prijs negotiatie BMW

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

frakke

prijs negotiatie BMW

Bericht door frakke »

Heeft er iemand een idee welke korting je kan verwachten op een nieuwe aankoop van een BMW in Belgie?
ze praten allemaal rond 3% maar dat lijkt zo weinig,... ik heb geen ervaring met BMW en plan me een R1200s aan te schaffen.

Heeft er iemand ervaring met R1200s en een Akropovic uitlaat?
Is ABS echt nodig ?

Alvast bedankt voor de feedback.
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Welkom Frakke,

1) Korting is te behandelen tussen jou en je dealer, onder 4 ogen, daar kan niemand hier je mee helpen.

2) R1200S met Akropovic ; Alain GS zijn vriend heeft een R1200S zwart met Akropovic uitlaten, misschien even een persoonlijk berichtje sturen ?

Veel succes :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Ook welkom Frakke

die eerste prijsonderhandeling met je dealer is je eerste stap tot een vertrouwensrelatie.

Stoffel
Afbeelding
Mc B
Contacteer:

Bericht door Mc B »

wat is dat nou voor geheimdoenerij???? :shock:

Het is algemeen geweten dat 3% zo ongeveer het percentage is dat je kan krijgen en dat dat gemakkelijk drie keer zo laag is als bij gelijk welke Jap.

Waarom zou je dat "geheim" willen bewaren?
Leap and the net will appear
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Omdat die 3% van jou soms wel meer kan zijn als je een goede langetermijnrelatie opbouwt met je dealer.

Als je gewoon zo binnenstormt zal het antwoord klassiek zijn :

-3% op de motorfiets
-4% op de accessoires

Ik ga hier niet verder over uitwijden, er zijn geen geheimen, alleen relaties en vriendelijkheid helpen iedereen vooruit :roll:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
bmwim90

Re: prijs negotiatie BMW

Bericht door bmwim90 »

frakke schreef:Heeft er iemand een idee welke korting je kan verwachten op een nieuwe aankoop van een BMW in Belgie?
ze praten allemaal rond 3% maar dat lijkt zo weinig,... ik heb geen ervaring met BMW en plan me een R1200s aan te schaffen.

Heeft er iemand ervaring met R1200s en een Akropovic uitlaat?
Is ABS echt nodig ?

Alvast bedankt voor de feedback.

waarom een andere uitlaat? De originele geeft zo al een mooi beschaafd geluid en de motor heeft van zijn eigen kracht genoeg. Veel lawaai kan anderen storen zodat je op de duur niet meer welkom bent....
Frank K

Bericht door Frank K »

Onderhandelen is de enige boodschap en zeker als je geen overname hebt. En ik denk dat het er ook een beetje vanaf hangt op welk moment van het jaar je een motor besteld.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

en niet blijven bij 1 dealer
verschillende dealers afgaan is de boodschap
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Mc B
Contacteer:

Bericht door Mc B »

IRON GONZO schreef:en niet blijven bij 1 dealer
Dat strookt echt wel érg goed met de meningen van Stoffel en Jurgen ! :lol: 8)
Leap and the net will appear
jerre

Bericht door jerre »

ge moet gewoon veel uwen kop laten zien bij uwen dealer, op den duur zal hij u wel herkennen...en met McB zijn machien waar af en toe wel iets aan hapert, of aan mijne 20 j oude K die af en toe eens een nieuw stukske nodig heeft lukt dit aardig... 8)
denk dat ik (of iemand anders in mijn plaats) om de 4 à 6 weken wel eens richting dealer rij. Daarom geen grote, dure stukken, eens een rubberke, nen nieuwen kabel, bourage, ...
volgende keer es over korting klappen 8) :D
K100 RS 16v
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Dat shoppen is goed voor één keer, de volgende keer hebben ze je wel door hoor!

Soffel
Afbeelding
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Mc B schreef:
Dat strookt echt wel érg goed met de meningen van Stoffel en Jurgen ! :lol: 8)
Een goede relatie is één kant van de zaak. Kritisch en zakelijk blijven is een andere. Op het moment dat je niet het achterste van je tong laat zien, zullen ze scherp blijven en hun best blijven doen de relatie te bestendigen.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Kris adv

Bericht door Kris adv »

Ik ben maar naar 1 dealer geweest, ééntje waar ik veel positiefs van hoorde. 'T was ook de 1ste keer dat ik daar binnenging en kreeg 3%.
Ben nooit geweest naar die andere waar ik geregeld negatiefs over hoorde. :roll:

Momenteel ben ik daar een tevreden klant. :D

Groeten,
Kris
wemalo

Bericht door wemalo »

Ik heb alle dealers in Vlaanderen, 1 in Antwerpen en 1 in Limburg afgezeuld. Indien ik geen BMW kocht van de stockactie kreeg ik bij de meeste 3%, bij 2 dealers 4% en bij nog 2 andere 5% korting. Koos ik voor een motor uit de stockactie dan viel er bij het gros niet meer te onderhandelen (begrijpelijk, met de stockactie had ik 11,5% korting in vergelijking met een normale configuratie).

Ik heb uiteindelijk niet gekozen voor de dealer die het meest beloofde bij de onderhandeling.

Ik heb gekozen voor de dealer die me de meest correcte informatie gaf over mijn keuze, vooraf afspraken kon maken over onderhoud (uurloon, werkmethode, ...), ... (en die zelf de telefoon beantwoord als je belt!!!)

Het is zéér zinvol om bij verschillende dealers langs te gaan. Niet alle dealers weten wat ze juist verkopen. Vb: bij dealer A kreeg ik te horen dat op motor X geen topkoffer van BMW beschikbaar was, terwijl in de toonzaal van dealer B motor X met topkoffer van BMW stond! Ik ben ook tot de conclusie gekomen dat niet iedere dealer dezelfde prijslijst voor motoropties hanteert (hoewel de verschillen maar 'miniem' waren).

Op één vlak kwamen de dealers wel overeen: ze waren allen niet happig om mij een R1200ST te verkopen. Van ééntje kreeg ik te horen dat ze de R1200ST niet meer gingen produceren en dat er daarom een actie liep :roll:.
Alain GS

Hallo frakke

Bericht door Alain GS »

Hallo frakke,

Yes, zoals Jürgen aangaf hebben ik op mijne 1200 GS en mijne moat Micha op zijne R 1200 S nen Akrapovic uitlaat laten monteren. Bij mij koste dat 714 € en voor mijne moat Micha ... 1499 € !! Expensive, maar het waard, vinden wij. Beter koppel in het middengebied en de uitlaatpot zelf is vederlicht, véél lichter dan die originele keuken-casserolle die d' erop zat :lol: :wink: !

Db -killer eruit gehaald bij beide motoren en geeft een doffe en diepe sound. Was 't een muziekinstrument, kon je 't vergelijken met een fagot of 'n tuba, maar dan wel met aanvaardbare decibels, voor de doorsnee aardbewoner niet als storend overkomen.
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ... :))
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
frakke

Bericht door frakke »

Alvast bedankt voor de feedback

denk dat 4% dus een aanvaarbare korting is op het totaal bedrag of is het enkel op de prijs zonder BTW?
Eerst onderhoud zou ik ook wel gratis willen, 170 Euro

Heeft iemand iets zinnig te vertellen over ABS, vind persoonlijk 980 Euro wel wat geld en rij al 10 jaar zonder ABS .... Of verlies je dan te veel bij eventuele verkoop?

Iemand ervaring met BMW garage in Lier (Selbach)?

Iemand slechte ervaring met R1200S of is het allemaal koek en ei??
Rasse
Contacteer:

Bericht door Rasse »

Ik heb het hier al eerder gezegd: altijd heel content geweest bij Selbach.
Hou er wel rekening mee dat ze gaan verhuizen naar Wijnegem , tegenover Hein Gericke. Alternatief is Meeusen , maar zeker ook Motorhuis Hasselt. Vanuit Geel is dat toch iets handiger.
a me mo weg zen
K1100LT'96 -> K1100LT '98 - Maico 320 GS
Afbeelding
frakke

Bericht door frakke »

is Meeusen ok qua kennis en onderhoud?
one-one

Bericht door one-one »

ik heb van mijn dealer een klantencheque gekregen en voor dit geldbedrag kon ik hetzij een onderhoud betalen of accessoires...

mbt tot ABS zie item reeds op forum.
ride with pride
one-one
gsa 1150
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

frakke schreef:is Meeusen ok qua kennis en onderhoud?
Yep,
Dirk Meeusen heeft een 2tal jaar geleden de zaak overgenomen van Dierckx en het voltallige onderhoudteam is gebleven, dus aan ervaring geen gebrek.
PS: Dirk Meeusen werkte voordien als carrossier in de BMW Auto garage van zijn Broer te Kalmthout.
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Wannes

Bericht door Wannes »

De verkoper van Selbach heeft mij zaterdag gezegd dat de verhuis niet
voor direct is.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Wannes schreef:De verkoper van Selbach heeft mij zaterdag gezegd dat de verhuis niet voor direct is.
Nee, dat denk ik ook niet want daarstraks waren ze (mechaniekers) de gevel nog aan't oplappen :roll: :lol:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
wemalo

Bericht door wemalo »

frakke schreef:Iemand slechte ervaring met R1200S of is het allemaal koek en ei??
Het ding zit plankhard (begrijpelijk voor een sportmotor) en bij mijn testmotor schortte er ook iets aan de gasrespons. BMW wordt vaak verweten geen mooie motorfietsen te kunnen maken, maar de R1200S vind ik nu wel een bloedmooie boxer. Voor wie geen grote reizen onderneemt en geen passagier tijdens ritten meeneemt, de geschikte motor.
Hanzy_S

Bericht door Hanzy_S »

Yep,

Ben nieuw op het forum. Zag dit onderwerp staan en besliste dan maar om eens te reageren.

Ik heb mezelf een zwarte r1200s aangeschaft die de komende dagen zal worden geleverd.

Mijn advies: ga voor de dealer en niet voor de korting.
- vriendelijkheid
- correcte informatie
- correcte afspraken
Ik vind de meerwaarde van een goede dealer niet opwegen tegen een percentje meer of minder.
Triker

Bericht door Triker »

Buiten het standaard percentage dat je krijgt kun je nog wel enkele accessoires afsnoepen...
Mijn topcase bvb wordt ook gratis en volledig in bijpassende kleur gespoten, een waarde van 150 euro ongeveer indien ik het zelf had moeten betalen.
Onderhandelen is de boodschap.
Trouwens heb ik een zeer goede ervaring gehad met de Luc van Selbach te Lier.
Prima gast.
Plaats reactie