Hallo,
Mijn K1100LT "zwabbert" sinds kort boven de 110 km/u op de rechte weg.
Het lijkt alsof het voorwiel en in mindere mate de hele fiets gaat slingeren.
Als je dan gas geeft houdt het op totdat je weer met gelijke snelheid blijft rijden. Het hangt een beetje samen met het soort wegdek, maar is nooit helemaal weg.
Onder de 110 geheel geen last, zelfs als je het stuur geheel los laat rijdt hij probleemloos.
Wie maakt me wijs?
Groet,
Bas
Zwabberen
Moderator: GVN
Zwabberen
BMW K1100LT SE 1998
Ik had een paar jaar geleden ongeveer hetzelfde probleem. Vanaf een bepaalde snelheid had ik last van een slaand stuur. Toen ik mijn handen van het stuur losliet verergerde het nog. Ik dacht zelf aan een kapot balhoofd of iets dergelijks.
Er lagen nog maar pas nieuwe banden op. Bleek dat er een constructiefout in de voorband zat (Metzeler Tourance). Andere voorband (zelfde merk en type) erop en probleem was opgelost.
Ik vrees ook dat je het in die richting moet zoeken.
Er lagen nog maar pas nieuwe banden op. Bleek dat er een constructiefout in de voorband zat (Metzeler Tourance). Andere voorband (zelfde merk en type) erop en probleem was opgelost.
Ik vrees ook dat je het in die richting moet zoeken.
R1100GS (1997) -> K1200LT (2007) -> ... LT=Love Train ...
"Beter één moto in de hand ...... dan geen hand !"
"Beter één moto in de hand ...... dan geen hand !"
-
®win
- Contacteer:
Hier kunnen meerdere dingen de oorzaak zijn:
banden, wiellagers (voor en achter), balhoofdlager en ook de lagering van de achterwielophanging (dus waar de cardanas aan het motorblok scharniert). Bij de lagers zorgvuldig nagaan of er speling op zit of dat deze stroef lopen (balhoofd: ook kijken of er een dood punt in het midden zit).
banden, wiellagers (voor en achter), balhoofdlager en ook de lagering van de achterwielophanging (dus waar de cardanas aan het motorblok scharniert). Bij de lagers zorgvuldig nagaan of er speling op zit of dat deze stroef lopen (balhoofd: ook kijken of er een dood punt in het midden zit).
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ