Michelin Pilot Road
Moderator: GVN
Michelin Pilot Road
Hallo,
Wie heeft er ervaring met Michelin Pilot Road?
(En dan ben ik speciaal benieuwd naar montage op een K1100LT)
Bas
Wie heeft er ervaring met Michelin Pilot Road?
(En dan ben ik speciaal benieuwd naar montage op een K1100LT)
Bas
BMW K1100LT SE 1998
-
- Moderator
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
- Locatie: Dikkelvenne
- Contacteer:
Bas,
Misschien even de zoekfunctie gebruiken ?
Ik heb Pilot Roads op mijn R1150R liggen, zeer tevreden van, enige nadeel is het "zingen", maar dat valt bij een boxer niet zo op.
Bij een bepaalde snelheid gaat de band een bepaalde klankfrequentie afgeven, door de profielen. Het rubber is slijtvast en is evenwaardig aan een Bridgestone BT-020 NT
Groetjes
Misschien even de zoekfunctie gebruiken ?
Ik heb Pilot Roads op mijn R1150R liggen, zeer tevreden van, enige nadeel is het "zingen", maar dat valt bij een boxer niet zo op.
Bij een bepaalde snelheid gaat de band een bepaalde klankfrequentie afgeven, door de profielen. Het rubber is slijtvast en is evenwaardig aan een Bridgestone BT-020 NT
Groetjes
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
Kan ik beamen, maar over de levens duur kan ik nog niet veel vertellen. Bij M&T reden ze met een Michelin Pilot Road 19000 km op een r 1200 rt en de band was nog niet helemaal op bij het vervangen. Op mijn r1200rt ligt hij nu 3000km en tot zover in volle tevredenheid.JüRgen schreef:Bas,
Misschien even de zoekfunctie gebruiken ?
, enige nadeel is het "zingen", maar dat valt bij een boxer niet zo op.
Bij een bepaalde snelheid gaat de band een bepaalde klankfrequentie afgeven, door de profielen.
Groetjes
grtjs vutteRT
Vele wegen leiden naar.......de mooiste plekjes
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
deze liggen nu ook op mijn R1100RS
daarvoor lagen er BT020 op
de pilot road is naar mijn mening beter voor mijn machintje
goede feed-back en bij regen veel betrouwbaarder
eens ze versleten zijn komen er terug pilot road op
daarvoor lagen er BT020 op
de pilot road is naar mijn mening beter voor mijn machintje
goede feed-back en bij regen veel betrouwbaarder
eens ze versleten zijn komen er terug pilot road op
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Bas,
Ik wil U niet ontmoedigen maar kunnen Pilot Roads op een K1100LT gemonteerd worden ? Heb je dit al nagegaan ? Van verschillende K1100LT-rijders heb ik vernomen dat dit onmogelijk zou zijn Toch eerst even nagaan.
mvg, Sven
Ik wil U niet ontmoedigen maar kunnen Pilot Roads op een K1100LT gemonteerd worden ? Heb je dit al nagegaan ? Van verschillende K1100LT-rijders heb ik vernomen dat dit onmogelijk zou zijn Toch eerst even nagaan.
mvg, Sven
It's not how they died that makes them heroes, it's how they lived.
Tripy II
Tripy II
Aan ieder die reeds gereageert heeft hartelijk dank.
Inderdaad Sven de K1100LT heeft standaard achter een 140/80-17 liggen. Michelin maakt die niet....... maar wel de 150/70-17 in ZR uitvoering.
Die band is 10mm breder en 7mm lager dan de 140/80. Het zou geen probleem moeten zijn.
De maat van de voorband maakt Michelin wel, dus daar geen probleem.
Nu is het zo dat de Michelin Pilot Road zeer goed uit allerlei testen komt, zowel nat als droog als levensduur. Ook Michelin geeft een veel betere specificatie dan voor de Macadam 50 of 100.
Dus........ ik wil graag Pilot Road op mijn K1100LT proberen. Tot nu toe is Dirkie kennelijk de enige die ervaring heeft?
Vriendeljke groet
Bas
Inderdaad Sven de K1100LT heeft standaard achter een 140/80-17 liggen. Michelin maakt die niet....... maar wel de 150/70-17 in ZR uitvoering.
Die band is 10mm breder en 7mm lager dan de 140/80. Het zou geen probleem moeten zijn.
De maat van de voorband maakt Michelin wel, dus daar geen probleem.
Nu is het zo dat de Michelin Pilot Road zeer goed uit allerlei testen komt, zowel nat als droog als levensduur. Ook Michelin geeft een veel betere specificatie dan voor de Macadam 50 of 100.
Dus........ ik wil graag Pilot Road op mijn K1100LT proberen. Tot nu toe is Dirkie kennelijk de enige die ervaring heeft?
Vriendeljke groet
Bas
BMW K1100LT SE 1998
-
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 22 jul 2006, 08:28
- Locatie: Nederland
De mijne was na 20.000 kilometer af.
Achterband....voorband kan nog wel maar vervang ik gelijktijdig.
Banden liggen op een jurymotor van de KNWU en rijden veel (langzame) kilometers. Gelukkig mag het tijdens verplaatsingen wel wat sneller.
Het is aldoor wel veel optrekken en vertragen vandaar dat ik zo tevreden ben.
Banden zoeven iets bij snelheden boven de 80 kilometer per uur, maar zoals eerder is opgemerkt heeft dat geen hinderlijk effect op een boxer (R1100RT)
De banden kunnen tot het randje benut worden in de bocht en geven zowel op nat als droog wegdek goede grip.
Vooral dat laatste is belangrijk bij snelle afdalingen waarbij de wielrenner vaak sneller lijkt te gaan als de motor.
Achterband....voorband kan nog wel maar vervang ik gelijktijdig.
Banden liggen op een jurymotor van de KNWU en rijden veel (langzame) kilometers. Gelukkig mag het tijdens verplaatsingen wel wat sneller.
Het is aldoor wel veel optrekken en vertragen vandaar dat ik zo tevreden ben.
Banden zoeven iets bij snelheden boven de 80 kilometer per uur, maar zoals eerder is opgemerkt heeft dat geen hinderlijk effect op een boxer (R1100RT)
De banden kunnen tot het randje benut worden in de bocht en geven zowel op nat als droog wegdek goede grip.
Vooral dat laatste is belangrijk bij snelle afdalingen waarbij de wielrenner vaak sneller lijkt te gaan als de motor.
Laatst gewijzigd door Peter Bosman op 13 jan 2007, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Doe niet of elke bocht de laatste is, er komt hierna vast nog wel een volgende
-
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 21 jul 2005, 10:14
- Locatie: Hasselt
-
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 22 jul 2006, 08:28
- Locatie: Nederland
Prijzen voor de banden:
* voorband 120/70 ZR 17 Michelin Pilot Road € 155,- excl. BTW en montage
* achterband 160/60 ZR 18 Michelin Pilot Road € 198,- excl. BTW en montage
* Netto/Netto prijzen incl. BTW en Montage. voor beide banden is het € 350,-
incl. BTW en montage
Dit is bij mijn dealer in Groningen (Nederland)
Heb mij even geinformeerd over de prijzen en het blijkt best nog goedkoper te kunnen.
Laagste prijs die ik kon vinden was 295 euro. (geheel verzorgt)
Helaas moest ik hier 500 kilometer voor rijden zodat de winst weg was aan naft.
Lekker de noordelijke economie een beetje gespekt, ze hebben het hard nodig en ze staan ook altijd voor mij klaar.
* voorband 120/70 ZR 17 Michelin Pilot Road € 155,- excl. BTW en montage
* achterband 160/60 ZR 18 Michelin Pilot Road € 198,- excl. BTW en montage
* Netto/Netto prijzen incl. BTW en Montage. voor beide banden is het € 350,-
incl. BTW en montage
Dit is bij mijn dealer in Groningen (Nederland)
Heb mij even geinformeerd over de prijzen en het blijkt best nog goedkoper te kunnen.
Laagste prijs die ik kon vinden was 295 euro. (geheel verzorgt)
Helaas moest ik hier 500 kilometer voor rijden zodat de winst weg was aan naft.
Lekker de noordelijke economie een beetje gespekt, ze hebben het hard nodig en ze staan ook altijd voor mij klaar.
Laatst gewijzigd door Peter Bosman op 14 jan 2007, 05:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Doe niet of elke bocht de laatste is, er komt hierna vast nog wel een volgende
-
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 22 jul 2006, 08:28
- Locatie: Nederland
Toch bij diverse bandenboeren gezien de enorme prijsverschillen.
A) Alleen de band (goedkoopste)
B) Los wiel brengen inclusief montage van de band (iets duurder)
C) Motor neerzetten en een kopje koffie drinken en na 1/2 uur wegrijden (duurste)
A) Alleen de band (goedkoopste)
B) Los wiel brengen inclusief montage van de band (iets duurder)
C) Motor neerzetten en een kopje koffie drinken en na 1/2 uur wegrijden (duurste)
Doe niet of elke bocht de laatste is, er komt hierna vast nog wel een volgende
-
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 22 jul 2006, 08:28
- Locatie: Nederland