GS1200 model 2007

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Rudi T

GS1200 model 2007

Bericht door Rudi T »

hallo,

ik overweeg om een nieuwe GS1200 te kopen, de knoop is bijna doorgehakt :>)
ik twijfel momenteel nog wel een beetje of een R1200R niet de betere keuze is: nieuw model, krachtiger, goeiekoper...en mooi...

anyway, wat ik mij afvraag: op welke punten is de GS1200 verbeterd tov. het lanceringsmodel van 2004? Er waren toen toch een aantal minpuntjes aan het eerste 1200 model, ik vraag me af of die ondertussen weggewerkt zijn. Wat ik ook niet goed kan inschatten (bij gebrek aan testrit) is het extra vermogen: momenteel heb ik een GS1150. Is de 1200 zoveel krachtiger? en waar uit zich dat het meest: onderin op koppel rijdend, of meer boven de 5000rpm?

hopelijk kunnen jullie mijn laatste twijfels wegenemen :wink:

mvg,
Rudi
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

G a p r o e f r i j d e n !
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Shulty

Bericht door Shulty »

J-P schreef:G a p r o e f r i j d e n !
Dat is inderdaad het beste, ge gaat ni geloven wat voor een verschil het is tussen de verschillende modellen!!!

Grts
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

ik rij al bijna drie jaar met een 1150GS (2004) en na een testrit met de 1200GS kan ik je het volgende meegeven:
de motor is duidelijk krachtiger, logisch ook omdat ie meer pk en meer koppel heeft. je rijdt dus nog sneller dan op je 1150. oppassen dus voor de flits.
hij schakelt ook soepelder.
er stond een GSA scherm op gemonteerd, en dat scheelde hem toch wel wat tov van het gewone scherm van zowel de 1200 als dat van de 1150.
de info-knop op het stuur en het digitaal infodisplay zijn wel interessant, maar geen must. het dashboard van de 1150 vond ik zeker zo mooi. kwestie van smaak, maar dat went wel. de benzinemeter en de tempertuurmeter zijn ook kleiner en dus niet zo duidelijk af te lezen als op de 1150.
de 1200GS is smaller van postuur en de tankinhoud verkleinde. dat vond ik toch een minpunt en daarom koos ik voor de GSA1200.

hopelijk heb je er iets aan. de 1200GS in het grijs--zilver vind ik trouwens een prachtige uitvoering.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

Ik rij met een K1200r en heb vandaag de GS1200 meegekregen als vervangmoto .. dit kan ik vandaag na de korte kennismaking al vertellen :

Wat een wendbaarheid, dit valt echt in de bocht
Deze GS1200, nieuw model, is voorzien van een Remus uitlaat. Ik moet zeggen goed gas geven in 1 e zorgt er voor dat de GS op zijn achterwiel komt te staan. De Boxermotor zou ik wel wat gewoon moeten worden maar het viel me op dat die nieuwe modellen smooth draaien. Kortom op dit kort stukje dat ik heb kunnen testen hebben ze, wat ik niet van mezelf verwachtte, er een GS fan bij. Ik zat al onmiddellijk te mijmeren over mijn droom die ik wil verwezenlijken ..... een reis door Europa en Afrika ...

K'heb wel opgemerkt dat ik met mijn lengte van 1 m 76 wel eens in de probleem kan geraken omdat ik net aan de grond geraak met mijn tippen ..

mvg

Stef
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Heb je het zadel al in z`n laagste stand staan, Stef?
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Rudi T

Bericht door Rudi T »

wat proefrijden betreft, al te graag, maar mijn dealer heeft momenteel geen van beide motoren staan die ik zou willen testen. En ik heb nog niet te tijd genomen om bij andere dealers te informeren. Blijkbaar gaat de invoerder binnenkort een testpark van motoren aanbieden, omdat het voor de dealers een te dure zaak wordt om van elk model een testmotor in huis te halen. Zeker nu met het uitgebreid gamma dat BMW momenteel heeft.

bedankt voor jullie impressies.

Rudi
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Als jij aangeeft dat het tussen 1 van deze 2 motoren gaat is het maar een kleine moeite dat jouw dealer een proefrit regelt via BMW Belgium. Voor mij heeft Zwartepoorte motoren 2 jaar geleden 3 (!) dagen lang een 1200GS beshikbaar gesteld, daarna mocht ik nog 2 dagen op een 1150GSA rondhobbelen en dit voorjaar heb ik nog 2 jaar op een 1200GSA mogen rondrijden. Ze hebben me toen ook maar gevraagd "het ding te gebruiken waar ie voor bedoeld is" dus ik heb er ook wat naast de weg kms mee gedaan. Ik bedoel maar, dat moet voor jou ook kunnen. Want we kunnen je nog zoveel verhaaltjes op de mouw spellen, een proefrit zegt alles.
J-P

Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Ik ben altijd blij als ik na met een andere motor gereden te hebben terug op mijnen eigen, vertrouwde GS1200 zit. Heeft wel effe geduurd voor ik die tupperware moto kon waarderen, was geen liefde op het eerste zicht. vooral omdat ik geen ABS gewend was en omdat de moto veel nerveuzer is dan een GS1100/1150 waar ik voorheen mee reed. nu rijdt ie wel lekker vind ik, vermogen is voor mij meer dan voldoende, wegligging en remmen ook (alhoewel ik toch nooit een ABS fan zal worden ). Tip: gooi die klote ruit eraf en zet er een klein ruitje op, geen turbulenties meer...want daar heeft ie wel heeeeel veel last van. windtunnel bij BMW is toch iets mis mee denk ik want het lukt hen niet om een goed ruitje te maken.
Maar zeker een proefrit doen, en liefst een langere rit, kwestie van zadel, zitpositie en windbescherming te ervaren, is voor iedereen verschillend hé.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
keonies

Re: GS1200 model 2007

Bericht door keonies »

Er is een vooruitgang in het remsysteem.

Ze hebben eindelijk ingezien dat het abs systeem met bekrachtiging niet deugd. Vanaf 2007 bijna geen tussenkomst meer van elektronica, meer feeling-feedback, geen kapotte abs computers,...
philmatt

Bericht door philmatt »

Hoi,

volgens mij is het afschaffen van de 'electrische remmen' de grootste wijziging. Let op : sommige dealers proberen nog GS-en te verkopen met de oude remmen. ("er is toch niks gewijzigd") Heb er ervaring mee ... :oops:

Na 5 jaar R1150gs, vind ik de nieuwe iets mooier (persoonlijk), beter en handig variabel koffersysteem, voelt lichter en speelser aan. Aan lage toeren vond ik de 1150 motor iets 'aangenamer'. Geen spaakvelgen meer om te kuisen !

Veel succes in het maken van je keuze !
Philip.
Rudi T

Bericht door Rudi T »

Bedankt voor jullie reakties,
het zal dus een GS1200 worden :D

ciao

Rudi
Plaats reactie