Smerig boeltje
Moderator: GVN
Smerig boeltje
Iemand enige weet van wondermiddel om ketting te smeren zonder dat moto , garage en ik niet vettig worden ? En ook : toerke doen , eerst zien dat er genoeg olie aan hangt , beetje bijspuiten avond ervoor , splets drasj achterwiel vuil (dedju olie ), moto kuisen , ketting te droog , weer dosis op , en we kunnen weer van vooraf aan beginnen .......
Dus iemand een lumineus idee ? ( en neen , andere moto kopen zonder ketting is geen optie !)
Véél dank bij voorbaat , ikke
Dus iemand een lumineus idee ? ( en neen , andere moto kopen zonder ketting is geen optie !)
Véél dank bij voorbaat , ikke
-
Chris Wils
smerig boeltje
Hallo, Karin.
Ik was in 2003 3 maanden onderweg in Amerika, wel met een Harley, maar ik ben ook lid van BMW MOA, de Amerikaanse BMW motorclub, en was in September op een BMW treffen in Arkansas, het treffen werd georganiseerd door The Chain Gang ( BMW F650 club) en hun voorzitter, Steve Johnson rijd met een F 650 en beweerd met EEN ketting, 45.000 mijl te doen en gebruikt als kettingvet versnellingsbakolie van een automatische vesnellingsbak, omdat, zoals hij zei, het zeer vloeibaar is en elke tweede tankbeurt smeer er uw ketting mee, het vet vliegt er zo af ,maar ook het vuil komt er zo mee af,en ge doet er zeer lang mee. Ik weet het wel het verhaal is ongeloofelijk, maar Steve heeft het mij zelf verteld, anders had ik het ook niet geloofd. Als ge eens meer wil weten stuur deze vraag eens naar de website van The Chain Gang ( Ga via Google en zoek The Chain Gang) en laat eens weten welk antwoord zij geven.
Salu
Chris.
Ik was in 2003 3 maanden onderweg in Amerika, wel met een Harley, maar ik ben ook lid van BMW MOA, de Amerikaanse BMW motorclub, en was in September op een BMW treffen in Arkansas, het treffen werd georganiseerd door The Chain Gang ( BMW F650 club) en hun voorzitter, Steve Johnson rijd met een F 650 en beweerd met EEN ketting, 45.000 mijl te doen en gebruikt als kettingvet versnellingsbakolie van een automatische vesnellingsbak, omdat, zoals hij zei, het zeer vloeibaar is en elke tweede tankbeurt smeer er uw ketting mee, het vet vliegt er zo af ,maar ook het vuil komt er zo mee af,en ge doet er zeer lang mee. Ik weet het wel het verhaal is ongeloofelijk, maar Steve heeft het mij zelf verteld, anders had ik het ook niet geloofd. Als ge eens meer wil weten stuur deze vraag eens naar de website van The Chain Gang ( Ga via Google en zoek The Chain Gang) en laat eens weten welk antwoord zij geven.
Salu
Chris.
Weet er iemand een adres in Belgie, Nederland of Duitsland, waar ik posters kan kopen van BMW boxer motoren uit de jaren 70 en 80? om op te sturen naar een BMW shop in Melbourne, Australie.
hoe smeer je een ketting: teneerste doe je dat als ze nog warm is, dus na het rijden. dan plakt het vet/olie beter. ten tweede doe je dat aan de binnenkant van de ketting.
hoe ga je te werk zonder je velg en garagevloer vuil te maken: neem een stuk karton van een halve meter of zo, plooi dat in de lengte tot een L en hou dat gewoon onder je ketting als je de ketttingolie erop spuit. niks olie of vet op je velg of garagevloer dus.
veeg daarna het overbodige vet / olie van je ketting met een vod.
hetgeen er daarna nog op je motor vliegt, zal je er moeten bijnemen. dat is nu net hetgeen eigen is aan een kettingaangedreven motor.
veel succes ermee.
grtz,
hoe ga je te werk zonder je velg en garagevloer vuil te maken: neem een stuk karton van een halve meter of zo, plooi dat in de lengte tot een L en hou dat gewoon onder je ketting als je de ketttingolie erop spuit. niks olie of vet op je velg of garagevloer dus.
veeg daarna het overbodige vet / olie van je ketting met een vod.
hetgeen er daarna nog op je motor vliegt, zal je er moeten bijnemen. dat is nu net hetgeen eigen is aan een kettingaangedreven motor.
veel succes ermee.
grtz,
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
-
kris K1200LT
Ik zit met hetzelfde probleem ... mijn eerste ketting was eraan op nog geen 10000km ... den tweede ligt er nu 12000 km op ... hij is nog goed, maar er ligt wel al voor een fortuin kettingsmeerspul op ... Het vervelendste vind ik dat je eigenlijk achter iedere regenrit de ketting moet smeren ... in t seizoen wil dat dus zeggen elke dag ... Ik overweeg al sinds een jaar een pro-oiler te (laten ) monteren, nee geen scott-oiler, maar ne pro-oiler ... volledig electronisch en met knopke aan te passen aan de weersomstandigheden ... kostprijs een dikke 200 euro als ge hem vindt ... daarna blijft het wieleke proper als ge niet overdrijft ... kettingen gaan dan vlot 20000 km mee, sommigen ook 30000 of 40000 ... eigenlijk hebt ge dat vlug terugverdiend ...
Greetz !
Kris

Greetz !
Kris
Dat doe ik dus allemaal al maar had gehoopt dat iemand mij aan HET perfekte smeersel had kunnen helpen .....GS 'er schreef:hetgeen er daarna nog op je motor vliegt, zal je er moeten bijnemen. dat is nu net hetgeen eigen is aan een kettingaangedreven motor.
Zal er dus dat kleine onhebbelijkheidje maar bijpakken !
See you , ikke