vergeet niet dat er staat :
hedendaagse stadsverkeer
senso stricto zou dit niet van toepassing zijn voor de "snelweg" evenwel zit het zo dat wanneer je aangereden wordt tussen de files je altijd kan zeggen dat je ofwel op het linkse rijvak reed ( als je in de rechter flank genomen wordt) of het rechtse ( aanrijding in linker flank ).... want een voertuig verandert in principe niet van richting als het geen plaats heeft.
Ik had dit reeds 2x voor en heb achteraf nooit een probleem gehad.
En wat de flikken betreft ...iedere verstandige flik maakt geen pv's als het splitten binnen de regels van het redelijke gebeurt... natuurlijk zijn er altijd die klagen als ze dan een ook nog een pv krijgen voor het splitten als ze aanvankelijk in volle vaart met een geplooide nummerplaat tussen de auto's racen.
Als ik met een dienstwagen rijd en er komt een motard af zet ook ik mij wat meer links of rechts om de doorgang makkelijk te maken... kwestie van attitude.
Vergeet ook niet dat de moto meer en meer gebruikt wordt door de Magistratuur en dat die mensen ook "menselijker " oordelen inzake het motorijden... tenzij je op een dag voor een anti-motard komt te staan