k1200lt verlagen zadel

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
DBC

k1200lt verlagen zadel

Bericht door DBC »

Hallo,ik rijd met een k1200lt bj2001 en kan niet zo goed aan de grond met mijn voeten .Heb al mijn motolaarsen al een beetje verhoogd(onderkant zool) maar is niet genoeg.Nu wil ik mijn zadel verlagen.Kan er iemand mij een tip geven hoe ik dat best zou doen.
Bikie
Contacteer:

Bericht door Bikie »

Hallo DBC'ke,

Misschien help dit topic van het k12lt forum je verder??

http://www.k12lt.be/viewtopic.php?p=146 ... 74e0431905
R1100GS (1997) -> K1200LT (2007) -> ... LT=Love Train ...

"Beter één moto in de hand ...... dan geen hand !"
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Ga eens bij de dealer op een LT van bj 2004 of later zitten. Dit zadel is iets smaller en geeft daardoor meer mogelijkheden voor mensen met kortere benen.

Je kunt ook naar een zadelstoffeerder gaan. Die kan de schuimlaag wat dunner maken (en smaller). Je moet overigens dan wel erbij blijven om evt. proef te zitten. Onjuist aanpassen van het zadel kan het comfort schaden. Een zadelverwarming kan hierbij een complicatie vormen.

Je moet in ieder geval niet de vering van de motor gaan aanpassen, want de LT heeft in snelle bochten al weinig grondspeling.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
mario
Contacteer:

Re: k1200lt verlagen zadel

Bericht door mario »

DBC schreef:Hallo,ik rijd met een k1200lt bj2001 en kan niet zo goed aan de grond met mijn voeten .Heb al mijn motolaarsen al een beetje verhoogd(onderkant zool) maar is niet genoeg.Nu wil ik mijn zadel verlagen.Kan er iemand mij een tip geven hoe ik dat best zou doen.

Hallo Dbc

Wat ik je aanraden moest het zijn je met een confort zadel rijd dit is een verwarmd zadel , zo ik je aanraden om eens een gewoon uit te proberen
en kijken of het in de laagste stand staat !!!

Mvg Mario
Heb ik gelijk; of heb ik gelijk ???,
R1200RT BMW MOTOR CLUB VLAANDEREN LID , ONTHAALMEDEWERKER
Plaats reactie