motor EHBO

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
john lt

Bericht door john lt »

hey schalkse
das allemaal goed uitgelegd,ma ik wil den eerste eens zien
die dat zonder basiskennis (ehbo) doet,heb er al veel gezien
die het goed bedoelen,en het erger maken dan het al is(onbewust)
er zou beter een beetje ehbo bij de rijopleiding(school) gegeven
worden,of als de mensen een opleiding volgen,maar het probleem
en dat zie je overal en zeker in de dgh hulpverlening is dat er soms
mirakels gevraagd worden,en als er iemand gevraagd wordt om te helpen
er ineens plaats genoeg is, en als men deze technieken aangeleerd
heeft dan is een herhaling zeker op geregelde tijdstippen een must :wink:
heb al op andere forums gezien dat er een (speciale) dagcursus gegeven
wordt gericht op motards en hun veel voorkomende letsels,
is een idee voor iemand die er zich tot geroepen voelt :wink:
groetjes johny
bmw forever
Wie je bent is belangrijker,dan wat je hebt
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Tja, heb op 't werk wel een cursus EHBO gevolgd (wordt jaarlijks geupdate) maar, als 't echt zover is is 't weinigen gegeven om cool te blijven en niet verkeerd te reageren.
Ik bedoel, eens een cursus volgen, en dan nog is één keer per jaar een half dagske opfrissing, da's soms niet voldoende om de juiste handelingen in 't koppeke te houden, en als 't dan de moment is zijt ge benauwd om misschien verkeerde handelingen uit te voeren.
Da's althans mijn bescheiden mening, anderzijds ben ik toch tevreden dat ik die cursus gevolgd heb, 't kan sowieso altijd een hulp zijn, is 't niet bij anderen, dan wel bij mezelf :oops: :lol:

Soit, zo'n cursus, al is 't soms maar een halve (op 't werk hebben we bv. niets voor kinderen geleerd, is bedrijfsgericht, en daar zijn geen kinderen) is altijd een must, je weet nooit wie je is kan helpen, gaande van iets ontsmetten en een plijster kleven, tot hartmassage en mond-op-mond toepassen :!:

Daarom, een goed initiatief van Schalkse om dit hier eens te plaatsen, zeker met betrekking tot verwijderen v.d helm, wisten ze bij mij op 't werk geen antwoord op te geven :?

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Cindy

Re: motor EHBO

Bericht door Cindy »

Als er nog interesse voor is....
vrijblijvend en gratis inschrijven kan je hier
nog enkele plaatsjes vrij ;)
klik
emergency

Bericht door emergency »

HAllo,

Ikzelf ben spoedverpleegkundige van opleiding.Het is inderdaad niet vanzelfsprekend dat je hulp biedt , en dan nog op de juiste manier.
Ik vind EHBO moet zeker in opleiding zitten maar niet van de rijopleiding wel in de scholen, zelfs met herhaling ieder jaar.
Op spoedgevallen waar ik werkte moesten wij elke drie maanden bepaalde aspecten oefenen zoals halskraag aanleggen, CPR en derdelijke.
Ik vind het ook vaak overroepen van hulp bieden. Ok je moet hulp bieden maar dikwijls is het al genoeg om gewoon de hulpdiensten te verwittigen en het slachtoffer gerust stellen.
Ik spreek dan op gebied van verkeersslachtoffers. Je leert in EHBO spalken leggen en verbanden leggen en....

Hoeveel van jullie hebben verbandkoffer als eens goed bekeken. Hetgeen daar in steekt kun je nog geen muggebeet mee verzorgen, bij wijze van spreken he.
Plus omdat je als leek dit zo weinig tegenkomt verleer je veel te veel en zijn er zeer weinig mensen die rustig kunnen blijven. Daarom is het volgens mijn mening soms beter om gewoon de hulpdiensten te verwittigen en zorgen voor eigen veiligheid en die van het slachtoffer.

Hoeveel mensen zijn er al niet dood gebleven door te willen gaan helpen. Ik denk dat in verschillende van die gevallen de mensen zeer bereid zijn om te helpen waarvoor veel respect maar dat ze zo gefocust zijn op het slachtoffer dat ze hun eigen veiligheid vergeten met alle gevolgen vandien.

Ik breek zeker de EHBO's niet af, die moeten er zijn maar je moet toch voorzichtig zijn met wat je doet.
Tazke
Contacteer:

Bericht door Tazke »

Ik kreeg elk jaar op de middelbare school les in CPR.
Er werd telkens 2 uur van de sportles daaraan gespendeerd. En ik vond dat niet slecht. Zo wist je tenminste wat je daar moet doen. En de school had de poppen ook aangekocht.

Daarna nog een cursus bij het rode kruis gevolgd, en daar is de eerste regel, zorg eerst voor je eigen veiligheid en bekommer je dan om het slachtoffer.

Daar heb ik wel het een en het ander onthouden, maar of ik het juiste ga gebruiken op de moment zelf is iets anders. Maar het kan mij al helpen voor de ongevallen die je thuis zou kunnen voorhebben.

Wat ook belangrijk is: nooit of te nimmer iets te drinken geven aan de slachtoffers, ook al vragen ze er achter, want dat kan soms meer kwaad doen dan goed !!!
Heb ik ook zelf ondervonden toen ik op spoed binnen was half januari, mocht gedurende die 8 uur dat ik op spoed heb gespendeerd heb niks drinken of eten, tot ze wisten wat ik had. De enige uitzondering was het water dat ik moest drinken voor de scan. Want mocht er eventueel een operatie van volgen, dan weten ze dat je nuchter bent en zo een minder risico.
To boldly go where no tasmanian has gone before ...Afbeelding
Harald

Bericht door Harald »

Vorig jaar hebben we dat ook georganiseerd bij Schaekels.
Is zeker geen overbodige luxe om is één en ander op te frissen
Om is te zien wat je moet en kan doen.
En vooral om te weten wat fout is. :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Plaats reactie