Filmen tijdens het rijden.

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

Plaats reactie
pat
Berichten: 235
Lid geworden op: 20 mei 2005, 17:53
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Filmen tijdens het rijden.

Bericht door pat »

hallo iedereen,

Ik zou een camcorder voor thuisgebruik maar ook voor op de moto ( RT 1100 ) willen aanschaffen. Voor op de RT is het de bedoeling om te filmen tijdens het rijden.
Nu wou ik eens horen of ik ergens moet opletten bij de de aankoop ervan zoals montage, trillen,merk....enz. Ik heb momenteel enkel een bevestiging voor de Garmin 2720....

Alvast bedankt
pat
BMW Motor Club Vlaanderen lid
R1100RT-R1200RT
Onze foto's
Onze films
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

moet je effe contact nemen met koppel :idea:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Bericht door Shulty »

R1150GSA '04
R1200GSA '10
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door John »

Ook ik heb mogen ervaren dat een camera op een steun vodden zijn. Op LP mode niks dan gekleurde blokskes die in het beeld verschijnen :twisted:
Je zal een beetje meer moeten uitgeven en er eentje met AV-in moeten aanschaffen. Of dit...
http://www.archos.com/products/video/ar ... al&lang=en
samen met dat...
http://www.mp3shop.be/product/31383/313 ... 4-604.html
pat
Berichten: 235
Lid geworden op: 20 mei 2005, 17:53
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door pat »

Ik ben blij dat ik hier toch even heb rondgehoord want blijkbaar is het nog niet simpel voor een goede steun en kwaliteitsbeelden te verkrijgen.


Alvast bedankt voor de respons
groeten pat
BMW Motor Club Vlaanderen lid
R1100RT-R1200RT
Onze foto's
Onze films
Hans
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:01
Locatie: het Brusselse

Bericht door Hans »

Ik zal hier de uitzondering zijn zeker... :D

Ik neem al enkele jaren een DV-camera mee op onze motorreizen, gemonteerd via wat RAM-spullen op het stuur. Nooit problemen gehad, en excellente beeldkwaliteit.
Het betreft hier wel een toestel dat ondertussen 10 jaar oud is, nl. de eerste digitale mini-DV-camera van Sony, solide en degelijk gebouwd, nog echt "made in Japan".

Afbeelding

Een RAM-bol op het stuur, een RAM-speld, en daarop een RAM-plaatje met foto-schroef. Omdat meneer-moto-2000 in Gent weigerde zo'n plaatje apart te verkopen heb ik er dan maar zelf eentje gemaakt van een oud fotostatief :

Afbeelding

Met de camera erop ziet het geheel er zo uit :

Afbeelding

Aan het begin van de rit schroef ik de camera erop, en die blijft er de ganse rit opzitten, zo is ie makkelijk al rijdend aan en uit te zetten met de linkerhand.

'k Heb even een klein stukje geknipt uit de videomontage van onze motorvakantie van vorig jaar (de Provence). 't Is hier wel gecomprimeerd en verkleind om het downloadvolume binnen de perken te houden, maar het geeft wel een idee van het uiteindelijke resultaat.

Vergeet ook niet dat ik hier volledig bepakt en met duo rij,

Afbeelding

dus m'n rijstijl is hier "beschaafd" :D Voor dat filmpje KLIK HIER

mvg
Hans
Afbeelding
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door John »

Prachtig!! Maar als ik bij mij door de ruit film heb ik te veek reflectie. Dus een steuntje gemaakt dat redelijk ver buiten stak. Resultaat...camera was er niet gelukkig mee. Nu zal het met een Bullet camera zijn aangesloten op een recorder. :wink:
Erik
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:51
Woonplaats: mol

Bericht door Erik »

Hans schreef: Voor dat filmpje KLIK HIER mvg
Hans
prachtig resultaat :!:
groeten
Erik op K75RT met Garmin StreetPilot 2820 en CNEur NT LifeTime.
Afbeelding
FlyingBrick K-Technik
TonTon

Bericht door TonTon »

het jaar dat we de alpen hebben gedaan had ik een camera mee maar om gewoon te filmen.
op een namiddag wou ik eens proberen te filmen al rijdend ( afdaling van de Col de la madeleine ) , ik heb gewoon de camera op mijn tanktas bevestigd met zo'n netje bestaande uit elastieken met een 8-tal haakjes ( zo'n beetje als een octopus ).
daarna eerst eens een paar km proefgereden , een beetje de camera herpositioneerd en daarna de ganse afdaling gefilmd met een schitterend resultaat......
ps : ik reed toen nog met mijn Pan European en de camera bevond zich achter m'n ruit , niks van reflecties gehad.
als ik de tijd vind ga ik ook eens een stukje film ( proberen ) online te krijgen.
Frank K
Berichten: 1692
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:53

Bericht door Frank K »

Krijg om een of andere reden volgende foutmelding bij filmpje:
error message C00D11CD

Iemand een idee?

Ik zal mss toch eens moeten kijken naar die RAM-spullen. Mijn camera is
toch nog in garantie dus als deze niet tegen het trillen kan... so what?

Waar kan je die spullen ergens kopen? Liefst in de buurt van Antwerpen?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Hans
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:01
Locatie: het Brusselse

Bericht door Hans »

Frank, 'k heb geen idee waarom dat filmpje er bij jou niet doorkomt. Hier werkt het zowel met Internet Explorer als met Firefox, en de afspeel-plug-in is QuickTime (gratis te downloaden bij Apple).

Die RAM-spullen zijn o.a. te koop in Gent bij meneer-moto-2000, maar hij wou toen alleen de volledige set verkopen, en geen aparte stukken. Als je nog geen RAM-onderdelen hebt is dat dus geen probleem.

mvg
Hans
Afbeelding
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Ge kunt alle RAM-onderdelen ook online kopen via MOTO2000 :wink:

http://www.moto2000.be

http://www.ram-mount.be
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Martinus
Berichten: 167
Lid geworden op: 27 jul 2006, 12:52
Locatie: Meise

Camera plaatsen

Bericht door Martinus »

Hoi fotofreaks,

misschien kan onderstaand artikel nuttig zijn:

Afbeelding

Greetz,

Martinus

Afbeelding Afbeelding
lidnr. 2354099
pat
Berichten: 235
Lid geworden op: 20 mei 2005, 17:53
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door pat »

Hoi John,

Ik heb het hele verhaal van de verkeeersagressie gehoord van mijn vrouw, t'is nie alles he....ze hebben hem nu wel maar ge zit er toch maar mee.
Ik heb ondertussen eens op mp3shop naar uw opslag en camera gekeken en ziet er wel interessant uit.
Als je in de toekomst eens een stukjebeeld materiaal moest hebben van op de moto zou ik het wel eens willen bekijken voor ik het zou aanschaffen.

Groeten en een snel herstel
pat
BMW Motor Club Vlaanderen lid
R1100RT-R1200RT
Onze foto's
Onze films
DimaX

Bericht door DimaX »

Bedankt mooi info ik ben ook op zoek..

John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door John »

pat schreef:Hoi John,

Ik heb ondertussen eens op mp3shop naar uw opslag en camera gekeken en ziet er wel interessant uit.
Als je in de toekomst eens een stukjebeeld materiaal moest hebben van op de moto zou ik het wel eens willen bekijken voor ik het zou aanschaffen.

Groeten en een snel herstel
pat
Zo snel mijn toestand het toelaat maak ik een filmpje op de motor. Vandaag wat gefilmt op het kerstfeestje bij mijn familie en moet zeggen dat het zéér goed meevalt. Je kan met een bullet-camera wel niet inzoomen. Maar dat is eigenlijk ook niet de bedoeling van dit ding. Daar heb ik dan mijn normale digitale DV camera voor.
Het is een CCD van Sony. 1Lux lens, én een aan/uit knopje plus een status knopje verwerkt in het kabeltje. Je kan de bedieningsknoppen op het toestel blokkeren. Dan verdwijnt je opname-unit in je jas of tanktas zonder dat je nog aan het toestel zelf iets moet aan of uit zetten. Of per ongeluk iets word gewijzigd.
Ik hou jullie op de hoogte! :wink:
FreekC
Berichten: 61
Lid geworden op: 01 okt 2004, 14:31
Locatie: Sommelsdijk (Nederland)

Bericht door FreekC »

Mooie kwaliteit van de film!!

Freek
Niet l.... gas geven
R1150 GS 49000 km
Plaats reactie