De laatste tijd rij ik steeds vaker met mijn ingebouwde mistlampen aan om mijn 1150RT. Vroeger deed ik dat slechts bij beperkt zicht regen/mist. Heb toch het idee dat auto's nu sneller opzij gaan voor mij. Of ze zien me nu beter of ze worden verblindt. Het werkt wel. Omdat de mistlampen gewoon ingebouwd zijn ziet geen politieagent het verschil.
Vraag is eigenlijk wie van jullie rijdt ook steeds vaker of altijd of misschien nooit met de mistlampen aan?
Wie rijdt er met mistlampen aan op RT?
Moderator: GVN
-
George Michael
Wie rijdt er met mistlampen aan op RT?
Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?
Hey George,
Vroeger deed ik dit ook. Ik vermoed dat men ons beter ziet, en dat dit dus ook onze veiligheid ten goede komt.
Nu er echter een Xenonlamp in mijne beemer zit, zet ik die mistlampen niet meer aan. Het kleurverschil van het licht trekt op niks, en trouwens is kleurverschil in de gevoerde verlichting wettelijk niet toegestaan.
Dus staat die enkel nog maar aan bij mist, ofwel als ik in het pikkedonker op onverlichte wegen rijd. (dit om de zijkanten van de weg in de bochten beter te zien).
Greetz,
Stelo
Vroeger deed ik dit ook. Ik vermoed dat men ons beter ziet, en dat dit dus ook onze veiligheid ten goede komt.
Nu er echter een Xenonlamp in mijne beemer zit, zet ik die mistlampen niet meer aan. Het kleurverschil van het licht trekt op niks, en trouwens is kleurverschil in de gevoerde verlichting wettelijk niet toegestaan.
Dus staat die enkel nog maar aan bij mist, ofwel als ik in het pikkedonker op onverlichte wegen rijd. (dit om de zijkanten van de weg in de bochten beter te zien).
Greetz,
Stelo
R1200RT
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?t=4451
Hier sta er ook veel uitleg.
Als dat is wa je bedoelt hééééé
Hier sta er ook veel uitleg.
Als dat is wa je bedoelt hééééé
Geniet van de vrijheid tijdens het rijden.
George Michael:
In ieder geval geef ik je geen ongelijk, en rij ik ook steeds met mistlampen aan.
Nie zo zeker van ...... ze rijden toch ook met dezelfde beemersOmdat de mistlampen gewoon ingebouwd zijn ziet geen politieagent het verschil.
In ieder geval geef ik je geen ongelijk, en rij ik ook steeds met mistlampen aan.
Neele
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
Ik rij ook steeds met de mistlichten aan.Stelo schreef:Het kleurverschil van het licht trekt op niks, en trouwens is kleurverschil in de gevoerde verlichting wettelijk niet toegestaan.
Ondanks dat ik een 6500K xenon kruislicht heb (de blauwe dus), en ja het kleurverschil is groot. Valt nog meer op, denk ik dan.
Er zijn genoeg auto's met xenon kruislicht die ook met halogeen mistlichten rijden. Dus verboden lijkt het "kleurverschil" niet te zijn...
GSven 
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL
Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT

ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL
Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
-
®win
- Contacteer:
In Nederland geldt: gelijksoortige verlichting moet van gelijke kleur zijn. Ik neem aan dat dat op Europese regelgeving gebaseerd is en waarschijnlijk in België ook zo is. Daarom, mistverlichting is niet gelijkwaardig aan dimlicht en mag derhalve van kleur verschillen t.o.v. het dimlicht. De twee mistlichten moeten daarentegen wel van gelijke kleur zijn.Stelo schreef:Het kleurverschil van het licht trekt op niks, en trouwens is kleurverschil in de gevoerde verlichting wettelijk niet toegestaan.
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ