Bootreisje naar Schotland.
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Bootreisje naar Schotland.
Beste forummembers,
Ik ga volgend jaar naar Schotland met de boot. Uit mijn legertijd weet ik dat die mannen niet echt zachtzinnig met de voertuigen van een ander omspringen dus ben ik eigenlijk doodsbang voor wat er mijn mijn klein arm RT'ke gaat gebeuren als ze hem vastsjorren voor de overtocht !
Vandaar mijn vraag : iemand suggesties, deken meenemen om erover te leggen of zoiets in die aard teneinde lakschade te vermijden of zijn die mannen intussen milder geworden en hebben ze een beetje respect voor het materiaal van een ander gekregen ?
Wij vertrekken vermoedelijk vanuit Amsterdam. (Ijmuiden.)
Grtz,
Dino.
Ik ga volgend jaar naar Schotland met de boot. Uit mijn legertijd weet ik dat die mannen niet echt zachtzinnig met de voertuigen van een ander omspringen dus ben ik eigenlijk doodsbang voor wat er mijn mijn klein arm RT'ke gaat gebeuren als ze hem vastsjorren voor de overtocht !
Vandaar mijn vraag : iemand suggesties, deken meenemen om erover te leggen of zoiets in die aard teneinde lakschade te vermijden of zijn die mannen intussen milder geworden en hebben ze een beetje respect voor het materiaal van een ander gekregen ?
Wij vertrekken vermoedelijk vanuit Amsterdam. (Ijmuiden.)
Grtz,
Dino.
HET LEVEN IS ZOALS EEN NEUS : JE HAALT ERUIT WAT ERIN ZIT !
Wij hebben vorig jaar dezelfde overtocht gemaakt, met de
"Highlandbrothers"
Het enige wat mij stoorde was dat ze een spanriem over mijn zadel hebben gespannen.
Zowel heen als terugreis.
Ondanks het feit dat we hem zelf zeer stevig hadden vastgelegd.
Bij de terugreis kon ik me niet houden en heb ik de spanriem, dewelke over mijn zadel gespannen was en dus voor de 2de maal in 12 dagen tijd
schade berokkend had aan mijn zadel, doorgesneden.
Ik weet het , 'tis geen voorbeeld, maar mijn zadel is wel naar de kl....
er zitten krassen op van het schuuren van die spanriem.
Een aanrader is een handdoek op uw zadel te leggen, en die dan eventueel effe vast te tapen met "ductape" (Mc Gaver-tape)
Dan hebde al geen krassen.
Als die pipo's natuurlijk die spanriem te hard gaan aanspannen, riskeer je ook nog eens van een gebroken zadel te hebben.
Een zadel is immers maar een hoopje PU schuim hé
"Highlandbrothers"
Het enige wat mij stoorde was dat ze een spanriem over mijn zadel hebben gespannen.
Zowel heen als terugreis.
Ondanks het feit dat we hem zelf zeer stevig hadden vastgelegd.
Bij de terugreis kon ik me niet houden en heb ik de spanriem, dewelke over mijn zadel gespannen was en dus voor de 2de maal in 12 dagen tijd
schade berokkend had aan mijn zadel, doorgesneden.
Ik weet het , 'tis geen voorbeeld, maar mijn zadel is wel naar de kl....
er zitten krassen op van het schuuren van die spanriem.
Een aanrader is een handdoek op uw zadel te leggen, en die dan eventueel effe vast te tapen met "ductape" (Mc Gaver-tape)
Dan hebde al geen krassen.
Als die pipo's natuurlijk die spanriem te hard gaan aanspannen, riskeer je ook nog eens van een gebroken zadel te hebben.
Een zadel is immers maar een hoopje PU schuim hé
wij zijn vorig jaar overgevaren van zeebrugge naar rosyth, met superfast ferries. daar werden de spanriemen vastgemaakt aan het kader en de voorvork, en niet over het zadel. dus helemaal geen schade. bovendien bleef je erbij terwijl ze het vastmaakten en kon je zo evt verbeteringen of instrukties geven.
op de ferries tss de verschillende schotse eilanden werd de motor wel vastgesjord met riemen over het zadel, maar van schade heb ik helemaal niks gemerkt. een handdoek leggen kan nooit kwaad natuurlijk.
op de ferries tss de verschillende schotse eilanden werd de motor wel vastgesjord met riemen over het zadel, maar van schade heb ik helemaal niks gemerkt. een handdoek leggen kan nooit kwaad natuurlijk.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
-
- Berichten: 569
- Lid geworden op: 29 mar 2005, 18:48
- Woonplaats: Tielt
- Locatie: West-Vlaanderen
- Contacteer:
Wij hebben reeds meerdere overtochten gemaakt met P&O (Calais-Dover). Vroeger plaatsten we de handschoenen tussen het zadel en de riemen. Sinds enkele jaren zijn aan de riemen dikke kussens bevestigd die op het zadel rusten.
Tijdens de reis in Schotland werd op de ferry van Armadale (Skye) naar Mallaig eveneens een bescherming gebruikt.
Tijdens de reis in Schotland werd op de ferry van Armadale (Skye) naar Mallaig eveneens een bescherming gebruikt.
-
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 10:33
- Locatie: WESTVLOANDEREN
Mijn ervaring is dat er geen enkele reden is om U zorgen te maken.
De ferrymaatschappij heeft blijkbaar geleerd uit ervaringen uit het verleden.
In 2005 en 2006 heb ik Schotland bereisd (overzet Zeebrugge-Rosyth).
Motoren worden op zijpikkel geparkeerd én inderdaad vastgemaakt via kader en voorvork en staan op deze wijze zeer stabiel. Er worden dus géén spanriemen meer over het zadel gelegd ..... !!
Op de overzet van Mallaig naar 't eiland Skye (= kleine overzetboot, duur overzet +/- 30 min.) worden wél spanriemen over het zadel gelegd. Daar is het dus wel aan te raden om noppenfolie, mousse, piepschuim, handdoek of iets dergelijks tussen zadel en spanriem te laten plaatsen.
En als uitsmijter : Schotland is een droomland, mijn prognose is dat je er zeker meer dan eens zal teruggaan.
De ferrymaatschappij heeft blijkbaar geleerd uit ervaringen uit het verleden.
In 2005 en 2006 heb ik Schotland bereisd (overzet Zeebrugge-Rosyth).
Motoren worden op zijpikkel geparkeerd én inderdaad vastgemaakt via kader en voorvork en staan op deze wijze zeer stabiel. Er worden dus géén spanriemen meer over het zadel gelegd ..... !!
Op de overzet van Mallaig naar 't eiland Skye (= kleine overzetboot, duur overzet +/- 30 min.) worden wél spanriemen over het zadel gelegd. Daar is het dus wel aan te raden om noppenfolie, mousse, piepschuim, handdoek of iets dergelijks tussen zadel en spanriem te laten plaatsen.
En als uitsmijter : Schotland is een droomland, mijn prognose is dat je er zeker meer dan eens zal teruggaan.
O ME MOAR WEG ZUN
-
- Berichten: 467
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:27
- Woonplaats: Wuustwezel
- Locatie: Antwerpen - Wuustwezel
twee jaar gelden ook de overtocht gedaan vanuit IJmuiden. We konden de riemen gebruiken doch we moesten wel alles zelf doen !! Voor en achterwiel vastgemaakt en riem over het zadel met een vod ertussen. in het begin wel effe prutsen als je het nog nooit hebt gedaan, er zijn ook al niet teveel bevestigingspunten op de grond. Men spant nog wel enkele kabels over de vloer waar je ook spanriemen kunt aanbinden.
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
Vorig jaar van Zeebrugge naar Rosyth en terug: personeel super fast ferries motos vastgezet aan kader (niet aan frame) was keurig gedaan.
moto op zijpikkel en in 1° versnelling. Eventueel een elastiek aan de voorrem.
Tevens een overzet naar eiland skye: daar wel enkel riemen rond het zadel en tevens zonder bescherming.
Fotoke van op den overzetboot naar Skype
Groeten
Mario
moto op zijpikkel en in 1° versnelling. Eventueel een elastiek aan de voorrem.
Tevens een overzet naar eiland skye: daar wel enkel riemen rond het zadel en tevens zonder bescherming.
Fotoke van op den overzetboot naar Skype
Groeten
Mario
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 31 dec 2004, 21:35
- Woonplaats: Tielt-Winge
- Locatie: Vl-Brabant
Hé Dino,
Wij deden het vorig jaar vanuit Ijmuiden naar Newcastle en geen specifieke problemen op de ferry. Het is weliswaar aangeraden iets over het zadel te leggen onder de spanriem. Normaal moet ge zelf de moto vastleggen en wordt het nadien enkel gecontroleerd. Ik had zelf een stel spanriemen bij en dan kun je'm aan je frame .... vastleggen.
Schotland is schitterend en ik ga er zeker nog terug. Ons verhaal kun je lezen op
http://bmwvriendenlommel.be/reizen.htm
VMG
Gerrit
Wij deden het vorig jaar vanuit Ijmuiden naar Newcastle en geen specifieke problemen op de ferry. Het is weliswaar aangeraden iets over het zadel te leggen onder de spanriem. Normaal moet ge zelf de moto vastleggen en wordt het nadien enkel gecontroleerd. Ik had zelf een stel spanriemen bij en dan kun je'm aan je frame .... vastleggen.
Schotland is schitterend en ik ga er zeker nog terug. Ons verhaal kun je lezen op
http://bmwvriendenlommel.be/reizen.htm
VMG
Gerrit
Op ne moto met een stuk zichtbaar buizenframe achteraan en valbaren vooraan zie ik niet echt de noodzaak om een riem over het zadel te spannenMario GS schreef:Vorig jaar van Zeebrugge naar Rosyth en terug: personeel super fast ferries motos vastgezet aan kader (niet aan frame) was keurig gedaan.
moto op zijpikkel en in 1° versnelling. Eventueel een elastiek aan de voorrem.
Tevens een overzet naar eiland skye: daar wel enkel riemen rond het zadel en tevens zonder bescherming.
Fotoke van op den overzetboot naar Skype
Groeten
Mario
Ben nu al een beetje geruster want ik ben nogals zuinig op mijn beamerke !
Ben in mijne legertijd al 8 of 9 keer in Schotland geweest en was er toen al verliefd op.
Kan niet tegenvallen als het weer een beetje meezit !
Ben niet zo'n computertechneut maar zal proberen nadien een verslagske te maken voor de geïnteresseerden.
Ik kan wel zeggen dat ik me op dit forum rot amuseer !
Aan alle forummembers prettige feestdagen en veel toffe en veilige kilometers in 2007 !
Dino.
Ben in mijne legertijd al 8 of 9 keer in Schotland geweest en was er toen al verliefd op.
Kan niet tegenvallen als het weer een beetje meezit !
Ben niet zo'n computertechneut maar zal proberen nadien een verslagske te maken voor de geïnteresseerden.
Ik kan wel zeggen dat ik me op dit forum rot amuseer !
Aan alle forummembers prettige feestdagen en veel toffe en veilige kilometers in 2007 !
Dino.
HET LEVEN IS ZOALS EEN NEUS : JE HAALT ERUIT WAT ERIN ZIT !
Inderdaad. Ben eigenlijk afkomstig van Turnhout maar mijn vlam is van Gierle en zij had de zin "gij zult uw man volgen" blijkbaar niet echt goed begrepen !
Ben na 10 jaar helaas moeten stoppen toen een jeep in mijn gat (allé, in dat van mijn Golfke) gevlogen was en ik er een zodanige wiplash aan overhield dat er een nekwervel gescheurd was. Hierdoor mocht ik niet meer springen en gedaan met den armeé. Dat nekwerveltje is achteraf goed genezen want ik kan alles doen wat ik wil maar na dat jaar dat ik toen in burger heb gewerkt ben ik dat maar blijven doen omdat ik niet zeker wist of dat nog zou genezen en bij mij was het para's of niks.
Ben na 10 jaar helaas moeten stoppen toen een jeep in mijn gat (allé, in dat van mijn Golfke) gevlogen was en ik er een zodanige wiplash aan overhield dat er een nekwervel gescheurd was. Hierdoor mocht ik niet meer springen en gedaan met den armeé. Dat nekwerveltje is achteraf goed genezen want ik kan alles doen wat ik wil maar na dat jaar dat ik toen in burger heb gewerkt ben ik dat maar blijven doen omdat ik niet zeker wist of dat nog zou genezen en bij mij was het para's of niks.
HET LEVEN IS ZOALS EEN NEUS : JE HAALT ERUIT WAT ERIN ZIT !