R1200RT (on)tevredenheid
Moderator: GVN
R1200RT (on)tevredenheid
Beste beemers zoals jullie wellicht al gezien hebben staat mijn LT te koop wegens niet "lenig" genoeg naar mijn behoeften. Na veel rondkijken en geluister gaat één van mijn voorkeuren uit naar de nieuwe RT.
Graag jullie bemerkingen.
Ik kom van een GoldWing waar ik 12 jaar mee gereden heb en waarmee ik van in het beging mme kon 'spelen'. Na 20.000km met de LT lukt me dat nog steeds niet.
..........
Ik kom van een GoldWing waar ik 12 jaar mee gereden heb en waarmee ik van in het beging mme kon 'spelen'. Na 20.000km met de LT lukt me dat nog steeds niet.
..........
-
boxer short
Doen, Toerist. Het is een van de beste motoren waar ik al op gereden heb. Pan is te zwaar qua gewicht, Yamaha zit te sportief (zeker voor mijn duo), bescherming tegen wind en regen is superieur aan alle andere merken. Je moet wel wennen aan het boxerkarakter, voor de rest is het een prima moto (dat is natuurlijk allemaal persoonlijk hé). Er zijn altijd punten van kritiek. Misschien even wachten op het model 2007 voor de nieuwe remmen (nieuw ABS-systeem) - maar je kan dat zelf al uittesten op de R 1200 R, zo je wil. Beetje olieverbruik, te verwaarlozen eigenlijk want eigen aan een boxer; trouwens met benzine springt hij heel zuinig om. Is voor een groottoerist ook heel goed wendbaar. Indien ik morgen de keuze zou moeten maken, dan ging ik opnieuw voor de RT, zeker weten!
Niets is geheel waar, en zelfs dit niet.
Gewone fiets - racefiets - Yamaha Diversion - BMW R 1200 RT
Gewone fiets - racefiets - Yamaha Diversion - BMW R 1200 RT
Een klein nadeel, als je met weinig gas bv een haarspeld rijdt, neemt de boxermotor "grote stappen". Dat vind ik hinderlijk. O ja, nog een minpuntje. Het zicht in de spiegels is bepaalt niet om over naar huis te schrijven en zeker niet met passagier erop. Verder niets dan lof, wendbaarheid, zitcomfort, bescherming, alles top.
grtjs vutteRT
grtjs vutteRT
Vele wegen leiden naar.......de mooiste plekjes
Re: R1200RT (on)tevredenheid
He toeristje, zeg dat het geen waar is hè?Toerist schreef:Beste beemers zoals jullie wellicht al gezien hebben staat mijn LT te koop wegens niet "lenig" genoeg naar mijn behoeften. Na veel rondkijken en geluister gaat één van mijn voorkeuren uit naar de nieuwe RT.
..........
Ik rij al tien jaar met een r1100gs en heb hem 2 maand geleden verkocht en sta net op het punt om zaterdag nen LT aan te schaffen, zeker nadat ik hier al reacties gevraagd en gelezen had.
Ben je dan zo ontevreden? Heb testrit met beide gedaan en was toch al snel weg met het keren in een straat met zowel LT als RT en dat gaf me een gerust gemoed. Ik weet ook wel dat een LT geen GS is maar is het echt zo erg???
R1100GS (1997) -> K1200LT (2007) -> ... LT=Love Train ...
"Beter één moto in de hand ...... dan geen hand !"
-
pirre105
- Contacteer:
Rij nu 4 jaar met een LT (komende van een Honda VFR 800) en vind dit een super motor. Ge kunt wel geen LT met een GS vergelijken, dat gaat iets te ver. Ideaal is de 2 in bezit te hebben.
LT is inderdaad redelijk zwaar en moeilijk te manoeuvreren (hiervoor staat er trouwens een achteruit op) doch éénmaal vanaf 5 km/u voel je hier niet veel meer van en is er niets dan plezier.
Is en droommotor om met 2 op reis te gaan. Ge zult het u zeker niet beklagen.
Pirre
LT is inderdaad redelijk zwaar en moeilijk te manoeuvreren (hiervoor staat er trouwens een achteruit op) doch éénmaal vanaf 5 km/u voel je hier niet veel meer van en is er niets dan plezier.
Is en droommotor om met 2 op reis te gaan. Ge zult het u zeker niet beklagen.
Pirre
Ik hou van Lut en mijn GSA.
Hoi,
De vorige eigenaar waar ik mijn r 1150 rt van gekocht heb, had ook vele jaren met een goldwing gereden, en die is terug over geschakeld naar goldwing, omdat hij de bmw niet gewoon kon raken,voor mij is mijn 1150rt super een prachtig machine om met rond te toeren,u zal het u zeker niet beklagen.
De vorige eigenaar waar ik mijn r 1150 rt van gekocht heb, had ook vele jaren met een goldwing gereden, en die is terug over geschakeld naar goldwing, omdat hij de bmw niet gewoon kon raken,voor mij is mijn 1150rt super een prachtig machine om met rond te toeren,u zal het u zeker niet beklagen.
neen er is niks ergs aan in feite behalve dat ik, persoonlijk dan, er minstens evenveel van verwacht had dan van mijn GoldWing betreffende wendbaarheid. Ieder heeft natuurlijk zijn eigen rijervaring maar na die 20.000km durf ik hem nog altijd niet "plat" te leggen. Niet om snel in een bocht te gaan maar om kort te draaien en kort te vertrekken.Bikkie schreef:He toeristje, zeg dat het geen waar is hè?
Ik rij al tien jaar met een r1100gs en heb hem 2 maand geleden verkocht en sta net op het punt om zaterdag nen LT aan te schaffen, zeker nadat ik hier al reacties gevraagd en gelezen had.
Ben je dan zo ontevreden? Heb testrit met beide gedaan en was toch al snel weg met het keren in een straat met zowel LT als RT en dat gaf me een gerust gemoed. Ik weet ook wel dat een LT geen GS is maar is het echt zo erg???
Bikkie,
Bij jou zou dit misschien wel gaan, wie weet. Zelf ben ik niet groot, heeft er misschien ook iets mee te maken.....
Ik ben sinds 1 maand ook overgeschakeld van de lt naar de rt. Heb veel genoten van de lt maar sinds ik vorige winter op ijs terecht gekomen ben, was het vertrouwen wel weg. Toch blijft het een motor om "u" tegen te zeggen, ondanks zijn logheid.Toerist schreef:Beste beemers zoals jullie wellicht al gezien hebben staat mijn LT te koop wegens niet "lenig" genoeg naar mijn behoeften. Na veel rondkijken en geluister gaat één van mijn voorkeuren uit naar de nieuwe RT.
..........
-
-Wim-
Overweeg misschien ook de GT. Ik kom zelf ook van een LT en ik begrijp je volledig. Voor mij was het "smijtwerk" geen probleem maar wél het gewicht bij de stapvoetse maneuvres.
Ik heb zlef nog geen moment spijt gehad van de overstap naar de GT.
Hij is een pak wendbaarder, massa's koppel en vermogen. Als je met de RT gaat proefrijden en je doet de zelfde trip met de GT kan ik je nu al zeggen welke bon je gaat ondertekenen.
De nadelen aan de GT :
- Een pak minder comfort voor de duo. Els wil niet meer meerijden omdat ze niet gerust zit achterop.
- wanneer je met duo eens flink aan het gas gaat hangen, moet die duo zich echt wel goed vasthouden.
- De ruit kan beter. Ik heb een exemplaar van Cee Baileys getest maar dat ik ook niet mijn ding en komt binnenkort te koop.
De voordelen :
- stuurt als de beste
- zééééér goed uitgebalanceerde fiets
- koppel in overvloed
- vermogen om U tegen te zeggen
- schitterende remmen ( model 07 )
- fantastische baanligging
Ik heb zlef nog geen moment spijt gehad van de overstap naar de GT.
Hij is een pak wendbaarder, massa's koppel en vermogen. Als je met de RT gaat proefrijden en je doet de zelfde trip met de GT kan ik je nu al zeggen welke bon je gaat ondertekenen.
De nadelen aan de GT :
- Een pak minder comfort voor de duo. Els wil niet meer meerijden omdat ze niet gerust zit achterop.
- wanneer je met duo eens flink aan het gas gaat hangen, moet die duo zich echt wel goed vasthouden.
- De ruit kan beter. Ik heb een exemplaar van Cee Baileys getest maar dat ik ook niet mijn ding en komt binnenkort te koop.
De voordelen :
- stuurt als de beste
- zééééér goed uitgebalanceerde fiets
- koppel in overvloed
- vermogen om U tegen te zeggen
- schitterende remmen ( model 07 )
- fantastische baanligging
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
-
HanzThePanz
Ik ben nog steeds tevreden met mij RT uit 2006, maar ik moet bekennen dat ik met weemoed terug denk aan het vermogen van mijn K's: een RS en GT uit resp. 1997 en 2003. Met andere woorden: een boxer rijd toch echt heel anders dan een K! Nadeel van de K's vond ik de wielbasis, de RT is veeeel wendbaarder.
Verder niets dan lof, je zit goed, de duo zelfs beter, er is plenty aan ruimte in de koffers. Wat ik verder een minpuntje vind, is het gejank van de servo's als je remt. Dus wellicht even wachten tot het voorjaar. Nog een minpuntje: de radio/cdspeler slaat automatisch af als je vlot optrekt en de radio eigenlijk 'te hard' hebt staan... BMW heeft daar nog steeds geen oplossing voor gevonden.
Verder niets dan lof, je zit goed, de duo zelfs beter, er is plenty aan ruimte in de koffers. Wat ik verder een minpuntje vind, is het gejank van de servo's als je remt. Dus wellicht even wachten tot het voorjaar. Nog een minpuntje: de radio/cdspeler slaat automatisch af als je vlot optrekt en de radio eigenlijk 'te hard' hebt staan... BMW heeft daar nog steeds geen oplossing voor gevonden.
Don't fix it if it ain't broken...
-
bmw-mac-lover
- Contacteer:
Hey Hanz
Wat het vermogen betreft van de K kan ik je alleen maar gelijk geven. Heb deze week eens een dagje met een K1200GT gereden en toen ik terug op mijn 1150RT kwam merkte ik duidelijk het verschil.
Mijn RT vind ik wel een stuk wendbaarder al zal het waarschijnlijk ook te maken hebben met het feit dat ik mij niet zo gerust voelde op een moto die ik niet gewoon was en die niet van mij was.
Wat mij wel verwonderde dat bij manouvres stilstaand met de voetjes (moest draaien in mijn garage) de K veel vlotter ging en dit ondanks het feit dat deze motor 40kg zwaarder zou moeten zijn (mocht je mij gevraagd hebben ik zou zeggen 40kg lichter !)
Nu ik, als de tijd ooit komt dat ik mijn RT zal vervangen zal het waarschijnlijk weer een RT worden, de boxer en 2 cilinders geven toch echt wel een apart gevoel.
Wat het vermogen betreft van de K kan ik je alleen maar gelijk geven. Heb deze week eens een dagje met een K1200GT gereden en toen ik terug op mijn 1150RT kwam merkte ik duidelijk het verschil.
Mijn RT vind ik wel een stuk wendbaarder al zal het waarschijnlijk ook te maken hebben met het feit dat ik mij niet zo gerust voelde op een moto die ik niet gewoon was en die niet van mij was.
Wat mij wel verwonderde dat bij manouvres stilstaand met de voetjes (moest draaien in mijn garage) de K veel vlotter ging en dit ondanks het feit dat deze motor 40kg zwaarder zou moeten zijn (mocht je mij gevraagd hebben ik zou zeggen 40kg lichter !)
Nu ik, als de tijd ooit komt dat ik mijn RT zal vervangen zal het waarschijnlijk weer een RT worden, de boxer en 2 cilinders geven toch echt wel een apart gevoel.
Epica rocks my world
CAT schreef:De nieuwe kawasaki toermachine al getest? Schijnt het beste te hebben van alle bovengenoemde merken. Comfort, wendbaar en een bom van een motor. Met mijn Duc en R1100S ben ik geen japjap liefhebber, maar ik ben toch eens benieuwd naar een critisch testverslag. Hij ziet er trouwens ook niet slecht uit.
bedoel je deze?
http://www.kawasaki.be/nl/product.asp?Id=34049254CCE
Als Cat deze kawa bedoelde kan niemand hem al getest hebben want die komt pas medio 2008 op de wegSchalkseruiter® schreef:deze vind ik wel iets hebben
http://www.kawasaki.be/nl/1400GTR/
grtjs vutteRT
Vele wegen leiden naar.......de mooiste plekjes
-
HanzThePanz
Ik vind die Kawa errug mooi... Als BMW niet binnen 2 á 3 jaar met een K1200 toerfiets gaat komen die dan ook nog eens een normale wielbasis heeft, vrees ik dat ze me kwijt zijn als klant. Kawasaki schijnt er geen moeite mee te hebben: een viercilinder met een 1.46 mtr wielbasis!
Overigens vind ik het uitlaatsysteem op die mooie Kawa eigenlijk wel lelijk.
Overigens vind ik het uitlaatsysteem op die mooie Kawa eigenlijk wel lelijk.
Don't fix it if it ain't broken...
-
mario
- Contacteer:
Hoi Toerist !!!
Ik zou er toch nog eens goed over nadenken eer ik de LT verkoop hoor
want voor mij is het de bike die mij nauw aan het hart ligt !!
heb reeds met 2 rt's gereden (1150) en daarvoor met goldwing en nu komt het voor mij was de goldwing een slagschip om te rijden in vergelijking met de lt !!!
heb zoals bij jou maar dan met de goldwing mij er nooit echt op thuis gevoeld was wel de 1500 se,(25000KM)mee gereden
maar de bochten nemen ging aan de houtere kant !!!!
bij de lt was het direct van het goeie en voor mij is het de bike die bij me past ,
heb er mij pas nieuwe gekocht nog maar 850km mee gebold en voelt zelf nog beter aan als de vorige !!
weet niet of het echt je ding zal zijn op een boxer als je een moto in lijn gewoon bent !!!!!
zou er toch goed over nadenken eer ik beslis,
kan ook ergens een regeling van vering of banden zijn die de oorzaak is dat je je niet goed voelt op de lt !!!!! even nazien je weet maar nooit of eens iemand er mee laten rijden die er ene heeft om zo het verschil te voelen !!!
Mvg Mario
heb reeds met 2 rt's gereden (1150) en daarvoor met goldwing en nu komt het voor mij was de goldwing een slagschip om te rijden in vergelijking met de lt !!!
heb zoals bij jou maar dan met de goldwing mij er nooit echt op thuis gevoeld was wel de 1500 se,(25000KM)mee gereden
bij de lt was het direct van het goeie en voor mij is het de bike die bij me past ,
heb er mij pas nieuwe gekocht nog maar 850km mee gebold en voelt zelf nog beter aan als de vorige !!
weet niet of het echt je ding zal zijn op een boxer als je een moto in lijn gewoon bent !!!!!
kan ook ergens een regeling van vering of banden zijn die de oorzaak is dat je je niet goed voelt op de lt !!!!! even nazien je weet maar nooit of eens iemand er mee laten rijden die er ene heeft om zo het verschil te voelen !!!
Mvg Mario
Heb ik gelijk; of heb ik gelijk ???,
R1200RT BMW MOTOR CLUB VLAANDEREN LID , ONTHAALMEDEWERKER
Hoi Mario,mario schreef:Hoi Toerist !!!
Mvg Mario
Ben blij je positieve ervaringen met den LT te lezen. Heb net na tien jaar met een R1100GS gereden te hebben eind december een LT gekocht. Wordt geleverd in februari. Heb een testrit gedaan in oktober en vind het een ongelooflijk machien. Uiteraard niet te vergelijken met de GS om plat te smijten in de bochten doch het ging verbazend goed om met duo te rijden en te keren in een smalle straat. Denk dat ik er nog veel plezier ga aan beleven daar ik graag grotere uitstapjes maak zoals de Ardennen en buitenland.
In elk geval, mijn beste veilige motorwensen voor 2007 en vergeet niet te claxoneren als ge nen LT passeert waarvan de rijder nen grote smile heeft
R1100GS (1997) -> K1200LT (2007) -> ... LT=Love Train ...
Bij mij ligt het net andersom........mario schreef:Hoi Toerist !!!
Misschien heeft de persoonlijke grootte er mee te maken......ben 1.70mmario schreef:bij de lt was het direct van het goeie en voor mij is het de bike die bij me past ,
Mvg Mario
Frederik,frederik schreef:jaren met een 6 cilinder, nu met een super blok 4 cilinder. en de vraag is of je zal tevreden zijn met een 2 cilinder rt ?
de meesten hebben het moeilijk o van 6 naar twee te gaan.
dat loopt niet goed af, vrees ik
groeten,
frederik met steeds 2 cilinders !
ben gaan testrijden met een RT met koffers, inclusief topcase, heb al mijn manoeuvres uitgevoerd en voelde me heel zeker van m'n stuk, wat ik absoluut met de LT niet kan zeggen.
Draaien doe ik met de RT op bijna de helft van wat ik nodig heb met de LT, scherp uitwijken, stoppen met één hand, rechte lijn, korte stop......noem maar op.....ik voelde me veel veiliger en zekerder op de RT........en nu?
-
frederik
als ik dat allemaal lees, kan je er al mee leven om geen 6, of viercilinder blok te hebben !!
en van de capaciteiten van de rt heb je je ook al overtuigd !!
je hebt absoluut geen advies via dit forum meer nodig om een rt te kopen.
ik zou zeggen : profociat met uwen nieuwe rt aankoop !
ik ga de mijne straks gaan ophalen.
en van de capaciteiten van de rt heb je je ook al overtuigd !!
je hebt absoluut geen advies via dit forum meer nodig om een rt te kopen.
ik zou zeggen : profociat met uwen nieuwe rt aankoop !
ik ga de mijne straks gaan ophalen.
jong, als ik je zo bezig hoor, is het precies mezelf dat ik hoor sprekenToerist schreef:Frederik,frederik schreef:jaren met een 6 cilinder, nu met een super blok 4 cilinder. en de vraag is of je zal tevreden zijn met een 2 cilinder rt ?
de meesten hebben het moeilijk o van 6 naar twee te gaan.
dat loopt niet goed af, vrees ik
groeten,
frederik met steeds 2 cilinders !
ben gaan testrijden met een RT met koffers, inclusief topcase, heb al mijn manoeuvres uitgevoerd en voelde me heel zeker van m'n stuk, wat ik absoluut met de LT niet kan zeggen.
Draaien doe ik met de RT op bijna de helft van wat ik nodig heb met de LT, scherp uitwijken, stoppen met één hand, rechte lijn, korte stop......noem maar op.....ik voelde me veel veiliger en zekerder op de RT........en nu?
Ben ondertussen de lt al goed vergeten en was de rt al direct gwoon
Afwachten natuurlijk hoe ik me ga voelen deze zomer na mijn trip naar het zuiden
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
-
mario
- Contacteer:
Hoi Toerist ,
Wat je ook beslist van aan te kopen het einige wat telt is dat je er goed op voelt en dan wordt het pas leuk rijden !!
Wat de grote betreft is het mogelijk want heb er nog 20 cm
boven die 1,70 van u!!!!
Mvg Mario
Wat je ook beslist van aan te kopen het einige wat telt is dat je er goed op voelt en dan wordt het pas leuk rijden !!
Wat de grote betreft is het mogelijk want heb er nog 20 cm
Mvg Mario
Heb ik gelijk; of heb ik gelijk ???,