K1200rs accidentje gekocht.
Moderator: GVN
K1200rs accidentje gekocht.
Hallo, ik ben onlangs naar een accidentje gaan kijken heb die maar ineens meegenomen. Het is een k1200rs van '00 met een 19950km op de teller.
De schade: voorvork, linksestuurhendel, rechtse kuip, frontje, radiator. na wat verdere inspectie en demontage is er ook nog die centrale kogel tussen de voorvork aan het licht gekomen en de arm waar ie op gemonteerd zit (zo helemaal boven het motorblok in het frame) en het voorwiel. Na wat over en weer te rijden om stukken staat ie nu helemaal weer in mekaar behalve de kuip, deze moet nog een laagje verf krijgen.
Wel had ik enkel vraagjes.
Nu hebben we hem gisteren voor de eerste keer gestart en na wat lekjes aan de radiator te hebben opgelost hebben we een probleempje met de abs denk ik. De 2 lampjes op het dashbord pinken om te beurten. weet iemand hoe je dit kan oplossen? Had al op een andere topic iets vernomen van resetten maar hoe doe je dit juist?
Kan er ook iemand mij vertellen of de voorste remlever meteen hard is bij het innijpen of zit daar een sponsgevoel in? Bij elke andere motor die ik al eens vastgehad heb is de rem meteen hard en pakt die meteen. Maar met dit systeem ben in totaal onbekend, zo dat abs en integraal systeem. De remmen zijn niet gedemonteerd geweest dus normaal zit er geen lucht in het systeem.
Heb nog nooit een bmw motor gehad dus ik weet niet hoe zo eentje rijd en momenteel zonder kuip zal het nog niet lukken.
De foto's volgen nog als ik ze ergens op internet kan zetten maar k moet nog uit zoeken waar en hoe.
groetjes alvast bedankt!
De schade: voorvork, linksestuurhendel, rechtse kuip, frontje, radiator. na wat verdere inspectie en demontage is er ook nog die centrale kogel tussen de voorvork aan het licht gekomen en de arm waar ie op gemonteerd zit (zo helemaal boven het motorblok in het frame) en het voorwiel. Na wat over en weer te rijden om stukken staat ie nu helemaal weer in mekaar behalve de kuip, deze moet nog een laagje verf krijgen.
Wel had ik enkel vraagjes.
Nu hebben we hem gisteren voor de eerste keer gestart en na wat lekjes aan de radiator te hebben opgelost hebben we een probleempje met de abs denk ik. De 2 lampjes op het dashbord pinken om te beurten. weet iemand hoe je dit kan oplossen? Had al op een andere topic iets vernomen van resetten maar hoe doe je dit juist?
Kan er ook iemand mij vertellen of de voorste remlever meteen hard is bij het innijpen of zit daar een sponsgevoel in? Bij elke andere motor die ik al eens vastgehad heb is de rem meteen hard en pakt die meteen. Maar met dit systeem ben in totaal onbekend, zo dat abs en integraal systeem. De remmen zijn niet gedemonteerd geweest dus normaal zit er geen lucht in het systeem.
Heb nog nooit een bmw motor gehad dus ik weet niet hoe zo eentje rijd en momenteel zonder kuip zal het nog niet lukken.
De foto's volgen nog als ik ze ergens op internet kan zetten maar k moet nog uit zoeken waar en hoe.
groetjes alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door j-man op 18 dec 2006, 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
-Wim-
Het knipperen van de ABS lichtjes kan meerdere oorzaken hebben :
- Te weinig vloeistof in het reservoir
- Te weinig spanning in de accu
- Defect in het systeem
De eerste twee kan je eenvoudig zelf controleren, het laatste zal je bij een dealer moeten laten controleren.
- Te weinig vloeistof in het reservoir
- Te weinig spanning in de accu
- Defect in het systeem
De eerste twee kan je eenvoudig zelf controleren, het laatste zal je bij een dealer moeten laten controleren.
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
Hallo,
De batterij is een nieuwe en volledig bijgeladen, de remvloeistof zit volledig nog in het kijkglas/reservoir. Waarschijnlijk dus een deffectje of een foutje in dien electronica zeker? Ik heb al de procedure geprobeert om de abs te resetten maar die werkte niet. Ik zal dan toch even bij een dealer moeten langs gaan.
Nu het remhendel nog, dat kan ik zo goed als helemaal tot tegen het handvat nijpen. Ik had al eerst gedacht aan ontluchten, maar de remmen zijn nooit gedemonteerd geweest. Is dit dan normaal? Zit er een soort rembekrachtiger op?
groetjes
De batterij is een nieuwe en volledig bijgeladen, de remvloeistof zit volledig nog in het kijkglas/reservoir. Waarschijnlijk dus een deffectje of een foutje in dien electronica zeker? Ik heb al de procedure geprobeert om de abs te resetten maar die werkte niet. Ik zal dan toch even bij een dealer moeten langs gaan.
Nu het remhendel nog, dat kan ik zo goed als helemaal tot tegen het handvat nijpen. Ik had al eerst gedacht aan ontluchten, maar de remmen zijn nooit gedemonteerd geweest. Is dit dan normaal? Zit er een soort rembekrachtiger op?
groetjes
Hier ben ik weer, en k heb der maar ineens wa foto's bijgezet.

zo hebben we hem al helemaal ontmanteld. en de nieuwe vorkbenen al gemonteerd.

nu de tank en de filters in eenkeer vervangen en plaatsen

der zen nog een fotootjes onderwegen zene. Maar voor de moment staat hem er nu zo bij. Na 3weken knutselen en foeteren.
Heeft er iemand mess wat raad bij de kleuren voor de kuip? Ik wilde eerst zo'n bmw williams kleuren, wit me blauw. vind ik wel sportief en zie je niet echt in het straat beeld. Anders word het gewoon zwart. Enig idee wat het spuiten kan kosten?
groetjes James

zo hebben we hem al helemaal ontmanteld. en de nieuwe vorkbenen al gemonteerd.

nu de tank en de filters in eenkeer vervangen en plaatsen

der zen nog een fotootjes onderwegen zene. Maar voor de moment staat hem er nu zo bij. Na 3weken knutselen en foeteren.
Heeft er iemand mess wat raad bij de kleuren voor de kuip? Ik wilde eerst zo'n bmw williams kleuren, wit me blauw. vind ik wel sportief en zie je niet echt in het straat beeld. Anders word het gewoon zwart. Enig idee wat het spuiten kan kosten?
groetjes James
-
Iron Gonzo
jawade
goe bezig
spuitwerk kan goedkoop tot .....
veel hangt af van het bedrijf waar je het laat doen en wat je allemaal wilt van kleurtjes
goed informeren bij verschillende erkende garages kan veel geld uitsparen en bovenop het lakwerk garantie vragen tegen verkleuring of dof worden van de vernis
http://www.hdpaints.be/
daar kan je eventueel terecht als je er iets speciaal wilt van maken
goe bezig
spuitwerk kan goedkoop tot .....
veel hangt af van het bedrijf waar je het laat doen en wat je allemaal wilt van kleurtjes
goed informeren bij verschillende erkende garages kan veel geld uitsparen en bovenop het lakwerk garantie vragen tegen verkleuring of dof worden van de vernis
http://www.hdpaints.be/
daar kan je eventueel terecht als je er iets speciaal wilt van maken
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
DJAIRO
Beste James,j-man schreef:Oftwel dus bmw zawrt (safier zwart of zoiets) of te wel die williams kleuren he, wit met donker blauwe strepen en onderaan int wit K1200rs
Garantie op spuitwerk heb ik nog nooit van gehoord. Vor een 500€ zal de boel wel in de verf staan zeker?
groetjes James
Nen dikke proficiat voor deze prestatie
Voor spuitwerk ken ik een zeer goed adres,carrosserie Boey Puursesteenweg 361(KMO zone)Bornem Tel 03 889 13 82
carrosserie.boey@skynet.be deze mensen doen ook het spuitwerk voor BMW Belux in Bornem.Al verschillende BMW moto's zien staan!!
Ik ben daar al jaren klant en heb al regelmatig spuitwerk laten uitvoeren aan moto's,Kuip Ducati 907ie,spuiten van oldtimer Vespa,carrosseriewerk aan auto van mij en van m'n zoon en steeds tot zéér grote tevredenheid.
Als je desgevallend contakt op neemt,zeg dan tegen Rudy dat je gestuurd bent van Frank Peeters!
Groetjes Frank
Ps.De onderdelen zelf slissen(mat zetten)kan veel geld besparen!!!
En laat bestikkering aanbrengen voor ze de vernis spuiten,veel mooier resultaat en geen kans meer op los komen!!!!
Natuurlijk zal een "egale"kleur(zwart)goedkoper uitkomen dan wit met blauwe strepen(er moet dan meer afgeplakt worden!!)plus de prijs van de verf eerst voll.wit spuiten en dan de blauwe strepen!!
Twee kleuren zal inderdaad veel duurder zijn, ook bij eventuele schade achteraf. Je kan ook opteren voor één kleur, en dan met stickermateriaal de tweede kleur (of een motief à la dambord)aanbrengen, alvorens te vernissen. Met een niet-metalic lak spaar je het vernissen ook nog eens uit. Rood is wel een rappe kleurj-man schreef:![]()
Zie ik daar een hefbrug voor grasmaaiers op de achtergrond?
-
PatricK/GS
Idd, ik heb bijna geen rijervaring met de motor. Had overlaatst men L gahaald en was rustig op zoek naar een licht motortje. Nadeel: ik ben nogal ne grote en ik zit ni gemakkelijk op die lichte klein motorkes. En dan kwam dees op de proppe. tja, vor minder geld heb ik meer motor. Ben geen uil en ik wil zeker ni dood. Heb een focus st en kan me ook wel mooi inhouden hoor. Het is gewoon de gedachte dat je harder kan als de rest dat voor mij al voldoende is.
Deze motor is idd wel zwaarder en vele sterker maar hier heb ik een uitstekende zithouding op. Dat doet heel veel vind ik. Zeker als je dan eens een langere toer wil doen. Het is ook alleen maar voor plezier, dus geen regen, sneeuw, laat staan in het donker. Daar neem ik wel de warme auto voor 
groetjes James
groetjes James
-
sprint
Beste James,
Proficiat met je K, zo te lezen en te zien zal het een prachtig machientje worden.
Je eerste motorfiets en onmiddellijk zo'n project, ik denk wel dat je reeds een grote technische achtergrond hebt, anders begin je er zo maar niet even aan.
Wat het rijden in de sneeuw betreft, ja dat is iets voor de echte doorrijders (ik dus ook niet
), maar een beetje regen of in het donker dat zal je niet lang tegen houden hoor, eens je met de motor rijd (en dus niet de motor met u)en het automatisme is er er(het zelfde als met de auto, dat je niet naar je pedalen / verdsnellingspook moet kijken om ze/hem te vinden), dan komt dat vertrouwen wel vanzelf.(en anders kan je nog steeds gaan postzegels verzamelen, dan blijf je ook droog
)
Hopelijk mogen we je na de winter ontmoeten met je (ver)nieuw(d)e K op één van de ritten of Meetings.
Proficiat met je K, zo te lezen en te zien zal het een prachtig machientje worden.
Je eerste motorfiets en onmiddellijk zo'n project, ik denk wel dat je reeds een grote technische achtergrond hebt, anders begin je er zo maar niet even aan.
Wat het rijden in de sneeuw betreft, ja dat is iets voor de echte doorrijders (ik dus ook niet
Hopelijk mogen we je na de winter ontmoeten met je (ver)nieuw(d)e K op één van de ritten of Meetings.
Marnix.

-
Shulty
Ik zou zeker en vast eens een screening doen zoals hieronder beschreven...j-man schreef:Idd, ik heb bijna geen rijervaring met de motor. Had overlaatst men L gahaald en was rustig op zoek naar een licht motortje. Nadeel: ik ben nogal ne grote en ik zit ni gemakkelijk op die lichte klein motorkes. En dan kwam dees op de proppe. tja, vor minder geld heb ik meer motor. Ben geen uil en ik wil zeker ni dood. Heb een focus st en kan me ook wel mooi inhouden hoor. Het is gewoon de gedachte dat je harder kan als de rest dat voor mij al voldoende is.Deze motor is idd wel zwaarder en vele sterker maar hier heb ik een uitstekende zithouding op. Dat doet heel veel vind ik. Zeker als je dan eens een langere toer wil doen. Het is ook alleen maar voor plezier, dus geen regen, sneeuw, laat staan in het donker. Daar neem ik wel de warme auto voor
groetjes James
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... sc&start=0
Deze zijn gratis en je steekt er heel wat van op, je kan je inschrijven bij http://www.vzwstam.be
Veel plezier met je "nieuwe" motor......als het maar vlug terug lente is
R1150GSA '04
R1200GSA '10
R1200GSA '10
Ze pinken om beurt, dus dat is een fout melding.JH. schreef:abs lichtjes gaan toch uit na de eerste meters te rijden?
Bij starten branden die steeds... vanaf men vertrekt gaan die uit.
Als ze beide gelijktijdig aan en uit gaan, gaan ze inderdaad uit na enkele meters
@j-man ik zie dat je de procedure al in een ander topic gevonden hebt, en Danny heeft al geantwoord dat dit de juiste procedure is. Is echt maar 10 seconden werk
-
Iron Gonzo
Een 300 pk 1200 RS
Dan hebben we het over de definitieve update van BMW's vlakke viercilinders. Smooi toch? RB-Racing houdt zich al een jaar of 27 bezig met het kunstmatig beademen van BMW motorfietsen en maakt je 1200 RS zo snel dat niemand ziet hoe lelijk hij is. Met water injectie levert de turbo tot 300 pk. En het uitlaatsysteem is zo bedacht dat je koffers gewoon blijven passen. De eindscore draagt de geschiedenis mee van het befaamde-, maar ter ziele gegane bedrijf 'Luftmeister'. RB leverde indertijd veel van de know how voor dat bedrijf. http://www.rbracing-rsr.com zit in de US van A.

een ideetje voor de toekomst

Dan hebben we het over de definitieve update van BMW's vlakke viercilinders. Smooi toch? RB-Racing houdt zich al een jaar of 27 bezig met het kunstmatig beademen van BMW motorfietsen en maakt je 1200 RS zo snel dat niemand ziet hoe lelijk hij is. Met water injectie levert de turbo tot 300 pk. En het uitlaatsysteem is zo bedacht dat je koffers gewoon blijven passen. De eindscore draagt de geschiedenis mee van het befaamde-, maar ter ziele gegane bedrijf 'Luftmeister'. RB leverde indertijd veel van de know how voor dat bedrijf. http://www.rbracing-rsr.com zit in de US van A.
een ideetje voor de toekomst
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Dank je wel allemaal voor de reacties.
Het resetten is niet gelukt bij mij. Geen erg want net na de omwisseling van het jaar gaat ie toch even binnen in Olen om hem aan de pc te hangen. Geen erg. het is nu toch geen goed weer om een toerken te doen. En net na nieuwjaar is ineens de kuip dan toch klaar, in het mooi zwarte kleurtje. Rood vind ik ook wel fijn, maar dan mag ik van men schoonmoeder niet meer binnen.... (nogal zwart lievend
)
die 300pk zal ik maar even mee wachten
@shulty
die screening is dus net hetgeen wat we allemaal hebben geleerd met de rijschool
dat zit er voor de moment allemaal nog heel vers in. Ik peins alleen dat die u-turn (of 8jes op het exaam) niet bepaald gemakkelijk te doen zijn met de bmw ipv de honda cbf500 van de rijschool....
groetjes en hopelijk tot in de lente eens een keertje he!
Het resetten is niet gelukt bij mij. Geen erg want net na de omwisseling van het jaar gaat ie toch even binnen in Olen om hem aan de pc te hangen. Geen erg. het is nu toch geen goed weer om een toerken te doen. En net na nieuwjaar is ineens de kuip dan toch klaar, in het mooi zwarte kleurtje. Rood vind ik ook wel fijn, maar dan mag ik van men schoonmoeder niet meer binnen.... (nogal zwart lievend
die 300pk zal ik maar even mee wachten
@shulty
die screening is dus net hetgeen wat we allemaal hebben geleerd met de rijschool
groetjes en hopelijk tot in de lente eens een keertje he!
-
Shulty
Het staat je inderdaad vrij, maar je bent er met een hele hoop, en je leert zowiezo bij...ook ván elkaar en door naar elkaars fouten te kijken.John schreef:Daar maak je nu even een foutje! Met die brommer zit dat er net niet in. Dus een goede raad van tante Kaat. Schrijf je in voor die gratis screening. Je gaat er achteraf én ter plaatse geen spijt van hebben.dat zit er voor de moment allemaal nog heel vers in.
Wat extra training kan geen kwaad en het is gratis....alléé, de staat betaald het voor ene keer eens
R1150GSA '04
R1200GSA '10
R1200GSA '10
Heb je intresse voor die hefbrug? Hebbe er 2 staan en die gaan weg. Zijn beide op perslucht. Ze worden vervangen door grotere exemplaren.LOMAX schreef:Zie ik daar een hefbrug voor grasmaaiers op de achtergrond?
En ivm die screening ziet dat er wel goed uit om de minpuntjes bij te schaven. Ik denk wel het beste is om eerst veel rijervaring op te doen en aan een motor te wennen. Eens je je goed in je vel voelt kan je alle slechte puntjes onder de knie probere te krijge.
groetjes
Hallo, ben hier weer terug van weggeweest. Alles lag even stil omtrent de motor maar de maandag wordt dan uiteindelijk de kuip gespoten in het zwart. Ze staat al in de grondverf, geschuurd en al. Zo dacht ik even om de motor eens te laten warm draaien aangezien ie dat nog niet heeft gedaan na zen herstellingen. K was nu toch even alleen thuis en niets te doen. Dus start ik dat spel hier en laat hem rustig draaien, de temeratuur begint lichtjes te stijgen net zoals mijn hoop dat alles goed zal gaan.
Dan op zo'n moment zegt de wet van murphy altijd als er iets kan mis gaan zal het mis gaan.
Ik ben met een lamp goed aan het rondzien of er geen lekken zijn, dat er niets in de fik schiet en op zo'n moment schiet dan de thermostaat uitmekaar! De vloer vol met water, net zoals ik. Na wat vloeken en opkuisen de repairmanual er bij genomen en jaja, de clips die de thermostaat bijmekaar houdt was dus duidelijk nergens te bespeuren. Hebben ze me een ruil radiator gegeven met een kapotte thermostaat en dan nog eentje zonder borgclips. Veel geluk dat ik men kapotte radiator nog had liggen en heb ik even alles overgebouwd met clips en al. En opnieuw een test gedaan met warmdraaien.
ja hoor bij 3/4 themperatuur gaan beide fannetjes draaien en hij blijft bij een 2/4 goed op thermperatuur staan.
Zo dit verkleint weral men kans op verrassingen als ik binne een paar weken de eerste rit gaan doen.
groetjes
Dan op zo'n moment zegt de wet van murphy altijd als er iets kan mis gaan zal het mis gaan.
Ik ben met een lamp goed aan het rondzien of er geen lekken zijn, dat er niets in de fik schiet en op zo'n moment schiet dan de thermostaat uitmekaar! De vloer vol met water, net zoals ik. Na wat vloeken en opkuisen de repairmanual er bij genomen en jaja, de clips die de thermostaat bijmekaar houdt was dus duidelijk nergens te bespeuren. Hebben ze me een ruil radiator gegeven met een kapotte thermostaat en dan nog eentje zonder borgclips. Veel geluk dat ik men kapotte radiator nog had liggen en heb ik even alles overgebouwd met clips en al. En opnieuw een test gedaan met warmdraaien.
groetjes
Hallo,
Leuk dat je je er zo mee bezig houdt. Ik veronderstel dat je beroep doet op een werkplaatshandboek en uiterst nauwegezet te werk gaat? Vraag me bovendien af of je het frame laat nameten. Alles kan een duw hebben gekregen en dan rijdt uw K zeker niet zoals 't hoort...
Zoals anderen reeds zeiden: opgepast met die moto. Is geen beginnersfiets.. acceleratie alleen al is bloedsnel...
Leuk dat je je er zo mee bezig houdt. Ik veronderstel dat je beroep doet op een werkplaatshandboek en uiterst nauwegezet te werk gaat? Vraag me bovendien af of je het frame laat nameten. Alles kan een duw hebben gekregen en dan rijdt uw K zeker niet zoals 't hoort...
Zoals anderen reeds zeiden: opgepast met die moto. Is geen beginnersfiets.. acceleratie alleen al is bloedsnel...
Laatst gewijzigd door Wingman X op 01 mar 2018, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
gespoten k1200rs
Hallo iedereen. Er is weer wat schot in de zaak gekomen 
Hier heb je men bmw nog zonder zen kleren

Hier zijn alle gespoten stukjes
:):)

En dan de achterste stukjes gemonteerd!

Hier het stuk over de tank....

En dan ja, heb ik maar ineens verder gedaan he, k kon niet meer wachten....

Allen moeten er nu nog de pinkers in en het scherm. Daar moet ik nog wel een proper voor vinden want dat is ook nog redelijk geabumeert met krassen. Zo één van de dagen een plaat erop en als het weer het toelaat kunne we aan de eerste testrit beginnen.
Tot binnekort groetjes
Hier heb je men bmw nog zonder zen kleren

Hier zijn alle gespoten stukjes

En dan de achterste stukjes gemonteerd!

Hier het stuk over de tank....

En dan ja, heb ik maar ineens verder gedaan he, k kon niet meer wachten....

Allen moeten er nu nog de pinkers in en het scherm. Daar moet ik nog wel een proper voor vinden want dat is ook nog redelijk geabumeert met krassen. Zo één van de dagen een plaat erop en als het weer het toelaat kunne we aan de eerste testrit beginnen.
Tot binnekort groetjes