Welke koffers ?
Moderator: GVN
-
-Wim-
Welke koffers ?
Ik ga deze week nog proberen een testrit te versieren met de GSA. Als dat enigzins meevalt bestel ik er nog ene, doch ik heb gezien dat er een verschil is tussen de koffers van de GS en de GSA.
Wat zijn de voor -of nadelen van de verschillende koffersystemen?
Wat zijn de voor -of nadelen van de verschillende koffersystemen?
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
-
J-P
- Contacteer:
Voordelen kunstof set:
- goedkoper
- sneller leverbaar
- trekt niet vacuüm
- kunt in grootte variëren (uitschuifbaar)
- zeer handig afneembaar/uitschuifbaar)
Nadelen kunstof set:
- zijlader
- beetje gay
- het uitschuifmechanisme zorgt voor een verkleinde laadcapaciteit
Voordelen alu set:
- bovenlader
- ziet er stoer uit (niet gay tenzij je roze dingetjes erop plakt)
- men ziet dat je geld hebt (of had, of dat je mag lenen
)
Nadelen alu set:
- trekt vacuüm als je pech hebt
- duurder
- levertijd
- je fiets wordt nog gewilder bij het dievengilde
Zoiets?
- goedkoper
- sneller leverbaar
- trekt niet vacuüm
- kunt in grootte variëren (uitschuifbaar)
- zeer handig afneembaar/uitschuifbaar)
Nadelen kunstof set:
- zijlader
- beetje gay
- het uitschuifmechanisme zorgt voor een verkleinde laadcapaciteit
Voordelen alu set:
- bovenlader
- ziet er stoer uit (niet gay tenzij je roze dingetjes erop plakt)
- men ziet dat je geld hebt (of had, of dat je mag lenen
Nadelen alu set:
- trekt vacuüm als je pech hebt
- duurder
- levertijd
- je fiets wordt nog gewilder bij het dievengilde
Zoiets?
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
-
J-P
- Contacteer:
Hey, kijk eens naar mijn werkmotor?

Ik spot ook met gehandicapten en ik mag dat omdat ik er zelf ook 1 ben
Overigens ben ik niet gay hoor, daarvoor zie ik mijn meiske te graag, alleen die koffers staan zo gay 

Ik spot ook met gehandicapten en ik mag dat omdat ik er zelf ook 1 ben
J-P
YOO
Watte
"Gay"
, pas 't maar op zulle, ge zijt maar ietske groter dan ik hé
On topic: 'k denk dat J-P zowat alle na- en voordelen heeft opgenoemd, ik ben persoonlijk redelijk tevreden v.d plastieken GS set, alleen is 't met diene hendel (van 't vergrotingsmechanisme) niet altijd even makkelijk en praktisch om ze vol te laden.
Ook is er bij sommigen al geweest dat de koffers niet meer op hun smalst te krijgen waren, dat 't mechanisme geblokkeerd zat dus, denk wel at zulks vervangen wordt onder garantie, maar toch...
Anderzijds zijn er hier en daar wel alle enkele GS zijkoffers op hen sterkte en robuustheid getest, tevens ook 't bevestigingssysteem, en blijkt allemaal heel degelijk te zijn
Soit, denk dat 't gewoon een kwestie van smaak is, ik persoonlijk vind de alu zijkoffers wel mooi staan op een GSA, maar diene "bjoetiekees" daarboven, dat trekt dan weer op niets
Grtz, Philip!
Watte
On topic: 'k denk dat J-P zowat alle na- en voordelen heeft opgenoemd, ik ben persoonlijk redelijk tevreden v.d plastieken GS set, alleen is 't met diene hendel (van 't vergrotingsmechanisme) niet altijd even makkelijk en praktisch om ze vol te laden.
Ook is er bij sommigen al geweest dat de koffers niet meer op hun smalst te krijgen waren, dat 't mechanisme geblokkeerd zat dus, denk wel at zulks vervangen wordt onder garantie, maar toch...
Anderzijds zijn er hier en daar wel alle enkele GS zijkoffers op hen sterkte en robuustheid getest, tevens ook 't bevestigingssysteem, en blijkt allemaal heel degelijk te zijn
Soit, denk dat 't gewoon een kwestie van smaak is, ik persoonlijk vind de alu zijkoffers wel mooi staan op een GSA, maar diene "bjoetiekees" daarboven, dat trekt dan weer op niets
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Hoi,
Volgens mij moet je de keuze als het volgt maken.... Ik spreek van ondervinding met de twee soorten koffers.
Wil je dagdagelijks met de koffers op toer dan kies je best voor de plastieken exemplaren omdat ze vrij smal kunnen gemaakt worden (handig bij filleflitsen)en als het nodig is je ze kan verbreden.
Persoonlijk vind ik de metalen beter daar er enorm veel meer plaats in is en ze gemakkelijker zijn op verlof. Zeer handig om er iets uit te halen of in te steken onder weg zonder dat de hele inhoud eruit valt.... dit dankzij het langsboven te openen deksel. Ze kunnen ook dienen als geinproviseerd stoeltje of tafeltje op kamping of tijdens een picknik.
Nadeel ze zijn vrij breed. Ik rijd er echter enkel mee als ik op weekend of op verlof ga. Verder vind ik de metalen koffers wel beter bij de GS(A) passen maar goesting is koop natuurlijk... en er is ook nog een prijsverschil natuurlijk
Dit was mijn mening maar misschien helpt het u wel in uw keuze.
GRTS Danny
Volgens mij moet je de keuze als het volgt maken.... Ik spreek van ondervinding met de twee soorten koffers.
Wil je dagdagelijks met de koffers op toer dan kies je best voor de plastieken exemplaren omdat ze vrij smal kunnen gemaakt worden (handig bij filleflitsen)en als het nodig is je ze kan verbreden.
Persoonlijk vind ik de metalen beter daar er enorm veel meer plaats in is en ze gemakkelijker zijn op verlof. Zeer handig om er iets uit te halen of in te steken onder weg zonder dat de hele inhoud eruit valt.... dit dankzij het langsboven te openen deksel. Ze kunnen ook dienen als geinproviseerd stoeltje of tafeltje op kamping of tijdens een picknik.
Nadeel ze zijn vrij breed. Ik rijd er echter enkel mee als ik op weekend of op verlof ga. Verder vind ik de metalen koffers wel beter bij de GS(A) passen maar goesting is koop natuurlijk... en er is ook nog een prijsverschil natuurlijk
Dit was mijn mening maar misschien helpt het u wel in uw keuze.
GRTS Danny
-
DJAIRO
-
janneman
- Contacteer:
't is van horen zeggen en ergens gelezen te hebben, maar was het ook niet zo dat er in de alu-koffers geen helm past ? lijkt mij anders ook wel een belangrijk nadeel ...
j.
j.
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
De kunstof koffers moet je regelmatig eens met WD40 in de uitzettigs gleuf spuiten aan de buitenkant.
Want de problemen van het uit/inzetten betreft had ik deze steeds na een natte of stoffige rit, en na ze eens gekuist te hebben en met WD40 ingespoten te hebben marcheerd alles terug gelijk het moet
Je kan ook eens zien bij Touratech voor de after market koffers of bij Kiwibob alleen de prijs valt zo wat tegen
Ik vind de kunstoffen wel leuk omdat ge in de rechtse nen helm krijgt, en je ze kan aanpassen naar het volume dat je meepakt
Want de problemen van het uit/inzetten betreft had ik deze steeds na een natte of stoffige rit, en na ze eens gekuist te hebben en met WD40 ingespoten te hebben marcheerd alles terug gelijk het moet
Je kan ook eens zien bij Touratech voor de after market koffers of bij Kiwibob alleen de prijs valt zo wat tegen
Ik vind de kunstoffen wel leuk omdat ge in de rechtse nen helm krijgt, en je ze kan aanpassen naar het volume dat je meepakt
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid
Ja ik ben lid
Hoi Wim-Wim- schreef:Hoe gemakkelijk zijn die koffers te verwijderen Danny ?
Twee seconden werk.... oftewel even vlug als de plastieken. Je moet echter mee kunnen leven dat er een koffer frame op uwe moto staat en bij de plastieken is dat maar een een latje.
Bij een GSA past de look van het frame echter wel bij de valbaar.
GRTS Danny
Hoijanneman schreef:'t is van horen zeggen en ergens gelezen te hebben, maar was het ook niet zo dat er in de alu-koffers geen helm past ? lijkt mij anders ook wel een belangrijk nadeel ...
j.
Het is juist anderom....
Sommige helmen pasten niet in de plastieken topkoffer.
Echter in de rechter zijkoffer past er zeker een helm in.... bij de metalen kan je er dan nog zelfs een zommervest in kwijt.
De linker koffer is door de plaatsing van de uitlaat bij geen van de twee plaats voor een botsmuts.
GRTS Danny
Gobi koffers voor GSA uit Duitsland geleverd voor mijn deur
Ik heb net een GSA besteld maar zonder originele BMW koffers. Zeer duur, aluminium (kunnen minder tegen een stootje) en durven vacuum trekken.
Een vriend van mij heeft een KTM 950 adventure met Gobi koffers. Mooi, stevige kofferdragers, waterdichte dubbelwandige koffers. Een kompleet set, kofferdrager zijkoffers + topkoffer rek met de bijhorende zij en topkoffers met 2 binnentassen worden voor mijn deur geleverd voor 989€.
Ik zal een foto op het forum plaatsen na montage.
Jef D uit Brecht
Een vriend van mij heeft een KTM 950 adventure met Gobi koffers. Mooi, stevige kofferdragers, waterdichte dubbelwandige koffers. Een kompleet set, kofferdrager zijkoffers + topkoffer rek met de bijhorende zij en topkoffers met 2 binnentassen worden voor mijn deur geleverd voor 989€.
Jef D uit Brecht
-
frederik
Re: Gobi koffers voor GSA uit Duitsland geleverd voor mijn
omdat ik zo slim was een rt te kopen, heb ik gs koffers over. type goby (incl topkoffer). zijn dezelfde als deze van ktm.DJ schreef:Ik heb net een GSA besteld maar zonder originele BMW koffers. Zeer duur, aluminium (kunnen minder tegen een stootje) en durven vacuum trekken.
Jef D uit Brecht
voor de juiste prijs mogen ze weg.
groeten,
frederik
056/32 00 86