervan is 945 euro (Nl. € 930,00).

Afbeelding
Ik heb ze zien hangen op het motosalon in januari.
Echt een knappe vest , maar mijn inziens mocht ze net dat ietsje langer zijn geweest.
En dat prijskaartje net iets korter :lol:

Maar inderdaad een mooi ding :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

De reden waarom de fabrikant kiest voor een dergelijk ‘opzichtige’ kleur is dat studies hebben uitgewezen dat in 75% van de gevallen ongelukken tussen motorrijders en automobilisten te wijten zijn aan een gebrekkige zichtbaarheid van de eersten.

toch leuk MIB 8)
anders vinden de flikken U snel terug als ze U proberen te achtervolgen :mrgreen:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

Was nog niet zo heel lang geleden bij TopSkin / Damen Leathers in Breda. Daar hingen de nieuwe jassen voor de motorpolitie al in de rekken: fluo-geel. Een héél erg opzichtige en dus veilige jas, waar ook nog eens goed over nagedacht is. Hij bestaat namelijk uit 3 lagen: een (winter)voering, een waterdicht / ademend membraan en de buitenjas. Die laatste is erg makkelijk te reinigen zonder dat je bang moet zijn de membraan te beschadigen, want je ritst de boel gewoon van elkaar! :wink: De prijs was rond de 400 euro als ik het me goed kan herinneren. http://www.damenleathers.nl/prof.htm
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Klopt. We hebben met de rijschool net zo`n textielpak in fluo-geel besteld. Ziet er erg goed uit.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
erteetje

Bericht door erteetje »

Wacht tot je de belgische politiemotards ziet rijden in hun nieuwe sch..tblauw. In mijn ogen gemiste kans. Er past een leren broek bij met twee uitgesneden ronde gaten op de billen. Sorry voor de collega's die het mooi vinden, maar het moest me even van het hart.
Harald

Bericht door Harald »

erteetje schreef:Wacht tot je de belgische politiemotards ziet rijden in hun nieuwe sch..tblauw. In mijn ogen gemiste kans. Er past een leren broek bij met twee uitgesneden ronde gaten op de billen. Sorry voor de collega's die het mooi vinden, maar het moest me even van het hart.
Ik keek er éérst ook zo naar,
nu ik ze in levende lijve heb gezien moet ik toegeven dat het
al bij al nog meevalt :wink:
erteetje

Bericht door erteetje »

@ Harald : fijn dat je wil troosten. Maar... sommige wonden zijn te diep
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

holland 1-0 belgië
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Relax

Bericht door Relax »

Dat forum gaat me hier stilaan op de zenuwen met al die flikken. Gaan ze me op de weg eerst kl*ten, kom ik ze hier weer tegen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Probeer eens een andere nickname. Het werkt de laatste tijd heel goed. Wel goed camoufleren anders ben je binnen de kortste keren ontmaskerd.
Of neem die opstaande betrekking bij Consigliori aan ...

Stoffel

@ erteetje: sorry vind die pakken ook wel kunnen.

Stoffel
Afbeelding
Triker

Bericht door Triker »

Zouden we met zo een Nederlandse politievest in België mogen rondrijden? :twisted:

Afbeelding
Harald

Bericht door Harald »

PierreRT schreef:Zouden we met zo een Nederlandse politievest in België mogen rondrijden? :twisted:

Afbeelding
Haal er het woord Politie af en breng er mij ook ééntje mee.
Dan moogde daar naar hartelust mee rondrijden.

Ik heb die Witte lederen vesten altijd mooi gevonden :wink:
Triker

Bericht door Triker »

Harald schreef: Haal er het woord Politie af en breng er mij ook ééntje mee.
Dan moogde daar naar hartelust mee rondrijden.
Ik heb die Witte lederen vesten altijd mooi gevonden :wink:
Zou in ieder geval meer aandacht trekken en is mooier dan zo een kanarievest... :?
Jammer dat wit heu... zo rap zwart wordt :roll:
mort
Contacteer:

Bericht door mort »

Jo De Paepe schreef:Ik vertik het om een fluo vestje te dragen.
Ik werk niet bij de vuilkar :lol:

Dagelijks doe ik een 100 tal km woon werk (zomer en winter) in een zwart Atlantis pak zonder reflectie en een matzwarte helm. Ik rij voldoende defensief ( ala JP)en ga er steeds vanuit dat een automobilist toch nooit kijkt ,vestje of niet.
dat is gesproken!!
mort
Contacteer:

Re: gele vestjes

Bericht door mort »

Mingh schreef: ....passeert ineens een zwarte rijstkoker, zwarte helm, zwart pak. Ik had m nooit gezien....

Wie van jullie zweert erbij of vertikt t om ze te dragen?

ik ben zo'n zwarte rijstkoker..., zwarte helm, zwart pak, géén fluo jasje. waarschijnlijk het oldschooltype zeker?en ja, ik rij altijd met mijn motor. ik haat het echt, die jasjes. als ik over de autostrade rij en er komt ineens één dichter in uw spiegel met zo'n jasje, dan is het pas echt om ongevallen te doen, "damn, flikken" denk ik dan, pfff :) ja, ok, het is veiliger, maar komaan, zijn we motards of wa? je moet ze dan soms eens zien rijden, fluo zoals geen ander,kin omhoog en met een short en/of basketsloefen, dat is pas onveilig denk ik.. ach, ik kan er mij aan ergeren. dat vestje zal het doen hoor, net als de 15 remlichten en mistlichten om maar te zwijgen van die lelijke reflectoren overal. zoals eerder gezegd hier; nog een beetje geduld en ze verplichten het nog ook, die jasjes. mijn gedacht: pak aan, botten aan, helm aan, handschoenen aan, winter én zomer... en rijden maar, zonder tralala. verwijt me nu maar dat ik onveilig bezig ben, tjah, oldschool hé :wink:
JohanDB
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

mort schreef:..."damn, flikken" denk ik dan, pfff :) ...
Waarom ? Die bijten niet hoor :lol: :lol:
erteetje

Bericht door erteetje »

Relax schreef:Dat forum gaat me hier stilaan op de zenuwen met al die flikken. Gaan ze me op de weg eerst kl*ten, kom ik ze hier weer tegen.
I respect your opion, but I don't give shit. :P
mort
Contacteer:

Bericht door mort »

JohanDB schreef:
mort schreef:..."damn, flikken" denk ik dan, pfff :) ...
Waarom ? Die bijten niet hoor :lol: :lol:
@johandb: nee, ze bijten niet, ze zitten alleen ferm in mijn portefeuille :D en niet alleen in de mijne vrees ik. ik heb niks tegen flikken, maar ze moeten wel een beetje redelijk blijven :?
Plaats reactie