uit de wind

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
GVC
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:07
Locatie: Londerzeel ( Vlaams Brabant )

uit de wind

Bericht door GVC »

Hallo, :P
Al meer dan 5000 km heb ik er op zitten met m’n grijs f800stke. Ik ben er over heel de lijn best tevreden van. Het enige wat me iets of wat stoort is de windturbulentie als ik boven de 120- 130 km ga. Voor m’n machientje geen enkel probleem, wel voor ’t baasje dat er mee rijdt. De druk is vrij stevig, zijn er motards die het zelfde ervaren en kan hier iets aan verholpen worden. Een hoger scherm of zo….Zelf heb ik al eens rond gekeken op het net maar zonder veel resultaat. Dus beste f800st rijders laat eens iets horen over jullie ervaring en of oplossing.
Thanks

groeten
:lol:
BMW F800ST door weer en wind
Transalpje
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 aug 2006, 23:14
Locatie: Kessel-lo

Bericht door Transalpje »

bij die snelheden voel je inderdaad de druk redelijk goed, en als ik volledig rechtop blijf zitten heb ik de indruk (het is wellicht juist een indruk) van een licht voorwiel. Bij mij helpt het als ik mijn armen iets meer plooi en dus iets meer voorover gebogen ga zitten.

Heb ook ongeveer evenveel km's met de grijze F800ST, en geniet van elke km.

mra heeft ook al een vario scherm (met spoilerke) dat zou ook kunnen helpen, maar ik vind iets vooroverbuigen goedkoper :)
(2004) Honda Transalp - (2006) BMW F800ST - (2008) R1200GS
http://users.telent.be/transalpje
GVC
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:07
Locatie: Londerzeel ( Vlaams Brabant )

Bericht door GVC »

Dat varioscherm heb ik ook al eens onder de loop genomen. Maar ik denk dat het meer gebaseerd is op de f800s. het varioschermpje met spoiler is 365 mm hoog. Het scherm van onze st is 390 mm hoog. dus vrees ik dat het voor de st weinig of niets gaat veranderen. Toch bedankt voor uw reactie Transalpje.
BMW F800ST door weer en wind
Raketman
Berichten: 905
Lid geworden op: 15 sep 2005, 20:10
Locatie: O-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Raketman »

GVC schreef: het varioschermpje met spoiler is 365 mm hoog. Het scherm van onze st is 390 mm hoog. dus vrees ik dat het voor de st weinig of niets gaat veranderen.
Dat zou wel eens kunnen meevallen hoor. De meeste mensen die last hebben van turbulenties gaan dikwijls hun heil zoeken in metershoge windschermen die hun dan uit de wind zetten, maar de lijn van de motorfiets volledig verkrachten. Terwijl het verlagen van een windscherm dikwijls betere resultaten geeft...
Nil volentibus arduum
Transalpje
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 aug 2006, 23:14
Locatie: Kessel-lo

Bericht door Transalpje »

GVC schreef:Dat varioscherm heb ik ook al eens onder de loop genomen. Maar ik denk dat het meer gebaseerd is op de f800s. het varioschermpje met spoiler is 365 mm hoog. Het scherm van onze st is 390 mm hoog. dus vrees ik dat het voor de st weinig of niets gaat veranderen. Toch bedankt voor uw reactie Transalpje.
Met transalp had ik ook heel veel turbulenties ... zelf met hoge ruit + bijkomende spoiler van touratech. Toen ik eens op een transalp reed met origineel (dus lager) scherm had ik veel minder last van turbulenties ... maar meer druk op schouders.
(2004) Honda Transalp - (2006) BMW F800ST - (2008) R1200GS
http://users.telent.be/transalpje
JH.
Berichten: 3875
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:20
Locatie: rOeSeLaRe
Contacteer:

Bericht door JH. »

heb een F800ST in vervanging wegens 70000km onderhoud aan de LT.

Best leuk fietsje, maar mocht wat pittiger.

Qua rijden ... heel goed, maar toch wat winderig als een luxetourer gewoon bent.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Plaats reactie