afstelling 1200RT
Moderator: GVN
afstelling 1200RT
Ik ben na mijn 850RT de trotse bezitter van een 1200RT. Fantastische machine, nu al 13.000 km. Het enige wat me dwarszit is de motor bij lage toerentallen. *Als ik traag rijd, mijn koppelingshendel intrek en dan rem, dan lijkt de motor bijna stil te vallen. *Als ik in een file aan lage snelheid wil meedraaien in 1e, moet ik altijd meer gas geven om te beletten dat de motor stilvalt. In beide gevallen begint de motor zwaar te trillen (vergelijkbaar met een auto die in een te hoge versnelling staat en die je vooruit wil krijgen door gas te geven, dan begint die ook zwaar te kloppen). Ben naar dealer geweest en hij vindt dat zijn 1200RT ook zo rijdt. Kan natuurlijk best, maar ik vind het vervelend en onrustwekkend. Of moet ik me geen zorgen maken? Of welke afstelling moet nagekeken worden?
-
Iron Gonzo
je moet u geen zorgen maken
het is normaal dat je bij een 2cilinder met grote inhoud tijdens het traag rijden een stampend (kloppend) gevoel hebt.
beter is bij zeer trage maneuvers een beetje met de koppeling te spelen
of uw snelheid iets verhogen en wat vlotter door de bocht gaan (indien mogelijk)
het is normaal dat je bij een 2cilinder met grote inhoud tijdens het traag rijden een stampend (kloppend) gevoel hebt.
of uw snelheid iets verhogen en wat vlotter door de bocht gaan (indien mogelijk)
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Het is een vervelend ongemak bij het ronde van stijgende scherpe haarspeldbochten. Het is bepaald niet fijn met zo'n stampende en bokkende motor zo'n bocht te nemen en 'm sneller nemen ? wel, ik moet nog veel lerenIRON GONZO schreef:je moet u geen zorgen maken
grtjs vutteRT
Vele wegen leiden naar.......de mooiste plekjes
-
HanzThePanz
Ik ben nu 15.000 km en 8 maanden verder en raak maar niet gewend aan dat zogenaamde 'karakter' van de RT. Heb nog steeds veel moeite met steile haarspelden (die er overigens bijzonder weinig zijn in Holland...) al gaat het nemen van rotonde's me nu wel goed af.
Het 'doodvallen' bij het gas terugnemen vind ik ronduit waardeloos. Om de gang erin te houden vind ik dat je veel te veel moet schakelen voor een tourmotor. Ik ben verder goed te spreken over mijn RT, met name over de wendbaarheid en de luxe aan boord, maar dit is mijn eerste en waarschijnlijk meteen de laatste boxer in mijn bezit. Over een jaartje of twee gaat het toch echt weer een viercilinder worden!
Het 'doodvallen' bij het gas terugnemen vind ik ronduit waardeloos. Om de gang erin te houden vind ik dat je veel te veel moet schakelen voor een tourmotor. Ik ben verder goed te spreken over mijn RT, met name over de wendbaarheid en de luxe aan boord, maar dit is mijn eerste en waarschijnlijk meteen de laatste boxer in mijn bezit. Over een jaartje of twee gaat het toch echt weer een viercilinder worden!
Don't fix it if it ain't broken...
Re: afstelling 1200RT
Zou het kunnen dat uw vrijlooptoerental een streepke hoger moet/mag ?rikvis schreef: Kan natuurlijk best, maar ik vind het vervelend en onrustwekkend. Of moet ik me geen zorgen maken? Of welke afstelling moet nagekeken worden?
Hoeveel rpm draait hij op vrijloop, en hoeveel moet dat normaal gezien zijn voor zo nen 1200RT ?
Nil volentibus arduum
-
bmwfreakske