verjongingskuur

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Cies

verjongingskuur

Bericht door Cies »

ik rij sinds anderhalf jaar met een 1150rt waarvan ik zeer tevreden ben.
in dit anderhalf jaar heb ik er 63000km op zitten, bij een dealer staat een 1150rt te koop met 8200km op de teller. nu vroeg ik mij af of dit geen interresante deal zou zijn van mijn rt , mits opleg van 2000euro, om te ruilen voor die met veel minder km. wat mij doet twijfelen is dat die jongere rt maar 1 bougie per cilinder heeft waar de mijne een twin spark is, mijn vraag : is dit qua comfort en motorgedrag geen stap terug?

graag van iemand raad.

groeten,

cies
Dwars

Bericht door Dwars »

voor een echte boXer liefhebber is een enkele bougie voldoende :wink: voor de handel is een twin-spark veel gewilder :idea:
I am not a complete idiot, some parts are missing
John
Contacteer:

Bericht door John »

Jonger kan die normaal gesproken nooit zijn! De eerste 1150 hadden één bougieke per cyl. Om een betere verbranding te verkrijgen en het befaamde schommelrijden bij constante snelheid wat in te dijken zijn de Twin-sparks er gekomen. Dus meer gaan betalen enkel voor de Km stand zou ik zeker niet doen. :wink:
VDBD

verjonging

Bericht door VDBD »

hallo , ik zou me toch ook niet laten leiden door de km stand , de twinspark ligt ook beter in de markt , houden zou ik zeggen en eventueel op termijn een tweedehands twinspark kopen
-Wim-

Bericht door -Wim- »

Is ie al versleten op die 63K ? Waarschijnlijk niet. Waarom het risico nemen iets te verkopen, waarvan je weet dat het goed is, om vervolgens te vervangen door het zelfde, waarbij je moet afwachten of ie even goed zal zijn...

Ik zou dat niet doen. Just my 2 cts.
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
Plaats reactie