27&28/01/2007 - Ook Oldtimer, ook BMW

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over classic, vintage en oldtimer motorfietsen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
JüRgen
Moderator
Contacteer:

27&28/01/2007 - Ook Oldtimer, ook BMW

Bericht door JüRgen »

Voor de liefhebbers..

Afbeelding

De Flanders Collection Car in Flanders Expo te Gent en de Brussels Collection Car in Brussels Kart Expo te Brussel zijn beurzen op Europees niveau voor collectiewagens zoals veteranen, oldtimers, classic cars, echte sportwagens, etc... en hun onderdelen, accessoires, miniaturen, literatuur, auto- en retromobilia, etc…

Tijdens iedere editie wordt er een expositie georganiseerd rond een bepaald thema. Dit kan een retrospectieve zijn rond een bepaald merk maar ook rond thema's als bvb filmauto's. Zo hebben in Gent onder andere al de James Bond-auto's gestaan van 'Goldfinger', 'The living daylights' en 'Goldeneye'. Maar ook de Batmobile van Gotham City, de gifgroene Mini Cooper van Mister Bean en zelfs de oudste auto ter wereld, de 'Flinstone-mobile' uit het stenen tijdperk vonden reeds de weg naar de Expo.

Niets is echter te gek. Ook collectie-vliegtuigen zijn al in Gent 'geland'… Zoals een Belgische Starfighter F104, een Russische Mig 17 uit 1958 en een Bell-helicopter uit de 70-er jaren.

Maar naast de expositie is het belangrijkste nog altijd "dé beurs"… dit is waar de mensen voor komen. Honderden auto's en honderden meters standen met allerhande oude en nieuwe onderdelen, miniaturen, literatuur, enz…

Spannend is het jaarlijkse gepingel voor oldtimers en sportwagens die te koop worden aangeboden. Vele auto's vinden namelijk op de beurs zelf reeds een nieuwe koper. Het aanbod reikt van auto's met een vraagprijs van 1500 euro tot het honderdvoudige hiervan

Indien de garage een uitbreiding van het wagenpark niet toelaat, zijn er nog altijd mogelijkheden op de miniaturenmarkt. Er is een aanbod van duizenden miniatuurauto's, gaande van de goedkopere seriemodellen tot de prijzige Dinky Toys.

Clubs zijn ook een waardevolle vraagbaak op de beurs. Men bekomt er immers alle informatie over bvb waardebepalingen, technische problemen en/of waar de onderdelen te vinden zijn van het betreffende merk.

Openingstijden
Zaterdag en Zondag van 9H30 tot 18H30

Toegangsprijs
Volwassenen 11.00 Euro
Kinderen onder de 12 jaar in gezelschap van een volwassene gratis

Zie ook http://www.collectioncar.com
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Harald

Bericht door Harald »

Amaai, zo ne reclam :roll:

Ma ik begrijp het, dat blauw wit logoke staat erbij :roll:
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Indien er nog iemand iets op tegen heeft, verwijder ik het. :roll:

Ik zette het er enkel op omdat BMW Clubs Belgium (waar onze Club deel van uitmaakt) ook deelneemt, en een belangrijke rol speelt op deze beurs.
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Mooi laten staan, dit is info, geen reclame :wink:
Harald is maar met uw -*- aan het rammelen.
De heksenjacht is gesloten. En wie niet akkoord is met uw mening, die gooi je toch gewoon van het forum. Ze moeten maar eens leren wie hier de baas is :lol: :wink:
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

LOMAX schreef:Mooi laten staan, dit is info, geen reclame :wink:
Harald is maar met uw -*- aan het rammelen.
De heksenjacht is gesloten. En wie niet akkoord is met uw mening, die gooi je toch gewoon van het forum. Ze moeten maar eens leren wie hier de baas is :lol: :wink:
dit heeft modje wel door hoor :mrgreen:

lijkt mij trouwens toffe gebeurtenis
meer en meer worden oldtimer treffens een combinatie auto/motor
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
dirkdeKman

Bericht door dirkdeKman »

meer en meer worden oldtimer treffens een combinatie auto/motor

Toch maar opletten zulle, ik verwacht niet dat daar veel moto's zullen staan, wel heel veel auto's. Op de affiche staat niks over moto's...... Ik ben er vorig jaar binnen geweest maar ik dacht niet dat er toen 1 moto stond (nog een geluk dat ook auto's me wel interesseren).

Hetzelfde meegemaakt op Brussels Retro Festival: 2 paleizen op de Heizel en in totaal hmm een tiental moto's waarvan slechts 4 te koop (en waarvan 3 aan een onbetaalbare prijs, laat ons zeggen zowat de prijs van een nieuwe zware bmw).

Wat niet wil zeggen dat de affiche hier moet verdwijnen, alleen maar zorgen dat er geen "hoge verwachtingen " worden gewekt, tenslotte is dit een motoforum.

Dirk
De K100 is de max
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Klopt, is een auto-beurs, maar aangezien ook menig BMW Motorrijder tevens een BMW autorijder is, en zich ook wel eens interesseren voor oldtimers, had ik deze gepost.

Verder is het ook zo dat BMW Clubs Belgium, waar onze BMW Motor Club Vlaanderen deel van uitmaakt een deel van de organisatie op zich neemt om daar mooie BMW Oldtimers bij elkaar te krijgen. Zo doen zij ook elk jaar hun deel van de organisatie "Dwars door België", een gecombineerde BMW motor en auto rally.

Groetjes :wink:
Plaats reactie