BOMPA RIJDT OP EEN GS

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
pierre-pieter-pierrot

BOMPA RIJDT OP EEN GS

Bericht door pierre-pieter-pierrot »

Vrienden rond mij weten dat ik een gesapig en rustig BMW rijder ben:Ik bedoel,normaal draait mijne GS 1200 zelden of nooit boven de 5000 _5500 t/m,behalve heel uitzonderlijk,bij ff doortrekken in gevaarlijke toestanden,zoals bijvoorbeeld op de autosnelweg : ....van : "weg wezen hier"....en kraan open voor een kort sprintje.Rijden zoals een bompa dus,feitelijk.
Ik stel mij nu wel de vraag:Door al de kms heen,dat mijne boxer hier draait aan een wandel-tempo - of moet ik zeggen aan de reglementaire maximum snelheden,zowel op snelweg en andere banen,in hoogste versnelling, daar waar het kan............
=>Heb ik mij zo een luie boxer aangekweekt?( Met de floere handschoen ingereden en zo gehouden) :(
=>Rijdt mijne boxer anders dan ene die volledig los gereden is van in de beginne - en vrij regelmatig over de grenzen draait van 6000 toeren/m.?
=>Momenteel rijd ik tussen de 20 à 25.000 km jaar,vaak en in vergelijk met andere aan een wandeltempo.
Zeg niet dat ik een HD had moeten aanschaffen moet hé :oops:

Graag eens uw gedacht over bompa's die op een GS cruisen.

Pierre - Zemst.

Toch enkele possitieve voordelen ?

Ik ben nog niet op mijn b****s gevallen !
Bijna 40 jaar ongeval vrij op de baan...( auto - moto )
...en tot nu toe:geen flits of PV in de brievenbus.
Touchons du bois - Aaat vast pakken :P
stefke

Bericht door stefke »

Ik zie het probleem echt niet, doe zo verder. :roll: :!:
GSfili

Bericht door GSfili »

Proficiat, doe zo verder, en moest je er een "luie boxer" aan overhouden, je gezonde rijstijl vraagt geen knalprestaties.
Trouwens iemandj moet mij eens uitleggen hoe je een stuk mechaniek lui kan kweken? (buiten het toeslippen van uitlaatkanalen door slechte verbranding en onvoldoende opwarming)
GS1150 Blauw. 13-08-05 ---> 58K
Lid BMW mc Vl
stefke

Bericht door stefke »

GSfili schreef:Trouwens iemandj moet mij eens uitleggen hoe je een stuk mechaniek lui kan kweken? (buiten het toeslippen van uitlaatkanalen door slechte verbranding en onvoldoende opwarming)
Ja dat snap ik ook niet helemaal en toch bestaat bestaat het. 5 dezelfde motoren en de ene zal beter rijden dan de andere. Bovendien blijkt uit metingen dat een motor na pakweg 50000km net wat meer vermogen en/of koppel levert dan tijdens eenzelfde meting bij kmstand 1000.
Hans

Re: BOMPA RIJDT OP EEN GS

Bericht door Hans »

pierre-pieter-pierrot schreef: Graag eens uw gedacht over bompa's die op een GS cruisen.
Zolang ze op een GS zitten, of het is om te crossen of om te cruisen, het blijven GS-ers ! :wink:

Leuke post, bompa ! Meer van dat ! :D

mvg
Hans
Afbeelding
GSfili

Bericht door GSfili »

stefke schreef:
GSfili schreef:Trouwens iemandj moet mij eens uitleggen hoe je een stuk mechaniek lui kan kweken? (buiten het toeslippen van uitlaatkanalen door slechte verbranding en onvoldoende opwarming)
Bovendien blijkt uit metingen dat een motor na pakweg 50000km net wat meer vermogen en/of koppel levert dan tijdens eenzelfde meting bij kmstand 1000.
Dat vind ik dan wel weer logisch, alle onderdelen dienen zich bij 1000 km nog naar elkaar te "zetten". Vandaar ook dat "rodage" zo belangrijk is. Trouwens als je die motor reeds met 1000 km op de teller (= +- 15 uur gedraaid) op de testbank alles laat geven heeft ie daar allesinds weinig deugd van.
GS1150 Blauw. 13-08-05 ---> 58K
Lid BMW mc Vl
-Wim-

Bericht door -Wim- »

Inrijden is idd. heel belangrijk, maar iedereen heeft daar zo zijn gedacht van.

zie ook http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... t=inrijden
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
Plaats reactie