Bootreisje naar Schotland.

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
Dino
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 dec 2006, 16:03
Locatie: Gierle

Bootreisje naar Schotland.

Bericht door Dino »

Beste forummembers,

Ik ga volgend jaar naar Schotland met de boot. Uit mijn legertijd weet ik dat die mannen niet echt zachtzinnig met de voertuigen van een ander omspringen dus ben ik eigenlijk doodsbang voor wat er mijn mijn klein arm RT'ke gaat gebeuren als ze hem vastsjorren voor de overtocht !
Vandaar mijn vraag : iemand suggesties, deken meenemen om erover te leggen of zoiets in die aard teneinde lakschade te vermijden of zijn die mannen intussen milder geworden en hebben ze een beetje respect voor het materiaal van een ander gekregen ?

Wij vertrekken vermoedelijk vanuit Amsterdam. (Ijmuiden.)

Grtz,

Dino.
HET LEVEN IS ZOALS EEN NEUS : JE HAALT ERUIT WAT ERIN ZIT !
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

Wij hebben vorig jaar dezelfde overtocht gemaakt, met de
"Highlandbrothers"
Het enige wat mij stoorde was dat ze een spanriem over mijn zadel hebben gespannen.
Zowel heen als terugreis.
Ondanks het feit dat we hem zelf zeer stevig hadden vastgelegd.
Bij de terugreis kon ik me niet houden en heb ik de spanriem, dewelke over mijn zadel gespannen was en dus voor de 2de maal in 12 dagen tijd
schade berokkend had aan mijn zadel, doorgesneden.
Ik weet het , 'tis geen voorbeeld, maar mijn zadel is wel naar de kl....
er zitten krassen op van het schuuren van die spanriem.
Een aanrader is een handdoek op uw zadel te leggen, en die dan eventueel effe vast te tapen met "ductape" (Mc Gaver-tape)
Dan hebde al geen krassen.
Als die pipo's natuurlijk die spanriem te hard gaan aanspannen, riskeer je ook nog eens van een gebroken zadel te hebben.
Een zadel is immers maar een hoopje PU schuim hé :wink:
Hobgoblin
Berichten: 833
Lid geworden op: 16 nov 2004, 21:26
Locatie: Piringen

Bericht door Hobgoblin »

wij zijn vorig jaar overgevaren van zeebrugge naar rosyth, met superfast ferries. daar werden de spanriemen vastgemaakt aan het kader en de voorvork, en niet over het zadel. dus helemaal geen schade. bovendien bleef je erbij terwijl ze het vastmaakten en kon je zo evt verbeteringen of instrukties geven.

op de ferries tss de verschillende schotse eilanden werd de motor wel vastgesjord met riemen over het zadel, maar van schade heb ik helemaal niks gemerkt. een handdoek leggen kan nooit kwaad natuurlijk.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
lucsa
Berichten: 569
Lid geworden op: 29 mar 2005, 18:48
Woonplaats: Tielt
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door lucsa »

Wij hebben reeds meerdere overtochten gemaakt met P&O (Calais-Dover). Vroeger plaatsten we de handschoenen tussen het zadel en de riemen. Sinds enkele jaren zijn aan de riemen dikke kussens bevestigd die op het zadel rusten.
Tijdens de reis in Schotland werd op de ferry van Armadale (Skye) naar Mallaig eveneens een bescherming gebruikt.
Afbeelding
Groetjes Sabien & Luc
Afbeelding
MARCMOTARD
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 nov 2006, 10:33
Locatie: WESTVLOANDEREN

Bericht door MARCMOTARD »

Mijn ervaring is dat er geen enkele reden is om U zorgen te maken.
De ferrymaatschappij heeft blijkbaar geleerd uit ervaringen uit het verleden.

In 2005 en 2006 heb ik Schotland bereisd (overzet Zeebrugge-Rosyth).
Motoren worden op zijpikkel geparkeerd én inderdaad vastgemaakt via kader en voorvork en staan op deze wijze zeer stabiel. Er worden dus géén spanriemen meer over het zadel gelegd ..... !!

Op de overzet van Mallaig naar 't eiland Skye (= kleine overzetboot, duur overzet +/- 30 min.) worden wél spanriemen over het zadel gelegd. Daar is het dus wel aan te raden om noppenfolie, mousse, piepschuim, handdoek of iets dergelijks tussen zadel en spanriem te laten plaatsen.

En als uitsmijter : Schotland is een droomland, mijn prognose is dat je er zeker meer dan eens zal teruggaan. :)
O ME MOAR WEG ZUN
de Ron
Berichten: 467
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:27
Woonplaats: Wuustwezel
Locatie: Antwerpen - Wuustwezel

Bericht door de Ron »

twee jaar gelden ook de overtocht gedaan vanuit IJmuiden. We konden de riemen gebruiken doch we moesten wel alles zelf doen !! Voor en achterwiel vastgemaakt en riem over het zadel met een vod ertussen. in het begin wel effe prutsen als je het nog nooit hebt gedaan, er zijn ook al niet teveel bevestigingspunten op de grond. Men spant nog wel enkele kabels over de vloer waar je ook spanriemen kunt aanbinden.
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
r1200rt
Berichten: 178
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:10

Bericht door r1200rt »

Van Zeebrugge naar Hill ook alles zelf mogen vastzetten.
Van Calais naar Dover hulp van personeel.
Hangt een beetje van bezetting en aantal motoren af denk ik.

Peter
motorgroeten
Mario GS
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 sep 2004, 22:28
Locatie: Brugge

Bericht door Mario GS »

Vorig jaar van Zeebrugge naar Rosyth en terug: personeel super fast ferries motos vastgezet aan kader (niet aan frame) was keurig gedaan.
moto op zijpikkel en in 1° versnelling. Eventueel een elastiek aan de voorrem.

Tevens een overzet naar eiland skye: daar wel enkel riemen rond het zadel en tevens zonder bescherming.
Fotoke van op den overzetboot naar Skype
Afbeelding
Groeten
Mario
Gerrit
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 dec 2004, 21:35
Woonplaats: Tielt-Winge
Locatie: Vl-Brabant

Bericht door Gerrit »

Hé Dino,
Wij deden het vorig jaar vanuit Ijmuiden naar Newcastle en geen specifieke problemen op de ferry. Het is weliswaar aangeraden iets over het zadel te leggen onder de spanriem. Normaal moet ge zelf de moto vastleggen en wordt het nadien enkel gecontroleerd. Ik had zelf een stel spanriemen bij en dan kun je'm aan je frame .... vastleggen.
Schotland is schitterend en ik ga er zeker nog terug. Ons verhaal kun je lezen op
http://bmwvriendenlommel.be/reizen.htm

VMG
Gerrit
JohanDB
Berichten: 639
Lid geworden op: 30 dec 2005, 12:42
Locatie: Schellebelle
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

Mario GS schreef:Vorig jaar van Zeebrugge naar Rosyth en terug: personeel super fast ferries motos vastgezet aan kader (niet aan frame) was keurig gedaan.
moto op zijpikkel en in 1° versnelling. Eventueel een elastiek aan de voorrem.

Tevens een overzet naar eiland skye: daar wel enkel riemen rond het zadel en tevens zonder bescherming.
Fotoke van op den overzetboot naar Skype
Afbeelding
Groeten
Mario
Op ne moto met een stuk zichtbaar buizenframe achteraan en valbaren vooraan zie ik niet echt de noodzaak om een riem over het zadel te spannen :roll:
Dino
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 dec 2006, 16:03
Locatie: Gierle

Bericht door Dino »

Ben nu al een beetje geruster want ik ben nogals zuinig op mijn beamerke !
Ben in mijne legertijd al 8 of 9 keer in Schotland geweest en was er toen al verliefd op.
Kan niet tegenvallen als het weer een beetje meezit !
Ben niet zo'n computertechneut maar zal proberen nadien een verslagske te maken voor de geïnteresseerden.
Ik kan wel zeggen dat ik me op dit forum rot amuseer !
Aan alle forummembers prettige feestdagen en veel toffe en veilige kilometers in 2007 !

Dino.
HET LEVEN IS ZOALS EEN NEUS : JE HAALT ERUIT WAT ERIN ZIT !
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

van Gierle, toevallig toch niet gekazerneerd geweest een dorp verder :wink:
Dino
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 dec 2006, 16:03
Locatie: Gierle

Bericht door Dino »

Inderdaad. Ben eigenlijk afkomstig van Turnhout maar mijn vlam is van Gierle en zij had de zin "gij zult uw man volgen" blijkbaar niet echt goed begrepen !

Ben na 10 jaar helaas moeten stoppen toen een jeep in mijn gat (allé, in dat van mijn Golfke) gevlogen was en ik er een zodanige wiplash aan overhield dat er een nekwervel gescheurd was. Hierdoor mocht ik niet meer springen en gedaan met den armeé. Dat nekwerveltje is achteraf goed genezen want ik kan alles doen wat ik wil maar na dat jaar dat ik toen in burger heb gewerkt ben ik dat maar blijven doen omdat ik niet zeker wist of dat nog zou genezen en bij mij was het para's of niks.
HET LEVEN IS ZOALS EEN NEUS : JE HAALT ERUIT WAT ERIN ZIT !
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

zijn je initialen toevallig P.A. ex ts'er?
Trikke
Berichten: 211
Lid geworden op: 07 nov 2005, 11:03
Woonplaats: Halle

Bericht door Trikke »

Mario GS schreef:Vorig jaar van Zeebrugge naar Rosyth en terug: personeel super fast ferries motos
vastgezet aan kader (niet aan frame) ???????? was keurig ...........................
Groeten
Mario
Dino
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 dec 2006, 16:03
Locatie: Gierle

Bericht door Dino »

Hey Danny,

Klopt.
Zijn de jouwe toevallig DVDH ?
HET LEVEN IS ZOALS EEN NEUS : JE HAALT ERUIT WAT ERIN ZIT !
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

Ha Dino :lol: :lol:

DVdH dat is hem he...blij van U nog is te horen,we moeten eens afspreken he Bonny Scotland is toevallig net mijn ding... :wink:
Dino
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 dec 2006, 16:03
Locatie: Gierle

Bericht door Dino »

Hey Danny boy,

Moeten we zeker nog eens doen !
Wrs. kom ik in de buurt van het oude vertrouwde Otterburn en dan jij ben wrs. de meest aangewezen persoon om mij te vertellen waar ik het best de lepelaar kan spotten ! :lol: :lol:
HET LEVEN IS ZOALS EEN NEUS : JE HAALT ERUIT WAT ERIN ZIT !
Plaats reactie