Filteren...

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Relax

Re: Filteren...

Bericht door Relax »

BiemeRT schreef:
Mc B schreef: Simpel gesteld: neen, maar ze zijn er gewoon niet als ze er moeten zijn.

En als de kat van huis is dansen de muizen...
Een wijs gezegde dat weer wat stof gaat doen opwaaien. Er zijn er hier op't forum die nogal zenuwachtig worden van zulke uitspraken :wink: :lol: :lol: :lol:

En lap, 't is al zover zie ik hierboven :lol: :lol: :lol:
Stoffel schreef:Misschien is dit dan iet voor jou!
Er zijn er hier ook die kortzichtig zijn én steeds dezelfde uitspraken hieromtrent doen.

Van Frans weten we intussen wel hoe het zit, bij de anderen is het, tot nader order, gemeend.
I respect your opinion. But I don't give shit.
one-one

Bericht door one-one »

vergeet niet dat er staat : hedendaagse stadsverkeer

senso stricto zou dit niet van toepassing zijn voor de "snelweg" evenwel zit het zo dat wanneer je aangereden wordt tussen de files je altijd kan zeggen dat je ofwel op het linkse rijvak reed ( als je in de rechter flank genomen wordt) of het rechtse ( aanrijding in linker flank ).... want een voertuig verandert in principe niet van richting als het geen plaats heeft.
Ik had dit reeds 2x voor en heb achteraf nooit een probleem gehad.

En wat de flikken betreft ...iedere verstandige flik maakt geen pv's als het splitten binnen de regels van het redelijke gebeurt... natuurlijk zijn er altijd die klagen als ze dan een ook nog een pv krijgen voor het splitten als ze aanvankelijk in volle vaart met een geplooide nummerplaat tussen de auto's racen.

Als ik met een dienstwagen rijd en er komt een motard af zet ook ik mij wat meer links of rechts om de doorgang makkelijk te maken... kwestie van attitude.
Vergeet ook niet dat de moto meer en meer gebruikt wordt door de Magistratuur en dat die mensen ook "menselijker " oordelen inzake het motorijden... tenzij je op een dag voor een anti-motard komt te staan :mrgreen:
ride with pride
one-one
gsa 1150
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Op de Périférique van Parijs is het een verworven recht van de motards om tussen de twee meest linkse vakken door te rijden. Daar laat men zo veel plaats, dat het bijna een extra rijvak is.

'k Heb daar ooit ene met een VW-buske door omstaanders-chaufeurs letterlijk op zijn bakkes weten krijgen, omdat hij pertinent de motards trachte te hinderen door constant die doorgang dicht te rijden, terwijl het verkeer zo goed als stil stond.

Denk niet dat die mens dat ooit nog doe :lol: :lol: :lol:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Mc B
Contacteer:

Bericht door Mc B »

one-one schreef:vergeet niet dat er staat : hedendaagse stadsverkeer

senso stricto zou dit niet van toepassing zijn voor de "snelweg" evenwel zit het zo dat wanneer je aangereden wordt tussen de files je altijd kan zeggen dat je ofwel op het linkse rijvak reed ( als je in de rechter flank genomen wordt) of het rechtse ( aanrijding in linker flank ).... want een voertuig verandert in principe niet van richting als het geen plaats heeft.
Ik had dit reeds 2x voor en heb achteraf nooit een probleem gehad.

En wat de flikken betreft ...iedere verstandige flik maakt geen pv's als het splitten binnen de regels van het redelijke gebeurt... natuurlijk zijn er altijd die klagen als ze dan een ook nog een pv krijgen voor het splitten als ze aanvankelijk in volle vaart met een geplooide nummerplaat tussen de auto's racen.

Als ik met een dienstwagen rijd en er komt een motard af zet ook ik mij wat meer links of rechts om de doorgang makkelijk te maken... kwestie van attitude.
Vergeet ook niet dat de moto meer en meer gebruikt wordt door de Magistratuur en dat die mensen ook "menselijker " oordelen inzake het motorijden... tenzij je op een dag voor een anti-motard komt te staan :mrgreen:
vwalla zie, da's eindelijk ne keer een schoon geformuleerd antwoord. :D En da's zonder ironie gezegd. :!: U redelijk gedragen bij het filefilteren is maw de boodschap. 8) Ik ben een rustige filteraar, weet echter dat wat ik doe in feite een flagrante overtreding is, heb in de loop der jaren al meermaals voorzichtig politiewagens in de file voorbijgereden (zelfs in de tunnels van Brussel) en tot op heden heb ik nog nooit iets in mijn bus gehad. "Hout vasthouden", zou ik zo zeggen, maar da's nogal moeilijk met een helm op. :wink:

Feitelijk zou ik die Michiel Colture eens moeten vragen of hij sinds het verschijnen van de analyses nog andere biezondere uitspraken hieromtrent heeft opgemerkt.... :idea:
Leap and the net will appear
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Eerst slaan en dan zalven. Subtiel maar niet echt rechtvaardig.

Stoffel
Afbeelding
Mc B
Contacteer:

Bericht door Mc B »

Stoffel schreef:Eerst slaan en dan zalven. Subtiel maar niet echt rechtvaardig.

Stoffel
:?:
stefke

Bericht door stefke »

hla schreef:Om on topic te antwoorden: Dat is in België voor 200% VERBODEN.
Staat nergens in de wegcode.....?
hla schreef: Enkel bij zo goed als stil staand verkeer (traag rijdend of stilstaand) mag er via het getoogbeleid met een KLEIN snelheidsverschil tussen de twee meest linkse file's doorgereden worden.
bij stilstaand verkeer kan men niet van inhalen spreken, dus mag men altijd tussen de files rijden, zowel links als rechts.
stefke

Bericht door stefke »

IRON GONZO schreef:
De rechters oordeelden dat het rijden van fietsers of motorrijders tussen twee stilstaande of traag rijdende files niet als 'onvoorzienbaar' kan beschouwd worden.
De bestuurder die van rijstrook verandert, moet rekening houden met en voorrang verlenen aan het andere verkeer, met name aan de motorrijder die tussen de files nadert.
dit is wel wreed intersant
zouden ze dat op de autorijschool al aanleren aan de toekomstige bestuurders :?:

tuurlijk. :lol:
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Stoffel
Educatief nochthans een beproefde methode...

:wink:
Nil volentibus arduum
JohanDB
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

@ Mc B
@ Stefke
@ Raketman

Da gaat hier precies rapper hé, en ge kunt nog foto's posten ook.
Willen we allemaal verhuizen :?: :lol: :lol: :lol:

Ah ja, Ik schrijf nooit voor het filteren...

Ik filter zelf vlot maar niet te snel. Al veel opgemerkt door de collega's maar nog nooit onder mijn vijs gekregen :wink:
bmwfreakske

Bericht door bmwfreakske »

Enkele dagen terug tegengehouden op de baan van Aarschot naar Lier ter hoogte van Van Hool bussen,ik stak de stistaande file links voorbij en reed daar over de witte lijn,deze strook is ong 80 cm breed.(assosciaal rijgedrag noemde hij dat) :( :( .....200 meter verder ging een andere combi aan de kant om mij op deze strook door te laten :o :o
Andalousie 09/2018
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
bmwfreakske, ik doe dat daar dagelijks ook altijd en tot op heden nog nooit problemen gehad :lol:
Als de auto's voor de rotonde staan aan te schuiven rij ik via de linkerstrook tot aan de rotonde :idea:
Je hebt toch geen PV aan uw broek :?:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

JohanDB schreef: Da gaat hier precies rapper hé, en ge kunt nog foto's posten ook.
Willen we allemaal verhuizen :?: :lol: :lol: :lol:
Neeje zenne...'t is hier veel te serieus :mrgreen:
Nil volentibus arduum
bmwfreakske

Bericht door bmwfreakske »

Pvde schreef:Yep,
bmwfreakske, ik doe dat daar dagelijks ook altijd en tot op heden nog nooit problemen gehad :lol:
Als de auto's voor de rotonde staan aan te schuiven rij ik via de linkerstrook tot aan de rotonde :idea:
Je hebt toch geen PV aan uw broek :?:
Houdoe
Yep,vermoedelijk(ik denk zeker)zware overtreding :cry:
Andalousie 09/2018
Mc B
Contacteer:

Bericht door Mc B »

Raketman schreef:

Stoffel
Educatief nochthans een beproefde methode...

:wink:
Ik mag slaan op het instituut, waarop veel politieagenten zelf ook veel commentaar hebben, maar ik zal nooit slaan op het individu, de agent, die zelf ook gewoon een werknemer is met vantijds gekke bazen. Ik ken teveel motoragenten persoonlijk om op de kap te zitten van individuen. Vandaar mijn op het eerste zicht tegenstrijdige posts. Maar ik zal er in 't vervolg een smileyke bij zetten. :mrgreen:
xantingo
Contacteer:

Bericht door xantingo »

bmwfreakske schreef:Enkele dagen terug tegengehouden op de baan van Aarschot naar Lier ter hoogte van Van Hool bussen,ik stak de stistaande file links voorbij en reed daar over de witte lijn,deze strook is ong 80 cm breed.(assosciaal rijgedrag noemde hij dat) :( :( .....200 meter verder ging een andere combi aan de kant om mij op deze strook door te laten :o :o
Aangezien ik daar ook geregeld passeer, wilde ik er het fijne van weten...
http://www.wegcode.be/forum/index.php/t ... 352.0.html

Wordt ongetwijfeld vervolgd...
Afbeelding ...R1200RT... Afbeelding Afbeelding.....
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
xantingo, ik heb vandaag een paar foto's gemaakt van die weg :idea:
Afbeelding

Afbeelding
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Oneshark

Bericht door Oneshark »

Hey, Pat

Lekker baantje om te schuren :wink:
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
tootje
Contacteer:

Bericht door tootje »

Een 20-tal jaar geleden probeerde ik om tussen de vangrails en de auto's op de meest linkse vak te rijden, dit is in mijn ogen veel veiliger dan tussen de rijvaken. De automobilist heeft je zeker gezien, anders zou hij niet opzij gaan, en er kan daar niemand van vak veranderen.
Afbeelding
one-one

Bericht door one-one »

tootje schreef:Een 20-tal jaar geleden probeerde ik om tussen de vangrails en de auto's op de meest linkse vak te rijden, dit is in mijn ogen veel veiliger dan tussen de rijvaken. De automobilist heeft je zeker gezien, anders zou hij niet opzij gaan, en er kan daar niemand van vak veranderen.
dit is dus wel degelijk gevaarlijk!!
nu meer en meer gaan de mensen wel opzij tenzij een paar anti-motards of kalvers gewoonweg stom zijn. ( IQ die zweeft tussen imbiciliteit en debiliteit) :mrgreen:
ride with pride
one-one
gsa 1150
Relax

Bericht door Relax »

En de mensen die het gewoon niet zien, wat best kan hoor.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Mc B
Contacteer:

Bericht door Mc B »

tootje schreef:Een 20-tal jaar geleden probeerde ik om tussen de vangrails en de auto's op de meest linkse vak te rijden, dit is in mijn ogen veel veiliger dan tussen de rijvaken. De automobilist heeft je zeker gezien, anders zou hij niet opzij gaan, en er kan daar niemand van vak veranderen.
Dat is wettelijk gezien inderdaad de enige plek waar je zou kunnen en mogen filefilteren. Maar dat moet je tussen Gent en Brussel niet proberen ! Ze kleven daar immers tegen de linkervangrail zodat de moto's tussen linker en middenvak een zee van ruimte hebben.

Maar een instructeur van Actief zei me ooit dat hij op de autostrade tussen Kortrijk en Gent nooit anders deed dan er links voorbijrijden. En blijkbaar waren ze dat ginder ook zo gewend. Groot was dan ook zijn verbazing toen hij op de E40 richting Brussel hetzelfde wou proberen. :D
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Mc B schreef:Dat is wettelijk gezien inderdaad de enige plek waar je zou kunnen en mogen filefilteren.
Theoretisch gezien niet hé. Ge moogt ook altijd proberen om op het middenvak of het rechtervak nen auto in te halen zonder de rijstrook te verlaten.

Combinatie van

9.5. Wanneer de verkeersdichtheid het rechtvaardigt, mag het verkeer in meerdere files geschieden :
1° op rijbanen met tweerichtingsverkeer in vier of meer rijstroken verdeeld, op voorwaarde dat alleen gereden wordt op de rijstroken bestemd voor het verkeer in de gevolgde rijrichting;

&

16.2. Wanneer de bestuurders de aanwijzingen van de verkeersborden F13 en F15 opvolgen of wanneer het verkeer geschiedt overeenkomstig de bepalingen van artikel 9.4 of 9.5 wordt het sneller rijden van de voertuigen in een rijstrook of een file ten opzichte van de voertuigen in een andere rijstrook of file niet als inhalen beschouwd behalve voor de toepassing van artikel 17.2.5°.

In de praktijk zijn de rijstroken echter te smal zodat ge in moeilijkheden zou komen met andere bepalingen omtrent inhalen. Tenzij alle chauffeurs op de rechterkant van hun vak zouden gaan plakken.

Tussen linkervak en vangrail zou'k het ook niet proberen, om de simpele reden dat de meeste bestuurders daar al helemaal geen motorrijder verwachten. Op't gemakske tussen midden en linkervak en u low-profile houden is toch de meest gezonde manier denk ik.
Nil volentibus arduum
Mc B
Contacteer:

Bericht door Mc B »

uw opmerkingen zijn geheel correct natuurlijk. Het links inhalen van fileverkeer mag dus op elke rijstrook zolang ge het inhaalmaneuver uitvoert in dezelfde rijstrook als die waarin het in te halen voertuig zich bevindt. Wat vaneigens niet altijd mogelijk is......

Best wel tof om al die situaties te proberen verklaren dmv al die wetteksten. 8)
tootje
Contacteer:

Bericht door tootje »

Ik bedoelde daarmee dat bovenstaande infeite veel veiliger is dan ts de rijvakken te fileren ...
Afbeelding
Plaats reactie