Iemand soms meer info waar men terecht kan voor meer gegevens omtrent de gestolen motorfietsen
De BMW R1100RT van een goede vriend werd immers ook gestolen in het gebied waar deze bende zou aktief geweest zijn (Nederlands Limburg - Limburg en Duitsland naar ik meen gelezen te hebben). Zij waren voor een dagje op uitstap in Monschau en bij het terugkeren naar de parking bleek zijn fiets verdwenen. (zie TOPIC http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... highlight=)
ik ben ook nieuwsgierig naar de gegevens.
Mijn Voxan CR werd in 2005 gestolen in Heerlen.
Gisteren heb ik gezocht naar een tf nummer, maar de structuur van de politie is me niet helemaal duidelijk...
minder goed nieuws dan we waarschijnlijk gehoopt hadden.....
ik heb vandaag contact gehad met een collega die in Nederland werkt en op de hoogte is van die zaak maar er niet actief aan deel nam. Hij wist me reeds te zeggen dat de kans heel miniem is om motos terug te vinden daar het "krapuul" de motos uiteen haalden en de onderdelen verkochten. Na nieuwjaar zal ik meer nieuws hebben evenals een referentiepunt waar men telefonisch contact kan opnemen en een dossiernummer. In het kader van de Wet Franchimont zal je dan een bijkomende verklaring kunnen afleggen en nieuwe onderzoeksdaden kunnen vragen verwijzend naar die zaak te Nederland. Maar wacht nog even af want de kans bestaat dat je zelf door de politiedienst, bij dewelke je je klacht indiende , zal gecontacteerd worden.
wordt vervolgd....
heb slecht nieuws...
in feite is in die zaak een heler aangehouden en waren er verschillende dievenbendes die op bestelling motoren gingen stelen. Er zijn maar een tiental volledige stuks teruggevonden en een paar eigenaars konden bepaalde omgecatte motoren herkennen. In ieder geval zullen alle eigenaars van identificeerbare stukken door de politiediensten van hun woonplaats gecontacteerd worden.
ter info ...de dieven hadden contactdispositieven mee van BMW, Honda, Yamage etc en binnen de 10 seconden waren ze weg met de motor à rato van 1.000 euro per motor.
Het motto is het volgende zou ik zeggen ... altijd wielklemmen plaatsen met of zonder een dikke stalen kabel om het "krapuul" heel moeilijk te maken.
Had liever beter nieuws willen geven...sorry
Mijn motor werd 2 maanden geleden gestolen op Zolder Ducati 749, denk nu aan een R1200s daarom dwaal ik hier rond op het forum...
enig idee of er nog een kans in zit of zou ik dan al iets gehoord moeten hebben ?
het is we spijtig dat het dierect met zo een triestig bericht is
ik denk dat je best eens contact neemt met de brigade die zich daar mee bezig houd om meer info te verkrijgen
hopelijk komt alles nog op zijn wielen terecht wordt het nog een goed jaar voor U
frakke schreef:Mijn motor werd 2 maanden geleden gestolen op Zolder Ducati 749, denk nu aan een R1200s daarom dwaal ik hier rond op het forum...
enig idee of er nog een kans in zit of zou ik dan al iets gehoord moeten hebben ?
Die heler is al een tijdje aangehouden evenwel zijn alle dievenbendes niet gekend.
Als je wil stuur mij een mail met detail en foto en ik maak deze nationaal (plus Nederland) over aan de collega's van de Blue Knights (politie motorclub)... hoe meer mensen dit weten hoe meer kans op terugvinden.
Ik zal dus nooit naar Zolder gaan met de motor tenzij er iemand blijft bij staan. In bepaalde MC's blijft de laatst aangekomen in de club bij de motoren als opzichter! maar ja ....